Archief - Pianothread n°1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vloet

Legacy Member
Ik heb 2 jaar pianolessen gevolgd in muziekschool in Lier. Beviel mij niet (beetje te klassiek gericht).
Ben dan keybord lessen gaan volgen. Dat heb ik 3 jaar gedaan maar dan gestopt. Ik ben dan begonnen met gitaar en sindsdien is het pianospelen zwaar achteruit gegaan. Gitaar lag mij veel beter blijkbaar. Ook ben ik veel 'onzekerder' als ik keybord speel voor publiek. Dit heb ik helemaal niet met gitaar.

?therapy?

Legacy Member
Khou van piano's maar damn. Voorlopig laat mijn budget dat nog niet toe :) maar kga het zéker nog doen! Dat moet gewoon :)

Michael Nyman - the heart asks for pleasure first = :love:

J-Style

Legacy Member
?therapy? zei:
Michael Nyman - the heart asks for pleasure first = :love:


Daar ben ik momenteel aan bezig. (tijdens het studeren door):)
Ben zelfstudie piano en gitaar aan't doen tegenwoordig.

Leuk, maar ni simpel.:p

Desperatozz

Legacy Member
hmmm, dat is idd geen sinecure ... pijnlijk voor de linkerhand :D

Hondengans

Legacy Member
Als men exames woensdag gedaan zijn,
Ga ik mij in musicstorekoeln een Yamaha PSR403 bestellen.

Kspeel nu gitaar (jaartje, maar gaat al best goed, ik ben toch tevreden :p),
Maar kwil eens wat meer, en mij wat verdiepen in de muziektheorie, want daar
heb ik bijna geen verstand van..

Als het is aangekomen, in de bib wat boeken over muziek zoeken en beginnen
maar :p, het moeilijkste is altijd het begin vond ik toch bij gitaar, de eerste
akkoordjes en nu hopelijk ook het idee erachter :).

SkateDivision

Legacy Member
Heeft er trouwens iemand een idee waar ik mij de partituur van 'counting crows - holiday in spain' digitaal kan aanschaffen (buiten op pianofiles)? Ben hier al een tijdje naar op zoek :)

PapaGanz

Legacy Member
J-Style zei:
Daar ben ik momenteel aan bezig. (tijdens het studeren door):)
Ben zelfstudie piano en gitaar aan't doen tegenwoordig.

Leuk, maar ni simpel.:p

Respect :sad:

Hondengans

Legacy Member
J-Style zei:
Daar ben ik momenteel aan bezig. (tijdens het studeren door):)
Ben zelfstudie piano en gitaar aan't doen tegenwoordig.

Leuk, maar ni simpel.:p

Met zelfstudie, leert ge dan ook de theorie en notenleer? Of andere manieren :)?
En welke sites of boeken enzo gebruik je? Kben het nu ook van plan te doen,
dus als ge enige tips ofzo hebt, die zijn altijd welkom ;).

Siskos

Legacy Member
Ik zou der ook mee willen beginne (wat zelf proberen en mss lessen volgen).
Telkens als er zo ergens piano word gespeeld droom ik gewoon van het na te spelen :)

Maar enige wat mij atm tegenhoud is hoeveel zo een piano voor thuis kost.
Zijn er goede goedkope te vinden of ergens mss 2de hands?

J-Style

Legacy Member
Hondengans zei:
Met zelfstudie, leert ge dan ook de theorie en notenleer? Of andere manieren :)?
En welke sites of boeken enzo gebruik je? Kben het nu ook van plan te doen,
dus als ge enige tips ofzo hebt, die zijn altijd welkom ;).


Ik ben een (geschoold) drummer/slagwerker, dus eigenlijk is het niet echt hardcore zelfstudie.:p
Gewoon naast drummen nog wat piano en gitaar aan't leren. Noten en akkoorden lezen zijn geen probleem. Alleen die 10 vingers meekrijgen..:crazy:

SkateDivision

Legacy Member
Siskos zei:
Ik zou der ook mee willen beginne (wat zelf proberen en mss lessen volgen).
Telkens als er zo ergens piano word gespeeld droom ik gewoon van het na te spelen :)

Maar enige wat mij atm tegenhoud is hoeveel zo een piano voor thuis kost.
Zijn er goede goedkope te vinden of ergens mss 2de hands?
zoals er al is aangehaald kan je eventueel een piano huren voor thuis. Ofwel ergens (al dan niet tweedehands) een digitale piano kopen, dat is stukken goedkoper :)

TheCryptkeeper

Legacy Member
Toen ik met mijn zelfstudie begon leerde ik alles via deze site. De noten zijn wel in het engels en als je ooit nog lessen gaat volgen zal je ze in het nederlands moeten kennen. Dat was wel een aanpassing voor mij.

http://www.pianonanny.com/start.html

?therapy?

Legacy Member
Guang Liang - Tong hua vind persoonlijk ook sjiek liedje. En lijkt mij nu niet direct ubermoeilijk te zijn(Niet dat ik het zelf kan ofzo ze :p).

kwestie van deze thread ook wa in leven te houden hé :unsure:

Slynx

Legacy Member
kheb 8 jaar les gevolgd, kzit wat in uw richting despe :), nu na exames nieuwe piano kopen, na jaartje en half zonder gezeten te hebben en, damn, ik verlang er naar om terug te kunnen spelen :)

De AMC lessen staken me wat tegen, daarom dat ik gestopt was, ma op den duur kunde nimeer zonder :)

pieta

Legacy Member
om t ebgeinne met piano kunt ge gewoone een cheap-ass kebordje kopen zonde rteveel functies, en desnoods ngo eens 2de hands, opt het begin merkt ge daar toch amper iets van, (ben zo ook begonnen)

Desperatozz

Legacy Member
hmmm

da vind'k toch nie helemaal het beste advies ... toetsen die echt een gewicht hebben is toch een groot verschil ...

Jarexx

Legacy Member
zou ik ook ooit wel eens willen mee beginnen maar dan vooral zelfstudie omdat ik te weinig tijd heb en lessen ook zo duur uitvallen. Mss als ik het echt graag begin te doen en zeker wil mee doorgaan dat het dan wel de investering doe om lessen te volgen maar zo ver is het zeker nog niet :)

Hoe kan je trouwens weten als het wel iets voor jou zal zijn? Want ik veronderstel dat het nu eenmaal niet voor iedereen weg gelegt is om piano te spelen. Je moet toch wat ritme en musicaal talent bezitten?
Hoe kan je dan juist weten als je dat bezit want ik vermoed dat ik ni bepaald muzikaal ben :(

PapaGanz

Legacy Member
Les volgen misschien :p?
En inderdaad, zo'n plastieken keyboard toetsen zijn totaal niet gemaakt om piano op te spelen.
Er moet wel degelijk een zeker gewicht op zitten.

pieta

Legacy Member
Desperatozz zei:
hmmm

da vind'k toch nie helemaal het beste advies ... toetsen die echt een gewicht hebben is toch een groot verschil ...

ja, ma daar hebt ge toch op het begin niks aan?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan