Archief - Punk/HC/Emo Thread - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rubmifer

Legacy Member
bartreligion zei:
aangezien zowat elke metalcore band de mosterd gaan halen is bij Pantera & Slayer toch wel ;)

Als je het trouwens zo eng wilt bekijken, moet elke band die niet als Minor Threat, Black Flag of Bad Brains klinkt hier ook niet komen.

sense, this post makes none

Het eerste deel van u post is echt een belachelijke redenering. Pantera en Slayer is metaln, en hoort hier dus niet thuis. Maakt geen reet uit of vele hardcore bands daar hun invloeden gehaalt hebben.

Het 2e deel van u post: :rofl:

Bart Religion

Legacy Member
rubmifer zei:
sense, this post makes none

Het eerste deel van u post is echt een belachelijke redenering. Pantera en Slayer is metaln, en hoort hier dus niet thuis. Maakt geen reet uit of vele hardcore bands daar hun invloeden gehaalt hebben.

Het 2e deel van u post: :rofl:

Gast, jij zit hier wel te lullen over Parkway Drive en andere zaadbands die nog minder met hardcore te maken dan de foef van Britney Spears.

LoRdOfMaDnEs

Legacy Member
En elke thrash band heeft vooral geen inspiratie gehaald bij the misfits en the ramones die op hun beurt weer inspiratie zijn gaan halen bij rock & roll enz, enz, enz.

Dus als we jou redenatie volgen kunnen we dus elk genre in eender welke thread gaan bespreken.

Bart Religion

Legacy Member
Uiteraard, mits het rechtstreeks verband houd met hardcore. Je kan een genre immers onmogelijk volledig "begrijpen" zonder te kijken naar de invloeden ervan en wat het beïnvloed heeft.

Rubmifer

Legacy Member
bartreligion zei:
Gast, jij zit hier wel te lullen over Parkway Drive en andere zaadbands die nog minder met hardcore te maken dan de foef van Britney Spears.

dude, alstublief zeg :doh:

DoomSayerSantos

Legacy Member
bartreligion zei:
Gast, jij zit hier wel te lullen over Parkway Drive en andere zaadbands die nog minder met hardcore te maken dan de foef van Britney Spears.
bla bla bla ... bla bla bla
En Parkway Drive is gewoon goed int genre dan ze spelen.

Bart Religion

Legacy Member
Ik zeg niet dat Pantera een hardcore band is maar als je niet inziet dat het meer met hardcore te zien heeft dan de frisse boys van PWD of andere ideale schoonzonenbandjes waarvan je er dertien teveel in een dozijn hebt dan heb je het duidelijk niet gesnapt. Op zich niets mis mee maar je hoeft dan ook niet bijdehand te gaan doen en een grote bek gaan opzetten als iemand ter illustratie een Pantera clipje zet.
Beter pak je het slim aan en probeer je iets bij te leren zodat tegen je teelballetjes ingedaald zijn je het misschien wél gaat snappen.

Alcoholic Punk

Legacy Member
Alar!s zei:
ja da merk ik ook wel, persoonlijk kan ik beatdown muzikaal wel smaken, vooral bands zoals knuckledust, hoods etc. maar ik heb het nie zo met het scenegedoe/wereldje dat er bij komt kijken..

gehele crews die van geheide en verre komen om 1 band te zien. wachten de gehele show buiten, kijken geen andere enkele groep die er ook nog speelt, staan dan tijdens de groep waarvoor ze komen stil, tot die ene beatdown komt, dan zijn het allemaal ninjas die moshen zoals je het nog nooit hebt gezien :eek:

en dan nog fights, ambrasmoakerij en grootdoenerij a volonté,
nie bepaald mijn beeld van hardcore ;)

ma goed Antwerp Hardcore Fest, wss present!

Hier passen 3 letters bij.

@lord
je hebt beatdown en beatdown. Een band als bv knuckledust vind ik super, voor mij zelfs beste europese hc band. Je kan het onder beatdown plaatje placeren als ge wilt.
Maar meeste mensen (ik incluis) denken bij beatdown vooral aan de zoveelste band die om ter traag speelst en een halfuur aan een stuk hetzelfde riffke. Tegenwoordig loopt het over van dergelijke bands, dan is het niet verwonderlijk als er dan een goeie band speelt mensen zeggen van pff weer dezelfde saaie meuk. Want op enkele details na zijn sommige affiches van begin tot eind het zelfde. Wat dan in het nadeel speelt van de bands die toch af en toe keer een ander riffke spelen.

S.conceiçao7

Legacy Member
DoomSayerSantos zei:
bla bla bla ... bla bla bla
En Parkway Drive is gewoon goed int genre dan ze spelen.

idd hardcore dus.

dus bartreligion, wa zit jij dan te mekkeren?

LoRdOfMaDnEs

Legacy Member
Alcoholic Punk zei:
je hebt beatdown en beatdown. Een band als bv knuckledust vind ik super, voor mij zelfs beste europese hc band. Je kan het onder beatdown plaatje placeren als ge wilt.
Maar meeste mensen (ik incluis) denken bij beatdown vooral aan de zoveelste band die om ter traag speelst en een halfuur aan een stuk hetzelfde riffke. Tegenwoordig loopt het over van dergelijke bands, dan is het niet verwonderlijk als er dan een goeie band speelt mensen zeggen van pff weer dezelfde saaie meuk. Want op enkele details na zijn sommige affiches van begin tot eind het zelfde. Wat dan in het nadeel speelt van de bands die toch af en toe keer een ander riffke spelen.
Zo'n bands zijn er zeker bij en ik vind dan ook zeker niet elke beatdown band goed, zeker vaak een hoop van de lokale beatdown trekt vaak op niets, hoewel we er hier in antwerpen wel een paar hebben die ik wel goed vind.
Maar toch kijk ik uit naar het nieuwe album van Nasty. :p

DoomSayerSantos

Legacy Member
LoRdOfMaDnEs zei:
Zo'n bands zijn er zeker bij en ik vind dan ook zeker niet elke beatdown band goed, zeker vaak een hoop van de lokale beatdown trekt vaak op niets, hoewel we er hier in antwerpen wel een paar hebben die ik wel goed vind.
Maar toch kijk ik uit naar het nieuwe album van Nasty. :p
Nasty - Declaring War is een vette cd zit ook wel te wachten op hun nieuwe cd.

LoRdOfMaDnEs

Legacy Member
Nasty cd release:

NASTY
SURGE OF FURY
PUSHED TOO FAR
PUNISHED EARTH

@ JH centraal in Mortsel

deuren: 17.00 uur
einde: 22.00 uur

inkom: 7 euro


Daar zal ik ook zeker te zien zijn. :D

xDama

Legacy Member
Toch jammer dat het ver altijd diezelfde namen zijn op zo'n type affiche's. Je kan de shows van PTF en SOF niet meer op 2 handen tellen fzo... Akkoord het zijn goeie shows, maar ver elke show waar ik naartoe wil gaan of ga staan die 2 er wel op. In combinatie met dan nog een reeks andere bands die je ook 100x ziet...

Het strafste vind ik dan nog dat die strakke rakkers allemaal op zijn minst 200 EUR vragen per show, waardoor kleinere bands onder hun meestal zelfs niet uit hun onkosten betaald worden... Terwijl die mannen wel minstens 2x de week spelen.

Bah.

LoRdOfMaDnEs

Legacy Member
Ik denk dat dat net zo goed in duitsland, frankrijk en de vs ook voorkomt. Dat is toch ook vrij normaal dat er in een bepaalde streek altijd wel op een moment een paar groepen vrij populair worden en dan op bijna elke show spelen. Ik denk dat ze in New York ook wel even genoeg sick of it all, madball, 25 ta life en dergelijke gezien hebben.

xDama

Legacy Member
Tuurlijk, volledig mee eens. Kvind het gwn soms jammer dat andere bands daardoor mindere kansen krijgen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan