mijn werchter 2009
donderdag
op Placebo heb ik mij vrij goed geamuseerd
dan Oasis was gewoon geniaal , zo blij dat ik die eindelijk eens gezien heb , werchter kon eerlijk gezegd al niet meer stuk na de eerste avond , nog een stuk van the prodigy gezien , maar voor het einde toch maar naar de camping gegaan want een hele dag in die zon lopen zonder iets op mijn hoofd , eiste toch zijn tol
vrijdag
bloc party vanop een afstand gevolgd gewoon al zittend , vond ze best aangenaam en de sfeer zat er precies goed in
the killers vond ik echt heel goed , zalig optreden
en dan coldplay , samen met oasis en metallica toch wel een van de groepen die mij naar deze werchter liet afzakken , hun optreden was heel mooi al vind ik de nrs van hun laatste cd wel minder dan de 3 voorgaande , maar wederom een geslaagde dag en voldaan gaan slapen
zaterdag
vanop een terrasje op straat stukken van social distortion gehoord en ik vond het achteraf gezien spijtig dat ik niet direct naar de weide was geweest want het was precies wel iets dat ik zou goed vinden
dan limp bizkit , was niet direct een groep waarvoor ik een werchterticket zou kopen , al heb ik er vroeger wel veel naar geluisterd en ging ik dus ook meer kijken vanwege het nostalgie-gevoel en blij dat ik was dat ik gaan kijken ben , het was gewoon een uur lang alles geven en voor mij ook de beste ervaring van zaterdag
nadien nog kings of leon die ik ook zeker wou zien en niet teleurstelde , 2manydj's nog even gevolgd maar tijdens het optreden vertrokken omdat ik niet weer dezefde file wou meemaken als de avond ervoor met coldplay en de benen wouden toch niet meer
zondag
eerst mastodon gezien en het zat wel goed maar ik verstond bij de meeste nrs nu eens niks wat ie zong , waardoor ik het niet speciaal vond
en dan kwam seasick steve , wou ik zeker niet missen en man wat was ie zalig , enorm van genoten .
Kaiser chiefs gevolgd vanop een afstand en al vond ik ze niet "speciaal" , de sfeer zat er wel goed in
NIN vond ik niet slecht maar er had voor mij dan toch iets meer rustige nr's mogen tussen zitten , ken ze vooral van "with teeth"
en ja , dan kwam Metallica , eerste keer dat ik ze zag ook al luister ik er naar van toen ik nog in de lagere school zat , dus de verwachtingen lagen heel hoog en het was gewoon compleet kapot gaan , non-stop mee-schreeuwen en alles geven .
vooral genoten van hun oudere werk , 1 ding staat vast , ik wil ze terug zien .
geslaagde werchter 2009 voor mij dus al ergerde ik me wel beetje aan de soms zeer slechte organisatie , ik heb het gevoel dat ze gewoon teveel volk toelaten en het totaal niet aankunnen op de echt drukke momenten , alleen al om op de camping te geraken was gewoonweg frustrerend en om donderdag binnen te geraken op de weide , weer hetzelfde , hoeveel man ik daar niet heb zien afvoeren vanwege de hitte ...