Archief - Show your Gear

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Config

Legacy Member
hehe :D

anyway, hier is mijn setupke, pretty basic, maar meer dan genoeg voor mij atm:

.2x CDJ 800 MKII
.JB Beat 4 + e monteerbaar lampke voor alst donker wordt :p
.amplifier en 2 betrekkelijk grote speakers voor mijne boven :D
.stanton pro dj 2000 headphones
.Creative Soundblaster om mijn radiosets te recorden.

setupog3.jpg

Kimme

Legacy Member
bwa basic... die cdj's zijn toch al vrij degelijke plastikkeschijfdraaiers ze :)
kheb er nog aan gedacht om der ook zo'n 2 bij te zetten maarja ik speel ni me cd dus da was beke belachelijk :D

Config

Legacy Member
hehe :p jah die cdj's zijn behoorlijk prijzig, maar de beste op de markt, als je de cdj1000's efkes buiten beschouwing laat :p

ik speel wel met cd, ben nog ni zo heel lang bezig op hardware (dervoor al x jaar met software en ander gepruts) en met vinyl beginnen leek me redelijk onzinnig, aangezien de platen die ik draai de helft van de tijd ni eens meer op vinyl gereleased worden. ondertussen ook al leren draaien met vinyl, dus er komt misschien nog wel es een technics pickup bij op termijn

1337mr.hanky

Legacy Member
Stimpy zei:
(btw k-reeks van dap is prijs kwaliteit super, maar tis idd zeker geen high end, maar speelt toch wel leuk.. kzie niet in wat een monitor meer kan hebben, helderder op een fuif? ni nodig denk ik, luider ? .. nja hopelijk hebt ge stoppen dan)

Die k115 reeks van dap is alles behalve goed, het geluid is alles behalve helder en ze zijn heel onduidelijk wat er voor zorgt dat je minder vlot mixt en je geluid automatisch harder moet zetten. Dat op zijn beurt zorgt nog eens voor extra koppijn.

Je kan dat echt niet vergelijken met een Nexo of een Martin LE. Maar verwacht ik ook niet van een plastieken ubercheape luidspreker van het budgetmerk bij uitstek.

Btw; die homebrew monitors van EML klinken wel enorm goed.

Stimpy

Legacy Member
ge moet ook zien voor wat ze dienen he.
ze komen idd ni in de buurt van nexo, ma ik zei dan ook prijs/kwaliteit zijn ze goed, en vaak worden ze gebruikt bij kleine feestjes als topkastjes of monitors, en dat publiek is zeker niet zo kritisch of zoveel beters gewend. Voor hun klinkt dat gewoon goed.
En voor die doeleinden zijn ze gewoon ok imo

1337mr.hanky

Legacy Member
Ik zou zoiets nooit kopen of huren. Het klinkt simpelweg niet goed, dus blijf ik er vanaf. Je kan beter een beetje doorsparen en een goede tweedehands speaker kopen.

Project Zero

Legacy Member
Config zei:
hehe :D

anyway, hier is mijn setupke, pretty basic, maar meer dan genoeg voor mij atm:

.2x CDJ 800 MKII
.JB Beat 4 + e monteerbaar lampke voor alst donker wordt :p
.amplifier en 2 betrekkelijk grote speakers voor mijne boven :D
.stanton pro dj 2000 headphones
.Creative Soundblaster om mijn radiosets te recorden.

setupog3.jpg

Is toch al een ferme setup. Vervang die mixer door een pioneer djm 800 en ge hebt een ideale setup imo. :)

Config

Legacy Member
Project Zero zei:
Is toch al een ferme setup. Vervang die mixer door een pioneer djm 800 en ge hebt een ideale setup imo. :)

hehe, ja da komt nog wel, maar voorlopig is de nood er nog niet.. ik heb er wel al aan gedacht ja :) maar zolang dat jb'ke blijft werken zie ik er het nut nog ni van in

DjProbe

Legacy Member
1337mr.hanky zei:
Die k115 reeks van dap is alles behalve goed, het geluid is alles behalve helder en ze zijn heel onduidelijk wat er voor zorgt dat je minder vlot mixt en je geluid automatisch harder moet zetten. Dat op zijn beurt zorgt nog eens voor extra koppijn.

Je kan dat echt niet vergelijken met een Nexo of een Martin LE. Maar verwacht ik ook niet van een plastieken ubercheape luidspreker van het budgetmerk bij uitstek.

Btw; die homebrew monitors van EML klinken wel enorm goed.

Martin LE400 als DJ monitor gebruiken ?
alles gaat natuurlijk ... maar daarvoor is hij niet gemaakt :)

die homebrews van EML, dat zijn synco - look - alikes zeker ?
gelijk dat Purple Productions die ook heeft

1337mr.hanky

Legacy Member
We gebruiken die meestal op studiobrussel en 30+ fuiven, de monitors liggen dan op de grond (uit het zicht). Omdat de DJ's daar toch niet echt mixen.

DjProbe

Legacy Member
1337mr.hanky zei:
We gebruiken die meestal op studiobrussel en 30+ fuiven, de monitors liggen dan op de grond (uit het zicht). Omdat de DJ's daar toch niet echt mixen.


kunt ook nie anders e :p
LE400 heeft geen 'gaatje' voor een statief :p

StudioBrussel ... toch nie Dirkske e :p

$KYL!NE643

Legacy Member
Mijn setje nog maar eens (opstelling wat aangepast en geverfd):

http://users.telenet.be/djskyline643/IMGP0143.JPG
http://users.telenet.be/djskyline643/IMGP0141.JPG

- 2 x Citronic PD-45 Ultima (super OEMkes) met CC pro S naalden
- Rodec BX-14
- Denon HC-4500
- Denon BU-4500
- Reloop RMP-2
- Medion Laptop
- Traktor DJ Studio 3.3

En in blijde verwachting van een EFX-1000 (plaats voorzien links van de laptop), een nieuwe hoofdtelefoon en dan stopt het echt wel. Misschien als er ooit een heel nieuw medium uitkomt dat ik dan wat anders aanschaf :P Ik ben toch tevreden van dit in een klein jaar allemaal aan te schaffen (mijn oude brol was dan ook echt wel aan vervanging toe).

Die setup van Kimme ziet er wel VET uit zeg^^

deathsythe

Legacy Member
is die laptop niet lastig te bereiken?

anyway dik mengpaneel ;) ( en ufcurz de rest ok ^^ )

1337mr.hanky

Legacy Member
DjProbe zei:
kunt ook nie anders e :p
LE400 heeft geen 'gaatje' voor een statief :p

StudioBrussel ... toch nie Dirkske e :p

Stiekem wel :D

Maar ook vandendriesen en al die andere "Was het nu 70 80 of 90" en "de afrekening" DJ's.

Die nexo's liggen meestal ook op de grond hoor, die gebruiken we eigenlijk meer dan de martin's. Dirkske begon zelfs te zagen toen hij met een martin moest draaien.

Achja, wat wil je met dat volk van studio sukkel...

GiJay

Legacy Member
1337mr.hanky zei:
Stiekem wel :D

Maar ook vandendriesen en al die andere "Was het nu 70 80 of 90" en "de afrekening" DJ's.

Die nexo's liggen meestal ook op de grond hoor, die gebruiken we eigenlijk meer dan de martin's. Dirkske begon zelfs te zagen toen hij met een martin moest draaien.

Achja, wat wil je met dat volk van studio sukkel...

Mor allej progge... wa zaaaide gaaai ne stoemmerik.

Studio sukkel heeft vorig jaar 1 actie gedaan. Ze hadden 3 miljoen van arme belastingbetalers afgetroggeld. Dat is toch meer dan voldoende om heel afrika terug op orde te stellen.

Bende hypocriete "hun eigen muziek voortduwende" klojo's man... nou, maak daar maar een rood/wit logo van en steek het in hun reet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan