Archief - Show your Gear

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anoniem09

Legacy Member
Heb daarjuist mail gehad dat betaling is toegekomen! ;)

Maar dat is zo'n product dat zij niet in stock hebben, maar hun leverancier wel. Dus tel er nog 3 dagen bij dus ik denk dattem hier tegen woensdag zal zijn ofzo :)

Anoniem09

Legacy Member
Nvm! Halfuurke geleden stondem hier al aan de deur :p Nu aant uitpakken.

Anoniem09

Legacy Member
Die beat looper functie is best wel cool :p Vrijdag en zaterdag al meteen op locatie geweest (discobar). Is al goed 'ingedraait' ;)

Wisternoff

Legacy Member
Wat leuk dat je je dt-fouten zelf tussen aanhalingstekens zet. Zo maak je toch iets minder afgang.

GateWay.be

Legacy Member
frustro zei:
dat was ik jah
ben absoluut niet gewend van op technics te draaien, die knopkes staan iets anders dan op de mijn
gevolg... in ene keer 45 toeren ipv 33 int midden van een mix ;p
ma soit, het publiek trok toch op geen kloten, dus die hebben da nie gemerkt ;)
en om eerlijk te zijn monitors trokken op nie veel :), linkse werkte nie & rechtse moest veel te hard staan om het tegoei te horen zodat het nimmeer zuiver was

(edit: het zijn natuurlijk veel externe uitvluchten ;p, maar kweet ook wel dat de basis van het probleem een gebrek aan live-ervaring van mezelf is, maarja, dat kunt ge alleen krijgen door voor publiek te draaien :))

& wij kennen een paar mensen binnen chiro kris kras (degenen die het georganiseerd hebben), dus gewoon dikke vriendjespolitiek ;)

mja dat de monitors op niks trokken, mij nexcuses daarvoor, maar normaal stonden daar 2 rcf art500A speakers maar die waren net dervoor kapot geraakt en de spareparts waren niet op tijd binnen.

linkse werkte toen inderdaad niet, de frontset is allemaal 8 en 4 polige speakon, monitor set was 2 polig en die kabel hadden we net niet bij.

voor de rest ook veel problemen daar gehad, eerst tijdsgebrek (kwamen er rond half 3 aan, moest de zaal nog leeg gemaakt worden, dan moesten we nog podium zetten, dan podium weer hoger zetten,... uiteindelijk zijn dus pas vrij laat aan de opbouw kunnen beginnen (denk half 4 - 4 uur))

dan is de versterker voor het hoog aan een kant kapot gegaan (thx to stimpy :p ) waardoor er aan een kant enkel mid + hoog van een 2deset was)

dan zater ook nog een fasefout in een van de laagversterkers zodat er lang niet het laag was wat er zou moeten zijn.

het licht was maar net op tijd klaar en is net op 9 uur pas om hooggegaan en toen zijn we pas kunnen beginnen met programmeren.

maar al bij al was het volgens mij toch een geslaagd feestje.

volgende keer als de monitors niet goed zijn moet ge komen klagen, dan kunnen we zien hoe we het kunnen oplossen :p


@ Jug als ge ne djm800 moet hebben, laat eens iets weten, mss kan ik uwel een prijsje maken

Fraa

Legacy Member
GateWay.be zei:
mja dat de monitors op niks trokken, mij nexcuses daarvoor, maar normaal stonden daar 2 rcf art500A speakers maar die waren net dervoor kapot geraakt en de spareparts waren niet op tijd binnen.

No biggie, we made it anyway :D

GateWay.be zei:
@ Jug als ge ne djm800 moet hebben, laat eens iets weten, mss kan ik uwel een prijsje maken

Check PM ;-)

DjProbe

Legacy Member
ah nog nen collega verhuurder :)

versterkers en boxen der door blazen op 1 fuif :s
amai, als da bij mij zou gebeuren zou het toch ambras zijn ze :s
(of geen limiters gebruikt ?)


zijde al lang bezig met verhuren ?

GateWay.be

Legacy Member
boxen is niets aan, zat overal een limiter tussen, maar er stonden 2 geluidsets, 1 met een een 8 polige breakoutbox, en een op gewoon 4 polige kabel, en ik zeg tegen hem van leg die kabel (van 4polige set) al maar naar de andere kant, en hij doet dat maar sluit hem ook aan opde uitgang van de 8 polige breakoutbox met alle gevolgen van dien.

ben nog niet zoalng bezig

DjProbe

Legacy Member
hehe :p

klank is voor mij heilig,
den eerst die daar aan prutst ...
tzou wel eens kunnen gebeuren dat geen klank is dan die avond ^^

mensen hebben geen besef van wat alles kost
klein foutje kan soms echt paar duizend euro kosten !

op een theater vond het iemand het nodig om de speakon van de SB218 in de dv'dosc te prikken ... heb de mens toch wel bijna half doodgeschreeuw :d

tegenwoordig is DJM 800 / CDJ 1000 MK III over al standaard,
DJ eisen tegewoordig veel, niet tegenstaande er ze meestal totaal nie mee kunnen werken :s; maar ja, ze mogen dan eens ergens draaien, dus willen ze wel het beste van het best :D

desert storm

Legacy Member
ik heb toch ook liefst 2 pioneers hoor (cdj-200 of hoger).

als 't moet kan ik echt natuurlijk wel met een dubbele Denon draaien of zo :p

Fraa

Legacy Member
DjProbe zei:
hehe :p

klank is voor mij heilig,
den eerst die daar aan prutst ...
tzou wel eens kunnen gebeuren dat geen klank is dan die avond ^^

mensen hebben geen besef van wat alles kost
klein foutje kan soms echt paar duizend euro kosten !

op een theater vond het iemand het nodig om de speakon van de SB218 in de dv'dosc te prikken ... heb de mens toch wel bijna half doodgeschreeuw :d

tegenwoordig is DJM 800 / CDJ 1000 MK III over al standaard,
DJ eisen tegewoordig veel, niet tegenstaande er ze meestal totaal nie mee kunnen werken :s; maar ja, ze mogen dan eens ergens draaien, dus willen ze wel het beste van het best :D

Mjah, die dingen zijn meestal contractueel vastgelegd.
Op de plateauparty bepaalde Bobby Ewing't materiaal eigenlijk aangezien hij de headliner was.

Maar tis een feit dat veel mensen er niet mee kunnen werken, voor mij was't ook de eerste keer op een DJM800 eigenlijk. Maar ik was de DJM600 al wel heel gewoon van vroeger & dan is de overstap eigenlijk maar een detail :) Maar kga me zowiezo een DJM800 bestellen binnenkort bij Gateway ;)

Heb ter voorbereiding gisteren al een nieuwe X-Fi Extreme Notebook, ne M-Audio Midisport & wa kabels besteld online ;)

Maar tis een feit dat er vaak gear staat voor de top of the bill & de rest gebruikt't maar voor 20% van de capaciteiten :)

GateWay.be

Legacy Member
idd, heb zelfs al meegemaakt dat ze een djm800 vroegen, dan zet ik dat daar en dan als ze meoten draaien komen ze vragen van van hoe was dat weer juist ... :lol:

ik zet op fuiven nog altijd het liefste ne rodec mx 240MKIII met ne dubbele denon, gene tralala en iedereen kan daar mee werken, en tis heel robuust en kan het een en ander verdragen.

djm800 en cdj1000 zijn in mijn ogen nog altijd fragiele dingskes

Fraa

Legacy Member
GateWay.be zei:
idd, heb zelfs al meegemaakt dat ze een djm800 vroegen, dan zet ik dat daar en dan als ze meoten draaien komen ze vragen van van hoe was dat weer juist ... :lol:

ik zet op fuiven nog altijd het liefste ne rodec mx 240MKIII met ne dubbele denon, gene tralala en iedereen kan daar mee werken, en tis heel robuust en kan het een en ander verdragen.

djm800 en cdj1000 zijn in mijn ogen nog altijd fragiele dingskes

Mjah,

Zonder enige ervaring mee kan ik er inkomen dat't even zoeken is in't begin. Er staan ook namelijk 10.000 verschillende knopkes & ledjes op :)
Voor de rest zijn ze fragieler dan respectievelijk Denon's of Rodecs inderdaad, maar op zich stevig genoeg denk'k.
Ik draai zelf't liefst met Pioneer, altijd mogelijkheden te over eigenlijk.
Een Rodec is robuust & zal wel op zich een goede kwaliteit bieden qua sound, maar 't draaien zelf stoort me wat op die dingen.
Vooral die faders kunnen beter vind ik, op quasi alle rodecs dak al gespeeld heb vond ik't zeer irritant dat de upfaders vanaf streepke 6 ineens een paa dB omhoog schoten, nie echt plezant als ge wa subtiel wilt mixen ;)
En als ik mij goed herinner (want 't is al ff geleden) vond ik de EQ's ook meestal niet alles, als ge een exemplaarke had die al wat events overleefd had moest ge bena een tang bijhebben om uwe bass open te zwieren :D

1337mr.hanky

Legacy Member
GateWay.be zei:
djm800 en cdj1000 zijn in mijn ogen nog altijd fragiele dingskes

Over de djm800 ga ik me niet uitspreken, maar een cdj1000 is echt een enorm betrouwbare speler hoor. Veel betrouwbaarder dan een denon van de 4xxx reeks. Die denon's geven wel eens een foutmelding en dat is niet zo plezant in het midden van een set. Pioneers daarentegen zijn op dat vlak veel betrouwbaarder en spelen ook echt zo goed als alles af.

Ik werk bij dwr en daar nemen ze altijd cdj1000's mee op productie omdat ze veel te vaak problemen hebben gehad met denon dubbelaars en dan hebben ze al 2 denon's boven elkaar staan.

CDJ's zijn wel een beetje duurder in aankoop :D

ComputerVISTA

Legacy Member
DjProbe zei:
hehe :p

klank is voor mij heilig,
den eerst die daar aan prutst ...
tzou wel eens kunnen gebeuren dat geen klank is dan die avond ^^

mensen hebben geen besef van wat alles kost
klein foutje kan soms echt paar duizend euro kosten !

op een theater vond het iemand het nodig om de speakon van de SB218 in de dv'dosc te prikken ... heb de mens toch wel bijna half doodgeschreeuw :d

tegenwoordig is DJM 800 / CDJ 1000 MK III over al standaard,
DJ eisen tegewoordig veel, niet tegenstaande er ze meestal totaal nie mee kunnen werken :s; maar ja, ze mogen dan eens ergens draaien, dus willen ze wel het beste van het best :D

Ik heb ooit iemand een DMX xlr in een amp zien duwen... Ik weet nog steeds niet waarom maar die gast z'n oren zullen nog tuiten van mijn geschreeuw op dat moment :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan