Archief - Show your Gear

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

1337mr.hanky

Legacy Member
Helemaal gelijk. Ze zijn zelf al even origineel als hun logo.

Die mannen van unizo... euhm studio brussel toch he.....

Extacy

Legacy Member
aja want wij zijn allemaal alternatieve underground into the scene-mannen eh natuurlijk :)

1337mr.hanky

Legacy Member
Dat wil nog niet zeggen dat je enkel muziek mag luisteren wat je goed hoort te vinden.

$KYL!NE643

Legacy Member
Ik was zaterdag op een fuif waar geen DAP kastjes stonden (maar een set van Electro Voice, of kortweg EV). De DJ joeg de mixer waarschijnlijk constant het rood in want ik heb bijna de ganse avond overstuurd geluid gehoord en dus vervorming en ik ben weggelopen omdat ik er echt niet meer kon naar luisteren. Daar sta je dan met een dikke set, maar in veel gevallen kan de DJ achter de booth niet omgaan met het materiaal. Wat is dan het nut van goeie luidsprekers? Anyway, die K-reeks van DAP is voor hun prijs ni slecht, maar voor die prijs kunt ge misschien ook wel tweedehands iets beters op de kop tikken (zoals reeds gezegd). nadeel is dan dat je veel materiaal tegenkomt van verhuurbedrijven. En waarom verkopen verhuurbedrijven hun materiaal? Juist, omdat het aan vervanging toe is ;) Dit wou ik dus even kwijt...

@deathsythe: ik moet op die laptop in feite niks doen, juist opstarten, mijn paswoord intikken, Traktor opstarten en na enkele uren terug afsluiten. Ik bedien Traktor volledig met mijn Denon HC-4500, dus ik hoef enkel maar naar het scherm te kijken :)

Bartel

Legacy Member
$KYL!NE643 zei:
maar voor die prijs kunt ge misschien ook wel tweedehands iets beters op de kop tikken (zoals reeds gezegd). nadeel is dan dat je veel materiaal tegenkomt van verhuurbedrijven. En waarom verkopen verhuurbedrijven hun materiaal? Juist, omdat het aan vervanging toe is ;) Dit wou ik dus even kwijt...

Ik vind dat je hier toch mis zit hoor. verhuurbedrijven verkopen imo niet vaak iets omdat het aan vervanging toe is. Aan vernieuwing daarentegen wel. Materiaal dat in (iets of wat) professionele (lees: mensen die er toch iets van kennen) verhuur zat zal er vaak niet al te best meer uitzien, maar die mannen dragen zorg voor hun materiaal en ik betwijfel het of ze iets met mankementen zouden verkopen...

just my 2 cents ... :)

Bartel

Legacy Member
Nja,

Ik heb vorig jaar mijn mengpaneel en cd speler in flightcase gekocht van een verhuurbedrijf in Bilzen. Het is een Rodec MX 180 MK3 en een Denon DN-D4000. Het is materiaal wat jaren meegaat, en het werkt nog steeds perfect. Het ging gewoon buiten voor vernieuwing...

$KYL!NE643

Legacy Member
Aan de Rodec en Denon, wat gaat daar aan kapot? Buiten de faders bij de mixer en het loopwerk bij de CD-speler kan de rest jaren meegaan.
Maar als een verhuurbedrijf luidsprekers wegdoet van goeie kwaliteit dan zal het niet zijn voor iets beters (want er is bijna niks beters) maar eerder omdat het aan vervanging toe is, moesten ze natuurlijk semi-profesionneel materiaal verkopen na een jaar dan kun je de veronderstelling maken van ja: ze doen het weg voor iets beters.
Maar hoe dan ook, als je iets te koop ziet staan en je gaat alles beluisteren en testen dan ben je nog vrij om te kopen. Je kan een goeie koop doen natuurlijk als je gewoon oplet en uitkijkt... :)

GateWay.be

Legacy Member
Nooit gedacht aan de financiële kant ?
Fiscaal afgeschreven ? (maar daardoor nog lang niet fysiek afgeschreven)
Onkosten nodig ?

Bartel

Legacy Member
Aan die dingen denkt de gewone mens idd niet... :)

Btw: Azoe: nog eens bedankt hé ^^

$KYL!NE643

Legacy Member
GateWay.be zei:
Nooit gedacht aan de financiële kant ?
Fiscaal afgeschreven ? (maar daardoor nog lang niet fysiek afgeschreven)
Onkosten nodig ?

Zeker aan gedacht ;) Maar dan zou ik als verhuurbedrijf proberen 'groter' te worden door meerdere geluidssets en mixsets proberen te hebben en zo op verschillende fuiven en evenementen proberen te staan. Toch als het materiaal fysiek niet afgeschreven is. En zo ook doet een verhuurbedrijf het waar ik regelmatig mee samengewerkt heb (en nog).

Als ge natuurlijk de plaats niet meer hebt om nog uit te breiden en er nog andere redenen zijn dan kan je het verkopen ja. Maar mijn ervaring zegt toch dat hetgeen verkocht wordt om 'kosten te maken' nogal vaak fysiek afgeschreven is ook ;) Als verhuurbedrijf kun je niet om de 5 jaar heel uw boelke vernieuwd hebben hé.

GateWay.be

Legacy Member
$KYL!NE643 zei:
Zeker aan gedacht ;) Maar dan zou ik als verhuurbedrijf proberen 'groter' te worden door meerdere geluidssets en mixsets proberen te hebben en zo op verschillende fuiven en evenementen proberen te staan. Toch als het materiaal fysiek niet afgeschreven is. En zo ook doet een verhuurbedrijf het waar ik regelmatig mee samengewerkt heb (en nog).

Als ge natuurlijk de plaats niet meer hebt om nog uit te breiden en er nog andere redenen zijn dan kan je het verkopen ja. Maar mijn ervaring zegt toch dat hetgeen verkocht wordt om 'kosten te maken' nogal vaak fysiek afgeschreven is ook ;) Als verhuurbedrijf kun je niet om de 5 jaar heel uw boelke vernieuwd hebben hé.

je gaat zeker niet alles in een keer vernieuwen, maar na een bepaalde periode zullen de meeste toch gelijkdelijkaan het materiaal vernieuwen, ook door het feit dat je als verhuurder toch met redelijk recent materiaal moet werken wil je wat serieus verhuren, zeker ivm dj set, na een aantal jaar zijn hier ook weer nieuwe versies van uit en moet je deze gaan kunnen aanbieden, bv bij pioneer setjes vragen de meeste cdj1000 MK3 en djm800, als je daar dan zit met je dj set van pak 3 jaar oud (djm600 + cdj1000 mk2) gaan ze toch eerder iemand nemen die een recent setje heeft imo. die dingen gaan dus ook veel sneller vervangen worden dan bv luidsprekers

GateWay.be

Legacy Member
ik know maar komt er gewoon neit van om ze te koop te zetten (net zoals ik nog zoveel andere dingen te koop moet zetten)

Stimpy

Legacy Member
't verschil tusse mk2 en mk3 is toch marginaal?
iets ander display'ke en da ist zeker ? :x of heeft de mk2 nog geen mp3 mss

als ge der echt vanaf wilt kom ik ze wel ophalen, transportkosten neem ik zelfs op mij :unsure:

GateWay.be

Legacy Member
héhé, idd tis amper verschil maja, als ge de nodige flappen meebrengt moogt ge ze komen uithalen :p

1337mr.hanky

Legacy Member
Bij de mk3 kan je de stroefheid van de jog instellen, dat is best handig hoor. Hij reageert ook iets beter dan de mk2. Er zijn wel meer verschillen als enkel mp3 support hoor.

Desperatozz

Legacy Member
die stroefheid van het jogwheel kunnen aanpassen is useless ... heb'm één keer gezet zodat ie reageert zoals nen mk2 en dan komt ge daar nooit meer aan

reactie-tijd is hetzelfde

grootste verschil is imho mp3 & het duidelijkere & gedetailleerdere schermpje voor de waveform ... kunt ge makkelijk zien waar ge moet cue'en :)

1337mr.hanky

Legacy Member
Hangt wel van persoon tot persoon af. Om gewoon te mixen heb ik hem het liefst op het allerstroefste. Als je een scratch wil doen is het handiger als de jog losser staat.

Idd, die waveform display is wel heel handig. Groot voordeel tov de 800 die dat niet heeft.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan