Archief - Rock Werchter 2009

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skoran

Legacy Member
Ik wil niet weten hoeveel concerten/festivals/optredens ik al gedaan heb, zullen er toch al snel stuk of 250 zijn gok ik.
400 km op en af rijden in het weekend voor een optreden vind ik heel normaal :p

Implar

Legacy Member
lem zei:
hebde Day That Never Comes op pc staan? Wel het geluid dat je hoort naast de drums aan 5min5 sec tot 5min20 sec, is da bass?

Als je dat morgen rond 7u50 aant Mediacenter (tramhalte) staat af te spelen zal ik het eens zeggen :p
Na het concert direct men bed in, als niemand antwoord, PM me morgen eens

Skoran

Legacy Member
Haha, hoe cool zou het zijn om the fraying ends of sanity live te horen :p

Chimmy

Legacy Member
Ik krijg superveel zin om gitaar te spelen, maar daar ist wa laat voor :p

Implar

Legacy Member
Chimmy zei:
Ik krijg superveel zin om gitaar te spelen, maar daar ist wa laat voor :p

Dikke vette ²

Anyway, I'm going to seek my bed (nog niet destroyen, lijkt me geen goed idee)

Tah_b00nz0r

Legacy Member
kben al terug se :D heb maar bij milk inc gestaan haha :D

er stond best veel volk, leuke sfeer mja ik voelde mij er te oud voor :p gemiddelde leeftijd 18 ofzo :D

r_a_c

Legacy Member
Gisteren ook een dag geweest.

-Ik vond Limp bizkit heel goed...ik luister er nu niet meer echt naar, vroeger wel, maar vanaf hun eerste nummer was ik helemaal mee, en vanvoor was het echt wel een feestje. Dat iedereen dat maar niks vindt (pers) interesseert me geen reet, zo zie je maar dat die ook uit hun nek lullen want Kings of Leon (cd's vind ik wel goed)was zo plat als een vijg, en die vonden ze weer goed.

-Die Luc Janssen ook, wat een zielige kerel...

-Triggerfinger, Regina Spektor en 2 many dj's vond ik ook goed.

-Wtf is dat nieuw systeem voor vanvoor te staan? Gelukkig kon ik er bij Limp bizkit bij, want ik wist daar niks van... Bij Kings of Leon drie kwartier op voorhand gegaan(mijn vriendin wou absoluut van voor staan) en we mochten er al nemeer in, pff.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
ik vond het systeem voor vanvoor ook kut. ok ja er word belange ni meer zo geperst enz vooraan ma voordat ge erin zit omfg :| bij coldplay stond ik in het eerste vak en ik was blij dat ik eindelijk door da poortje was :x

paarsbloed

Legacy Member
Fantastisch. Wat was me dat een topeditie :bow:

Coldplay is het meest fantastische dat ik ooit heb gezien, ik had hoge verwachtingen maar wat ze hebben laten zien was gewoon perfect.
Voor de rest herinner ik me nog de zeer sterke optredens van Franz ferdinand, placebo, kings of leon, the killers,oasis en royskopp.

Milc inc vond ik echt superslecht, maar aangezien metallica mijn ding niet is ben ik daar niet naar gaan kijken, maar MI was echt slecht. Ook nick cave vond ik ook niet goed, ik kende er niets van en het wist me niet te bekoren.

De verrassingen waren Dave Mathews Band en Elbow, bij beide concerten wachtte ik op de volgende groep maar ik vond hun voorgangers echt sterk.

Een prachteditie en prachtig weer, de volle 250 € waard.

GILBOUTOn

Legacy Member
lem zei:
neenee, keb het niet over een 'echt' machinegun geluid, ma een instrumenteel geluid dat machinegun-achtig overkomt ^^

edit: hebde Day That Never Comes op pc staan? Wel het geluid dat je hoort naast de drums aan 5min5 sec tot 5min20 sec, is da geluid da komt uit ne bassguit?

Dat is de dubbele bas van de drums. :p

Thin Liz

Legacy Member
Net 3 uurtjes geslapen en terug van Metallica:

Na een parking van 15 euro (!) kwamen we goedgemutsd aan de ingang. Eerst even rondgekeken en dan direct naar het optreden van Lady Linn. Plaats genoeg onder de tent zowaar en net op tijd voor de pletsbui te ontwijken. Niet slecht wat ze deden, maar niet echt mijn muziek. De verveling slaat bijna om de hoek... Daarna naar het optreden van de Black Eyed P's. Ze waren heel wat beter dan vorige keer op Werchter, toen zou ik ze bijna van de podium gesleurd hebben. Toch was het voor mij nog niet je dat: af en toe een hitje afgewisseld met een cover en wat gedoe over Jackson. 'My hump' klonk wel ongeloofelijk sexy, een hoogtepunt :). Een half uurtje voor ze zouden stoppen dan maar gaan aanschuiven om vanvoor te kunnen staan. Rond halfzeven-zeven uur mochten we dan binnen. Na bijna een sandwichke te zijn geweest kwam ik vanvoor te staan tussen een hele boel Kaiser Chiefs-fans. Eindelijk het eerste hoogtepunt: de Kaiser Chiefs. Ze deden wat ze moesten: de boel op stelten zetten. Niets op aan te merken, een top-optreden.
De bassen waren wel onvoorstelbaar loeihard, en ik voelde m'n gehoor 10 jaar achteruit gaan per 2 minuten. Dan maar wat oordopjes geimproviseerd...

Daarna kwam Nine Inch Nails op: niets voor mij. Op sommige momenten een half techno-optreden en ik heb me bijwijlen afgevraagd wat de gitaristen eigenlijk probeerden te doen. Mss kwam het omdat er 150 spots op 3 meter boven hen stonden, maar de 'brij' aan noten en de muziek kon ik totaal niet vatten. Geen fan en de irritante 16jarige sletjes die zaten te crowdsurfen met af en toe het resultaat van een voet op je hoofd, maakten het dan weer af.

Dan begon het spektakel: Metallica. Heel Werchter leek toe te stuiken op de vijfde rij want ik voel me plots weer dat sandwichke. Dat hekkensysteem zal velen niet kunnen bekoren, maar geloof me: het is handig om af en toe een luchtje te kunnen happen.

Metallica zelf was schitterend. Punt. Zeer voorspelbaar maar toch zo verslavend :), alleen Nothing Els Matters en Enter sandman vond ik wat minder gespeeld dan 2 jaar terug.

De klucht om van de parking te komen was dan weer gigantisch ergerlijk. Totale chaos en voor 15 euro verwacht je tenminste één persoon die de boel op het gras zelf wat regelde.

paarsbloed

Legacy Member
White lies was ook zeer verrassend, sterk concert was dat.

Kheb ook eens een keer ferm gelachen, een jonge kerel van 17 ofzo zat constant met overschotten bier in bekertjes te smijten naar iedereen en dan maar stoer doen tegen zijn vrienden. Ne kerel naast mij pakt een bekerke van de grond, pist daarin en smijt dat recht tegen zijn kop, geniaal :rofl:

Edit: en applaus voor het systeem met de poorten, zeer goed gedaan!

NeoCracer

Legacy Member
Pff, metallica, metallica... Je kan echt overdrijven met ze steeds op de affiche te zetten hé.
Ik vind er nog steeds niets aan en ben het dan maar afgebold op de wei, sinds in de marquee Milk inc aan het spelen was.

Vrijdag was voor mij echt dé topdag met voorsprong. Coldplay speelde geweldig goed.

Krollovic

Legacy Member
Wat ik me het beste herinner was op vrijdag, hoe de zanger van de killers zoveel moeite had om het volk te doen zingen bij momenten.
Dan kwam Coldplay en die speelde heel de weide naar hun hand. Het is hun nederigheid naar het publiek, dat voor wederzijds respect zorgt en met als gevolg dat je het hele volk achter u staat. ik vind de killers ook prachtig, maar je zag gewoon dat hij op vlak van communicatie met het volk serieus wat tekort kwam t.o.v. Coldplay.

Chris Martin en co hebben echt hun huiswerk gemaakt en een prachtoptreden gegeven dat ik in jaren niet meer gezien had in Werchter. Chapeau!!

Brick Top

Legacy Member
Hey, Fred Durst is toch nog altijd de frontman van Limp Bizkit hé? Want gisteren lieten ze 'my generation' zien op Canvas en damn, die was precies 20 jaar ouder geworden. En ook veel rustiger precies. Als je filmpjes ziet op youtube, die mens zit gans den tijd gelijk een gek heen en weer te springen. Maar bon, ze hebben van Werchter maar één nummer getoond natuurlijk dus mss dat ie tijdens de rest van 't optreden wel los ging. De sfeer in het publiek was precies wel dik in orde tijdens dat optreden, toch spijt dat ik er niet bij was gisteren.

En gisteren dat 'optreden' van Metallica op Canvas.... man man man. We gaan nu live naar Metallica. Twee minuten later: 'Ja sorry, we moeten nu al stoppen want we mogen niet langer uitzenden van het management.'. Wss was dat op voorhand al wel gezegd hoor, maar ik was aan 't zappen en plots hoor ik 'En dan nu, Metallica live!'. En dan is dat wel nen bummer als 't optreden na twee minuten al stopt. :p

En leg dat systeem van die poortjes is uit, want ik snap het precies nog niet zo goed?!

Delirium

Legacy Member
Mr.Anderson zei:
Metallica was zot!

Dikke ²nd.
Toen ze begonnen met Blackened wist ik al van "dit gaat weer super worden". En ja, imo de betere nummers van die nieuwe CD, de oude klassiekers en een paar verrassingen (Dyers eve, hit the lights)
Eindelijk 'Hit the lights' live gehoord :love:

Ach ja ze hebben wel wat fouten gespeeld, 't zou eigenlijk niet mogen, maar 't zijn ook maar mensen. Ik was content :D

Thin Liz

Legacy Member
Wel: ze laten maar een bepaald aantal mensen vanvoor staan. Er is dus een perimeter dat afgebakend is. Na elk optreden reken ze dat ongeveer 3000 man gaat verschuiven, dwz 'weggaat' naar een ander optreden of gewoon wat gaat rondhangen. Tijdens de optredens zelf mag je niet in die perimeter komen, zelfs al komt er 100 man terug. Je hebt dus enkel de kans na een optreden om erin te komen. Je schuift liefst al aan op voorhand. Zo heb ik een half uur voordat de Black Eyed Peas zouden stoppen al staan aanschuiven om vooraan te mogen staan.

Sommigen vinden het cr*p, maar het helpt om niet geplet te worden vooraan :)

Brick Top

Legacy Member
Thin Liz zei:
Wel: ze laten maar een bepaald aantal mensen vanvoor staan. Er is dus een perimeter dat afgebakend is. Na elk optreden reken ze dat ongeveer 3000 man gaat verschuiven, dwz 'weggaat' naar een ander optreden of gewoon wat gaat rondhangen. Tijdens de optredens zelf mag je niet in die perimeter komen, zelfs al komt er 100 man terug. Je hebt dus enkel de kans na een optreden om erin te komen. Je schuift liefst al aan op voorhand. Zo heb ik een half uur voordat de Black Eyed Peas zouden stoppen al staan aanschuiven om vooraan te mogen staan.

Sommigen vinden het cr*p, maar het helpt om niet geplet te worden vooraan :)

Aight, bedankt voor de uitleg! Lijkt mij ook wel niet zo'n slecht systeem eigenlijk. Bij sommige groepen vind ik het niet zo erg om constant te worden geduwd/geplet, maar als je echt van de muziek wil 'genieten' is dat echt wel behoorlijk irritant.

demon326

Legacy Member
Metallica was zoals altijd weer eens geweldig, ik stond op de derde rij aan de rechterkant :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan