Archief - OEM vs Technics

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

welke platendraaierd?


  • Totaal aantal stemmers
    137
  • Opiniepeiling gesloten.

Pana

Legacy Member
Leuk dat de helf van de OEM stemmers nog nooit met 'n technics gedraaid hebben en andersom juist tzelfde...

Anoniem09

Legacy Member
Ik draai op alle 2 en kies nog altijd voor OEM, Technics is traag en geen functies, dus waarom zou ik dan in godsnaam voor Technics kiezen?? Die hebben maar 1 voordeel, welgeteld 1 -> Ze hebben al bewezen dat ze zeer lang meegaan. Maar wtf heb ik daar nu aan?? Als oem's kapot gaan koopte nieuwe eh, simpel, kunt toch moeilijk blijven werken met ouwe, slome brol.

Bastaspast

Legacy Member
koenpje zei:
Ik draai op alle 2 en kies nog altijd voor OEM, Technics is traag en geen functies, dus waarom zou ik dan in godsnaam voor Technics kiezen?? Die hebben maar 1 voordeel, welgeteld 1 -> Ze hebben al bewezen dat ze zeer lang meegaan. Maar wtf heb ik daar nu aan?? Als oem's kapot gaan koopte nieuwe eh, simpel, kunt toch moeilijk blijven werken met ouwe, slome brol.

ma lol echt vent ... hoe bekrompen zijt gij ... daar gaat het toch ni om?
ze werken al 20 jaar mee technics, alle top DJ's, alle top clubs, gewoon heel de industrie, ...

EN het werkt toch ? kbedoel als ge uitgaat en er wordt gedraaid op technics dan loopt de muziek toch ni mis ? ge ziet den dj toch ni klage ? er is toch muziek ? dus why the fuck moete iets da macheert gaan vervange door iets nieuws?

kbedoel what's the point, een plaat moet gewoon maar draaie zu, of die tafel nu sterk is of ni, 45 toeren blijft op elke speler hetzelfde, en met technics is bewezen dat er perfect te mixe valt ?

snapte da nu ni ... da er geen FUCKING point aan is, da er betere dingen bestaan, da kan goe zijn, OEM is beter !!! EVERYBODY KNOWZ maar who cares! technics is goed genoeg wer, de mixen of de sets zullen er ni op verbeteren of het nu mee OEM wor gedaan of mee technics ...

simpelen ...

NinjaTune

Legacy Member
Bastaspast zei:
ma lol echt vent ... hoe bekrompen zijt gij ... daar gaat het toch ni om?
ze werken al 20 jaar mee technics, alle top DJ's, alle top clubs, gewoon heel de industrie, ...

EN het werkt toch ? kbedoel als ge uitgaat en er wordt gedraaid op technics dan loopt de muziek toch ni mis ? ge ziet den dj toch ni klage ? er is toch muziek ? dus why the fuck moete iets da macheert gaan vervange door iets nieuws?

kbedoel what's the point, een plaat moet gewoon maar draaie zu, of die tafel nu sterk is of ni, 45 toeren blijft op elke speler hetzelfde, en met technics is bewezen dat er perfect te mixe valt ?

snapte da nu ni ... da er geen FUCKING point aan is, da er betere dingen bestaan, da kan goe zijn, OEM is beter !!! EVERYBODY KNOWZ
maar who cares! technics is goed genoeg wer

simpelen ...


true!

ikzelf heb thuis (nog) geen TT's ma ik heb al bij maten op zowel oembakken als technics gedraaid, en het draait beide :) voor thuis zou ik voor oem's gaan, aangezien het goekoper en meer features heeft. met de gedachte dat overal technics staan, zou ik voor technics gaan. het is en blijft een oneindige discussie.

Pana

Legacy Member
koenpje zei:
Ik draai op alle 2 en kies nog altijd voor OEM, Technics is traag en geen functies, dus waarom zou ik dan in godsnaam voor Technics kiezen?? Die hebben maar 1 voordeel, welgeteld 1 -> Ze hebben al bewezen dat ze zeer lang meegaan. Maar wtf heb ik daar nu aan?? Als oem's kapot gaan koopte nieuwe eh, simpel, kunt toch moeilijk blijven werken met ouwe, slome brol.

lol, traag? als gij technics traag vindt is er iets goe mis met u. Dave Clarke draait er al 20j mee maar nu ist ineens brol, te traag en niet goed genoeg voor u? komaan he gast, wat voor een pretentie hebt gij wel ni...
En welke functies? en instelbare start/stop? een reverse? jeeeeeeuuuuuuj :ironic:
Dage voor OEM kist is uw keuze, maar bespaar ons van belachelijke argumenten he.

Zoals hier al gezegd is:

Wat wel klopt (moraal van het verhaal) is dat als je niet kunt draaien op SL's of op cd spelers met een resolutie van 0,1% je gewoon een pruts dj bent en niet de gear de schuld moet geven maar jezelf :P

Altijd lache met die mensen met hun UberOEM-bakken en dan een beat4 mixerke dertussen.

Bastaspast

Legacy Member
Decade zei:
En welke functies? en instelbare start/stop? een reverse? jeeeeeeuuuuuuj :ironic:

Zoals hier al gezegd is:

dikke ²

JA !!! en je kan bovendien je draaitafel starten LINKS ONDER en jawel hoor ook LINKS BOVEN ... zalig é!!!! 2 startknoppe

o_O

ps @ OEM'ers: die reverze kan je met elk deftig mengpaneel met loopfunctie, en het 'instelbare' start en stoppen kan je ook manueel doen doormiddel van 'druk' uit te oefenen op de platter, kbedoel ? wtf mensen echt ...

Fraa

Legacy Member
Mjah, ik heb 3 technics' thuis staan & daarom ook op technics gestemd.
Ik heb ook al op OEM's gedraaid, zijn stevige dingen, lekker krachtig... Maar puur omwille van de rep, heb ik op technics gestemd... Das ook't enige verschil dat ge nog kunt opmerken uiteindelijk ;)

Greetzzz

ComputerVISTA

Legacy Member
Ow: wat ik niet weet van een oemd en wel van een technics: Elk onnozel deeltje tot het laatste vijsje kan je appart bestellen. Zoals met een degelijke koptelefoon. En eerlijk gezegd koenpje das zever he. Stel:

oems gaan elke 4 jaar kapot (puur hypotetisch) 350 x 3 x 2 stuks = 2100 euro op 12 jaar

technics: 450 euro x 2 en gaan 12 jaar mee, wie is dan de goedkoopste?


En als je niet kan draaien op een technics ligt het probleem bij u en niet bij de tt's

ps: oem's is voor turken en marokanen gelijk de ouwe bmw's en mercedessen :tongue:

Anoniem09

Legacy Member
Mja, hoor nu eens wie er bekrompen is :sleep:

Zoals ik al vaak zei, ik draai ook vaak op Technics, en als ze ergens staan zou ik ze ook niet laten vervangen, maar als je ergens begint, of iemand begint, is het gewoon slim om oem's te kopen, meer voor minder geld, zo simpel is het nu eenmaal.

Bastaspast

Legacy Member
koenpje zei:
Mja, hoor nu eens wie er bekrompen is :sleep:

Zoals ik al vaak zei, ik draai ook vaak op Technics, en als ze ergens staan zou ik ze ook niet laten vervangen, maar als je ergens begint, of iemand begint, is het gewoon slim om oem's te kopen, meer voor minder geld, zo simpel is het nu eenmaal.

voor de zoveelste keer, je hebt niet 'meer' ... da bedoel ik dus mee bekrompen ...

Anoniem09

Legacy Member
Dat is toch een persoonlijke visie? Als iemand nu die functies zoals brake en veel meer pitch 'meer' vind dan is dat toch zo?

Soms draai ik wel van die lekkere rappe setjes, en dan moet ik op oem's toch vaak overschakelen naar de +/-20% pitch knop, zodat ik rond de 11% kan pitchen, met Technics moet ik dan altijd zo subtiel mogelijk de andere plaat een beetje vertragen zodat men nieuwe plaat op max 8% kan staan. Dus voor mij is die veel meer pitch bijvoorbeeld wel 'meer'.

Bastaspast

Legacy Member
koenpje zei:
Dat is toch een persoonlijke visie? Als iemand nu die functies zoals brake en veel meer pitch 'meer' vind dan is dat toch zo?

Soms draai ik wel van die lekkere rappe setjes, en dan moet ik op oem's toch vaak overschakelen naar de +/-20% pitch knop, zodat ik rond de 11% kan pitchen, met Technics moet ik dan altijd zo subtiel mogelijk de andere plaat een beetje vertragen zodat men nieuwe plaat op max 8% kan staan. Dus voor mij is die veel meer pitch bijvoorbeeld wel 'meer'.

mja k, ... daar heb je wel een punt ( de pitch range dus )

ComputerVISTA

Legacy Member
hehe nie moeilijk om te vervangen naar iets met een grotere range maar jah das dan wel weer foefelen...

TRFluffy

Legacy Member
ik heb voor OEM gekozen zonder er ooit op gedraaid te hebben... Op Technics wel.

En koenpje... Technics traag, wat is een JB HQ30 dan? daar kunnen ook hele volksstammen perfect mee draaien. Steek die dj's op techniks en et gaat gelijk vanzelf.

Anoniem09

Legacy Member
computer xp zei:
hehe nie moeilijk om te vervangen naar iets met een grotere range maar jah das dan wel weer foefelen...

En de meeste doen het fout zodat het nulpunt verschuift en dit is ook nog eens zeer lastig.

TRFluffy zei:
En koenpje... Technics traag, wat is een JB HQ30 dan? daar kunnen ook hele volksstammen perfect mee draaien. Steek die dj's op techniks en et gaat gelijk vanzelf.

Ik heb me misschien wat fout uitgedrukt met "traag". Ze zijn gewoon "traag" tegenover OEM's. En ik vond dat een zeer groot nadeel omdat ik vanaf in het begin alleen nog maar met oem's gewerkt had, en de eerste keer op Technics ergerde ik me er rot aan. Maar na vele keren gedraait te hebben op Technics lijkt het toch niet echt een minpunt te zijn, het was gewoon wennen, het bijdraaien en afremmen van de platter was helemaal anders, maar dat ben ik nu wel gewoon :)

Flipkikker

Legacy Member
computer xp zei:
hehe nie moeilijk om te vervangen naar iets met een grotere range maar jah das dan wel weer foefelen...

die pitch range is enorm handig vinnek ;)

persoonlijke smaak dan wel of een liedje verkracht wordt @15% snellere pitch maar kom :p

tijdens het beatmatchen durf ik zelfs switchen tussen 10% en 20%...
eens ge gewoon zijt op een variabele pitch range te draaien kunt ge wel veel leuke dingetjes doen en sneller beatmatchen zu :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan