Archief - Show your Gear

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Project Zero

Legacy Member
Holé, begint de discussie hier weer..
Fucking face it, er zijn voorstanders voor technics en er zijn voorstanders voor OEM, laat elkaar gewoon met rust want imo zijn ze aan elkaar gewaagd. Beiden hebben hun minpunten en beiden hebben hun voordelen.

Ik zelf draai liever op OEM's omdat ik daar veel nauwkeuriger op kan bijsturen, ballen als gij dat beter op technics kunt, boeit mij dat dan? :lol:
Kan het krijgen van die fanboys, zaterdag ook nog op een fuif, de dj na mij had serato + synqs bij. Die van de verhuur natuurlijk allemaal aan het lachen omdat hij geen technics wou.. :ironic:

Klafkalasch

Legacy Member
De Shövve zei:
fijn zo

hoe bevalt je die pmc 05? met sampler is die zeker he?

Ja met sampler en delay. Die sampler is leuk maar niet echt zo hanteerbaar. Het delay effect is wel handig, voor een overgang in het urban genre kunde da goe gebruiken.
Over het algemeen is het echt een goeie mixer, heb nog serieus getwijfeld voor een HAK serie van ecler te kopen, maar da delay effect, en de iets zachtere prijs heeft de beslissing gemaakt. Ben er echt tevreden over. Enigste minpuntjes zijn dat de EQ te dicht bij elkaar staan maar kom. Tis en blijft ne goeie battlemixer.

dacuba zei:
Mag ik vragen waarom? Om ze te 'hebben' ?

De voornaamste reden is omdat ik nu scratchen gewoon ben met een zot hoge torque, als je dan op verplaatsing op een technics scratcht is het toch serieus wennen vooraleer ik het weer gewoon ben. Het is altijd makkelijker om van minder sterk naar sterk te gaan dan omgekeerd op gebied van scratchen, ale vind ik é. Ook vind ik persoonlijk technicstafels mooier dan synq's, maar das dan weer mijn persoonlijke mening. Maar zoals ik eerder zei, das nog nie voor sebiet

DjProbe

Legacy Member
was er vroeger zo geen thread van
'hoeveel heb je al besteed aan je muziek verslaving' of zoiets :p

volgens mij is er al redelijk wa geld gevloeid bij veel van deze forum gangers :p

Glexx

Legacy Member
Project Zero zei:
Holé, begint de discussie hier weer..
Fucking face it, er zijn voorstanders voor technics en er zijn voorstanders voor OEM, laat elkaar gewoon met rust want imo zijn ze aan elkaar gewaagd. Beiden hebben hun minpunten en beiden hebben hun voordelen.

Ik zelf draai liever op OEM's omdat ik daar veel nauwkeuriger op kan bijsturen, ballen als gij dat beter op technics kunt, boeit mij dat dan? :lol:
Kan het krijgen van die fanboys, zaterdag ook nog op een fuif, de dj na mij had serato + synqs bij. Die van de verhuur natuurlijk allemaal aan het lachen omdat hij geen technics wou.. :ironic:

Zelf u Synqs meebrengen omdat je niet op Technics wil draaien vind ik nu ook maar dom eigenlijk :p

Fraa

Legacy Member
Project Zero zei:
Holé, begint de discussie hier weer..
Fucking face it, er zijn voorstanders voor technics en er zijn voorstanders voor OEM, laat elkaar gewoon met rust want imo zijn ze aan elkaar gewaagd. Beiden hebben hun minpunten en beiden hebben hun voordelen.

Ik zelf draai liever op OEM's omdat ik daar veel nauwkeuriger op kan bijsturen, ballen als gij dat beter op technics kunt, boeit mij dat dan? :lol:
Kan het krijgen van die fanboys, zaterdag ook nog op een fuif, de dj na mij had serato + synqs bij. Die van de verhuur natuurlijk allemaal aan het lachen omdat hij geen technics wou.. :ironic:

Mjah,

Ieder zijn goesting inderdaad. Ik heb zelf Technics, zijn goei dingen. Maar SO's zijn simpelweg beter.
Betrouwbaarheid & robuustheid is iets anders, daarvoor bestaan de SO's nog niet lang genoeg in principe.

Maar soit, feit is wel dat als ge op technics goed draait dat op Super OEM's ook wel zal wel lukken. Andersom kan tricky zijn... Daarom snap ik't idee wel dat iemand zijn SO's zou meepakken, maar in mijn ogen geeft iemand dan zelf aan dat hij zijn eigen skills niet zo meteen kan vertrouwen.

In ieder geval, ieder't zijn natuurlijk ;)

Project Zero

Legacy Member
U eigen draaitafels meenemen is natuurlijk belachelijk maar ge moet erbij denken dat die kerel veel aan turntablism en scratching deed tijdens zijn set, skills had hij dus wel en denk niet dat dat zo makkelijk is om dat opeens op andere draaitafels te moeten doen ;) Ik kan perfect draaien op technics hoewel er thuis OEM's staan en ik doe er dus ook totaal niet moeilijk over als er technics staan!

Het ging er trouwens eerder over dat die van de verhuur lachtten met het feit dat hij synqs verkoos boven technics, niet dat hij zijn eigen materiaal bij had -> zo bedoelde ik het :)

Fraa

Legacy Member
StaRflaM zei:
Een super OEM is maar op 1 vlak "superieur" aan een technics en dat is de 4,5Nm torque. Voor de rest kan die niet tippen aan een technics.

Maar wat is de rest dan ?

wel... Pitch. eigenlijk moet een draaitafel maar 1ding hebben, en dat is een verdomd goede pitch die DIRECT reageert, en dat doet de OEM niet.

Maar daarvoor is de OEM nog geen slechte draaitafel hoor, kdraai er zelf ook mee. Maar dat is voor mij het enorme verschil :)

Wat de sOEM en de technics verschilt van de rest van de draaitafels, is de constantheid waarmee hij draait. Die draaitafels blijven zo perfect op snelheid draaien dat als hij perfect gepitched is gans de mix door perfect zal staan. Wat je niet hebt bij goedkopere modellen.

Ja, het koppel is zowiezo hetgene waar een Super OEM in uitblinkt.
Ivm de pitch kan ik u toch niet zo helemaal volgen, een pitch moet inderdaad snel reageren. Op Technics doet't dat niet slecht inderdaad, maar op SO's lijkt't me in ieder geval al een pak beter.
Ik stuur eigenlijk nooit bij via de platter, altijd via de pitch slider. En op een SO reageert die mij toch veel beter dan op een Technics in ieder geval ;)
Maar ik blijf mijn Technics houden hoor, als ze ooit echt uit elkaar vallen of er eentje toevallig kapot moest gaan koop ik me zowiezo Super OEM's... Maar tot dan ist geld weggooien, zeker gezien de manier waarop ik draai zijn SO's niet aan de orde.

Uiteindelijk zijn er nog wel een deel voordelen aan een SO tov een Technics.
Onder andere de looks bij sommige merken die de SO's verkopen, een afneembare spannings- & geluidskabel, makkelijk vervangbare led lampjes als tracklight en HET belangrijkste: DE PRIJS!

Ik kijk naar't volledige plaatje. Koop een Technics met die "opties" (als er al eentje is die die dingen heeft?) & ge komt een pak duurder uit in ieder geval.

Conclusie: Als men alles naast mekaar legt is een SO een betere keuze op quasi elk vlak. Enkel de betrouwbaarheid na verloop van een decennium ofzo kan niet geworden getest. Maar aangezien de Build Quality bij de SO's redelijk goed zit, verwacht ik daar omtrend niet al teveel problemen.

Greetzzz

Fraa

Legacy Member
Project Zero zei:
U eigen draaitafels meenemen is natuurlijk belachelijk maar ge moet erbij denken dat die kerel veel aan turntablism en scratching deed tijdens zijn set, skills had hij dus wel en denk niet dat dat zo makkelijk is om dat opeens op andere draaitafels te moeten doen ;) Ik kan perfect draaien op technics hoewel er thuis OEM's staan en ik doe er dus ook totaal niet moeilijk over als er technics staan!

Het ging er trouwens eerder over dat die van de verhuur lachtten met het feit dat hij synqs verkoos boven technics, niet dat hij zijn eigen materiaal bij had -> zo bedoelde ik het :)

Jaja, ik snap uw bedoeling zeer zeker ;)

Maar toch, hij zal er toch aan moeten wennen dat hij op Technics zal moeten spelen.
Ook al zijn SO's simpelweg beter, Technics blijven de standaard draaitafels overal. Hij kan nie altijd zijn eigen draaitafels gaan meepakken he ;)
Dusjah, op dat vlak vind ik't ook wat belachelijk ja :)

Daarom dak zei da hij zijn eigen skills nie meteen vertrouwt precies aangezien hij zijn eigen draaitafels meepakt :)

Wisternoff

Legacy Member
StaRflaM zei:
Een super OEM is maar op 1 vlak "superieur" aan een technics en dat is de 4,5Nm torque. Voor de rest kan die niet tippen aan een technics.

Correctiegedrag hoi.

skampy

Legacy Member
Project Zero zei:
maar ge moet erbij denken dat die kerel veel aan turntablism en scratching deed tijdens zijn set, skills had hij dus wel en denk niet dat dat zo makkelijk is om dat opeens op andere draaitafels te moeten doen ;)

Ik doe niks anders :)


Ge bereidt u daar op voor (seriously, ge gaat echt niet altijd uw eigen decks kunnen placeren, zeker niet op turntablism events, waar ze misschien nog meer technics-minded zijn dan ergens anders) en ge past u aan.

Simpel.

phoenix01

Legacy Member
Project Zero zei:
U eigen draaitafels meenemen is natuurlijk belachelijk maar ge moet erbij denken dat die kerel veel aan turntablism en scratching deed tijdens zijn set, skills had hij dus wel en denk niet dat dat zo makkelijk is om dat opeens op andere draaitafels te moeten doen ;) Ik kan perfect draaien op technics hoewel er thuis OEM's staan en ik doe er dus ook totaal niet moeilijk over als er technics staan!

Het ging er trouwens eerder over dat die van de verhuur lachtten met het feit dat hij synqs verkoos boven technics, niet dat hij zijn eigen materiaal bij had -> zo bedoelde ik het :)

Dan denk ik toch dat ge het verkeerd hebt begrepen :)
We vroegen ons inderdaad af waarom hij daar Synqs wilde terwijl er al Technics stonden. Moest er nu een of andere belt-drive tafel staan, kon ik het goed begrijpen. Ok, hij zal Synq gewoon zijn, maar op locatie staan er meestal wel Technicsen en ik vind dat je daar ook mee moet kunnen omgaan (Technics is tenslotte nog steeds de standaard).
Maar dat de hele installatie aangepast moest worden (tijdens de fuif) vond ik er persoonlijk een beetje over. Het zou nogal een bedoening worden als iedere DJ zijn eigen mengpaneel en platenspelers meebracht.
Nu, we hebben daar geen probleem van gemaakt en zijn materiaal daar gewoon geplaatst, maar ergens was het toch wel vreemd :).

GateWay.be

Legacy Member
dacuba zei:
Ochot, hij zegt ook eens iets.. Die dingen zijn in 9/10 clubs standaard omdat ze zo betrouwbaar zijn, tegen heel wat kunnen en hun naam gemaakt hebben.. en dan kom jij hier niet onderbouwd schrijven dat die dinge fragiel zijn..

op wat baseert ge u?

oh wat zijn we stoer :rofl: ik denk ik meer ervaring met djm600 en cdj 1000 heb dan gij ? ge hebt misschien nog nooit eentje van dichtbij gezien ?

ik bedoel er mee : meer electronica,meer knopjes, meer toeters en bellen bij gevolg dus ook meer dingen waarmee er iets mis kan gaan... headroom van djm800 is ook maar minimaal.

trouwens fragiel is niet het zelfde als onbetrouwbaar.

//djm800 moest djm600 zijn

Anoniem09

Legacy Member
OEM, Technics, allemaal hetzelfde. Kan op beide perfect draaien, als ge wat feeling hebt kunde op elke direct drive TT draaien zuh :)

DjProbe

Legacy Member
GateWay.be zei:
oh wat zijn we stoer :rofl: ik denk ik meer ervaring met djm800 en cdj 1000 heb dan gij ? ge hebt misschien nog nooit eentje van dichtbij gezien ?

ik bedoel er mee : meer electronica,meer knopjes, meer toeters en bellen bij gevolg dus ook meer dingen waarmee er iets mis kan gaan... headroom van djm800 is ook maar minimaal.

trouwens fragiel is niet het zelfde als onbetrouwbaar.

headroom van nen djm 800 is verre van minimaal ze,
op dat puntje is pioneer tov de DJM 600 toch ferm vooruit gegaan !
meer nog, ge kunt em echt ferm in het rood steken voor je hoorbare vervorming hebt !

meer nog, als ik er zelf bij ben, durf ik mijn systeem zelf laten draaien zonder limiter met een djm 800 (welliswaar op -3db) (wel met processor offcourse, limiters van de processor uitschakelen)
al paar keer gedaan, nog niets van problemen gehad !

Fraa

Legacy Member
GateWay.be zei:
oh wat zijn we stoer :rofl: ik denk ik meer ervaring met djm800 en cdj 1000 heb dan gij ? ge hebt misschien nog nooit eentje van dichtbij gezien ?

ik bedoel er mee : meer electronica,meer knopjes, meer toeters en bellen bij gevolg dus ook meer dingen waarmee er iets mis kan gaan... headroom van djm800 is ook maar minimaal.

trouwens fragiel is niet het zelfde als onbetrouwbaar.

Met een headroom van 18dB, das toch niet minimaal hoor.
Dus meer als voldoende zelfs ;)

Dat ze wat "fragiel" zijn, op zich hebde daar gelijk, er zit meer shit op, in en aan. Normaal dat ge meer kans hebt dat er al ns iets de geest laat, ma soit. Daarvoor bestaat garantie & een klantendienst dan op zich :)
Enkel ivm de Headroom kan ik u eigenlijk geen gelijk geven, de cijfers zijn er :)

Fraa

Legacy Member
GateWay.be zei:
sorry ja, had me vergist met de djm 600

Ja die Headroom was ronduit belachelijk slecht eigenlijk op die 600.
Die EQ's stonden slecht (gingen tot +12 ofzo !?!?) , als ge dus een noob had die graag een lichtshow zag & wat te fel met zen EQ's speelde had ge eigenlijk al distortion.
Met de 800 zal da nie rap't geval zijn denk'k :)

DjProbe

Legacy Member
idd

djm 800 is stuk beter,
al onze nog niet verkochte 600's vliegen buiten en worden vervangen door 800's

welp

Legacy Member
Ik heb zelf nu een djm 500, prima mixer, maar idd, headroom is uitermate zwak. Ge moogt geen mm moven met die bas of ge hebt het vlagge. Als ge u gain dan afsteld op bv bijna max bas, dan loopt em op -32db ofzo bij gewone EQ.

Beetje opletten dus. DJM 800 is daarin idd heaven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan