Archief - OEM vs Technics

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

welke platendraaierd?


  • Totaal aantal stemmers
    137
  • Opiniepeiling gesloten.

GigaTexel

Legacy Member
kheb op kot 2*1210MK2 staan, naar schatting iets van een 10 jaar oud
die dingen zijn verhuurd geweest, gebruikt door klungels die niet eens weten wa een pitch is enzovoort
daar is niks aan te zien, amper een kraske, knopkes marcheren nog perfect enzo

waarom ik nooit ofte nimmer mijn geld geef buiten aan technics:
tot voor het failissement van MusicMan in gent, stonden daar een 15 tal SL1210's waarvan er quasi geen enkele een probleem vertoonde (buiten is een kapotte naald ofzo)
na da failissement heeft blijkbaar een of andere kerel daar het lumineuze idee gehad om er 10 te vervangen door stanton st8-150's
lekker fancy glitterblauw, reverse, pitch tot +-50%, glitter zilver knopkes, vree stoer allemaal
nu, paar maand erg intensief gebruik later ziede het resultaat: aan al die stanton-bakken marcheert wel IETS: toonarm die gans los zit, knopkes kapot, knopkes die geen contact meer geven, verf die afschilfert, remmen die niet goed meer werken, toonarmhouderkes die zot draaien,...
en dat voor nen bak van 5-600 euro per stuk
ondertussen staan daar nog altijd een paar van die oude technicsen vrolijk hun rondjes te draaien
ok ja, die heeft al die toeters en bellen niet en wa minder koppel en blabla, maar WHO CARES
die dingen WERKEN tenminste, en blijven werken!
ik beluister geen platen meer in musicman als er geen technics vrij is, heb gewoon geen zin om mij te staan ergeren aan platendraaiers die niet op 45 toeren willen omdat het knopke nimeer pakt (denk dat er toch zeker 5-6 van die bakken daar last van hebben)

Babs

Legacy Member
GigaTexel zei:
waarom ik nooit ofte nimmer mijn geld geef buiten aan technics:
tot voor het failissement van MusicMan in gent, stonden daar een 15 tal SL1210's waarvan er quasi geen enkele een probleem vertoonde (buiten is een kapotte naald ofzo)
na da failissement heeft blijkbaar een of andere kerel daar het lumineuze idee gehad om er 10 te vervangen door stanton st8-150's
lekker fancy glitterblauw, reverse, pitch tot +-50%, glitter zilver knopkes, vree stoer allemaal
nu, paar maand erg intensief gebruik later ziede het resultaat: aan al die stanton-bakken marcheert wel IETS: toonarm die gans los zit, knopkes kapot, knopkes die geen contact meer geven, verf die afschilfert, remmen die niet goed meer werken, toonarmhouderkes die zot draaien,...
en dat voor nen bak van 5-600 euro per stuk
ondertussen staan daar nog altijd een paar van die oude technicsen vrolijk hun rondjes te draaien
ok ja, die heeft al die toeters en bellen niet en wa minder koppel en blabla, maar WHO CARES
die dingen WERKEN tenminste, en blijven werken!
ik beluister geen platen meer in musicman als er geen technics vrij is, heb gewoon geen zin om mij te staan ergeren aan platendraaiers die niet op 45 toeren willen omdat het knopke nimeer pakt (denk dat er toch zeker 5-6 van die bakken daar last van hebben)

Mja das wel een feit, maar kvin in soundstation da het toch ook erg is soms
ma vo mij maakt da niks uit, als ik platen wil kopen, koop ik platen en luister ik die nu op technics,stantons of whatever tis voor de platen eh :p

GigaTexel

Legacy Member
BaBsie zei:
Mja das wel een feit, maar kvin in soundstation da het toch ook erg is soms
ma vo mij maakt da niks uit, als ik platen wil kopen, koop ik platen en luister ik die nu op technics,stantons of whatever tis voor de platen eh :p
natuurlijk
maar kheb geen zin om mij daar staan dood te ergeren omdak 3 keer moet verhuizen met mijn platen omdat de speler ni wil veranderen van snelheid, omda den toonarm daar los ligt en toestanden :)
feit is gewoon dat ze 10 perfecte technicsen hebben weggedaan en vervangen door stantons die nu na paar maand uit elkaar liggen
das voor mij reden genoeg om paar 100 euro meer uit te geven voor technics
met cijferkes en features gooien kan iedereen, maar duurzaamheid/degelijkheid kunde ni bewijzen op papier, en in dit geval acht ik de superieuriteit bewezen

1337mr.hanky

Legacy Member
mjah tis ook zo, als ze ooit een tt gaan uitgeven met meer torque dan een oem, da gaat ook helemaal niet werken zijn, moet ge zo hard bijsturen dat uw naald gaat springen van de kracht die ge der op moet zetten als ge tegen uw platter duwt

Flipkikker

Legacy Member
1337mr.hanky zei:
mjah tis ook zo, als ze ooit een tt gaan uitgeven met meer torque dan een oem, da gaat ook helemaal niet werken zijn, moet ge zo hard bijsturen dat uw naald gaat springen van de kracht die ge der op moet zetten als ge tegen uw platter duwt

bijsturen :wtf:

ik moet zeggen datk dat nog nooit gedaan heb, alles puur op de pitch... :s
(ook moeilijk bij te sturen op een synq :p)

Sabe

Legacy Member
Decade zei:
Leuk dat de helf van de OEM stemmers nog nooit met 'n technics gedraaid hebben en andersom juist tzelfde...

heb al op beide gedraaid en verkies toch ook OEMS, maar moest ik nu op een technics draaien speelt voor mij geen rol :)


//edit: het enige dak ff moet weten als ik op een technics draai is, dat de motor iets zwakker is tegenover een OEM (voel je wel) en dat het bijsturen of afremmen anders verloopt ... ook moet je platenkeuze soms net wat anders zijn (is nu ver gezocht) omdat de pitchrange weeral anders ligt ... (kleine opmerking maar ;p)

1337mr.hanky

Legacy Member
da van die pitch, steekt er dan een plaat tussen die tussen die pitch ranges ligt, en eventueel probeert ge uw pitch een paar % omhoog of omlaag te doen terwijl het liedje aant draaien is, meeste liedjes gaat dat perfect

w00p

Legacy Member
In een langere breakdown kunt ge vaak ne volle procent of 2 omhoog of omlaag zonder da iemand ook maar iets in de mot heeft.
Ma dan vraag ik mij wel af hoe da gij uw platen uitkiest da ge de volle 2% moet verandere op de plaat die opstaat omda ge met uw volgende plaat al op de max/min zit...
dnb en house mixen niet goed! ;)

BTW: mensen, twordt hier weer te serieus, we moete de zeverfactor wa naar omhoog drijven!
computer xp, over to you! :p

Trouwens, als ge zegt da een OEM mooier is dan een technics dan hebt ge duidelijk nog nooit de gouden technics gezien. ;)

BraveHeart

Legacy Member
computer xp zei:
hehe nie moeilijk om te vervangen naar iets met een grotere range maar jah das dan wel weer foefelen...

Over foefelen gesproken.

Ffe the synq experience in kaart brengen op uwen technics.
flinterdun met het oog amper waarneembaar stukske schuurpapier tussen uw zwaar bepanserde Technics steken, ge kunt van de play knop nie afblijven na het opleggen van uw nieuwste plaat....

Let's start a flamewar (zonder dat gij het door hebt) hoor ik daar door uw boxen knallen wetende dat ik mijn slag heb binnen gehaald.....

Mama's jasje (evil bootleg ep)

(plaat komt langzaam op gang)

Geeeeee zijt nu vet gekl**t
Want uwen tt gaat nu dood
Om vroem vroem te doen
Zegt uw ttje nu boem boem ;)


Fire in da hole....
the enemy has weakened...

Om de ondergang van het computer xp rijk nog eens vet in de verf te zetten ne dikke spoiler...


:scream: NICE SHOT !!! :scream:

Return to turntablestein - Technics Territory.

:woohoo:

Overal overal waar de technics zijn waar de technics zijn...
Overal overal waar de technics zijn is het KNAL :evil:

Ik ben eens benieuwd wat Computer XP mij gaat lappen nu :evil:

ComputerVISTA

Legacy Member
w00p zei:
BTW: mensen, twordt hier weer te serieus, we moete de zeverfactor wa naar omhoog drijven!
computer xp, over to you! :p


Tot hier onze reporter ter plaatse!

Aan de poll te zien wint Technics met een overgrote meerderheid van 2%

Dus hier zijn minder hersenlozen dan ik dacht :D

1337mr.hanky

Legacy Member
ge had gedacht dat technics met 20% voorsprong ging winnen ofzo :s

rubenmethodman

Legacy Member
Ik ga me zelf OEMs kopen,omdat ze ind goedkoper zijn.Maar toch heb ik gestemd op technics,omdat ze inderdaad de djindustrie groot hebben gemaakt en ze oneindig betrouwbaar,sterk en onuitputtend zijn

DjProbe

Legacy Member
Technics zijn gewoon sterk...
ooit al eens een lichtbrug laten zakken op nen technics ?
resultaat = wa verf van de arm, voor de rest niets :)

beat that OEM :p

Real

Legacy Member
DjProbe zei:
Technics zijn gewoon sterk...
ooit al eens een lichtbrug laten zakken op nen technics ?
resultaat = wa verf van de arm, voor de rest niets :)

beat that OEM :p
Ik heb ooit eens een OEM van de VRT-Toren in Sint Pieters-Leeuw laten vallen, en die werkte nog. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan