Desperatozz zei:
Ik wil je gezicht wel eens zien wanneer je plots 2000 songs verliest.
En ik denk ook niet dat full mp3 de wereld van cd & vinyl volledig gaat vervangen.
Nagenoeg alle top dj's draaien dan wel met zelfgemaakte cd'kes op cdj's. Mp3's op zich zie je toch nog altijd maar sporadisch.
4 harde schijfjes kopen kost nog steeds minder dan 50 platen. Goede backup software zit tegenwoordig bij elke computer/hdtje. Met de nieuwe providers in belgie is het zelfs mogelijk ergens anders remote een volledige backup te onderhouden. Een vriend van me had hopen limited edition vinyls uit amerika, oude soul, hiphop,... Op een avond is zijn kot afgebrand. 1 backupschijfje bij zen mams leggen en hij had diezelfde avond weer kunnen draaien.
Onder welke steen leef jij? Serato ( en ook traktor scratch) is op dit moment het meest gebruikte medium voor dj's, punt uit. Ableton begint ook een enorme opmars te maken.
De dj wereld bestaat op dit moment voor het merendeel uit dj's die mp3's draaien. Zelfs dave clarke gebruikt Serato en dat is 1 van die ouwe zakken die echt jaren aan vinyl is blijven plakken. Een cdtje wordt meestal gebrand van een nummertje van beatport... is eigenlijk ook gewoon een transcode mp3 en meer dan de helft van de mensen betaalt hun bijdrage niet en doet het dus ook illegaal.
Jeroen's regel... ik heb ervoor betaald, dus ik doe er de mee wat ik wil. De eu gaat die wetten op dit moment toch herschrijven en er is een goede kans dat we over 1-2 jaar geen sabam meer kennen.
Enigste vraag die hier eigenlijk neergepend moet worden. Woon je alleen of nog thuis? Het antwoord daarop bepaalt 9/10 de discussie die we hier hebben.
@ Jug... je bekijkt het verkeerd. Het maakt me op dj-vlak niet uit wat je gebruikt, maar ik blijf iemand die geld uitgeeft aan vinyl in dezer tijden enorm dom vinden. Het is een verouderd medium dat je op dit moment zelfs tegenhoudt om een betere dj te worden. Het is zoals nu nog een pentium 3 kopen... waarom zou je dat doen?
@ frusto: Ik heb niemand of geen genre beledigd. Volgens mij kan jij wel heel hard tussen de lijntjes lezen, je leest gewoon dingen die er niet staan. Het grappig aan het geheel is dat mensen niet zelf kiezen... kruip uit je naief kot en kijk rond je. Ow, en reageren en dan zeggen dat je er niet op mag reageren... Dat is pas het toppunt van volwassenheid. Mijn neefje van 3 stampt mij ook en gaat dan heel hard lopen... beetje herkenbaar?
Over hanky: Hij heeft vorig jaar wel zijn schouders gezet onder de rush, iedereen was welkom, ongeacht welk uur, genre, uiterlijk,... Er waren zelfs om 6 uur snachts warme snacks te krijgen. Dat is in mijn ogen belangrijker dan wat hij hier post. Hij heeft net zoveel recht om te zeggen dat electro slecht is, als iemand anders die denkt dat electro goed is. Echter heb je hem al lang in een vakje geduwd.... zolang je hem daar niet uitlaat, blijft dit repetitieve aanhouden.
@ iedereen: waarom is iedereen altijd zo snel op zijn teen getrapt als het over zulke dingen gaat. Ik heb toch niemand persoonlijk aangevallen. Ik heb gezegd dat ik mensen die geld uitgeven aan vinyl, sukkels vind en dat is mijn goed recht. Vind jij dat niet, ok dan, maar iemand naar zijn voeten geven omdat hij iets zegt waar jij het niet mee eens bent, hem dan verwijten dat hij er niets over mag zeggen... is de pot die tegen de ketel zegt dat die zwart is. Je verwijt mij, wat je zelf niet doet.
Btw, er mag hier af en toe wel eens een echte discussie naar buiten komen. Al dat ge-ja-knik en al die onzin hier speelt mensen parten, sterker nog, na een tijd gaat een groot deel geloven wat hier staat.