Archief - Show your Gear

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NinjaTune

Legacy Member
Ja idd, een must is het niet en zodus voor thuisgebruik volstaat een 800 zeker en vast.

Desperatozz

Legacy Member
reply van de dag stimpy :p

maar hetis idd een vreemde cdj opstelling die alles behalve smooth kan gaan bij snel wisselen v cds :p

Stimpy

Legacy Member
btw dien psp heeft nog niks late weten desp.
Allé ik heb geen haast, ma voor u ist mss ambetant :\

Desperatozz

Legacy Member
lijkt me niet handig ... noch de pitch noch de faders van het ingebouwde mengpaneel ...
maarja: voor die prijs ...

Stimpy

Legacy Member
mss direct de raad meegeven dat die alles in 1 dingen brol zijn tenzij ge nooit de ambitie hebt om verder dan uw kamer te raken en puur voor de lol wa wilt prullen, maar ni deftig wilt dj'en

Fraa

Legacy Member
Zo,

Vandaag nog 2 aankopen gedaan bij Thomann.

Aangezien ik me nogal bezig hou met producen & normaal gewoon alles manueel doe heb ik me eindelijk eens een stel midi controllers aangekocht. Ik heb natuurlijk een DJM800, maar aangezien ik liever niet constant mijn DJM zit te verhuizen tussen de kelder & mijn kamer heb ik het volgende gekocht:

M-Audio UC33E:

EvolutionUC33.jpg


Genoeg pots & faders om heel't boeltje af te mixen.

M-Audio Keystation 49E:

keystation49e.jpg


49 keys is ver genoeg voor mij & ik heb ook gekozen voor eentje zonder pots & faders aangezien ik die op de UC33E zal gebruiken.

Ik had eerst een keyboard met 49 keys, 8 pots, 8 faders & 8 drumpads op't oog. Maar die kostte zowat evenveel als't gene wat ik nu gekocht heb. Maar qua faders & pots zal ik nu beter af zijn met de UC33E denk'k.

Nu, technisch gezien gaat dit niet bij mijn booth komen te staan maar boven op mijn kamer bij mijn Laptop & Speakers.

Greetzzz

Fraa

Legacy Member
[EZ];10321911 zei:
Nice :)

Welke software gebruikte?

Altijd FL gebruikt, nog altijd eigenlijk.

Mits genoeg VST's & een shitload aan samples & loops werkt dat wel nice.

Maar Reason interesseert me ook wel, dus ben me daar ook in't verdiepen momenteel :)

Voor de rest heb ik alles eigenlijk al eens geprobeerd:

FL, Reason, Cubase, Logic, Ableton Live. Maar enkel FL heb ik volledig onder de knie, alhoewel Reason ook goed begint te gaan op zich. Maar 't is heel anders werken.

Maar naar de toekomst toe ga'k zowiezo proberen met Reason te blijven werken aangezien de mogelijkheden nog verder reiken als met FL.

En verder heb ik in FL dan een hele hoop plugins, gaande van Korg Legacy (synth) tot Waves Mercury Bundle (mastering). Ook nog een 10gig aan samples & loops in wav & in reason ook nog een 5gig aan Refills (Sonic Gold Refill & nog een hele boel). Dus ik heb wel wat om mee te spelen :)

[EZ]

Legacy Member
Ne maat van mij gebruikt altijd Reason (en iets van Magix om vocals manueel op juiste bpm's te zetten), ma als'k het alleen probeer lukt da langs geen kanten :p

Fraa

Legacy Member
[EZ];10322459 zei:
Ne maat van mij gebruikt altijd Reason (en iets van Magix om vocals manueel op juiste bpm's te zetten), ma als'k het alleen probeer lukt da langs geen kanten :p

Oh, mjah tis gewoon een kwestie van er veel mee bezig te zijn. Ik ben ook nog lang gene proffessional hoor ;)

FL heb ik heel goed onder de knie & in principe kunt ge er even veel mee als met andere software. Al kunt ge bv via Logic dan weer meteen live gaan eventueel enzo, in FL is het meer prullen enzovoort.

Reason is op dat vlak een beetje de gulden middenweg, je kan er heel vette shit mee maken maar je kan er (als je't als plugin gebruikt in ableton via rewire) ook live mee gaan uiteindelijk.

Er zijn ook een heel aantal grotere producers die via Reason werken.

Dit lijstje kwam ik eens tegen op't Erol Alkan forum:

Daft Punk: Arranges in Pro tools, performs in Ableton
Kavinsky: Uses Logic and its Logic's synths
Justice: Uses outboard synths, tracked in Garageband, now they use Logic's compressor, VST's, and Cubase
Surkin: Abletonnnnn (+ UC33E to play live) - according to 100s of videos on Youtube
Switch: Same as Surkin to play live (Assume its Ableton to produce)
SebastiAn: Reason (and ableton to play live)
Mylo: Reason for sounds and writing parts, bounced and tracked in pro tools
Para One: Ableton as well as the dr. rex in reason
Johnny Hockin: Ableton live
Tiga: FL Studio
Boy 8 Bit: FL Studio
Les Petits Pilous: Essentially reason 3.0 + some Minimoog emulation like Minimonsta, Ableton live for preparing the live and audacity for recording samples

Dus zoals ge ziet kunt ge via Reason of FL Studio wel vette dingen maken ;) (Indien dit lijstje natuurlijk enige vorm van waarheid in zich heeft, maar aangezien er mensen zoals Les Petits Pilous op't forum zitten vrees ik daar niet voor eigenlijk).

Greetzzz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan