Archief - Show your Gear

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DaMob

Legacy Member
JuG zei:
Goh versleten, ik vervang ze elk jaar (maar ik gebruik ze ook wel niet zo intensief qua scratching of dergelijke).

Als ge't wilt testen, best een nummer opnemen & dan spectrum analyzer erop van Audacity of Soundforge ofzo.
En op gehoor ook al ja, kraken & dergelijke is niet goed nee ;)

En wat is goed en wat is slecht bij die spectrum analyzer van audacity?

[EZ]

Legacy Member
DaMob zei:
En wat is goed en wat is slecht bij die spectrum analyzer van audacity?
Als het signaal niemer al te zuiver is, is de naald der wrs slecht aan toe he...
Maja, met mijn onboard geluidskaart is't zoiezo geen al te goe signaal :s

Anoniem09

Legacy Member
Jack Malibu zei:
ik snap toch nie waarom iedereen zo zit te zagen over int rood gaan?
als ge ziet dat em int rood gaat, dan zet ge uwe gain toch gewoon iets lager :s
en staat het te stil, zet dan uw boxen wa luider é

Was het maar allemaal zo simpel :) Vaak zitten er limiters aan de versterkers, DJ's snappen niet dat het geluid afgesteld staat, dat het niet luider MAG en smijten dan hun gain maar 200% open, kwestie van nooit uit het rood te gaan..

Hier een voorbeeldje op locatie van de DJ na mij: (tijdens mijn set ging alles mooi groen/oranje en was het MEER dan luid genoeg dus snap niet wat die aan het fixen was)

http://www.battle-of-sounds.be/DSC00128.JPG

Enja hoor, zo bleef het een uur lang, zelfs het bovenste rode lichtje flikkerde nooit! (buiten bij een break ofzo)

DjProbe

Legacy Member
persoonlijk versta ik da ook nie,

alle dj's draaien maar int rood,
zelf als het belachelijk luid ga in de zaal ...

om dan nog te spreken over de vervorming,
heb nog eens gehad dat er een kwam melken dat mijn naalden kapot waren,
"tklinkt vervormd"; ie was wel volle bak in rood aan het draaien.

Als ik er bij ben fluit ik ze direct terug, gelijk wie het is,
soms wel nie easy, Dirk Stoops bv is op de vlak nen echten eikel :s
bijna setje dV-dosc'en kapot gespeeld, tot ik begon video beelden te maken van zijn "kunnen";
dan vond em precies wel het gain knopje ^^

Fraa

Legacy Member
DaMob zei:
En wat is goed en wat is slecht bij die spectrum analyzer van audacity?

Mjah kijk of ie alle frequenties opneemt, dan kan je zien aan de aantal Hz van hoog tot laag.
Als je naald er slecht aan toe zal je wsl een stuk "missen".

JackM

Legacy Member
DjProbe zei:
persoonlijk versta ik da ook nie,

alle dj's draaien maar int rood,
zelf als het belachelijk luid ga in de zaal ...

om dan nog te spreken over de vervorming,
heb nog eens gehad dat er een kwam melken dat mijn naalden kapot waren,
"tklinkt vervormd"; ie was wel volle bak in rood aan het draaien.

Als ik er bij ben fluit ik ze direct terug, gelijk wie het is,
soms wel nie easy, Dirk Stoops bv is op de vlak nen echten eikel :s
bijna setje dV-dosc'en kapot gespeeld, tot ik begon video beelden te maken van zijn "kunnen";
dan vond em precies wel het gain knopje ^^

das idd een dikke ****** da, denkt dattem den beste dj vant land is.
em stond hier op een fuif ook es alles omzeep te draaien.

1337mr.hanky

Legacy Member
Jot, dirk stoops smijt zijn master fader altijd volledig open als hij begint met draaien, daarbij ook nog eens superhard in het rood vaak. Nuja, die stubru mannen zijn over het algemeen allemaal eikels en idioten.

DaMob

Legacy Member
JuG zei:
Mjah kijk of ie alle frequenties opneemt, dan kan je zien aan de aantal Hz van hoog tot laag.
Als je naald er slecht aan toe zal je wsl een stuk "missen".

Gaat van 86hz tot 19khz, maar is wel opgenomen met onboard geluidskaart ja
Ken daar dus echt geen kloten van? :$

Fraa

Legacy Member
DaMob zei:
Gaat van 86hz tot 19khz, maar is wel opgenomen met onboard geluidskaart ja
Ken daar dus echt geen kloten van? :$

Zou iet lager mogen, maar voor de rest nog voldoende. Hangt ook van't nummer af natuurlijk.
Maar als't voor u ook nog eens goed klinkt (dus geen overheersende ruis of gekraak) dan denk'k dat er niets scheelt met uw naalden in ieder geval ;)

welp

Legacy Member
:offtopic:Jongens, ga is verder in die vragentopic ofzo want ik wil hier installaties zien...:help:

Desperatozz

Legacy Member
nen goeie e :)
speel graag op yamaha's ... nen redelijk directe aanslag, en de klank kan mij ook wel bekoren

FrE3zE

Legacy Member
'k zal hier ook maar wat fototjes zetten.
Vriend van mij heeft dit weekend materiaal gekocht en was dit weekend naar hier geweest om het uitvoerig te testen.
Wat je ziet op de foto's:
2x synq x-trem-1
1x stanton sa-3
1x serato scratch live


Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5

ComputerVISTA

Legacy Member
koenpje zei:
Was het maar allemaal zo simpel :) Vaak zitten er limiters aan de versterkers, DJ's snappen niet dat het geluid afgesteld staat, dat het niet luider MAG en smijten dan hun gain maar 200% open, kwestie van nooit uit het rood te gaan..

Hier een voorbeeldje op locatie van de DJ na mij: (tijdens mijn set ging alles mooi groen/oranje en was het MEER dan luid genoeg dus snap niet wat die aan het fixen was)

http://www.battle-of-sounds.be/DSC00128.JPG

Enja hoor, zo bleef het een uur lang, zelfs het bovenste rode lichtje flikkerde nooit! (buiten bij een break ofzo)

Ge verstaat het nie hé, veel van die jonge gastjes denken dus dat dat MOET in't rood gaan hé, want zo zijn ze straf bezig!!! Volgens mij denken ze dus echt dat da deel uit maakt van de zaalverlichting...

DaMob

Legacy Member
Stimpy zei:
neem es bassplaatje op
86 is toch vrij hoog..

Zelfs bij de hardere muziek blijft het 86hz, maar kheb deze naalden nog maar een 3-tal maanden geleden vervangen? Bij die spectrum analyzer staat er standaard een waarde op 512, als ik die hoger zet, kom ik wel lager hz's uit?
Sry voor het offtopic, maar zou hier toch nog graag antwoord op krijgen :)
En als beloning zal ik morgen ofzo mijn gear eens posten ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan