Archief - Rock Werchter 2009

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tides

Legacy Member
benny zei:
Die helicopter vloog al rond vanaf Metallica, maar telkens in dezelfde circel en constant met de spot op de grond aan het kijken.. en rond 2 uur ofzo zag ik nog een ambulance wegrijden :unsure:

Yup, dat was tijdens Metallica. Ik vermoed dat hij aan het schijnen was naar de plek waar die mens zat maar ik kon het toen al niet meer zien.

Lospeed

Legacy Member
paarsbloed zei:
Heb ik al 2 jaar op rij niets van gemerkt, wanneer was dat dan? :p

laatste nacht,
B0 die dingen over omheining naar tenten/groepen op B1 smijt en omgekeerd
Op B1 kregen wij als bijna enigste groep die wat terug deed bijna geen steun, maar we hebben ons wel ziekgelachen met voltreffers :)

volgend jaar proberen we terug om op B0 te zitten, meer sfeer, actieve mensen (ons camping sliep altijd direct)

Utred

Legacy Member
Zeer goed festival gehad. Het beste optreden was ongetwijfeld The Prodigy. Ik geraakte niet meer binnen helemaal vanvoor maar heb nog een zalige moshpit gevonden aan de linkerkant van de weide, nog iemand die daar zat?
Coldplay heeft waarschijnlijk de tweede plaats, fantastische sfeer. Billy Jean was kippevel. Yellow was wel maar zwak.
Dan Limp Bizkit(ongelooflijk leuk daar gans vanvoor), Bloc Party, Elbow, NIN, The Killers, Triggerfinger, Franz Ferdinand en nog een paar die allemaal zeer goed waren. The Mars Volta was, ondanks de regen, ook goed. Weinig teleurstellingen. Zelfs Amy Macdonald kon me bekoren, zolang je haar afschuwelijke cover van Mr Brightside negeert. Dancing in the Dark was dan weer wel zeer mooi gecoverd.
Van Triggerfinger heb ik hiern og niets gelezen? Wat vonden jullie? Ik vond ze zeer goed. Die zanger is een serieuze sfeermaker.
De grootste verrassing was Seasick Steve, die vent is briljant.
Wel zeer spijtig dak ik door de drukke affiche Mogwai, Arsenal, Pendulum En Lady Linn heb moeten missen.

TeOtWaWkI

Legacy Member
Camping A3 trok organisatorisch op geen ballen
Zet iemand die tenten iets dichter bij elkaar laat zitten(pukkelpop stijl) en die camping was nooit zo overdreven vol geweest...Of er was wel ruimte maar iedereen moet blijkbaar 10 m² voor hun tent hebben + minstens 2-3 m afstand van een volgende tent..
Volgend soort gesprek had met een kerel in een fluo geel vestje aan
We stonden dus aan de rand van een brandgang,tent staat niet op maar de gang staat wel vol met andere tenten
-Meneer er is hier geen plaats meer om tenten om te zetten?
-Neen alles is vol
-Ja maar wij moet hier weg maar blijkbaar is geen plaats meer
-Tja dat is mijn probleem niet...Die tenten moeten hier weg
Mijn bloed was aan het koken..Uiteindelijk hebben ze gang laten toestaan maar hebben wij onze tenten uit elkaar moeten zetten
Eerste keer dat ik zo een amateuristische organisatie gezien heb op werchter

kristofke_1

Legacy Member
fantastisch festival gehad dit jaar!

Mijn toppers:

The prodigy : zalige sfeerzat in een soort van moshpit aan de linkerkant van het podium, tegen de hekken van de gesloten zone aan. De security altijd maar alles in het oog houden :p Alleen erop letten dat ik geen teenslippers meer aanheb..

Elbow: aangenaam verrast, de zanger heeft wel iets. Ik zou er zo een pint mee kunne gaan drinken

Boys Noize: zweten; springen en brullen.

Coldplay: bakken en bakken sfeer!

Lilly Allen: goed weer + feel good muziek = win (en de bikini ook natuurlijk)

.... en zo nog een paar. :p Teveel toffe momenten gehad.

Wel een groot WTF moment gehad bij Grace Jones. Ik kende haar niet, maar ze is wel 1 van de meest flamboyantste/vreemde mensen die ik op werchter gezien heb.

Kortom: het was veel te warm, de plensbui van gisteren was te onverwacht gekomen maar de muziek was dik in orde.

Inventudo

Legacy Member
Ik heb een heel goed festival gehad maar het enige wat ik dik tegenvallen vond was het feit dat er veel te veel volk was uitgenodigd door "de scheur". Toch veel te veel voor zo'n weide... Of een nieuwe locatie zoeken, ofwel minder volk uitnodigen.

Om een simpel voorbeeld te geven. Op donderdag gingen we terug naar de camping en daar deden we ongeveer 2 uur over. Een wandeling die normaal niet meer dan 15 minuten kon duren.

Enfin, twas tof, mij hoor je niet echt klagen...

Conqie

Legacy Member
captain asshole zei:
Zo zie je wat de pers waard is. The Prodigy staat zelfs niet in de top 20 van de beste optredens terwijl ik zelden zo'n ambiance en sfeer heb meegemaakt.

Zegt iemand dat Lady Gaga wel goed vond :)

Utred

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
Zegt iemand dat Lady Gaga wel goed vond :)
De sfeer zat er volgens mijn vrienden wel in door de goede show, ongeacht de muziek.
Al vind ik het toch belachelijk dat zoiets een dag afsluit op werchter. En ik weet niet of ik mijn vrienden die haar boven coldplay verkozen ooit kan vergeven.

CP-RB2H

Legacy Member
benny zei:
Die helicopter vloog al rond vanaf Metallica, maar telkens in dezelfde circel en constant met de spot op de grond aan het kijken.. en rond 2 uur ofzo zag ik nog een ambulance wegrijden :unsure:

Ja heb ik ook gezien, vroeg me ook af wat er gebeurd was...

wecker

Legacy Member
Lady Gaga was wel goed ze :) maar dan vooral door heel de show dat er rond hing. En ik vond dat ze nog vrij goed kan zingen eigenlijk :)

BleKKie

Legacy Member
Ik heb zo ongeveer alles gezien wat ik wilde zien behalve Metallica (moest vroeger vertrekken).

Dag 1:
- Placebo: was niet uitzonderlijk goed, maar wel ok
- Pendulum: vond ik machtig
- The Prodigy: ik zag daar voor één of andere reden wat tegenop, maar was wel super, achteraf gezien

Dag 2:
- Bloc Party: goed, niet meer niet min
- The Killers: vond ik redelijk goe imo, anderen zeggen van niet, ksnap niet waarom (natuurlijk niet te vergelijken met coldplay)
- Coldplay: adembenemend prachtig en voor mij het beste wat ik in mijn leven al heb gezien

Dag 3:
- Limp bizkit: viel wel mee, maar had er wat meer van verwacht eigenlijk
- Franz ferdinand: viel goed mee
- Kings of Leon: kga niet zeggen dat het wat tegenviel, maar ik had er ook wat meer van verwacht
- 2manydjs: na coldplay het beste optreden

Dag 4:
- The Hickey underworld: gewoon hun cd gespeeld eigenlijk, en één nieuw liedje, was goed imo.
- De jeugd van tegenwoordig: hebben er toch een leuk feestje van gemaakt ondanks het 'vroege' uur.

En niet te vergeten de Joe Pilar Saloon waar het toch ook altijd een dik feestje was tussen de optredens door.

Inspector Monkfish

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
Zegt iemand dat Lady Gaga wel goed vond :)

Ik blijf erbij, Gaga was zeker niet slecht. Ze kan zingen en ze weet hoe ze een show moet opvoeren.

BlackAngel86 zei:
En niet te vergeten de Joe Pilar Saloon waar het toch ook altijd een dik feestje was tussen de optredens door.

Aha, toch nog iemand :p

kappamen

Legacy Member
Ik ben enkel gistere voor de camping geweest. Maar ik kon toch van iemand rond 16u een bandje overnemen. Dus op de weide wat gaan scharrelen. Uiteindelijk enkel volledig Black Eyed Peas gezien en ook het enigste paar TETTEN op't groot scherm denk ik :) tware wel lekkere :D als er mensen zijn met foto's, post it! :D Ik was er ook een paar jaar geleden met BEP en toen waren die slecht. Fergie zong zwaar vals. Nu vond ik haar wel een goede stem hebben!

Andres_

Legacy Member
1. Coldplay
2. The Prodigy
3. Metallica
4. 2ManyDJ's
5. Bloc Party
6. Kaiser Chiefs
7. Franz Ferdinand
8. Limp Bizkit
9. Placebo
10. Oasis

Heb spijtig genoeg alleen de grote namen gezien, maar die waren wel stuk voor stuk geweldig. :love:

Anoniem15

Legacy Member
Ik herinner mij uit de Joe Piler saloon enkel de gratis pintjes die ge daar kreeg.
Waren er trouwens nog mensen die daar maar ni zat geraakten?

Utred

Legacy Member
cassie821 zei:
Heeft iemand dat opgenomen van Rock Werchter live op canvas?
Ja. Maar dat was bij nader inzien niet nodig want vandaag is het weer op canvas plus. En als je geen digitale tv hebt is het in 2 delen vandeweek en volgende week vrijdag op canvas.

hadox

Legacy Member
wa was da toch me Frank Vanderlinden zijn ellenboog op canvas?
Hij wou precies gaan vliegen :s
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan