Archief - Show your Gear

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DjProbe

Legacy Member
nexo kost maar 4-5 keer meer ofzo :p
niet te vergelijken dus!

plus nexo is beetje oud om nu nog te kopen.
klank is 'hard' zoals je zegt;
je moet hier aan zijn natuurlijk ...
kwa PA moni vind ik hem persoonlijk nie zo lekker (beter dan SRM wel he :p, maar voor die prijs)
kwa DJ moni is hij wel perfect :)

als ik budget had voor nexo,
kocht ik resoluut P112's van l'acoustics!
veel beter !

eventueel HIQ 115; maar die zijn natuurlijk ook weer wat duurder.

1337mr.hanky

Legacy Member
Natuurlijk zijn er betere dingen dan een nexo. Ik dacht dat jij er al had staan, daarmee zei ik het. Het is gewoon handig niet teveel verschillende systemen door mekaar te gebruiken.

Ik zal niet klagen als ik een mackie als monitor krijg hoor, ben al VEEL slechtere dingen tegen gekomen. Heeft ook veel te maken met de slechte verstandhouding tussen uitbater/verhuurder en DJ's ;)

ComputerVISTA

Legacy Member
DjProbe zei:
nexo kost maar 4-5 keer meer ofzo :p
niet te vergelijken dus!

plus nexo is beetje oud om nu nog te kopen.
klank is 'hard' zoals je zegt;
je moet hier aan zijn natuurlijk ...
kwa PA moni vind ik hem persoonlijk nie zo lekker (beter dan SRM wel he :p, maar voor die prijs)
kwa DJ moni is hij wel perfect :)

als ik budget had voor nexo,
kocht ik resoluut P112's van l'acoustics!
veel beter !

eventueel HIQ 115; maar die zijn natuurlijk ook weer wat duurder.


Ik zat vroeger altijd met Martin LE 400's :D zupah, en de meeste bands horen toch nie meer dus kwaliteit < hard gaan ^^

Ik zou zeker nexo's boven die srm 450's nemen, met de nadruk op nemen want de prijs is er naar ^^

Anoniem09

Legacy Member
Wij gebruiken als monitors DB Technologies Opera 405. Doen het zeer goed alhoewel we al 2x kapot hebben gehad maar telkens een nieuwe gekregen. Als het echt luid/hard moet gaan zetten we de JBL SP212's op full range en blazen maar ;)

Stimpy

Legacy Member
speelt da allemaal veel beter als k115's voor monitordoeleinden?
want die zijn naar t schijnt toch vrij goed (zeker voor die prijs) als monitor
en als er nog veel harder in uw oor geblazen wordt is het toch pure gehoorbeschadiging O_O

Anoniem09

Legacy Member
Staat DAP niet bekend voor low-budget geluid? Allesinds nog nooit DAP gehoord of gekocht..

Het is gewoon een verschil tussen monitors voor een fuif, of monitors voor een event van bijvoorbeeld 7.000 man op een mega stage. Dan heb je wat meer power nodig om alles te overstemmen.

Kimme

Legacy Member
http://i27.tinypic.com/nwd14x.jpg

1x Rodec MX240MKIII
4x Technics SL1200MKII met Concorde Pro Naaldjes
2x JBL-Monitors
1x Sennheiser HD25 Headphone
1x Pioneer EFX500 Effector
1x Macbook 13,3" Core2Duo 2,2Ghz met Rane SSL
1x Rane SSL (duh)
1x Strijkplank :)

Stimpy

Legacy Member
en content ervan?

strijkt dat vlotjes?



(btw k-reeks van dap is prijs kwaliteit super, maar tis idd zeker geen high end, maar speelt toch wel leuk.. kzie niet in wat een monitor meer kan hebben, helderder op een fuif? ni nodig denk ik, luider ? .. nja hopelijk hebt ge stoppen dan)

desert storm

Legacy Member
monitors zijn bij mij meestal ook K115's, maar soms mackie SRM-450's.

[EZ]

Legacy Member
Kimme zei:
http://i27.tinypic.com/nwd14x.jpg

1x Rodec MX240MKIII
4x Technics SL1200MKII met Concorde Pro Naaldjes
2x JBL-Monitors
1x Sennheiser HD25 Headphone
1x Pioneer EFX500 Effector
1x Macbook 13,3" Core2Duo 2,2Ghz met Rane SSL
1x Rane SSL (duh)
1x Strijkplank :)
Damn, zalige setup, eerste keer da'k iemand zie met 4 tt's ook, 2 voor SSL en 2 voor gewone platen zeker?

Anoniem09

Legacy Member
Stimpy zei:
(btw k-reeks van dap is prijs kwaliteit super, maar tis idd zeker geen high end, maar speelt toch wel leuk.. kzie niet in wat een monitor meer kan hebben, helderder op een fuif? ni nodig denk ik, luider ? .. nja hopelijk hebt ge stoppen dan)

Ik vind helderheid toch wel een belangrijk punt hoor als monitor, zeker als je veel met je EQ werkt. Met een goede monitor hoor je goed alle tonen en kan je perfect op inspelen. Maar heb nog nooit zo'n DAP naast mijn oren gehad..

Stimpy

Legacy Member
ja kzeg helderder :p kvind da geluid dat eruit komt sava, tis geen warme hifi nee ^^ beetje schel mss, maar valt bij te regelen met eq
wat een gezever over die boxen =^p

desert storm

Legacy Member
't geluid uit die daps klinkt naar mijn mening wel wat dof, da's waar :)

Kimme

Legacy Member
@Stimpy: Strijkt zalig idd :)
@EZ: thx, idd 't is nu niet dat ik die 2 bovenste zo vaak gebruik hoor, maar 't is handig voor als ge ne keer een loopke of een acapella wilt gebruiken of voor als je iets sneller aan't spelen bent dat er 3 of 4 platen al klaar liggen, bespaart heel wat tijd...

nuja, 't is dan wel belachelijk da'k thuis nooit draai maarja, ne mens kan ni alles hebben he ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan