Archief - Show your Gear

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stimpy

Legacy Member
dat wil zegge dat ze bij S2 nog maar 20% duurder zijn dan de rest ? :p
heb ook "uitnodiging" gehad ..

Klafkalasch

Legacy Member
Mijn materiaal nu
foto

Het enige wat ik nog wil hebben zijn technics draaitafels, maar das nog niet voor sebiet

DjProbe

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ik heb ooit iemand een DMX xlr in een amp zien duwen... Ik weet nog steeds niet waarom maar die gast z'n oren zullen nog tuiten van mijn geschreeuw op dat moment :D


eigenlijk kan da nie

sound werkt: manneke vrouwen
dmx vrouwke manneke

ComputerVISTA

Legacy Member
DjProbe zei:
eigenlijk kan da nie

sound werkt: manneke vrouwen
dmx vrouwke manneke

En toch kan da, er zijn genoeg amps waar er nog 2 andere XLR's bij op zitten.

Brick Top

Legacy Member
Haha, die discussie is op dj2dj ook een klassieker. Iemand die zijn super oem's inruilt voor een een koppel SL's en plots zijn er nen hoop in hun gat gebeten. Maar ze hebben wel een punt want super oem's inruilen voor technics, omdat dat betere draaitafels zouden zijn, is natuurlijk stierenstront. Ik heb m'n SO ook ingeruild voor technics, simpelweg omdat ik die qua design ongeveer 30 maal knapper vind dan eender welke SUPER OEM. Maar dat is een kwestie van smaak uiteraard.

CFK

Legacy Member
ungefungureerd wa is da nu weer?
kheb da al duizend maal neer geschreven, zoek het op

en euh met alle respect, maar ik zie dat ge eigenlijk nog maar net DJ'd of probeert althans, kga hier dan ook mijn tijd niet aan verdoen, maar 'k ben heel zeker dat'k redelijk wat ervaring meer heb dan u omtrent deze discussie...

kom terug in een jaar of vijf aub :)

Fraa

Legacy Member
CFK zei:
ungefungureerd wa is da nu weer?
kheb da al duizend maal neer geschreven, zoek het op

en euh met alle respect, maar ik zie dat ge eigenlijk nog maar net DJ'd of probeert althans, kga hier dan ook mijn tijd niet aan verdoen, maar 'k ben heel zeker dat'k redelijk wat ervaring meer heb dan u omtrent deze discussie...

kom terug in een jaar of vijf aub :)

Bwah,

Nu ook niet zelf te hoog van de toren blazen he jongen.

Technics zijn steengoede draaitafels & ze hebben hun betrouwbaarheid bewezen. Maar veel mensen staren zich er blind op.

Ik zelf heb mijn SL1200's ook nog altijd, die hebben mss nu al 3 DJ's overleeft op 15 jaar tijd & bollen nog altijd.
MAAR het moet gezegd worden Super OEM's op elk technisch vlak superieur zijn aan de Technics.
Ik heb zelf ook al genoeg gedraaid op die SO's bij frustro & die zijn SO's zijn toch ook al een jaar of 4 oud & daar merkt ge nog niet eens iets aan.

Ik wil maar zeggen, iedereen zijn smaak. Maar zomaar Technics op hun troon proberen te houden heeft ook weinig zin. De Technics TT's zijn simpelweg gepasseerd door andere merken door nieuwe technologiëen... Maar velen houden hun SL's simpelweg door't design, de waarde van de SL zelf of eender wat.
Ik wou mijn SL's ook vervangen door SO's maar ik ben er uiteindelijk vanaf gestapt omdat ze eigenlijk nog goed werken & het dus weggegooid geld zou zijn. Maar als ze ooit de geest zouden geven OF ik er nu pas zou mee beginnen... Ik zou meteen Super OEM's kopen...

Anoniem09

Legacy Member
4x JBL SP212A bijgekocht voor de verhuur, hebben er nu 6, massaal vette speakers :p

Nu nog een versterker bijkopen. Ofwel de Ecler DPA2000 of Crown XTi 4000.

StaRflaM

Legacy Member
dacuba zei:
maar het is gewoon onzin om zomaar ongefungureerd te zeggen dat een technics > oem.

Een super OEM is maar op 1 vlak "superieur" aan een technics en dat is de 4,5Nm torque. Voor de rest kan die niet tippen aan een technics.

Maar wat is de rest dan ?

wel... Pitch. eigenlijk moet een draaitafel maar 1ding hebben, en dat is een verdomd goede pitch die DIRECT reageert, en dat doet de OEM niet.

Maar daarvoor is de OEM nog geen slechte draaitafel hoor, kdraai er zelf ook mee. Maar dat is voor mij het enorme verschil :)

Wat de sOEM en de technics verschilt van de rest van de draaitafels, is de constantheid waarmee hij draait. Die draaitafels blijven zo perfect op snelheid draaien dat als hij perfect gepitched is gans de mix door perfect zal staan. Wat je niet hebt bij goedkopere modellen.

slimfit

Legacy Member
StaRflaM zei:
Een super OEM is maar op 1 vlak "superieur" aan een technics en dat is de 4,5Nm torque. Voor de rest kan die niet tippen aan een technics.

Maar wat is de rest dan ?

wel... Pitch. eigenlijk moet een draaitafel maar 1ding hebben, en dat is een verdomd goede pitch die DIRECT reageert, en dat doet de OEM niet.

Maar daarvoor is de OEM nog geen slechte draaitafel hoor, kdraai er zelf ook mee. Maar dat is voor mij het enorme verschil :)

Wat de sOEM en de technics verschilt van de rest van de draaitafels, is de constantheid waarmee hij draait. Die draaitafels blijven zo perfect op snelheid draaien dat als hij perfect gepitched is gans de mix door perfect zal staan. Wat je niet hebt bij goedkopere modellen.

idd, alleen de laatste 3x da'k ergens moest draaien stond er van die technics waarvan die pitch zo vast zat, was heel irritant, ge moest altijd redelijk veel force zetten om uw pitch te kunnen bewegen waardoor het moeilijk was om ze echt perfect gelijk te zetten.

Dat vind'k eigenlijk het enige nadeel aan de robuustheid van technics. Als er iets wat "oudere" modellen staan dan is die pitch zo fuckin' stroef.
En als ge dan thuis een synq hebt staan is het weer even wennen om op een technics te draaien :)

agena

Legacy Member
Nieuwe beeldkaart gekocht, om wat nieuwere games te kunnen draaien


Foto-PUBKTF3H.jpg


Peak ATi radeon 3870 videokaart, kaart haalde ongeveer 11000 punten met 3dmark.


Foto-WLIPLH3U.jpg



Omdat er een apparte stroom aansluiting op zit, moest ik ook een andere voeding halen, een blokje met 6 aansluitingen.

Foto-4ROUT8R7.jpg


Zallman 600 Watt met heatpipe

X1RON

Legacy Member
agena zei:
Nieuwe beeldkaart gekocht, om wat nieuwere games te kunnen draaien


Foto-PUBKTF3H.jpg


Peak ATi radeon 3870 videokaart, kaart haalde ongeveer 11000 punten met 3dmark.


Foto-WLIPLH3U.jpg



Omdat er een apparte stroom aansluiting op zit, moest ik ook een andere voeding halen, een blokje met 6 aansluitingen.

Foto-4ROUT8R7.jpg


Zallman 600 Watt met heatpipe
:rofl:

slimfit

Legacy Member
agena zei:
Nieuwe beeldkaart gekocht, om wat nieuwere games te kunnen draaien


Foto-PUBKTF3H.jpg


Peak ATi radeon 3870 videokaart, kaart haalde ongeveer 11000 punten met 3dmark.


Foto-WLIPLH3U.jpg



Omdat er een apparte stroom aansluiting op zit, moest ik ook een andere voeding halen, een blokje met 6 aansluitingen.

Foto-4ROUT8R7.jpg


Zallman 600 Watt met heatpipe

you've got to be kidding me :lol:

REDNIK

Legacy Member
agena zei:
Nieuwe beeldkaart gekocht, om wat nieuwere games te kunnen draaien


Foto-PUBKTF3H.jpg


Peak ATi radeon 3870 videokaart, kaart haalde ongeveer 11000 punten met 3dmark.


Foto-WLIPLH3U.jpg



Omdat er een apparte stroom aansluiting op zit, moest ik ook een andere voeding halen, een blokje met 6 aansluitingen.

Foto-4ROUT8R7.jpg


Zallman 600 Watt met heatpipe

ge zijt op het verkeerd forum onderdeel gesukkeld denk :x
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan