Archief - Show your Gear

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DjProbe

Legacy Member
die behringer limiters doen echt wel hen werk hoor,
als je die goed instelt (niet die auto functie) werkt dat zeer naar behoren,

meer nog, een goeie technieker kan met zo'n behringer een veel betere compressie bekomen dan een wanne be die denkt dat hij het weet met een DBX of een BSS

ik zeg niet dat het een topproduct is, voor PA compressie zou ik hem ook nie gebruiken,
maar voor limiter is hij écht wel bruikbaar àls je hem goed instelt !

sommige mensen denken hier echt dat enkel top producten goed zijn,
terwijl ze wellicht nog niet eens een vergelijkende test hebben gedaan

ik wil geen pleidooi houden voor behringer of DAP en consoorten,
want sommige van die producten zijn idd bar-slecht !
maar als geen vergelijkende test hebt gedaan ...

Desperatozz

Legacy Member
² 't moet gewoon voldoen voor je eigen eisen
en sommige behringer/dap producten zijn erg deftige prijs/kwaliteit als je het materiaal respecteert tenminste

Hier weer een HD-25 erbij

Had je er dan nog al een dan?

CFK

Legacy Member
DjProbe zei:
die behringer limiters doen echt wel hen werk hoor,
als je die goed instelt (niet die auto functie) werkt dat zeer naar behoren,

meer nog, een goeie technieker kan met zo'n behringer een veel betere compressie bekomen dan een wanne be die denkt dat hij het weet met een DBX of een BSS

ik zeg niet dat het een topproduct is, voor PA compressie zou ik hem ook nie gebruiken,
maar voor limiter is hij écht wel bruikbaar àls je hem goed instelt !

sommige mensen denken hier echt dat enkel top producten goed zijn,
terwijl ze wellicht nog niet eens een vergelijkende test hebben gedaan

ik wil geen pleidooi houden voor behringer of DAP en consoorten,
want sommige van die producten zijn idd bar-slecht !
maar als geen vergelijkende test hebt gedaan ...

die stuff ertussen deed echt onze klank achteruit gaan in het jeugdhuis
+ ik was er zoiezo niet voor
en echt goed deed het zijn werk eigenlijk NIET

boel uit de rack gehaald en later nog eens navraag gedaan bij enkele gerenomeerde bedrijven, enigste dat ze konden zeggen was: wegzwieren die handel

ge zult hier dan binnenkort ook wat behringer shit te koop zien staan

geinteresseerd?

DjProbe

Legacy Member
CFK zei:
die stuff ertussen deed echt onze klank achteruit gaan in het jeugdhuis
+ ik was er zoiezo niet voor
en echt goed deed het zijn werk eigenlijk NIET

boel uit de rack gehaald en later nog eens navraag gedaan bij enkele gerenomeerde bedrijven, enigste dat ze konden zeggen was: wegzwieren die handel

ge zult hier dan binnenkort ook wat behringer shit te koop zien staan

geinteresseerd?

uiteraard gaan bedrijven behringer afraden,
ik ga dat ook afraden, logisch, er bestaan betere dingen.

maar als het zijn werk NIET deed,
ja sorry, maar dan ligt het volledig aan de technieker,
die dingen kunnen heus wel werken ...
als je crosspunten begint verkeerd te leggen, attack en release ratio's
begint te veranderen zonder te weten wat je doet ...
ja dan werkt dat inderdaad niet meer en is de klank naar de zak ...

maar soms is behringer gewoon genoeg,
als je boxen van JB hangen hebt met DAP versterkers,
dan hoef je daar heus geen DBX, BSS, Klark, ... signal processors tussen te steken, zal mss wel wat helpen, maar aan welke prijs ?

in jeugdhuizen is de klank zo bie zo meestal niet al te formidabel,
is ook logisch, meestal zijn jeugdhuizen niet kapitaal krachtig genoeg om zo'n installatie te bekostigen,
de vraag is eder of er wel nood is aan een deftige installatie,
99 % van de jeugd tussen 14 - 18/19 weet niet eens wat goeie klank is .. als er maar veel sub in zit en als het maar luid gaat (en ja, ik spreek wel degelijk uit ervaring)

again, behringer producten zijn zeker niet super,
maar toeval wilt wel de de 'basic' signal processor (X-over en compressors) wel degelijk zijn voor budget installaties.
deze komen nog uit het tijdperk waar behringer nog niet bestempeld werd als echt budget merk (die spulletjes worden vroeger dan ook niet zo goedkoop)

CFK

Legacy Member
DjProbe zei:
in jeugdhuizen is de klank zo bie zo meestal niet al te formidabel,
is ook logisch, meestal zijn jeugdhuizen niet kapitaal krachtig genoeg om zo'n installatie te bekostigen,
de vraag is eder of er wel nood is aan een deftige installatie,
99 % van de jeugd tussen 14 - 18/19 weet niet eens wat goeie klank is .. als er maar veel sub in zit en als het maar luid gaat (en ja, ik spreek wel degelijk uit ervaring)

mja, bij ons doorgaans wel :)
we laten redelijk wat deftige djs over de vloer komen en dan kunt ge het u niet permitteren brol af te leveren + wegens dat we goed draaien is ons budget groot en prefereren we kwaliteitsmateriaal...

DjProbe

Legacy Member
CFK zei:
mja, bij ons doorgaans wel :)
we laten redelijk wat deftige djs over de vloer komen en dan kunt ge het u niet permitteren brol af te leveren + wegens dat we goed draaien is ons budget groot en prefereren we kwaliteitsmateriaal...

wa hebde staan van installatie ?

CFK

Legacy Member
DjProbe zei:
wa hebde staan van installatie ?
QSC MX2000a
4 * JBL jrx115's (die nu worden geupdate naar een betere reeks, kweet niet direct welke)
Rodec CX1100
2 * SL 1210
Dubbele denon (die nu wordt geupdate naar dubbele cdj)

nu zijn we nog net aan het kijken voor een deftige limiter
hebben paar bestekken liggen van wat merken, zal es laten weten wat we uiteindelijk gekocht hebben

aja: equalizer komt er niet meer in omdat het toch niet zoveel doet in onze 'kleine' ruimte, mits goede eq op 't mengpaneel klinkt alles vrij deftig

desert storm

Legacy Member
CFK zei:
QSC MX2000a
4 * JBL jrx115's (die nu worden geupdate naar een betere reeks, kweet niet direct welke)
Rodec CX1100
2 * SL 1210
Dubbele denon (die nu wordt geupdate naar dubbele cdj)

nu zijn we nog net aan het kijken voor een deftige limiter
hebben paar bestekken liggen van wat merken, zal es laten weten wat we uiteindelijk gekocht hebben

aja: equalizer komt er niet meer in omdat het toch niet zoveel doet in onze 'kleine' ruimte, mits goede eq op 't mengpaneel klinkt alles vrij deftig

waarom zou je dat doen? :confused:

DjProbe

Legacy Member
CFK zei:
aja: equalizer komt er niet meer in omdat het toch niet zoveel doet in onze 'kleine' ruimte, mits goede eq op 't mengpaneel klinkt alles vrij deftig

euh ?
juist wel, in kleine rooms gebruik ik altijd een EQ,
meestal zijn de hoge tonen veel te veel aanwezig de reflecties op de muren ...

EQ op mengpaneel ... daar zou ik nu toch echt eens niet op rekenen ...
50 % van de dj's kan die nie eens deftig gebruiken :rofl:

nu nen behringer EQ zouk er dan idd ook wel niet tussen steken,
die hebben een heel slechte Q factor waardoor vlak trekken nie mogelijk is,
vlak trekken lukt trouwen beter met een PEQ

edit: goeie limiter; DBX 266 àls je hem deftig instelt :D

Progrezz

Legacy Member
Waar ik werk gebruiken we Apex EQ en Apex Argos limiter (niets afregelen, gewoon inprikken). Dat werkt perfect voor ons. Het is natuurlijk ook een stapje hoger dan Behringer, net als de EAW's die er aan hangen.

Stimpy

Legacy Member
lol eerst gear bashen en doen of m topmateriaal heeft en dan met jrx'en afkomen :lol:
tis dat er een jbl logo'ke ophangt zeker :niceone:

CFK

Legacy Member
DjProbe zei:
euh ?
juist wel, in kleine rooms gebruik ik altijd een EQ,
meestal zijn de hoge tonen veel te veel aanwezig de reflecties op de muren ...

edit: goeie limiter; DBX 266 àls je hem deftig instelt :D

we hebben het bekeken en 't biedt echt geen meerwaarde.
De dj's die komen draaien weten trouwens perfect waar ze mee bezig zijn...

Die DBX is trouwens een van de modellen die we aan't bekijken zijn. Maar we kijken ook nog naar een ander merk waar echt NIETS opstaat om aan te laten prutsen, kwestie dat het makkelijk te hanteren is voor iedereen...

@Stimpy: lol, nen keer dat ge met JBL zit zit ge idd goed, ook tis de low budget range dat er NU NOG hangt.
Behringer kan oprotten met hun materiaal tov JBL

Stimpy

Legacy Member
wa zit ge dan te zagen alsof ge topmateriaal hebt als ge zelf zegt dat er de budgetreeks hangt
tis heus ni dat daar hifi geluid uitkomt ze

en ik beweer evenmin dat behringer > jbl :s
maar veel spul >>> jrx reeks

Progrezz

Legacy Member
CFK; ik kan je de reference reeks van DAS sterk aanraden, samen met een Apex Argos limiter (een zeer degelijk ding waar je niets aan kan verprutsen). Of is dat wat boven het budget?

CFK

Legacy Member
Progrezz zei:
CFK; ik kan je de reference reeks van DAS sterk aanraden, samen met een Apex Argos limiter (een zeer degelijk ding waar je niets aan kan verprutsen). Of is dat wat boven het budget?

budget gaat tot 1000euro, iets deftig zullen we er zoiezo mee kunnen kopen
'k Heb in het jeugdhuis enkele bestekken liggen met verschillende merken en modellen, moet ze nog eens vergelijken... maar 'k zal er rekening mee houden ;)
Over die Apex heb'k al goede dingen gehoord en is mij ook al aangeraden geweest...

DjProbe

Legacy Member
lol, met 1000 euro ga je geen high end stuff kunnen kopen ze :)
ideaal voor jeugdhuizen is eigenlijk het PS15 systeem van nexo
met die controller heb je direct een limiter, cross en PEQ in 1!

2 PS15 >>>>> 4 JRX'en :)

DAS is zeker nie slecht, SLM15A zou zeker ook heel goed werken in zo'n omstandigheden, maar budget zal er wellicht niet voor zijn ...

verkoopt dienen amp (pakt daj er nog 500 euro kunt voor vangen)
spaart nog wa door en koopt u 4 x SRM 450 (V1, NIET V2)
nen EQ (kwestie van de 3,2 en 4 Khz wat te dempen) en nen DBX 226

dan zulde wel deftige sound hebben (prijs / kwaliteit)

DjProbe

Legacy Member
dat moet idd wel lukken, maar dan heb je maar 1 kanaal meer,
geen stereo dus ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan