Archief - Rock Werchter 2009

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Inspector Monkfish

Legacy Member
paarsbloed zei:
:bow:
Ik zat te wachten op Kings of Leon, amai die kerel was slecht. En in elke krant staat die als de beste weergegeven.

Zo zie je wat de pers waard is. The Prodigy staat zelfs niet in de top 20 van de beste optredens terwijl ik zelden zo'n ambiance en sfeer heb meegemaakt.

paarsbloed

Legacy Member
captain asshole zei:
Zo zie je wat de pers waard is. The Prodigy staat zelfs niet in de top 20 van de beste optredens terwijl ik zelden zo'n ambiance en sfeer heb meegemaakt.
Staat in het nieuwsblad wel in top 10 dacht ik.
Voor mij blijft Coldplay best of werchter dit jaar.

shiftyke

Legacy Member
Eoz zei:
Oasis en Limp Bizkit zijn imo totaal overroepen. Not to mention Nick Cave die gewoon ronduit slecht is.

LB kan ik inkomen, maar Oasis slecht, ik kende niets van Oasis maar damm muzikaal hoogte punt ja!

paarsbloed zei:
:bow:
Ik zat te wachten op Kings of Leon, amai die kerel was slecht. En in elke krant staat die als de beste weergegeven.

:wtf:

Brick Top

Legacy Member
Ik heb Coldplay ook is gezien als headliner (kan dat ook op Werchter geweest zijn, één van de afgelopen edities?) en ik vond daar toen echt geen hol aan. Je hoort mij niet zeggen dat dat slechte muziek is hé, maar was écht mijn ding niet.

paarsbloed

Legacy Member
shiftyke zei:
LB kan ik inkomen, maar Oasis slecht, ik kende niets van Oasis maar damm muzikaal hoogte punt ja!
:wtf:
Kvond oasis gewoon te langdradig en op het einde naar het zagerige toe gaan. Het was goed, maar duurde te lang.
Nick Cave daarentegen, die kerel stak al van minuut 1 tegen, barslecht.

robbie7

Legacy Member
NiN was echt supergoed, alleen vond ik dat er wat weinig sfeer was. Stond helemaal vooraan tussen alle metallica fans (ben ook fan!) en vond het spijtig dat er niet echt werd meegedaan met de songs. Setlist was wel zeer goed, spijtig zo kort :(

Limp Bizkit was zalig goed, heeft de hele weide bijna meegekregen en was gwn is tof om nog is te horen/zien. Voor de rest heb ik zeker ook genoten van Metallica, 2many dj's, Coldplay, Pendulum, Bloc Party en nog paar andere!

citrofenwick

Legacy Member
grinshu zei:
metallica en oasis waren awesome

jammer dat het zo rustig was waar ik stond, ik stond zelfs vrij dicht vanvoor

Ik moet wel zeggen dat rock werchter op organisatie vlak echt zwaar suckt
- campingtickets omruilen duurde meer dan een uur
- binnengeraken op de eerste dag duurde meer dan een uur
- weggeraken na bvb coldplay duurde ook afschuwelijk lang, hoewel dit meer is omdat enkele morons het niet beter vonden dan hun terraske op straat te zetten :/

die dingen waren op graspop vond ik wel veel beter , hoewel der natuurlijk aanzienlijk minder volk is op graspop. Toch iets waar ze mogen aan werken

Ik ben vorig weekend ook naar Graspop geweest en die doen het organisatorisch op vele gebieden toch een stuk beter dan Werchter. Ik heb nergens (lang) moeten wachten, zelfs niet op topmomenten. Trouwens een duimke gehad van de security toen ze m'n GMM bandje zagen :D

dequincey zei:
Wij zatten btw op camping b2, direct aan de ingang. Daar stonden wat bomen waardoor de zon eigenlijk nooit op de tenten scheen. dus de temperatuur viel nog wel mee.
anyways hopelijk volgend jaar weer.
Ik zat ook op B2. In vergelijking met bvb B0 was het wel een stille camping. Ik vond wel dat er enorm veel westvlamingen op B2 zaten. Ook veel gesocialised met de buren en wat hollanders die wat verder zaten, was wel fun :)

Reflectus zei:
Iemand kritiek over de Black Eyed Peas?
Fergie zag er mij wel sletterig uit.
BEP was vet, al vond ik Fergie haar stem soms wat ondermaats. Het viel echt op dat ze haar mico vaak naar het publiek richtte bij de hoge noten. Nuja, ze waren wel nie slecht eigenlijk :p De MJ-ode was supervet.
(en ik stond op de 4e rij :unsure: )
Sunreezr zei:
Zijn er hier nog die Lady Gaga meegepikt hebben? Ik wou ze toch eens bezig zien en schoof dus aan in een stampvolle marquee.

Verschoot ervan dat da mens wel effectief noten kan zingen, maar 't was wel meer show dan wat anders.
Na even naar Coldplay te hebben gekeken ben ik ook naar Lady Gaga geweest en ik moet toch zeggen dat ik onder de indruk was van haar stem. Haar show was ook wel cava, maar tis een raar mens :p
Het publiek ging wel heel erg ferm los toen ze pokerface begon te zingen :D

Dit was dus ook mijn eerste Werchter. Omdat ik elk jaar naar GMM ga het weekend ervoor ga ik niet naar Werchter. Dit jaar had ik daar toch wat spijt van omdat oa the Prodigy en Limp Bizkit kwamen maar twas al uitverkocht. Woendagavond om 20u kon een vriendin aan 2 combitickets geraken en we hebben er niet lang over getwijfeld om die s'avonds nog te gaan halen.

++++ The prodigy: 1 woord: waauw :love:
----- Oasis :unsure: Kvind die op cd niet slecht, maar tijdens hun optreden heb ik me eerlijk gezegd toch verveeld. Niet dat ze slecht waren, maar t'is gewoon mijn ding totaal niet om live te gaan bekijken. Ik vond het wel super hoe hij na zijn optreden een sigaret ging vragen voor het podium :p

Als het kan ga ik volgend jaar zeker terug, ik heb me wel geamuseerd. :)

Weet iemand trouwens iets meer over de gasontploffing op 1 vd A-campings? Ik hoorde 2 zwaargewonden?

paarsbloed

Legacy Member
Ik heb iets gelezen van een gasontploffing in een frituurkraam, waarbij de dochter aan armen en benen zwaar verbrand was, en de broer licht?

demon326

Legacy Member
citrofenwick zei:
Ik ben vorig weekend ook naar Graspop geweest en die doen het organisatorisch op vele gebieden toch een stuk beter dan Werchter. Ik heb nergens (lang) moeten wachten, zelfs niet op topmomenten.

Graspop is dit jaar een stuk beter, en graspop is en blijft het beste festival als het op sanitaire voorzieningen aankomt! Op graspop er tenminste stromend water en stinkt het niet zo er :cool:

paarsbloed

Legacy Member
Ik vind de sanitaire voorzieningen best nog meevallen, op de stank na maar ze kunnen nu moeilijk de gansen dag door met deo zitten spuiten he :p

de hamster

Legacy Member
haha, k'heb het gewoon maar 3 van de 4 dagen getrokken. De twee meisjes waarmee ik gegaan was waren echt stikkapot na 3 nachten op B0, waren pissig op mij omdat ik nacht in een andere tent had doorgebracht en al mijn geld was er eigenlijk al doorgeblazen dus called it quits. T'waren echter wel 3 vette dagen geweest met tonnen sfeer, goeie optredens en veel socializen, goeie en minder goeie keuzes.

Dag 1 : Eagles of Death Metal : Begin gemist dankzij de hele aanschuifboel maar wel goeie vettige rock

Lily: eerste song was goe, daarna ging ze de dieperik in om zich gelukkig halverwege erg goe te herpakken en er toch nog feestje van te maken.

Placebo: helemaal vooraan, recht voor Molko en een echt hoogtepunt, geen gezever maar gewoon erg strak gespeelde set. De nieuwe drummer is gewoon machtig goe

Pendulum: begin gemist maar toch nog stuk lopen freaken.

Tiga: meeste van gezien maar hij draaide net iets te monotoon om de goeie sfeer van het begin er in te houden.

Prodigy: 2de helft gezien en twas verdomd heftig helftje. goe gelachen met Keith ook die er soms echt voor de lul bijloopt terwijl Maxim al het werk doet.

Dag 2: Henry Rollins : nauwelijks volk maar onterecht. goe gelachen met zijn verhaal over airport security

Bloc Party: slimme setlist, Kele die er enorm veel zin in leek te hebben en tonnen sfeer. Bij sommige songs voelde ietwat routine er in sluipen maar toch top.

Killers : tonnen beter dan op Pukkel met een Flowers die nu wel meteen goed bij stem was. voorspelbare maar degelijke show.

Coldplay: superlatieven genoeg om mee te gooien. van euforie tijdens Politik en viva la vida tot kippevel tijdens billie jean. gewoon af.

dag 3 : Limp Bizkit : leuke trip down memory lane en een goed sfeertje. Leuk dat rearranged in de set zat, blijft meest onderschatte Bizkit nummer.

Katy Perry : verrassing van de dag eigenlijk. Helemaal vooraan geraakt en ik zette me al schrap voor een vals gezongen brok meligheid maar het optreden had eigenlijk meer dan genoeg fun en sfeer om de muzikale slordigheidjes met de mantel te bedekken. Dat Katy Perry zelf er in het echt gewoon superlekker uitziet en het meest adorabele podiumoutfitje van het weekend aanhad hielp ook wel om te scoren.

Kings of Leon : Een goed rockend optreden maar te statisch om echt te boeien. de muziek was goed met een zweem naar 70ies rock, maar de groep leek gewoon hun ding te doen, niet meer en nie minder met een gebrek aan interactie met het publiek.

2 many dj's : geniaal gewoon. erg veel variatie in de muzikale keuzes en de zotste visuals maakten er een heerlijke rollercoaster van. De broertjes uit Gent etaleerden wereldklasse.

als afterparty dan nog half bezopen in de tent beland van een meisje die achteraf bekeken veel te jong voor mij was en dat was dan ook wat mij betreft het afsluitende vuurwerk van 3 dagen festival.

Fenumeher

Legacy Member
Allemaal zaterdag terug voor Madonna zodat ik weer 4u in de file kan staan ! hoera!

tides

Legacy Member
Enkel gisteren geweest maar ik heb er wel van genoten. Eerst Mastodon gezien, die hebben bijna dezelfde set gespeeld als op GMM, maar het was wel even sterk. Jammer genoeg was het geluid weer niet zo goed.
Daarna Seasick Steve, vond ik ook wel erg goed, die muziek paste echt wel bij de hitte en de sfeer op de festivalweide.
Dan TMV, waar ik op een 3-tal nummers na niet echt iets van kende maar ik was toch wel zwaar onder de indruk, jammer genoeg het einde moeten missen wegens de regen :p

Het volgende dat ik dan heb gezien was NIN, ook de voornaamste reden waarom naar Werchter ben afgezakt. Het optreden was goed, maar de crowd was wat minder en eigenlijk vond ik dat de setlist ook wat tegenviel. Het waren allemaal sterke nummers, maar er zaten niet echt verrassingen tussen, buiten misschien "Afraid of Americans" en "Non-Entity". Toen ze 2 jaar geleden op PP stonden brachten ze een meer gevarieerde setlist en ik vond het optreden toen veel sterker.
Toch zat er genoeg energie in en het is altijd indrukwekkend om Reznor aan het werk te zien. Ook zalig toen hij de Metallica fans aansprak: "so yeah I'm just going to make some noise and piss you guys off" :p

En dan Metallica zelf, helaas vroeger moeten vertrekken maar ik heb de eerste helft toch kunnen meepikken en ik vond het geweldig goed. Ik ben blij dat ze One nog hebben gespeeld voor ik vertrok want het is en blijft toch een classic.

demon326

Legacy Member
paarsbloed zei:
Ik vind de sanitaire voorzieningen best nog meevallen, op de stank na maar ze kunnen nu moeilijk de gansen dag door met deo zitten spuiten he :p

Op graspop worden de toiletten gewoon onderhouden en zijn het géén van die kotjes die ge op bouw werven vindt. Op graspop is er stromend water.. Graspop Metal Meeting - 2009

Thin Liz

Legacy Member
Wat me opviel bij Metallica: James vond de boxen te luid staan, tot twee keer toe: 'It's too loud' :D. De eerste keer kon hij het nog over het publiek hebben, maar de tweede keer ging het duidelijk over de speakers. Ze worden oud :D

Reflectus

Legacy Member
Thin Liz zei:
Wat me opviel bij Metallica: James vond de boxen te luid staan, tot twee keer toe: 'It's too loud' :D. De eerste keer kon hij het nog over het publiek hebben, maar de tweede keer ging het duidelijk over de speakers. Ze worden oud :D

Ja idd, vond ik ook wel vreemd.
Bij NIN had ik ook wel serieus pijn in m'n oren. Leve oorstopjes!

Anoniem15

Legacy Member
Mijn tijd is gepakt voor een deftige report

Donderdag begonnen met Lilly Allen, redelijk rustig optreden 't was trouwens SNIKheet op da moment.
Nadien Laurent Garnier meegepikt die een korte maar goeie set speelde. Achteraf een beetje liggen ronddolen tot het opeens 23u was en Oasis begon, was één van de groepen waar ik naar uitgekeken had en ik vond ze toch enorm goed. Heb het altijd al voor hun sound gehad. Nadien nog The Prodigy die ook wel redelijk geschift waren.

Vrijdag dan Amy Maconald, Bloc Party en The Killers gezien, muziek voor u een beetje bij af te kappen op de weide. Tegen 's avonds naar de marquee omdat ik toch graag Lady Gaga eens wou bezig zien. Zot wijf en veel show maar verschoot ervan dat ze toch nog effectief kon zingen.

Zaterdag begonnen met Limp Bizkit, in de voorste gelederen plaatsgenomen en in een verzengde hitte staan stampen en duwen tot het zweet eruit stroomde. Vooral tijdens Take A Look Around was het wel flippen. Nadien dan naar Mogwai die ik nog nooit bezig gehoord had maar toch enorm aangenaam verrast.

Daarna zijn we op de camping tequila gaan zuipen om achteraf tijdens 2 Many Dj's eens goed het varken te kunnen uithangen tussen de feestende tieners.

Zondag dan uiteindelijk begonnen met Lady Linn al was dat totaal mijn ding niet. Van daar door naar de Black Eyed Peas, een hitjesmachine met weliswaar een eerbetoon naar Michael Jackson. Dan nog de Kaiser Chiefs die me ook enorm goed bevielen, altijd de moeite om zo een groep bezig te zien. Nog een stukje van Royksopp ook meegepikt wiens muziek me toch ook kan bekoren.

En dan haha, ik moest en zou erbij zijn Milk Inc op Werchter. De marquee was ondertussen tot de nok volgestroomd en het krioelde er van de jonge meisjes. Maar ambi brengen deed hij wel de Regi, van begin tot eind is er daar gesprongen geweest dat zelfs de houten vloer het begaf. En met La Vache als afsluiter had het voor mij toch ook nog een positief kantje.

Mr. SLASH

Legacy Member
mijn werchter 2009

donderdag
op Placebo heb ik mij vrij goed geamuseerd
dan Oasis was gewoon geniaal , zo blij dat ik die eindelijk eens gezien heb , werchter kon eerlijk gezegd al niet meer stuk na de eerste avond , nog een stuk van the prodigy gezien , maar voor het einde toch maar naar de camping gegaan want een hele dag in die zon lopen zonder iets op mijn hoofd , eiste toch zijn tol

vrijdag
bloc party vanop een afstand gevolgd gewoon al zittend , vond ze best aangenaam en de sfeer zat er precies goed in
the killers vond ik echt heel goed , zalig optreden
en dan coldplay , samen met oasis en metallica toch wel een van de groepen die mij naar deze werchter liet afzakken , hun optreden was heel mooi al vind ik de nrs van hun laatste cd wel minder dan de 3 voorgaande , maar wederom een geslaagde dag en voldaan gaan slapen

zaterdag
vanop een terrasje op straat stukken van social distortion gehoord en ik vond het achteraf gezien spijtig dat ik niet direct naar de weide was geweest want het was precies wel iets dat ik zou goed vinden
dan limp bizkit , was niet direct een groep waarvoor ik een werchterticket zou kopen , al heb ik er vroeger wel veel naar geluisterd en ging ik dus ook meer kijken vanwege het nostalgie-gevoel en blij dat ik was dat ik gaan kijken ben , het was gewoon een uur lang alles geven en voor mij ook de beste ervaring van zaterdag
nadien nog kings of leon die ik ook zeker wou zien en niet teleurstelde , 2manydj's nog even gevolgd maar tijdens het optreden vertrokken omdat ik niet weer dezefde file wou meemaken als de avond ervoor met coldplay en de benen wouden toch niet meer

zondag
eerst mastodon gezien en het zat wel goed maar ik verstond bij de meeste nrs nu eens niks wat ie zong , waardoor ik het niet speciaal vond
en dan kwam seasick steve , wou ik zeker niet missen en man wat was ie zalig , enorm van genoten .
Kaiser chiefs gevolgd vanop een afstand en al vond ik ze niet "speciaal" , de sfeer zat er wel goed in
NIN vond ik niet slecht maar er had voor mij dan toch iets meer rustige nr's mogen tussen zitten , ken ze vooral van "with teeth"
en ja , dan kwam Metallica , eerste keer dat ik ze zag ook al luister ik er naar van toen ik nog in de lagere school zat , dus de verwachtingen lagen heel hoog en het was gewoon compleet kapot gaan , non-stop mee-schreeuwen en alles geven .
vooral genoten van hun oudere werk , 1 ding staat vast , ik wil ze terug zien .

geslaagde werchter 2009 voor mij dus al ergerde ik me wel beetje aan de soms zeer slechte organisatie , ik heb het gevoel dat ze gewoon teveel volk toelaten en het totaal niet aankunnen op de echt drukke momenten , alleen al om op de camping te geraken was gewoonweg frustrerend en om donderdag binnen te geraken op de weide , weer hetzelfde , hoeveel man ik daar niet heb zien afvoeren vanwege de hitte ...

tides

Legacy Member
Op weg terug gisteren nog iets bizar gezien. Onderweg naar de bussen wandel je normaal gezien op eeen baan die op een gegeven moment langs een beek/riviertje loopt. Nu was er blijkbaar iemand er in geslaagd om aan de overkant van dat water te raken. Hij stond daar dan halverwege die helling wat te gapen alsof hij niet helemaal goed wist hoe hij daar terecht was gekomen. Er stonden al 2 agenten op een motor bij en er kwam juist een ambulance toe toen we daar passeerden. Ze zaten dan met een megafoon naar hem te roepen maar hij reageerde er niet echt op. Op een gegeven moment besloot hij dan toch maar verder langs die helling naar boven te kruipen. Dan stond hij daar boven uiteindelijk even schaapachtig rond te staren.
We waren al een eindje verder gewandeld toen het er pas echt over ging en er een helikopter boven kwam vliegen met zijn schijnwerper :wtf:. Maar toen zaten we al te ver om die mens zelf nog te kunnen zien.

Heeft iemand hier iets van gehoord? Hoe het is geëindigt en wat er precies aan de hand was? Ik vermoed dat er toch iets meer aan het gebeuren was dan wij hebben gezien, want een helikopter laten afkomen voor één of andere sukkelaar die aan de overkant van het water is terecht gekomen lijkt mijn nu toch ook wel zwaar overdreven :p

demon326

Legacy Member
Moose_T zei:
want een helikopter laten afkomen voor één of andere sukkelaar die aan de overkant van het water is terecht gekomen lijkt mijn nu toch ook wel zwaar overdreven :p

Die helicopter vloog al rond vanaf Metallica, maar telkens in dezelfde circel en constant met de spot op de grond aan het kijken.. en rond 2 uur ofzo zag ik nog een ambulance wegrijden :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan