Archief - Show your Gear

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

w00p

Legacy Member
Sabe zei:
is nog best plezant :D
heb het eenmalig gedaan met 3 tts gedraaid en is damn nice :D

de vrijheid, de adrenaline, de speelsheid, de ... damn i need a 3rd technics :p
idd. Da derde deck kan u zoveel meer opleveren. Ik mix wel slordiger op 3 ma het tempo van de mixkes ligt soms zo fenomenaal hoog da het niemand iets zou kunne schele...
Iets waar ge wel mee moet oppassen als ge 3 decks hebt is het vertellen aan andere mensen. Sommige mensen vinden da ge enkel op 3 decks MOOGT draaien, al is het thuis, als ge een legende zijt die op 2 seconden platen danig gelijk kan leggen da ze een uur gelijk blijven lopen. :unsure:

Ge krijgt nogal gemakkelijk kritiek in de trant van "wa een allures heeft die allez..."
Ik persoonlijk vind gewoon da als uw set op 3 decks meerwaarde heeft tov uw set op 2 decks, waarom nie? :)
+ gelockte groef-loops zijn eindelijk eens bruikbaar. En veel technoplaten die anders te monotoom zouden zijn (hardgroove/phont music/...) ook.

GiJay

Legacy Member
w00p zei:
. En veel technoplaten die anders te monotoom zouden zijn (hardgroove/phont music/...) ook.

minimal? eh eh eh

nee is niet waar, die mannen gebruiken loops in ableton omdat het anders wat te monotoom is ;)

Equino

Legacy Member
Aah, eindelijk nog eens wat gear gezien :)
'k kijk al uit naar zondag Desert ;)

Sabe

Legacy Member
GiJay zei:
Nee... dat ding was gratis.

Cool om te zien dat je het ineen hebt gekregen sabe!

was wel ff zwoegen om bepaalde delen aan elkaar krijgen ...
en die derde unit, daar heb ik wat geimproviseerd :D

NinjaTune

Legacy Member
Ik heb lang getwijfeld tss serato en mixvibes, maar voor mij is het niet om on the road te gaan, omdat ik daar met vinyl en cd blijf werken, dus vond ik de meerprijs niet waard om voor serato te gaan aangezien mixvibes ook erg goeie commentaar krijgt. Kheb meermaals met serato gedraaid van een maat en echt veel verschil is er niet. Verschil is oa dat installatie en afstellen met mixvibes wat langer duurt, maar eenmaal in orde, is het in orde. Gebruiksgemak is serato ook ietske beter, ma in't algemeen is mixvibes toch een mooie concurrent. Werkt hier perfect dus tevreden ermee, zeker aangezien ik het voor slechts iet meer dan 200 euro van iemand heb op de kop kunnen tikken.

Desperatozz

Legacy Member
Ahzow :)

Intussen is hier serato gearriveerd ... pics volgen morgen wss. Van men -all black&gray- setup :)

Juul Cézaar

Legacy Member
Als ge met een systeem als serato ofzo werkt, hoe zit het dan als ge wilt draaien in een club of zaal die geen serato heeft? Ik veronderstel dat ge dat kunt meepakken, maar als ge van een andere dj moet 'overnemen' halfweg de avond kunt ge dat toch niet meer zitten aansluiten?

Of kunt ge dat op voorhand aansluiten en laten staan zonder dat de dj's voor en achter u daar last van hebben? Maw, als ge die serato hebt geïnstalleerd, kunt ge dan ook nog met gewone vinyl en cd's draaien?

DaMob

Legacy Member
Dan kan je idd ook nog met gewone vinyl en cd's draaien als het aangesloten is
Maar je kan het ook aansluiten als je er aankomt en de dj voor je dus al bezig is.
Gewoon het kanaal uitpluggen waar hij niet op bezig is en ondertussen het kanaal van jou serato-systeem inpluggen, hem eventjes laten doen tot zen volgend plaatje is ingemixt en dan hetzelfde doen met het andere kanaal.

Kan je dus wel eens last hebben als de mixer ingebouwd is
Maar ik denk wel dat de meeste clubs zulk systeem tegenwoordig wel standaard hebben

NinjaTune

Legacy Member
Ik weet nie hoe da werkt met serato maar met mixvibes klik je gewoon iets aan (bypass) en dan kunde der gewone vinyls of cd's tussensmijten. En idd gewoon kanaal dat niet open staat uitpluggen en aanschakelen zoals damob zegt.

da_diablo

Legacy Member
DaMob zei:
Kan je dus wel eens last hebben als de mixer ingebouwd is
Maar ik denk wel dat de meeste clubs zulk systeem tegenwoordig wel standaard hebben

da weet ik toch nie hoor. in de fuse staat dat toch nog niet. zou wel handig zijn aangezien ik nu ook een gelijkaardig systeem heb en er binnenkort nog eens moet draaien. kzal het waarschijnlijk in het begin aansluiten, voor er volk is. Tzal even zoeken zijn :)

Spacy2003

Legacy Member
Hier lag onder de kerstboom een evolution uc 33 e :p
YEY !!

Nu is mijn ableton <> vinyl setup compleet !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan