Archief - Punk/HC/Emo Thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

badXtrip

Legacy Member
Conspectus zei:
Ik ben op zoek naar instrumentale punk en harcore. of pnk/hardcore waarin grunten/grinden tot een minimum beperkt wordt. tips anyone?

By The End Of Tonight, echt supercoole band...
& isis & col vind'k nu niet echt "muzikaal"... isis mss wel, maar col zeker niet... checkt anders Neurosis ook eens, ook nog cool.

beton

Legacy Member
badXtrip zei:
By The End Of Tonight, echt supercoole band...
& isis & col vind'k nu niet echt "muzikaal"... isis mss wel, maar col zeker niet... checkt anders Neurosis ook eens, ook nog cool.


wat een geluk zeg je "isis misschien wel" want anders was't ruzie !

No Fun At All

Legacy Member
B[ueMuSe zei:
kga vooral voor Open Hand en Senses Fail, bad religion en nufan nu al zo'n 30 maal gezien en het is wel welletjes. op groez was Strike Anywhere en Coheed duidelijk het beste!

ik hoor hier iets van "ik ben geen punker dus..." Punkers, das van in de jaren '70 en alle pubers met anarchy patchen uit de Large (de ironie) en buttons van Punk zijn puur "mode"gericht om op te vallen en zich ergens bij te laten horen. Je hoeft dat dus helemaal niet te hebben om te luisteren naar punkrock, hardcore of zen duizend aanverwanten maar gewoon je eigen smaak volgen...


ik was nog vergeten te vermelden dat i kstriek anywhere en boy sets fire ook bangelijk vond , maar toch niet beter hoot.
ik was een grote fan van rise against maar ik vond hun optreden redelijk tegenvallend, ze deden precies hun best neit , was zo clichee en voorgekouwd concertje....

en datvan punkers, ik hou veel van punk en kenner wel wat van, maar dit geld ook voor house (alle varianten) , dnb , metal en nog zoveel andere dingen , ik vind niet dat als je naar iets bepaalds luisterd je ook meteen in dit rollenpatroon geplaatst moet worden, btw ik heb wel een t-shirt van rise against en een rugzak van metallica maar das dan nie bedoeld voor mister anarchy te spelen ^^

Bart Religion

Legacy Member
Conspectus zei:
Ik ben op zoek naar instrumentale punk en harcore. of pnk/hardcore waarin grunten/grinden tot een minimum beperkt wordt. tips anyone?

Fifty Foot Combo, eerder surf, maar zeker aan te raden als je instrumentale shit zoekt

UnFinished

Legacy Member
vind er iemand thrice eigelek goed??
kvind da die echt het voorbeeld zijn van hoe het wél moet, en ni zoals die stomme emopop bands zoals senses fail enz...

btw hun nieuwe cd "Vheissu" komt in september uit, ben benieuwd....

kheb in 1 jaar een rare evolutie van muziek meegemaakt, en ik ben nog maar 16 :s
in het begin luisterde ik naar punk zoals anti-flag, lagwagon,.... , dan emocore (jaja lach maar) zoals fata, alexisonfire, keepsake enz.. en nu ineens ben ik keihard aant gaan op de gothencore, metalcore, screamo en hc (darkest hour, saetia, skycamefalling,....) heeft iemand dit al voorgehad of blijve jullie continu dezelfde smaak muziek hebben???

syndrom

Legacy Member
Fury2003 zei:
vind er iemand thrice eigelek goed??
kvind da die echt het voorbeeld zijn van hoe het wél moet, en ni zoals die stomme emopop bands zoals senses fail enz...

btw hun nieuwe cd "Vheissu" komt in september uit, ben benieuwd....

kheb in 1 jaar een rare evolutie van muziek meegemaakt, en ik ben nog maar 16 :s
in het begin luisterde ik naar punk zoals anti-flag, lagwagon,.... , dan emocore (jaja lach maar) zoals fata, alexisonfire, keepsake enz.. en nu ineens ben ik keihard aant gaan op de gothencore, metalcore, screamo en hc (darkest hour, saetia, skycamefalling,....) heeft iemand dit al voorgehad of blijve jullie continu dezelfde smaak muziek hebben???

Wrm zouden wij lachen met je omdat je naar bands zoals fata en alexisonfire luistert? Persoonlijk twee van mijn favoriete bands.

Nuja ik luister nu al een dikke 3 jaar naar hardcore. En ik merk niet echt een evolutie. Ik heb een brede smaak, van metalcore tot old skool tot sludge.
Laatste tijd luister ik echter veel naar sludge en doommetal, omdat ik me zo voel.

Ik luister soms ook gewoon naar poppunk/punkrock. Happy muziek.

@exploder: Black heart rebellion is wel een megacoole band, check zeker ook eens maudlin.

UnFinished

Legacy Member
reavX zei:
Wrm zouden wij lachen met je omdat je naar bands zoals fata en alexisonfire luistert? Persoonlijk twee van mijn favoriete bands.

ik weet nie, er zijn er veel hier die precies radicaal anti-emocore zijn, wa ik echt totaal ni snap... in muziek moet toch gevoel liggen?? of ben ik mis? :unsure: :oink:

exploder

Legacy Member
reavX zei:
@exploder: Black heart rebellion is wel een megacoole band, check zeker ook eens maudlin.
i know :)


en kga maudlin ook checken me chimaera in de ravelinge(?) en op ieperfest

en bhr volgende week 2 augustus int visioen zeker?

Reedsh

Legacy Member
lol ja als ik vervoer vindt, brugge is 150km van bij mij ofzo en ik denk ni da men ouders me daar alleen met den auto gaan nartoe wille late gaan "ZO VER" enz
misschien kannek me ne maat meerijden maar das nog ni zeker

sevencrowns

Legacy Member
ola, nu verschiet ik gelijk wel van black heart rebellion, vind het écht wel een fijn nummer. wie zakt er hier op eind augustus allemaal af naar ieper?

Reedsh

Legacy Member
fOOliO zei:
ola, nu verschiet ik gelijk wel van black heart rebellion, vind het écht wel een fijn nummer. wie zakt er hier op eind augustus allemaal af naar ieper?

ik misschien de zaterdag (moet werken in de week) voor amanda woodward enzo

Mayh3M

Legacy Member
fOOliO zei:
ola, nu verschiet ik gelijk wel van black heart rebellion, vind het écht wel een fijn nummer. wie zakt er hier op eind augustus allemaal af naar ieper?
Hangt van de financiële toestand af.
Als ik Ieperfest moet missen ga ik ofwel naar Vlamrock (NTB, Backfire, Angel crew, The Setup) of naar Olen (BFP en The setup gratis).

exploder

Legacy Member
fOOliO zei:
ola, nu verschiet ik gelijk wel van black heart rebellion, vind het écht wel een fijn nummer. wie zakt er hier op eind augustus allemaal af naar ieper?
normaal ga ik vo 3 dagen maar keb ng paar probleempjes:

-tentje (kheb da ni, de mensen die wsl meegaan ook ni :p)
-mensen die ik 3 dagen kan uitstaan die meewiln want bijna iedreen dak ken wilt ni gaan (wegens de weinig uiteenlopende stijlen van muziek :p) of ga maar vo ne dag of 2 dagen :/


nuja :p

syndrom

Legacy Member
Fury2003 zei:
ik weet nie, er zijn er veel hier die precies radicaal anti-emocore zijn, wa ik echt totaal ni snap... in muziek moet toch gevoel liggen?? of ben ik mis? :unsure: :oink:

emocore is niet het enigste waar gevoel in zit é, nu het feit me emocore bands is dat ze meestal heel hard op elkaar trekken en steeds dezelfde formule gebruiken.
Het is ook een populair genre aant worden.


LOUISE CYPHRE - THE BLACK HEART REBELLIon - SHREDDER - AM I DEAD YET!

ik zal er zijn

exploder

Legacy Member
en 10/11/12 augustus die shows ook (ook allemaal in de buurt van brugge:))
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan