Archief - Pianothread n°1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SkateDivision

Legacy Member
Ben sinds vorige week terug uit china, en moet zeggen, daar kostten de piano's dus heel weinig. Duurste Yamaha buffet die ze hadden staan was 1900 euro. Jammer dat die niet meer bij in mn koffer ging :p

SideShow

Legacy Member
@crypt
de eerste 2 systemen, dat zij de eerste 4 notenbalken
ik weet het nederlandse woord niet maar in het engels zeggen ze 'systems' denk ik :)

Slynx

Legacy Member
Iemand soms die partituren heeft van ray charles? Kzou het ten zeerste apprecieren : ) eventueel enige sites om wat bladmuziek aan te kopen?

Morgen heb'k m'n nieuwe piano, feestje : ) na 2 jaar nimeer gespeeld te hebben mij nog is serieus aanzetten

Slynx

Legacy Member
soz moest het als warez overkomen, ik had nog al mensen achter partituren horen vragen daarmee :)

SideShow

Legacy Member
welke piano is het ?

ik ook binnen enkele dagen een nieuwe hoop ik
heb nu een yamaha clavinova digital, maar heb nu na een jaar echt goesting in een akoestische buffetpiano :drool:
waarschijnlijk een zwarte kawai piano :love:

Slynx

Legacy Member
jip dezelfde, die yamaha clavinova :) Kheb altijd op akoestische gespeeld, en ik wou eerst echt geen digitale kopen ...

Uiteindelijk dan toch maar, ze staat nu te pronken in de living, tis wel degelijk materiaal hoop ik.

Vintage Hifi

Legacy Member
https://www.beyondgaming.be

Even reclame maken. Ik speel er piano op, dus reclame in de Piano-thread. Piano is een VSTi, Art Vista Virtual Grand Piano. Erg tevreden van het geluid van die VSTi. :)

z3phyr

Legacy Member
/Meld zich ook aan in deze thread;) .
Ik speel nu nu ongeveer zo'n 8 jaar piano en heb
er nog geen moment spijt van gehad. Integendeel.
In het begin moet je misschien de wat saaiere meer technische stukken doorworstelen en kun je pas na lang oefenen
een bekend melodietje spelen.
De laatste jaren begint alles meer en meer vanzelf te gaan. Ook grotere klassieke werken begin ik meer te appreciëren (chopin o.a. :bow: )
Ik speel op een boston (kleine broertje van steinway).
pic
Aanrader: pianomuziek van Yann Tiersen:love:

SideShow

Legacy Member
Heb nu van gisteren mn nieuwe U1 van yamaha, trekt nog goed op de uwe
http://www.yamahapianos.co.uk/U1.jpg :cool: :woohoo:

heb nu een jaar gespeeld op een digitaal instrument en dat is nu toch wel wat even wennen. Het voelt iig heel goed aan om eindelijk eens snaren aan te slaan en een instrument te hebben dat klinkt

?therapy?

Legacy Member
z3phyr zei:
/Meld zich ook aan in deze thread;) .
Ik speel nu nu ongeveer zo'n 8 jaar piano en heb
er nog geen moment spijt van gehad. Integendeel.
In het begin moet je misschien de wat saaiere meer technische stukken doorworstelen en kun je pas na lang oefenen
een bekend melodietje spelen.
De laatste jaren begint alles meer en meer vanzelf te gaan. Ook grotere klassieke werken begin ik meer te appreciëren (chopin o.a. :bow: )
Ik speel op een boston (kleine broertje van steinway).
pic
Aanrader: pianomuziek van Yann Tiersen:love:
Yann Tiersen - Amelie Poulain - Comptine d'une Autre Ete - L'Apres-Midi
idd zeer mooi stuk :D

z3phyr

Legacy Member
Inderdaad, mja ik speel bijna al zijn nummers.:)
Dus als je een verzoekje nodig hebt ;)

AkiMbO

Legacy Member
Ik heb vroeger zo'n ... euuuhm 7 ? jaar muziekschool gevolgd en was eigenlijk begonnen met viool als instrument, maar ben dan -gelukkig- gestopt en overgeschakeld op piano.
Tot op heden nog geen seconde spijt van gehad, en in de loop van de jaren ben ik eigenlijk steeds regelmatig (minstens 1 keer per week wat spelen, soms ook dagelijks...) blijven spelen.

Na de lessen ben ik wel gestopt met partituren lezen en speelde ik alles op gehoor en uit het hoofd, maar momenteel ben ik dat lezen terug aan het proberen in de hoop zo de meer geavanceerde stukken te kunnen spelen (damn 't is moeilijk als je dat lang niet gedaan hebt)

Ik fantaseer ook regelmatig, en het zou van tijd tot tijd ook wel eens gebeuren dat ik het opneem of inspeel in reason. Die dingen zal ik hier dan wel eens posten.

De stukjes die the crytpkeeper hier postte (river, reminiscense, ...) ben ik ook aan het leren (zonder partituur wel ^^ ), want ik vind ze echt prachtig :love:

Margeitje

Legacy Member
ik speel nu zo'n 14 jaar piano, volledige muziekschoolopleiding gedaan , dus eigenlijk alleen maar klassieke muziek. De laatste 2 jaar staat de piano-activiteit wel maar op een laag pitje :p en ik voel het aan mijn vingers, de soepelheid gaat er precies ewa uit :(
Kdenk erover om terug bij mijn lerares int weekend wa les te volgen, maar dan vooral gericht op jazzmuziek.
Ohja , Yann Tiersen is heerlijk. ^^ (en kben ook een liefhebber van Debussy :))

Almost B2

Legacy Member
na 6 jaar heb ik de piano gelaten voor wat ze was en ben Vlaamse doedelzak gaan spelen :p

Omdat het nu reeds 2 jaar gelede is moet ik toegeve het stillaan te beginnen missen, hoewel ik nog dagelijks mijn favoriete stukken speel. :D

Mijn favoriet op dit moment is en blijft Compte d'une autre été van Yann Tierssen :bow:

SideShow

Legacy Member
en speel je nu nog doedelzak ?
anyway tis tijd dat het september is dat de lessen in de muziekschool weer starten...

mocht iemand geïnteresseerd zijn, de forums op pianoworld.com zijn redelijk leuk :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan