Archief - Show your Gear

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

darthson92

Legacy Member
da_diablo zei:
200GB aan muziek...

ofwel zijde al sinds 92 cd's aan het kopen en heb je die allemaal gedigitaliseerd, ofwel..

Bon, blijkbaar is het dan nog stoer om te zeggen hoeveel gigabites je wel hebt.

OT: die 1200's zijn volgens mij veel beter dan de rmp-2. Denon heeft toch een veel grotere naam

zo moeilijk is het niet om 200 gb muziek te verzamelen. Ik vertelde gewoon hoe het was met die denons, ni om stoer te doen...

da_diablo

Legacy Member
Ochja, blijkbaar vergis ik mij hier volledig in.
Bij deze mijn excuses als ieman zich beledigd voelt, maar ik ben nog maar net digitaal beginnen draaien en ik geraak met moeite aan 50gb (alle cd's geripped).

da_diablo

Legacy Member
Ochja, blijkbaar vergis ik mij hier volledig in.
Bij deze mijn excuses als ieman zich beledigd voelt, maar ik ben nog maar net digitaal beginnen draaien en ik geraak met moeite aan 50gb (alle cd's geripped).

Progrezz

Legacy Member
Jij zit na 2 minuten al op 100gb.... 200 lijkt ineens niet zo gek meer he :D

da_diablo

Legacy Member
die 400w moet je met een korreltje zout nemen, het zal eerder naar de 300-350 RMS gaan. maar ik ben er héél tevreden van. ik heb er al (nu moet ik goed denken dat ik niet overdrijf) 50 mee bespeeld. In elk geval heb ik ze nog niet zo ver gekregen dat ze gaan vervormen, en luider was pijnlijk aan de oren (in die kleine ruimte die je ziet op foto's)

dus voor kleine feestjes is dat echt ideaal. ik heb de indruk dat je ze ook gerust met een p-900 kan aansturen, want ik mag die p-1200 niet volledig openzetten of ik speel in de clip.

Progrezz

Legacy Member
da_diablo zei:
en luider was pijnlijk aan de oren (in die kleine ruimte die je ziet op foto's)

Dat gevoel had ik al voor ze tegen hun maximum aan gingen.


Plastieken rommel ...

da_diablo

Legacy Member
ik zeg u hetgeen ik daar zelf al mee bespeeld heb. het gaat lukken voor 100 man, maar dan moeten ze op 2 meter hoogte staan, gade nie veel bas hebben en gaan de mensen op het einde van de zaal ruim boven de muziek kunnen spelen.

Ik denk da je niet goed beseft hoeveel wattage wel vandoen is om 100 man ruim te kunnen bespelen.
Progrezz zei:
Dat gevoel had ik al voor ze tegen hun maximum aan gingen.

Plastieken rommel ...

Ja sorry ik weet niet wat jij thuis hebt staan maar voor zijn geld weet ik niets beters hoor. ik vind ze vrij goed klinken binnen hun klasse.

Progrezz

Legacy Member
Jouw kastjes zijn trouwens 225 watt rms, die 450 watt is program wattage. Dat kan dus MAKKELIJK op die p-900, zelfs op de p-400. Gewoon bridgen man, scheelt echt een hoop.


Wardje; met iets van 300 watt rms en een extra subje kom je al heel ver hoor. Maar blijf weg van die plastieke kastjes. Plastiek is niet bepaald geluids beste vriend.

Wat is je budget? Dan kunnen we je tenminste iets aanraden, nu kan ik enkel afraden :D

da_diablo

Legacy Member
wacht, dus 2x een p-400 bridgen? Daar zie ik niet direct het voordeel van. en de technische specificatie is wel degelijk 400w RMS, niet peak.

Progrezz

Legacy Member
da_diablo zei:
wacht, dus 2x een p-400 bridgen? Daar zie ik niet direct het voordeel van. en de technische specificatie is wel degelijk 400w RMS, niet peak.

Foutje van new-line dan. Met een p-400 zal het dan idd niet lukken, met je p-900 moet dat vlotjes gaan. Gewoon doorlinken van de ene speaker naar de andere.

Voor stereo heb je een p-1200 nodig, terwijl het in bridge al met een p-700 lukt. Nu, die dapjes kosten toch 2x niets dus spaar je in principe niets uit.

da_diablo zei:
Ja sorry ik weet niet wat jij thuis hebt staan maar voor zijn geld weet ik niets beters hoor. ik vind ze vrij goed klinken binnen hun klasse.

Klinkt als een uitdaging :D

Stimpy

Legacy Member
ze zijn idd 225 watt rms maar er komt toch wel veel geluid uit
niet altijd even helder maar wat wilt ge voor dat geld ^^
en als ne p1200 in de clip gaat ligt da gewoon aan de versterker
die riekt ni welke boxen gij daarop hebt hangen ze
ze mogen iig 400watt rms hebben

da_diablo

Legacy Member
wacht, dus als ik daar nu 2x5w of 2x1000w boxen (allemaal 8ohm) op hang, dan maakt dat geen verschil op de clip van uw versterker?

da's nieuw voor mij (ik ben ook niet technisch onderlegd, maar ik weet wel da je niet in de clip moet gaan :p)

Anoniem07

Legacy Member
Clip kan enkel als de versterker te luid ga en de condensator het signaal ga afplatten (omdat ie op z'n max zit/komt). En een afgeplat signaal is schadelijk denk ik voor eenders welke boxen die je dan opd ie versterker aansluit.

Stimpy

Legacy Member
jup
ne versterker van 5 watt gaat rap clippen en dus ook rap boxen beschadigen e

X1RON

Legacy Member

ComputerVISTA

Legacy Member
Stimpy zei:
ze zijn idd 225 watt rms maar er komt toch wel veel geluid uit
niet altijd even helder maar wat wilt ge voor dat geld ^^
en als ne p1200 in de clip gaat ligt da gewoon aan de versterker
die riekt ni welke boxen gij daarop hebt hangen ze
ze mogen iig 400watt rms hebben

Als ge hard genoeg gaat op de amp kunt ge wel ruiken wel boxen eraan hangen hoor :D

bountty

Legacy Member
Jack Malibu zei:
dan hebde nog geen versterker + die geven niet zoveel bass = woofer bijkopen :D
maar als ge ne versterker hebt thuis die geschikt is ervoor

160 voor de control 1 en 200 voor ne sub en ge hebt een systeempje dat hard gaat

klein vraagske tussendoor :p:

draait gij eigelijk soms in oudenaarde nog? gewoon uit interesse, kzou u wel es willen bezighoren :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan