Archief - Show your Gear

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Desperatozz

Legacy Member
1337mr.hanky zei:
ja, maar 300 vinyls is peanuts. Probeer eens al je favoriete plaatjes op vinyl te kopen, je portemonnee staat wss sneller droog dan de nafttank van een dodge charger. 1.25 euro ipv 10+ is toch noemenswaardig verschil.

Men tasje is ook plots 45 kilo afgevallen. :p

300 om mee te nemen naar een party e ...
ik spreek hier niet over mijn volledige collectie ;)

Spectre

Legacy Member
1337mr.hanky zei:
ja, maar 300 vinyls is peanuts. Probeer eens al je favoriete plaatjes op vinyl te kopen, je portemonnee staat wss sneller droog dan de nafttank van een dodge charger. 1.25 euro ipv 10+ is toch noemenswaardig verschil.

Men tasje is ook plots 45 kilo afgevallen. :p


Edit; waarom is slecht geluid enkel toegestaan bij je thuis? Je weet wel, die plek waar je het meeste bent en het vaakst naar je geliefde plaatjes luistert. Ik heb liever een DAP setje op de lokale chirofuif dan in men kamer... Je moet toch ergens koppijn van krijgen he ;)

Ik snap nog altijd niet wat een DAP voor thuisgebruik beter maakt dan een 2dehands hifi setje. Die mcd's kosten je alles bijeen ook snel 250 tot 300 euro. Daarvoor koop je zelfs al een setje alesis monitors en geloof me, dat klinkt PAKKKEEEN beter!!!!!!

Eigenlijk is het meer dan 300 euro hoor, want je moet ook nog oorstopjes en een levenslange voorraad aspirines kopen :D

omdat ik niet nog meer geld wou kwijt zijn en als het speelt is dat voor mij al lang genoeg hoor

1337mr.hanky

Legacy Member
Know the feeling dude; ik kon een ford gt kopen voor 3000 euro, maar ben toch voor de lada gegaan ;)

Serious though, je zegt hier fair n square dat het je geen bal interesseert hoe je muziek klinkt. Nou ja, bij de meeste elektro plaatjes van tegenwoordig zal het ook niet zoveel uithalen. Geluid is slechts zo goed als de slechtste schakel. In dit geval is dat de muziek zelf :D

GiJay

Legacy Member
Desperatozz zei:
Zou nie weten wa da met verstand te maken heeft.

Uit een 300 tal vinyls kunne kiezen elke fuif met elk een specifieke hoes, de meet- & sociale momenten in de vinylshop, de authenticiteit en het feit dat je iets in handen hebt dat blijft is toch nog altijd beter als een mp3'ke van op beatport.

Ik koop lang niet alles meer op vinyl. Maar de voornaamste platen die ik veel ga draaien blijven een must op het zwarte goud ;)

We zijn toekomst gericht meer en meer weg aan het gaan van vaste media. Ik lach altijd die mensen uit die geld uitgeven aan dvd's of blurays. Streaming media is wat het wordt en wat het eigenlijk al lang is. Het is stabieler, makkelijker, veiliger, milieuvriendelijker,... Ik weet wat je bedoelt maar ik ben dat hele vinyl elitisme zo beu. Vinyl is niet meer real dan iets anders... het gaat om muziek en niet om het medium. Daarbij gaat er per vinyl meer naar sabam en andere achterlijke instanties dan naar de artiest zelf en dat is voor mij al reden genoeg om er geen meer te kopen.

Beatport is nu ook wel de clear channel van de muziekverkoopsites... Je weet wel, dat bedrijf dat bepaalt welke muziek wij goed vinden. Zo zie je maar dat keuzes vrij relatief zijn.

Welke winkels? Ik heb jaren drum and bass gedraaid en ik kan je zeggen dat ik meer aan vervoer kwijt was om goede plaatjes te kopen dan dat ik eingelijk investeerde in dat "zwarte prul". Als ik online moet klikken om ze te kopen, kan ik ze evengoed als mp3 halen.

Spectre

Legacy Member
1337mr.hanky zei:
Know the feeling dude; ik kon een ford gt kopen voor 3000 euro, maar ben toch voor de lada gegaan ;)

Serious though, je zegt hier fair n square dat het je geen bal interesseert hoe je muziek klinkt. Nou ja, bij de meeste elektro plaatjes van tegenwoordig zal het ook niet zoveel uithalen. Geluid is slechts zo goed als de slechtste schakel. In dit geval is dat de muziek zelf :D

"slecht" klinken zal het wel niet doen en ik ben niet van plan elektro te draaien :sop: heb de laatste 2 dagen al 2300 euro uitgegeven en een student van 18 jaar kan zoveel meestal niet missen.

frustro

Legacy Member
zolang we maar mensen & muziek-stijlen kunnen afbreken hé 1337mr.hanky & GiJay...
laat mensen toch eens voor hun eigen beslissingen maken over wat ze kopen (tenzij ze om raad vragen) of naar welke muziekstijl ze luisteren...

het mag wel eens gedaan zijn met zo'n dingen...
een "verbod" op persoonlijke aanvallen & stijl-bashen zou misschien niet misstaan in de regels...

edit: doe geen moeite om hierop te reageren... ik trap er niet meer in

Fraa

Legacy Member
1337mr.hanky zei:
Know the feeling dude; ik kon een ford gt kopen voor 3000 euro, maar ben toch voor de lada gegaan ;)

Serious though, je zegt hier fair n square dat het je geen bal interesseert hoe je muziek klinkt. Nou ja, bij de meeste elektro plaatjes van tegenwoordig zal het ook niet zoveel uithalen. Geluid is slechts zo goed als de slechtste schakel. In dit geval is dat de muziek zelf :D

En wat voor hoogstaande muziek draai jij dan?

Aan elk genre valt iets af te breken, maar daarom moet je't nog niet doen.
Uw persoonlijke smaak maakt toch geen bal uit, iedereen luistert & draait toch wat hij wil.

Fraa

Legacy Member
GiJay zei:
het gaat om muziek en niet om het medium.

Zwijg er dan over in plaats van vinyl-liefhebbers & vinyl op zich te blijven dissen.
Iedereen verkiest wat hij wil & net zoals in mijn reactie hier boven interesseert't bitter weinig mensen wat jij nu eigenlijk verkiest of niet.

$KYL!NE643

Legacy Member
Of je nu met vinyl, mp3 of cd draait, wat maakt het uit?
Een beetje respect voor de muziekkeuze van een ander mag wel. Wat zou het leuk zijn op deze wereld moest iedereen hetzelfde denken en naar hetzelfde luisteren...

Dat er veel elektro eentonig wordt klopt eigenlijk wel, het is net zoals het bij jump het geval was. Het genre wordt uitgemolken want het slaat aan bij het grote (lees commerciële) publiek, dus als er geld te rapen valt, waarom zou je het dan niet doen? Maar niet alle elektro is slecht natuurlijk, en het is aan de dj om de goeie platen weten te vinden ;)

Desperatozz

Legacy Member
GiJay zei:
We zijn toekomst gericht meer en meer weg aan het gaan van vaste media. Ik lach altijd die mensen uit die geld uitgeven aan dvd's of blurays. Streaming media is wat het wordt en wat het eigenlijk al lang is. Het is stabieler, makkelijker, veiliger, milieuvriendelijker,... Ik weet wat je bedoelt maar ik ben dat hele vinyl elitisme zo beu. Vinyl is niet meer real dan iets anders... het gaat om muziek en niet om het medium. Daarbij gaat er per vinyl meer naar sabam en andere achterlijke instanties dan naar de artiest zelf en dat is voor mij al reden genoeg om er geen meer te kopen.

Ik wil je gezicht wel eens zien wanneer je plots 2000 songs verliest.
Tenzij je ze illegaal ergens anders naartoe hebt gekopieerd ;)

En dat heeft niets met elitisme te maken ...
Ik denk dat de komende 10 jaar geen enkele deejay met streaming audio gaat draaien. En ik denk ook niet dat full mp3 de wereld van cd & vinyl volledig gaat vervangen.

Nagenoeg alle top dj's draaien dan wel met zelfgemaakte cd'kes op cdj's. Mp3's op zich zie je toch nog altijd maar sporadisch.

Anyway: ik denk dat het hier weer tijd is voor gear! More gear, more plezier ;)

GiJay

Legacy Member
Desperatozz zei:
Ik wil je gezicht wel eens zien wanneer je plots 2000 songs verliest.
En ik denk ook niet dat full mp3 de wereld van cd & vinyl volledig gaat vervangen.

Nagenoeg alle top dj's draaien dan wel met zelfgemaakte cd'kes op cdj's. Mp3's op zich zie je toch nog altijd maar sporadisch.

4 harde schijfjes kopen kost nog steeds minder dan 50 platen. Goede backup software zit tegenwoordig bij elke computer/hdtje. Met de nieuwe providers in belgie is het zelfs mogelijk ergens anders remote een volledige backup te onderhouden. Een vriend van me had hopen limited edition vinyls uit amerika, oude soul, hiphop,... Op een avond is zijn kot afgebrand. 1 backupschijfje bij zen mams leggen en hij had diezelfde avond weer kunnen draaien.

Onder welke steen leef jij? Serato ( en ook traktor scratch) is op dit moment het meest gebruikte medium voor dj's, punt uit. Ableton begint ook een enorme opmars te maken.

De dj wereld bestaat op dit moment voor het merendeel uit dj's die mp3's draaien. Zelfs dave clarke gebruikt Serato en dat is 1 van die ouwe zakken die echt jaren aan vinyl is blijven plakken. Een cdtje wordt meestal gebrand van een nummertje van beatport... is eigenlijk ook gewoon een transcode mp3 en meer dan de helft van de mensen betaalt hun bijdrage niet en doet het dus ook illegaal.

Jeroen's regel... ik heb ervoor betaald, dus ik doe er de mee wat ik wil. De eu gaat die wetten op dit moment toch herschrijven en er is een goede kans dat we over 1-2 jaar geen sabam meer kennen.

Enigste vraag die hier eigenlijk neergepend moet worden. Woon je alleen of nog thuis? Het antwoord daarop bepaalt 9/10 de discussie die we hier hebben.

@ Jug... je bekijkt het verkeerd. Het maakt me op dj-vlak niet uit wat je gebruikt, maar ik blijf iemand die geld uitgeeft aan vinyl in dezer tijden enorm dom vinden. Het is een verouderd medium dat je op dit moment zelfs tegenhoudt om een betere dj te worden. Het is zoals nu nog een pentium 3 kopen... waarom zou je dat doen?

@ frusto: Ik heb niemand of geen genre beledigd. Volgens mij kan jij wel heel hard tussen de lijntjes lezen, je leest gewoon dingen die er niet staan. Het grappig aan het geheel is dat mensen niet zelf kiezen... kruip uit je naief kot en kijk rond je. Ow, en reageren en dan zeggen dat je er niet op mag reageren... Dat is pas het toppunt van volwassenheid. Mijn neefje van 3 stampt mij ook en gaat dan heel hard lopen... beetje herkenbaar?
Over hanky: Hij heeft vorig jaar wel zijn schouders gezet onder de rush, iedereen was welkom, ongeacht welk uur, genre, uiterlijk,... Er waren zelfs om 6 uur snachts warme snacks te krijgen. Dat is in mijn ogen belangrijker dan wat hij hier post. Hij heeft net zoveel recht om te zeggen dat electro slecht is, als iemand anders die denkt dat electro goed is. Echter heb je hem al lang in een vakje geduwd.... zolang je hem daar niet uitlaat, blijft dit repetitieve aanhouden.

@ iedereen: waarom is iedereen altijd zo snel op zijn teen getrapt als het over zulke dingen gaat. Ik heb toch niemand persoonlijk aangevallen. Ik heb gezegd dat ik mensen die geld uitgeven aan vinyl, sukkels vind en dat is mijn goed recht. Vind jij dat niet, ok dan, maar iemand naar zijn voeten geven omdat hij iets zegt waar jij het niet mee eens bent, hem dan verwijten dat hij er niets over mag zeggen... is de pot die tegen de ketel zegt dat die zwart is. Je verwijt mij, wat je zelf niet doet.

Btw, er mag hier af en toe wel eens een echte discussie naar buiten komen. Al dat ge-ja-knik en al die onzin hier speelt mensen parten, sterker nog, na een tijd gaat een groot deel geloven wat hier staat.

frustro

Legacy Member
GiJay zei:
@ frusto: Ik heb niemand of geen genre beledigd. Volgens mij kan jij wel heel hard tussen de lijntjes lezen, je leest gewoon dingen die er niet staan. Het grappig aan het geheel is dat mensen niet zelf kiezen... kruip uit je naief kot en kijk rond je. Ow, en reageren en dan zeggen dat je er niet op mag reageren... Dat is pas het toppunt van volwassenheid. Mijn neefje van 3 stampt mij ook en gaat dan heel hard lopen... beetje herkenbaar?

ge beledigt niemand, maar ge noemt mij wel een klein kind? (ja dat is tussen de lijntjes gelezen, maar veel verbeelding moet ge niet hebben om dat daarin te lezen)
& dan heb ik dit toch verkeerd geinterpreteerd:
GiJay zei:
Normaal trek ik enkel van die Jug-pats foto's. Je weet wel, met weinig light en wat ledjes van je gear ziet alles er ineens belangrijk uit :P. Die post ik dan natuurlijk eender welk godvergeten forum :P
en ik heb niet gezegd dat ge niet moogt reageren, kheb gezegd dat ge u de moeite kunt besparen omdat dit een nutteloze discussie is.

GiJay zei:
Over hanky: Hij heeft vorig jaar wel zijn schouders gezet onder de rush, iedereen was welkom, ongeacht welk uur, genre, uiterlijk,... Er waren zelfs om 6 uur snachts warme snacks te krijgen. Dat is in mijn ogen belangrijker dan wat hij hier post. Hij heeft net zoveel recht om te zeggen dat electro slecht is, als iemand anders die denkt dat electro goed is. Echter heb je hem al lang in een vakje geduwd.... zolang je hem daar niet uitlaat, blijft dit repetitieve aanhouden.

heel tof dat hij dat gedaan heeft... maar dat heeft hier niks mee te maken. Ik lees wat er staat en reageer op wat er staat. Maar soit, er staat een smiley achter, dus het zal wel met een dosis ironie geweest zijn (zolang het geen sarcasme is is daar niks mis mee)
& dat van hem al lang in een vakje geduwd te hebben? Hoe komt ge daarbij? Ik kan me geen enkele post van hem herinneren (ligt meer aan mijn geheugen wsl, ma soit, wilt ook zeggen dat er geen reden is het te onthouden, wat meestal positief is), is alleen een naam die me bekend in de oren klinkt... van in een vakje duwen kan dus absoluut geen sprake zijn.
maar er is een verschil tussen zelf een stijl niet goed vinden (zoals ik er zoveel niet goed vind) of een stijl per definitie slecht noemen
als iemand de (in mijn ogen) grootste kutmuziek goed vindt, dan heb ik daar respect voor... en als die muziek dan toevallig ook de hype van het moment is... kan die persoon toch niks aan doen

GiJay zei:
Btw, er mag hier af en toe wel eens een echte discussie naar buiten komen. Al dat ge-ja-knik en al die onzin hier speelt mensen parten, sterker nog, na een tijd gaat een groot deel geloven wat hier staat.
absoluut, als dat op een constructieve & volwassen manier gebeurt (en ook ik heb me laten vangen aan dat niet altijd op te volgen)

Anyway, show your gear topic... laten we er maar mee stoppen in dit topic
Als er nog zinnige dingen over dit onderwerp moeten gezegd worden, mijn pm-box heeft plaats genoeg...


edit: nog 1 ding, het grappige is eigenlijk dat ik in het algemeen wel met uw mening eens ben (alleen iets minder uitgesproken), wat me voor de borst stootte was de manier waarop het gebracht werd :)
edit 2: heb om het goede voorbeeld te geven zelf een PM gestuurd met verdere duiding/halve excuses :)

Fraa

Legacy Member
GiJay zei:
@ Jug... je bekijkt het verkeerd. Het maakt me op dj-vlak niet uit wat je gebruikt, maar ik blijf iemand die geld uitgeeft aan vinyl in dezer tijden enorm dom vinden. Het is een verouderd medium dat je op dit moment zelfs tegenhoudt om een betere dj te worden. Het is zoals nu nog een pentium 3 kopen... waarom zou je dat doen?

Dat is net't hele punt. Ik bekijk't niet verkeerd aangezien ik jouw mening op zich niet aanval, het interesseert me namelijk geen bal of je vinyl nu minderwaardig blijft vinden dan een ander medium.
Enkel die mentaliteit van je stoort me mateloos.

Vinyl is een verouderd medium & er zijn betere en goedkopere alternatieven. Maar het zal me niet tegenhouden een betere DJ te worden hoor ;) Als je er al jaren mee draait zoals mezelf is dat een nutteloze opmerking trouwens. En die vergelijking met een pentium 3 is toch maar wat raar. Je kan met vinyl tegenwoordig nog altijd even vette sets brengen dan met CD's of eender welk medium. Het hangt er maar vanaf wat je zelf wil brengen.

De nadelen zijn er, maar het zijn ook die nadelen die hun charmes hebben. Daarom dat veel mensen vinyl blijven kopen. En het feit dat dat nog altijd gebeurd wil zeggen vinyl nog niet zo slecht is in ieder geval. Jij ziet dat anders, maar dat is uw mening.

Conclusie: Leef & laten leven. Iedereen doet zijn ding. Zoals je zelf al aangaf maakt de muziek zelf de doorslag, niet't medium. Het heeft dus ook geen zin om er over door te blijven gaan.

PS: Op naar nieuwe foto's! :)

Bartel

Legacy Member
$KYL!NE643 zei:
Zoals Desperatozz zegt: genoeg gezeverd, tijd voor foto's.

http://users.telenet.be/djskyline643/IMGP0195b.JPG
http://users.telenet.be/djskyline643/IMGP0193b.JPG
http://users.telenet.be/djskyline643/IMGP0194b.JPG


Ik ben aan het twijfelen tussen nog een RMP-2 of deze verkopen en voor 2 CDJ's gaan. Ik ga waarschijnlijk de laatste optie nemen ;)

Schoon setupke ;) Welke cdj's zullen het dan worden?
Verschil tussen RMP-2 en pio blijven toch nog altijd groot, ook al lijken ze op elkaar :).

Bartel

Legacy Member
De Shövve zei:
allei elitaire pekkes omdakik zo ne stoemerik ben en al e geluk kei veel geld verdien blijf ik dus ook nog wa bij vinyl steken :):):)

nieuw huizeke, nieuw meubelke ervoor gekocht, aanschouw:

http://img410.imageshack.us/img410/4255/resized2gs5.jpg
http://img204.imageshack.us/img204/1630/resized3kn8.jpg
http://img339.imageshack.us/img339/2561/resized4kb7.jpg
http://img262.imageshack.us/img262/3861/resized1hw3.jpg

En gaat ge uw plaatjes op de grond laten staan of komen ze in de kast?
Nette setup, mixer en 2 tt's, nothing more nothing less.


(Ps: moogt gij eigenlijk wel nog op dit forum? Of heb je de mods omgekocht? :))
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan