Archief - Show your Gear

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Equino

Legacy Member
Hmmm nu dat hier toch over geluid gaat.
'k Moet mij dringend keer een nieuw geluidssysteem aankopen want m'n sony miniketentje heeft maar 1 kanaal meer en m'n philips boxen, na 20 jaar dienst, geven meer ander geluid dan wat er zou moeten uitkomen. :crazy:

Probleem is wel 'k weet begot niet of ik active/passive moet gaan, welk merk enz.
Aanraders? Budget max 500 euro. (Liefst rond de 300 heb ik nog wa overschot voor extra plaatjes)
Doel: Is voor thuis, hoeft de pannen van het dak niet af te spelen en de high niet te scherp (cuz I hate highs !! :angry:)

Bobson

Legacy Member
JBL control one (passief)

Klein, fijn maar zeer stevig :p en genoeg voor thuis...

en rond de 200 euro voor een setje

JackM

Legacy Member
Dj-DC zei:
JBL control one (passief)

Klein, fijn maar zeer stevig :p en genoeg voor thuis...

en rond de 200 euro voor een setje

dan hebde nog geen versterker + die geven niet zoveel bass = woofer bijkopen :D
maar als ge ne versterker hebt thuis die geschikt is ervoor

160 voor de control 1 en 200 voor ne sub en ge hebt een systeempje dat hard gaat

Progrezz

Legacy Member
Stimpy zei:
als het behringer boxen zijn niet nee maar met jbl wel !

Lol what???

Heel veel "stereo" nummertjes zijn eigenlijk volledig mono. Maar wanneer je ze op jbl's speelt niet, die zijn zo geweldig dat ze er ineens stereo effecten in gooien.

Ach, daarbij is mono ook gewoon het makkelijkste en zoals GiJay zegt; geen kat die het merkt. Zelfs niet op heilige JBL's

nonkel wulle

Legacy Member
Progrezz zei:
Heel veel "stereo" nummertjes zijn eigenlijk volledig mono. Maar wanneer je ze op jbl's speelt niet, die zijn zo geweldig dat ze er ineens stereo effecten in gooien.

Eh?:unsure:

Bartel

Legacy Member
Met uw handen dan? :p

Lol nee, gewoon met nen stofdoek? :) Kan toch nooit kwaad. Evt klein beetje vochtig maken

Stimpy

Legacy Member
Progrezz zei:
Lol what???

Heel veel "stereo" nummertjes zijn eigenlijk volledig mono. Maar wanneer je ze op jbl's speelt niet, die zijn zo geweldig dat ze er ineens stereo effecten in gooien.

Ach, daarbij is mono ook gewoon het makkelijkste en zoals GiJay zegt; geen kat die het merkt. Zelfs niet op heilige JBL's

kwas sarcastisch :p

da_diablo

Legacy Member
Gisteren dit toegekomen ;)

http://users.pandora.be/da_diablo/booth/DSC00544.JPG

nu ziet het er dus zo uit:

http://users.pandora.be/da_diablo/booth/DSC00560.JPG
http://users.pandora.be/da_diablo/booth/DSC00563.JPG
http://users.pandora.be/da_diablo/booth/DSC00555.JPG
http://users.pandora.be/da_diablo/booth/DSC00556.JPG

U Ziet (Of niet):
-1x Bst super OEM, 1x Synq super OEM
-Rodec BX9
-Numark CDN-35
-Sennheiser HD-25
-Laptop met Traktor Scratch
-Dap Palladium P-1200 met daaraan 2x Dap K-115 (400W@8ohm)
-Oude Hi-fi Sony met slechte boxen als monitor (op die pc)
-oude pc die daar nu wat in de weg staat te staan
-zelf getimmerde 'flight' :p

Desperatozz

Legacy Member
-amai ... zitten die midi kabel toestanden daar ook allemaal bij bij traktor?
-mooie laptop
-zelfde pc case als ik vroeger denk'k :D ook nen lian-li :D
-goeie kast/plank voor uw vinyls op te zetten

ferm!

da_diablo

Legacy Member
bedankt voor de reacties!

maar progrezz, ik snap u niet volledig. het scherm staat op manshoogte, dus ik moet mij niet bukken ofzo.
Als je bedoelt dat ik moet voorover-buigen, over m'n mixer: dat scherm is meer dan groot genoeg om leesbaar te zijn van 1-2 meter :)

de foto's zijn eig. niet zo goed gelukt, ik ga ze misschien opnieuw trekken. ik ben echt een beginner voor zo'n dingen


Desperatozz zei:
-amai ... zitten die midi kabel toestanden daar ook allemaal bij bij traktor?

Dat zijn Multi-Core cables, da's een systeem van traktor om het aansluiten te vergemakkelijken:
screen: http://www.digital-listening.de/50226711/traktormulticore.jpg

Links zie je het deel dat in de AUDIO8 gaat, rechts het deel dat in de mixer gaat: 2x female cinch voor de TT / Cdplayer, en 2x2 cinch voor in de phono & line in in uw mixer. De voordelen hiervan zijn enorm:
-ge kunt gewoon de multi-core unpluggen, het deel in de audio8 moet nooit losgekoppeld worden en het andere deel kan vb in uw residency blijven
-door die dubbele cinch aan de kant van uw mixer, stroomt uw original source zoiezo altijd terug naar uw mixer, ook als die niet ingeplugd zit in de audio8. Maw: uw multi-core zit ingeplugd in de mixer, en ik wil toch nog even een gewone plaat draaien, dan moet ge niet alles uittrekken. dat wordt gewoon doorgestroomd, zelfs al zit dat nergens in uw traktor ingeplugd.

=> énorm handig dus ;)

Progrezz

Legacy Member
da_diablo zei:
maar progrezz, ik snap u niet volledig. het scherm staat op manshoogte, dus ik moet mij niet bukken ofzo.
Als je bedoelt dat ik moet voorover-buigen, over m'n mixer: dat scherm is meer dan groot genoeg om leesbaar te zijn van 1-2 meter :)

Omdat de sukkels van Packerd Bell een numpad langs dat toetsenbord hebben gezet, zit je constant uit het midden als je aan het typen bent.

da_diablo

Legacy Member
Progrezz zei:
Omdat de sukkels van Packerd Bell een numpad langs dat toetsenbord hebben gezet, zit je constant uit het midden als je aan het typen bent.

Nog nooit op gelet, dus ik heb er geen last van :)

@ Despe, ik heb wat foto's bijgetrokken om mijn vorige uitleg duidelijker te maken :)
dit is de kant van de audio8:
http://users.pandora.be/da_diablo/booth/DSC00564.JPG
http://users.pandora.be/da_diablo/booth/DSC00572.JPG
http://users.pandora.be/da_diablo/booth/DSC00573.JPG

En dit aan de mixer:
http://users.pandora.be/da_diablo/booth/DSC00574.JPG

Nieuwe foto's van booth (vorige trokken op niets)
http://users.pandora.be/da_diablo/booth/DSC00576.JPG
http://users.pandora.be/da_diablo/booth/DSC00579.JPG
http://users.pandora.be/da_diablo/booth/DSC00580.JPG
http://users.pandora.be/da_diablo/booth/DSC00583.JPG
http://users.pandora.be/da_diablo/booth/DSC00584.JPG
http://users.pandora.be/da_diablo/booth/DSC00586.JPG
http://users.pandora.be/da_diablo/booth/DSC00589.JPG

Nogmaals: u ziet (of niet):
-1x Bst super OEM, 1x Synq super OEM
-Rodec BX9
-Numark CDN-35
-Sennheiser HD-25
-Laptop met Traktor Scratch
-Dap Palladium P-1200 met daaraan 2x Dap K-115 (400W@8ohm)
-Oude Hi-fi Sony met slechte boxen als monitor (op die pc)
-oude pc die daar nu wat in de weg staat te staan
-zelf getimmerde 'flight' :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan