Archief - Show your Gear

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

frustro

Legacy Member
kwil nie moeilijk doen maar zouden we niet eens een beetje minder chaotisch doen in de topics? =)
de 2 bovenstaande vragen horen eig in het grote dj-vragen topic :)

& dus hier, gear pics !
-1-
-2-
-3-
-4-

wel mijn booth, maar jammer genoeg niet mijn mixer ;p
is die van JuG =)

mn eigenlijke gear atm:
-1-
-2-
-3-
-4-
-5-

& wanneer Trigger Finger binnenkomt in de winkel eindelijk Trigger Finger + Sennheiser HD-25 erbij ! <3

[EZ]

Legacy Member
frustro zei:
kwil nie moeilijk doen maar zouden we niet eens een beetje minder chaotisch doen in de topics? =)
de 2 bovenstaande vragen horen eig in het grote dj-vragen topic :)
Woops, me heel die discussie over die DJM800 dacht'k al da dees het vragentopic was :p

1337mr.hanky

Legacy Member
felixdraait zei:
al begrijp ik nu wel waarom je die eerste quote misbegreep

Het is waarschijnlijk jouw schrijfwijze.


frustro zei:
wel mijn booth, maar jammer genoeg niet mijn mixer ;p

Die vestax is toch ook een leuk ding, ik heb er ook lang over gedacht om zo eentje te kopen.


Edit: Leuke gear stimpy ;)

frustro

Legacy Member
1337mr.hanky zei:
Die vestax is toch ook een leuk ding, ik heb er ook lang over gedacht om zo eentje te kopen.

Jah absoluut, doet al 4 jaar trouw zn dienst & zal die dienst blijven doen tot hm kapot is.
Met KP2 (& binnenkort Trigger Finger voor Traktor Scratch interne FX aan te sturen) heb'k geen nood aan FX op mijn mixer.

Dr zijn maar 2 probleempjes met die PCV-275. De X-fader is niet assignable, & een 4de kanaal zou handig zijn.

Maar als ze hm voor niks zouden geven zou'k toch ne djm-800 verkiezen hoor =)
(maar wanneer ik een nieuwe mixer moet kopen gaat het absoluut geen djm-800 worden :))

REDNIK

Legacy Member
Heb mezelf evolution uc-33 aangeschaft, bon materiaal leuk om mee te mixen ook.

KLIK

wat u nog ziet :
2 x reloop rmp2
JB-systems beat 4 mk2
stanton dj pro 2000

deze vakantie komt er normaal nog een nieuwe mixer, maar ben er nog nie echt uit...

Zijn er hier nog mensen die ervaring hebben met deze midi-controllers of met ableton ? kan best nog wel wa tips gebruiken voor goeie effecten en bij het warpen van tracks enzo :$

Fraa

Legacy Member
[EZ];10185779 zei:
Khad het ook over webshops hoor :p


ff ander onderwerp:
Hoe merkte da u naald ver vesleten is?
Kheb maar enen tt dus kan moeilijk vergelijken, en ne microscoop heb'k ook nie :p
Is't als ge zo 'knetterkes' hoort, da het ver tijd is om te vervangen, of niet?

(kheb Ortofon Concorde Elektro btw)

Goh versleten, ik vervang ze elk jaar (maar ik gebruik ze ook wel niet zo intensief qua scratching of dergelijke).

Als ge't wilt testen, best een nummer opnemen & dan spectrum analyzer erop van Audacity of Soundforge ofzo.
En op gehoor ook al ja, kraken & dergelijke is niet goed nee ;)

Fraa

Legacy Member
1337mr.hanky zei:
Die vestax is toch ook een leuk ding, ik heb er ook lang over gedacht om zo eentje te kopen.

Ja ik heb die ook even lang als frus gehad, samen gekocht destijds :)
Zeer goede mixer voor zijn geld eigenlijk, met een geweldig S/R systeem zoals ik er nog niet op veel gezien heb, zelfs niet op pioneer mixers.
Maar mijne was redelijk "versleten" (lees: kapotgeragd :D)

Stimpy

Legacy Member
koenpje zei:
Nice booth, alleen jammer van de mixer :p

hoezo? genoeg kanalen, veel headroom en hufter proof ^^
akkoord tis gene djm, ma kdenk dat den deze t wel langer uithoudt dan ne djm :)

Cillin

Legacy Member
Stimpy zei:
hoezo? genoeg kanalen, veel headroom en hufter proof ^^
akkoord tis gene djm, ma kdenk dat den deze t wel langer uithoudt dan ne djm :)

Rodec, smijt da onder nen trein en da macheert nog!

Anoniem09

Legacy Member
Headroom? Trein? No way :)

Bij ons hier lokale discotheek hebben ze de Rodec moeten vervangen door een Ecler omdat die Rodec gewoon alles kapot speelde als er in het rood werdt gegaan. Vanaf dat je bij Rodec in het rood gaat is het 'Bye bye nice sound, welcome awful sound!'.

En dat van dat niet kapot gaan, ohja, sommigen blijven lang leven, andere zijn rap kapot :) Was eens op een fuif aan het draaien, de monitors stonden op 'Master 2' kanaal ipv monitor kanaal, aangezien het monitor kanaal kapot was. En tijdens mijn set begin da master2 kanaal ook nog is langs rechts altijd uit te vallen, en die gast van licht en geluid zei 'nu ist gedaan ze met die klorre, alles gaat daarvan kapot, constant!'. En toeval, week later, andere fuif, andere firma, weer ne rodec, cd speler hing op kanaal 1, en linkse kant viel altijd weg, buiten als je op het MID EQ knopje duwde van kanaal 1, dan werktte beide kanten :sop: Dus hebben ze met ducktape da MID EQ knopke zowa vastgehangen. En daarvoor betaalde dan zoveel geld, nee dank u :) Wilde iet stevig met goeie kwaliteit voor niet veel geld, neem dan een Ecler MAC 70v of Ecler MAC 40V.

Fraa

Legacy Member
koenpje zei:
Headroom? Trein? No way :)

Bij ons hier lokale discotheek hebben ze de Rodec moeten vervangen door een Ecler omdat die Rodec gewoon alles kapot speelde als er in het rood werdt gegaan. Vanaf dat je bij Rodec in het rood gaat is het 'Bye bye nice sound, welcome awful sound!'.

En dat van dat niet kapot gaan, ohja, sommigen blijven lang leven, andere zijn rap kapot :) Was eens op een fuif aan het draaien, de monitors stonden op 'Master 2' kanaal ipv monitor kanaal, aangezien het monitor kanaal kapot was. En tijdens mijn set begin da master2 kanaal ook nog is langs rechts altijd uit te vallen, en die gast van licht en geluid zei 'nu ist gedaan ze met die klorre, alles gaat daarvan kapot, constant!'. En toeval, week later, andere fuif, andere firma, weer ne rodec, cd speler hing op kanaal 1, en linkse kant viel altijd weg, buiten als je op het MID EQ knopje duwde van kanaal 1, dan werktte beide kanten :sop: Dus hebben ze met ducktape da MID EQ knopke zowa vastgehangen. En daarvoor betaalde dan zoveel geld, nee dank u :) Wilde iet stevig met goeie kwaliteit voor niet veel geld, neem dan een Ecler MAC 70v of Ecler MAC 40V.

Ik ben ook helemaal geen rodec fan, integendeel zelfs.

Maar ik denk dat je toch eerder pech gehad hebt hoor, Rodec is redelijk hufterproof & qua geluidskwaliteit zeer goed.
Maar't laat wel te wensen over aan gebruiksgemak en dergelijke voor mij persoonlijk.

Voor mij stoort vooral't gebrek aan een deftige S/R op die mixers & dat er een zware versterking qua volume in't bovenste gedeelte van de faders zit.

Maar dat ze zomaar uitvallen en dergelijke, eerder pech dan een gewoonte vanuit Rodec uit hoor.

Fraa

Legacy Member
Stimpy zei:
hoezo? genoeg kanalen, veel headroom en hufter proof ^^
akkoord tis gene djm, ma kdenk dat den deze t wel langer uithoudt dan ne djm :)

Kanalen: correct
Headroom: cava nog ja (maar ligt ook aan de DJ zelf, ne Rodec kunde elke idioot laten clippen als em wil)
Hufter proof: het zijn tanks hè, maar zoals ik eerder zei iets te robuust in mijn ogen. Gebruiksgemak ligt wat laag.

En qua betrouwbaarheid op lange termijn tov een DJM800 denk'k niet dat er veel verschil op zit hoor, het hangt er maar net vanaf hoe ge met een mixer omgaat. Een beunhaas die geen respect heeft voor materiaal kan ne Rodec ook nr de zak helpen, zelfs sneller dan een DJM op sommige vlakken.

Desperatozz

Legacy Member
koenpje zei:
Headroom? Trein? No way :)

Bij ons hier lokale discotheek hebben ze de Rodec moeten vervangen door een Ecler omdat die Rodec gewoon alles kapot speelde als er in het rood werdt gegaan. Vanaf dat je bij Rodec in het rood gaat is het 'Bye bye nice sound, welcome awful sound!'.

En dat van dat niet kapot gaan, ohja, sommigen blijven lang leven, andere zijn rap kapot :) Was eens op een fuif aan het draaien, de monitors stonden op 'Master 2' kanaal ipv monitor kanaal, aangezien het monitor kanaal kapot was. En tijdens mijn set begin da master2 kanaal ook nog is langs rechts altijd uit te vallen, en die gast van licht en geluid zei 'nu ist gedaan ze met die klorre, alles gaat daarvan kapot, constant!'. En toeval, week later, andere fuif, andere firma, weer ne rodec, cd speler hing op kanaal 1, en linkse kant viel altijd weg, buiten als je op het MID EQ knopje duwde van kanaal 1, dan werktte beide kanten :sop: Dus hebben ze met ducktape da MID EQ knopke zowa vastgehangen. En daarvoor betaalde dan zoveel geld, nee dank u :) Wilde iet stevig met goeie kwaliteit voor niet veel geld, neem dan een Ecler MAC 70v of Ecler MAC 40V.

dat ecler met de mac reeks even goed is weet'k best als ex mac40 eigenaar :)
maar het verhaal dat jij hier doet is toch straf

de meesten doen echt jaren met nen rodec ... en dan mag er al aardig wa op geknoeid worden etc ...

heb zelf in die 4 jaar deejayen nog nooit problemen gehad met nen rodec mx series; of ze er nu fris uitzagen of niet :p

Stimpy

Legacy Member
ge krijgt alles kapot, da's waar
gebruiksvriendelijkheid is toch goed? veel plaats, duidelijke knoppen, niet stroef, doet wat het moet doen
geen in mijn ogen overbodige effectenprul dat 95% van de huurders toch ni kennen
doordat de faders vanbinnen "ondersteboven" zitten gaan ze ni kraken als er een beetje stof insukkelt, ook makkelijk te vervangen indien toch nodig na 5 jaar.
kwa headroom totaal geen problemen gehad, ook ni bij int rood spelen.. maar int algemeen laat ik ze ni tot int rood komen, is nooit nodig geweest

dieje rodec durf ik ergens achterlaten, zonder bang te zijn dat hij t gaat begeven of begint te kraken, kanalen die half uitvallen etc

maar pech kunt ge bij elk merk hebben natuurlijk :)

Fraa

Legacy Member
Stimpy zei:
ge krijgt alles kapot, da's waar
gebruiksvriendelijkheid is toch goed? veel plaats, duidelijke knoppen, niet stroef, doet wat het moet doen
geen in mijn ogen overbodige effectenprul dat 95% van de huurders toch ni kennen
doordat de faders vanbinnen "ondersteboven" zitten gaan ze ni kraken als er een beetje stof insukkelt, ook makkelijk te vervangen indien toch nodig na 5 jaar.
kwa headroom totaal geen problemen gehad, ook ni bij int rood spelen.. maar int algemeen laat ik ze ni tot int rood komen, is nooit nodig geweest

dieje rodec durf ik ergens achterlaten, zonder bang te zijn dat hij t gaat begeven of begint te kraken, kanalen die half uitvallen etc

maar pech kunt ge bij elk merk hebben natuurlijk :)

Mjah, gebruiksgemak hangt wat af van de persoon op zich natuurlijk. Ik ben gewoon nie gemaakt om op Rodecs te mixen, het draait niet lekker.
Die faders storen mij mateloos, de EQ is wel goed op zich maar zo vaak meegemaakt dat ik bijna een tang nodig had om ze rond te draaien ergens (ma was ook wel meer't geval bij de MX180 gevallen).

Ze zijn ze me een beetje te "ruw", toch op de manier hoe ik mix in ieder geval :)

Maar inderdaad, ge kunt alles kapot krijgen & ik denk dat't bij Pioneer qua Build Quality ook wel goed zit. Rodec's zullen mss beter tegen een stootje kunnen uiteindelijk omdat er minder gevoelige componenten inzitten.

felixdraait

Legacy Member
BlackHawk.be zei:
Zijn er hier nog mensen die ervaring hebben met deze midi-controllers of met ableton ? kan best nog wel wa tips gebruiken voor goeie effecten en bij het warpen van tracks enzo :$

ask away :) warpen is wel iets dat je nu eenmaal moet oefenen, maar een reference track of beat is altijd veel handiger dan de metronoom.

JackM

Legacy Member
ik snap toch nie waarom iedereen zo zit te zagen over int rood gaan?
als ge ziet dat em int rood gaat, dan zet ge uwe gain toch gewoon iets lager :s
en staat het te stil, zet dan uw boxen wa luider é
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan