Archief - Music For Life 2009

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ironhorn

Legacy Member
na op bezoek te gaan gisteren, kan ik bevestigen dat siska een dik gat heeft

wat geen slechte zaak is natuurlijk :unsure:

Bucky99

Legacy Member
Weet er iemand hoe da lied noemt dat ze tijdens de reclames speelden en ondertussen beelden van wat er al gebeurd was afspeelden?? Er kwam een mannenstem in voor! En twas nog een vrij rustig! Aangenaam lied

Lobmans

Legacy Member
Dagmar zei:
ik krijg van het hele gedoe het vliegend schijt. heb niets tegen het goede doel, zou er zelf ongeloofelijk veel voor doen, en ik weet dat ze het menen maar... ach waarom komt het zo fake over, laten we in deze paar dagen goed zijn hé, en de rest vant jaar nooit omkijken, ik weet dat het begint bij de goede mensen en goede wil, ma van daaruit wordt gewoon pure hypocrisie verspreid, en ik WEET da er mensen zijn die het voor afrika doen, ma ach zoveel mensen die het voor zichzelf doen, nee echt het is niets voor mij, ik probeer het te snappen waarom, het is prachtig uiteindelijk in wat ze slagen, maar iets is mis voor mij, en iets zou me meer voldoening geven om het daar allemaal onder te kakken.

but that's just my 2 cents en ik ben een klootzak

Ik snap écht maar dan ook écht niet wat mensen tegen zo'n goed doel kunnen hebben, of waarom ze er het vliegend schijt van krijgen?! Dankzij die actie krijgen die mensen daarachter extra middelen, zonder die actie zouden ze niets krijgen. Dusja wat kan er mis mee zijn dat ze iéts krijgen?! Dat mensen doorheen de rest van het jaar niet steeds wakker liggen van zulke problematiek, dat doet er imo niet toe. Het is toch mooi dat ze in deze periode er wél aan denken en er nu wél geld aan willen geven? Snap niet waarom sommigen vinden dat zoiets "fake" overkomt..

Uiteraard zijn er nog véél meer doelen die ook aandacht verdienen, maarja de keuze moet nu eenmaal vallen op een goed doel he.

Lobmans

Legacy Member
Dr_Drew_ zei:
Dikke wtf met da Abba gezang..

DJ's die heel de week 24/24 muziek draaien ==> nummer dat draait rond "Thank you for the music" ==> meezinger ...

Kom kom, dat is nu toch niet zo belachelijk dat men dan die plaat draait he ;)

Bobson

Legacy Member
Bij de belastingen die wij betalen gaat er altijd een deel naar ontwikkelingslanden. Dus er wordt wel degelijk geld gepompt in die landen. Maar daar denken die mensen ook ni van, ooh ik krijg malaria, snel een netje. Als ge honger en dorst hebt en ge hebt geen werk en ge woont in een hutje van 2 op 2, interesseren wat muggenbeten echt ni. Die mensen leven ni, die overleven, dus een weekske wa geld voor malaria is echt belachelijk. Ik vind da ni slecht dat ze die mensen steunen, want door die netjes gaat het aantal muggen sterk achteruit, daalt de besmetting, zijn er minder slachtoffers. Maar dan zitten die mannen nog steeds zonder eten, drinken, werk en hoop. Dus nu denken dat alles goed komt is dikke zever. En in België zijn er nog genoeg die moeten overleven, zeker in Gent. Zijn buurten met veel armoede, veel criminaliteit, werkloosheid, ... Daar hoor ik niks van. Dien burgemeester van Gent staat daar fier te staan naast zijn 3 vrienden, maar zijn stad is redelijk rot, dus wrm doet hem daar niks aan.

Maja, ik zit hier veilig thuis, lekker warm, ik studeer en krijg geld van de mammie en de pappie, geen zorgen, dus mij kan het eigenlijk allemaal niets schelen...

En stubru blijft slechte radio maken :)

Lobmans

Legacy Member
De mensen die beweren dat het hypocriet/fake zou zijn om in Afrika ergens landen te steunen terwijl er in onze eigen steden ook armoede is, dat die mensen dan eens zelf beginnen met achter hun dure pc weg te komen, geen kerstcadeautjes meer te kopen voor vrienden en familie, geen luxueuze kerstmaaltijd te eten, niet op stap te gaan met nieuwjaar,... en al dat uitgespaard geld vervolgens te gaan uitdelen aan die arme mensen op straat... Het is makkelijk om zelf helemaal niets te doen, en dan te gaan zeggen dat mensen die wél iets doen, hypocriet zijn omdat ze het aan het 'verkeerd' goede doel schenken.. :)

Gentille

Legacy Member
Elk jaar opnieuw is het dezelfde discussie, telkens er een initiatief of goed doel wordt opgestart komt men klagen en wenen. Maar ik zie niemand opstaan om zelf een initiatief op te starten voor de daklozen. Elk jaar opnieuw rond deze periode komen de dakloze ter sprake, die mensen zijn niet alleen dakloos in deze periode hoor, maar het hele jaar door, wederom hoor je er dan niemand over spreken.

Bobson

Legacy Member
Er zijn redelijk veel iniatieven voor daklozen in antwerpen die ik ken. Elke dag v/h jaar halen ze overschotten op bij bakkers, broodjeszaken, ... om uit te delen aan daklozen. Er zijn verschillende centra waar zo'n gasten kunnen overnachten en eten gratis. Dus er wordt zeker veel gedaan. En ik ben miss niet bezig met daklozen helpen, maar ik werk vooral vrijwillig met kinderen. Ik heb daar meer aandacht voor. Dus ik doe wel iets voor de maatschappij dan enkel zagen :) En kvind ook ni echt een fout doel van music for life, maar er zit altijd iets achter precies.

Maar het grootste probleem blijft voor mij dat het sucky radio is :) Als ik er dan vanuit ga dat alle muziek aangevraagd is, heeft de gemiddelde vlaming toch niet echt een uitgebreide muziekkennis.

Lobmans

Legacy Member
Dj-DC zei:
Maar het grootste probleem blijft voor mij dat het sucky radio is :) Als ik er dan vanuit ga dat alle muziek aangevraagd is, heeft de gemiddelde vlaming toch niet echt een uitgebreide muziekkennis.

Ik vond het eigenlijk vrij vermakelijke radio. Zelfs zo vermakelijk dat ik de voorbije nachten pas rond 3u-4u in m'n bed kroop.. Vond het wel leuk om 's avonds laat dat gezever van dronken mensen, of de gasten in het huis te horen. (afgelopen nacht was het bv echt wel grappig bij momenten met de mannen van "Neveneffecten" :D)
Qua muziek vond ik het vrij behoorlijk, toch geregeld wat klassiekers enz gehoord. (platen als Insonmia, Born Slippy,... raakt ge nu eenmaal niet beu gehoord). Natuurlijk waren er ook veel actuele hitjes die terugkeerden, maar daarom zijn het dan ook hits he :)

Het is nu eenmaal radio voor het grote publiek, dus is het ook begrijpelijk dat ze muziek draaien voor het grote publiek. Degenen die persé de pseudo muzikale intellectueel willen uithangen, die moeten hun radio dan maar uitzetten en gewoon een cd opzetten :)

Drew

Legacy Member
Vanaf nu begint de goede radio imho, wanneer ze de nummers draaien die niet 'goed' genoeg waren voor uit te zenden op prime time
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan