Archief - Show your Gear

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NinjaTune

Legacy Member
1337mr.hanky zei:
Zelfs dan ben je niet veel met 5 decks ;)

Als je zoveel decks hebt is het toch handig dat je ze ook kan gebruiken, je kan het volgende plaatje ook al voorbeluisteren, vocals spelen, ...

Doe je dat allemaal niet kan je beter gewoon 2 cd spelers kopen en al die andere meuk wegdoen.

Allé omda gij et zegt.

Als ik goesting heb met mijn meuk vinyl te spelen, kan ik dat. Als ik goesting heb met mijn meuk cd te spelen, kan ik dat. Als ik goesting heb beide te combineren, kan ik dat. Enig probleem minder kanalen, dan decks? Eh nee. 5 decks combineren zal quasi niemand doen, en de plaat na de plaat na de plaat die aan het spelen is, voorbeluisteren is ook voor niks nodig. Dus een big issue is het niet :):) Maar het zou inderdaad wel leuker zijn een 4 kanaals te hebben.

Fraa

Legacy Member
LexiC zei:
Allé omda gij et zegt.

Als ik goesting heb met mijn meuk vinyl te spelen, kan ik dat. Als ik goesting heb met mijn meuk cd te spelen, kan ik dat. Als ik goesting heb beide te combineren, kan ik dat. Enig probleem minder kanalen, dan decks? Eh nee. 5 decks combineren zal quasi niemand doen, en de plaat na de plaat na de plaat die aan het spelen is, voorbeluisteren is ook voor niks nodig. Dus een big issue is het niet :):) Maar het zou inderdaad wel leuker zijn een 4 kanaals te hebben.

meuk? :wtf:

NinjaTune

Legacy Member
Ja ik vrees dat 1337mr.hanky dat ook wou indiceren. Want we hebben nie allemaal ne rotary mixer eh! :)

DjProbe

Legacy Member
juist nog ke gaan shoppen sie;

huidig 'discobar bestand'

2 x DJM 800
1 x DJM 600 (wordt heel binnenkort ook vervangen)
1 x DJM 3000
1 x Nuo 2 (kwestie van iets low budget te hebben :p)

4 x CDJ 1000 MK 3
2 x CDJ 200
1 x CMX 3000

8 x Technics sl1200

1 x serato scratch

16 x Mackie SRM 450 (ideaal als dj monitor)

welp

Legacy Member
MorGo7h zei:
Had ge ni beter 2x CDJ's 400 genomen?

1) CDJ 400 is ni echt iets wat je in de verhuur tegenkomt omdat je daar betaald voor al die prul die een dj die gewoon langskomt toch niet gebruikt.

2) Daar staat toch nergens dat hij dat allemaal nu gekocht heeft? Er staat: huidige bestand.

DjProbe

Legacy Member
welp zei:
1) CDJ 400 is ni echt iets wat je in de verhuur tegenkomt omdat je daar betaald voor al die prul die een dj die gewoon langskomt toch niet gebruikt.

2) Daar staat toch nergens dat hij dat allemaal nu gekocht heeft? Er staat: huidige bestand.

feit, cdj 400 is redelijk nieuw,
nog nooit vraag naar gehad eigenlijk

cdj 200 is eigenlijk nie slecht,
maar zal uiteindelijk ook vervangen worden door cdj 1000's
was toen CDJ 1000 iets te duur bleek uit te vallen :p

//edit : concreet vandaag in de winkelwagen: 1 x DJM 800; 8 x SRM 450

da_diablo

Legacy Member
das nie slecht, maar ik snap nie waarom zoveel monitors? 1 monitor is toch genoeg, geen nood aan monitors langs 2 kanten. allé, ik kan zelfs draaien zonder, alhoewel ik liever wél een monitor heb uiteraard ;)

[EZ]

Legacy Member
Misschien dat hij ze ook als speakers verhuurt

(akkoord, ze zijn er niet voor gemaakt, maar 't gebeurt wel bij kleine fuifkes)

DjProbe

Legacy Member
SRM speelt idd perfect alleen op fuifjes tot 100 personen
met subje erbij zelf tot 150 personen;

zo gaan er ieder weekend wel een paar de deur uit !

op grote fuiven heb je echt wel 2 moni's nodig,
geloof mij :)

SRM'en zijn ook te gebruiken als PA monitor
(mits wa EQ'en)

daar heb je er ook snel 6 nodig

1337mr.hanky

Legacy Member
Waarom gebruik je geen nexo's als monitor? Klinkt beter, gaat pakken harder en is veelzijdiger dan de mackies.


Het kost alleen een beetje meer ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan