Archief - Show your Gear

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JackM

Legacy Member
Spacy2003 zei:
Hier lag onder de kerstboom een evolution uc 33 e :p
YEY !!

Nu is mijn ableton <> vinyl setup compleet !

deftig :D
kwou die vroeger ook altijd hebben, helaas zegt het mij allemaal niet zoveel meer of heb ek er gewoon geen tijd meer voor :(

Sabe

Legacy Member
da_diablo zei:
da weet ik toch nie hoor. in de fuse staat dat toch nog niet. zou wel handig zijn aangezien ik nu ook een gelijkaardig systeem heb en er binnenkort nog eens moet draaien. kzal het waarschijnlijk in het begin aansluiten, voor er volk is. Tzal even zoeken zijn :)

in de fuse gaat dat wel (maar staat het niet) :D
in geen enkele club staat zo een bakje hoor .. er is gewoon plaats voor gemaakt.

er zijn er genoeg die het gebruiken daar, .. magda, richie hawtin, steve bug, gaiser .. zowel main als motion

DaMob

Legacy Member
Hm ja kan ik wel inkomen, want als de ene dj finalscratch heeft en de andere serato

Elvis P

Legacy Member
Sabe zei:
in de fuse gaat dat wel (maar staat het niet) :D
in geen enkele club staat zo een bakje hoor .. er is gewoon plaats voor gemaakt.

er zijn er genoeg die het gebruiken daar, .. magda, richie hawtin, steve bug, gaiser .. zowel main als motion
En vooral, resident Pierre... :p

JackM

Legacy Member
Sabe zei:
in de fuse gaat dat wel (maar staat het niet) :D
in geen enkele club staat zo een bakje hoor .. er is gewoon plaats voor gemaakt.

er zijn er genoeg die het gebruiken daar, .. magda, richie hawtin, steve bug, gaiser .. zowel main als motion

in de h2o staat toch standaard ne serato hoor :)

JackM

Legacy Member
da_diablo zei:
Da zal wel voor de resident zijn zeker? want met al die verschillende systemen..

idd de resident draait daarmee :p

@ desert storm
content van uwe djm400?

desert storm

Legacy Member
ja en nee :)

ik heb hiervoor een jb-systems mx4 en behringer dx626 gehad. 2 mixers die 4x minder kosten dan deze pioneer. die hadden alletwee 'n cue/mix-functie & 2 regelbare master-uitgangen + een record-out.

bij de pioneer moet ik het stellen met 2 uitgangen die door 1 potmeter geregeld worden :s ook een record-out is niet te vinden (setjes opnemen gaat dus iets moeilijker gaan). hij had ook een gebalanceerde XLR-uitgang mogen hebben, zou toch mogen voor 'n mixer van + 400 euro.

voor de rest ben ik heel content over de geluidskwaliteit, een hele verbetering tegenover de voorgenoemde mixers. upfaders zijn vrij kort en heel direct (CF spreek ik me niet over uit aangezien ik deze nooit gebruik). het effectenpaneel is ook een heel leuk ding om mee te werken. op de inloop-samplerfunctie na, heb ik nooit moeten opzoeken hoe een effect werkt, de eenvoud en gebruiksvriendelijkheid van pioneer is meesterlijk.

en voor de rest vind ik het fijn dat pioneer ook specifieke flightcases ontwikkelt voor hun materiaal, duur in aankoop, maar heb deze 2dehands gekocht en zo spaar je heel wat geld uit :)

desert storm

Legacy Member
ripz zei:
setjes opnemen doe je gewoon via de master out, is niks moeilijk aan

jaja, maar dan moet ik dit gaan bijregelen op m'n pc, bij rec out was dat er in steken en dat stond automatisch goed :)

aXl_

Legacy Member
btw desert, wat is nu het verschil tussen die roll en in-loop-sampler? die roll is eigenlijk toch een sampler?

desert storm

Legacy Member
aXl_ zei:
btw desert, wat is nu het verschil tussen die roll en in-loop-sampler? die roll is eigenlijk toch een sampler?

jep. roll is een sampler die je 5 verschillende lengtes kunt geven (4 beats, 2 beats, 1 beat, 3/4 beat en 1/2 beat).

maar die loopt dan op het moment zelf en als je het effect afzet, ben je die loop kwijt en gaat de muziek verder. (vergelijk het met de loopfunctie van de pioneercdj's, maar dan zonder reloop-functie)

met de inloopsampler kan je je 5 samples opslaan (de 5 knoppen van de effectlengte) in de bank van de mixer. en zo kan je die gedurende heel je set gebruiken. nadeel => vaste lengte van 4 beats en niet echt seamless heb ik ondervonden...

maar dus wel leuk om eens jawaddedadde in te steken of zo :p

aXl_

Legacy Member
desert storm zei:
vaste lengte van 4 beats en niet echt seamless heb ik ondervonden...

ja, omdat uw bpm counter ni 100% is maar als ge daar een vocal insteekt merkt ge dat bijna niet heb ik ondervonden :p

desert storm

Legacy Member
de auto-functie werkt nochtans zeer goed hoor! ;) nog nooit manueel moeten tappen... en als 't nodig is, kunt ge toch bijpitchen met de + en - he :)

Equino

Legacy Member
kwil ook een :(
En als ik echt mag overdrijven, geef me maar een djm800 :(

Anoniem09

Legacy Member
Voor de kenners:

4x Briteq BT-250 gekocht inclusief flight cases! :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan