Archief - Pianothread n°1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

z3phyr

Legacy Member
?therapy? zei:
Fool's garden - lemon tree ?
En heb geen piano dus kan niet echt iets online zetten :p

Hmm ik heb anders wel nog eentje om te beluisteren.
Is niet echt een impro, maar heb het tempo door elkaar geschud en
heb hier en daar nog een nootje tussengepleurd...

linkje

Opbouwende kritiek wordt gewaardeerd :)

Desperatozz

Legacy Member
zit weinig structuur in't begin & gevoel in :)

maar gaat wel enorm snel precies ... dat tempo krijg'k toch niemer gespeeld na nagenoeg 3 jaar nauwelijks een piano aangeraakt te hebben :D

voor de rest klinkt het wel ok ... je piano mag wel ns gestemd worden precies :x

satanreleased

Legacy Member
ik speel al piano sinds mijn 5 jaar , mijn eerste was een kleine casio ....
men tweede was een ECS " verdwenen merk", ik was dan 11 jaar en dat was een 64 toets orgel piano .... lessen gevolgd tot mijn 18 jaar .
gedurend deze periode was ik zwaar ge influenceerd door artiesten zoals " jean michelle jarre , new order , vangelis en depeche mode " .
achter mijn 18 jaar ben ik niet bij de pakken blijven zitten ik heb een Yamaha djx 1 gehad en daarop heb ik toch wel veel deuntjes kunnen spelen.
2 jaar geleden heb ik een midi controller gekocht mijn yamaha verkocht en nu dees jaar heb ik ook een Casio PX 110 88 toetsen stage piano aangeschaft.
Ik heb graag de casio geluiden want dit is een merk die terug aan het kommen is .
De genres die ik meestal speel zijn New wave en groove .
Op mijn websites staan al mijn zelf geconponeerde liedjes jullie kunnen gerust luisteren naar mijn skills .
www.djeffectone.be
Nu tegenwoordig speel ik veel sampels in en darna maak ik er een sequence van .
Ik heb ook een paar keers ge experimenteerd met elektrische guitaren en bass maar deze vond ik te tricky voor mij .
upcomming is een elektrische drumstel van roland .

SkateDivision

Legacy Member
Ik ben vandaag begonnen aan struggle for pleasure van wim mertens, ik zal nog wel een tijdje zoet zijn :p

SideShow

Legacy Member
z3phyr zei:
Hmm ik heb anders wel nog eentje om te beluisteren.
Is niet echt een impro, maar heb het tempo door elkaar geschud en
heb hier en daar nog een nootje tussengepleurd...

linkje

Opbouwende kritiek wordt gewaardeerd :)

- mag ik vragen met wat opgenomen?
- ook last van het snelheidsvirus? :D Meestal als ik een stukje leer, wil ik het veel te snel spelen, en na een tijd zit het dan op die snelheid in je vingers, en is het een echte karwei om het opnieuw deftig en mooi op het juiste tempo te leren spelen

PapaGanz

Legacy Member
Desperatozz zei:
zit weinig structuur in't begin & gevoel in :)

maar gaat wel enorm snel precies ... dat tempo krijg'k toch niemer gespeeld na nagenoeg 3 jaar nauwelijks een piano aangeraakt te hebben :D

voor de rest klinkt het wel ok ... je piano mag wel ns gestemd worden precies :x

Die piano klinkt exact als in Amélie Poulain :p.

yaniccccccckkk

Legacy Member
wat heb je daar gespeeld? Klinkt prachtig vind ik , wil ik zeker ook eens proberen! Indien je partituren hebt , wil je die aub Pm'en?
Bedankt!

z3phyr

Legacy Member
Bedankt voor de vele positieve reacties...
Ik heb het opgenomen via mijn headset met het gratis programma audacity
Niet echt professioneel maar toch makkelijk om snel even wat op te nemen.
En wat de snelheid betreft. Ik vind het gewoon totaal anders en beter klinken
bij hogere snelheid:D .

SideShow

Legacy Member
gisteren eerste les van het nieuwe pianojaar ... die piano in de klas heeft veel lichtere toetsen dan de mijne :sop: ik was al zenuwachtig (nieuwe klas, nieuwe mensen, nieuwe leraar) met als gevolg da mn stukjes weer op niks trokken, damn ik haat da gevoel

yaniccccccckkk

Legacy Member
da is bij iedereen zo zeh , omda da in uw koppeke zit dat op niks trekt , maar waarschijnlijk heeft de rest er weinig (of niets) van gemerkt ;-)

z3phyr

Legacy Member
Ik begin dit jaar aan mijn laatste jaar piano aan de muziekacademie.
Zie het niet echt zitten met het gedacht dat ik een jaar dezelfde klassieke
stukken moet spelen...

SideShow

Legacy Member
yaniccccccckkk zei:
da is bij iedereen zo zeh , omda da in uw koppeke zit dat op niks trekt , maar waarschijnlijk heeft de rest er weinig (of niets) van gemerkt ;-)

nah, twas echt slecht .. omdat die toetsen zo zacht aanslaan was gewoon alles dik, vet, luid, gevoelloos, ... De leraar zei dat het saai en vlak klonk hehe
Maja kzal moeten wenne zeker aan diene piano in de klas .. alhoewel wennen met 15 minuten derop te spelen per week ga moeilijk gaan

SideShow

Legacy Member
z3phyr zei:
Ik begin dit jaar aan mijn laatste jaar piano aan de muziekacademie.
Zie het niet echt zitten met het gedacht dat ik een jaar dezelfde klassieke
stukken moet spelen...

waarom een jaar tzelfde ?

z3phyr

Legacy Member
Eindjaar, Eindexamen, ....
Das al van januari beginnen om tegen eind mei examen af te leggen.
Die stukken steken serieus tegen na x aantal weken...

z3phyr

Legacy Member
AkiMbO zei:
En weet je al wat je gaat spelen ?

Mja wellicht wordt het Chopin, Bach, Burgmüller,...
Ik ben er nog niet helemaal uit. Ik zou graag ook het stukje
'Something' van Jef Neve spelen, maar ik weet niet eens of de partituur ervan uitgegeven is. Of iets in die genre misschien?
Heeft iemand ideeën?
Verder heb ik nog wat video's geupload op youtube.
Feel free to comment :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan