Archief - Laundry Day 2009

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Slipsnot

Legacy Member
Aangekomen bij rave our souls, was wel cava. Dan eigenlijk ganse tijd aan Stubru stage gestaan. Was samen met 3 andere meiskes, dus kon niet echt mijne wil opleggen :unsure: Wel commercieel daar, maar toch, dik gefeest !
Edit: wel overal werd er weed gerookt, maar echt overal..

Lobmans

Legacy Member
Ik vond het best wel een geslaagd feestje!

Uiteindelijk dan toch met auto gegaan ipv trein. Zonder problemen een parkeerplaats gevonden waardoor we na afloop ook zonder file meteen konden wegrijden.
Bij aankomst rond 12u eerst eens wat rondgelopen op het terrein om de verschillende stages te verkennen. Even blijven hangen bij Lady Linn, maar de rest van de dag hebben we toch vooral aan de Main stage doorgebracht. Hoogtepunt was voor mij zonder twijfel toch wel Tiësto! Het was ondertussen al weer bijna een jaar geleden dat ik nog eens een set van hem gehoord had, en wist dus eigenlijk niet aan welke stijl ik me mocht verwachten. Het was alvast wel wat steviger en 'toegankelijker' dan anders, hij had z'n set duidelijk aangepast aan het publiek en draaide dan ook een echte 'festivalset'. Sfeer tijdens Tiesto was (vanvoor dan toch..) ook echt wel top!

De organisatie enz zat op zich ook wel goed in elkaar. Mss wel wat té veel stages voor die oppervlakte, waardoor alles nogal "opgepropt" stond. De consumptieprijzen waren ook nog wel ok, gewoon dezelfde prijzen die ge op elk event/festival hebt..
Zoals verwacht wel veel volk uiteraard. Het was best wel een 'vreemd' publiek, vreemd in de zin dat het echt een totaal ander, en alternatiever, publiek was dan wat ik gewoon ben op dance-feesten. Een fenomeen dat ik dus wel niet snap, is dus waarom iedereen met rugzakken zit te slepen? Dat ge een klein rugzakje meeneemt om uw trui ofzo in te kunnen steken, tot daar en toe.. Maar er liepen echt gans veel mensen rond met een grote rugzak die dan ook nog eens boemvol bleek te zitten. Alé ja, dat festival duurt 12 uur, ik snap echt niet wat ge dan allemaal moet zitten meeslepen? :' )
Enja moet zeggen dat die rugzakken best wel storend zijn bij momenten, als er mensen zich een weg doorheen het volk banen met een rugzak op hun rug, of mensen die besluiten al hun rugzakken samen te smijten op de grond waardoor ge moest opletten om er niet over te struikelen...

Nuja soit, Laundry Day 2009 was voor mij best wel geslaagd, en zeker omdat ik de tickets niet heb moeten betalen :p
Of ik volgend jaar nog aanwezig ga zijn, is iets anders, want moet zeggen dat zonder Tiesto de line-up mij toch iets te alternatief is.. :)

ErestorElendil

Legacy Member
Vond in't algemeen wel goed, mij geamuseerd maar was zwaar teleurgesteld van tiësto. Tot daar toe dat je je set een beetje aanpast, maar niet hélemaal van muziekgenre verandert. Tiësto = trance en geen house/elektro. Anders kunt ge evengoed laidback luke of tocadisco on stage zetten die daar wel goed in slagen.

Vond hem echt slecht en zal er zeker niet nog is naar gaan kijken

Cerberuser

Legacy Member
Vond het eigenlijk jammer dat Tiësto geen trance speelde, hij heeft het zelf gezegd door zijn micro: "Dit is een iets andere set dan normaal, want dit is Laundry Day! Tiësto is trance.".
Hoopte om keer goed op trance te kunnen uitgaan. Er was sowieso al genoeg electro die dag.

Vix

Legacy Member
stony_v zei:
Godlessarto: Wilt ge hardcore/ hardtech pussy gedoe, kruipt dan naar the continent, Q-dance en van dien andere brol.

:eek:

:OT: Ik heb me super geamuseerd, weertje was lekker, veel bekend volk tegengekomen... Maar spijtig genoeg niet al te veel variatie voor mij. :s En hoe zielig is de reputatie van ons belgenlandje. :p Als tiesto zelf al zegt dat het een "beetje" een andere set is omdat hij in Belgie draait, en geef toe het was platter dan we van hem gewoon zijn! Enkel het laatse half uurtje was beter. Plus het geluid is hier ook nog niet op punt gesteld blijkbaar. :crazy: Luister bijvoorbeeld naar het prachtige micgeluid van de stubru mc. :p

Genoeg gelult, al bij al vond ik het wel plezant hoor. ;)

:edit: ik sluit me aan bij diegene boven me :D

Tommyknockerken

Legacy Member
Zalig feestje, vooral door de Techno sets op Jim! Gans de dag zowat daar gestaan ! Double U jay ! Man man man ! wa een HELD zeg ! kippevel van begin tot einde

En zoals ik al meermaals verkondigde hoorde Tiesto niet thuis op Laundry day ... en dit klopte ook duidelijk. Wat een fabuleuze .... KUTSET ! Zat niks maar dan ook NIKS van trance in, enkele electro en house enzo. Dit is GEEN Tiesto set dit leek gewoon nergens op. Mensen komen naar Tiesto voor trance ... de echte kenners. Degenen die Tiesto top vonden ja sorry; dit zijn de duidelijke eendagsvliegen die er geen ruk van kennen en gewoon even komen omdat het Tiesto is ... ook geen idee waar zij de sfeer top vonden want die was er niet iedereen stond stil zowat. Toen hij zijn laatste plaat ook nog eens drum en bass draaide was dat voor mij het definitieve teken om te vertrekken. Ik kwam voor Tiesto maar ipv de avond te maken heeft hij die verknald voor mij. Heb nu drie jaar na elkaar Laundry Day gedaan maar het is mooi geweest; tijd om dit feestje te schrappen van de planning voor volgend jaar :p

Lobmans

Legacy Member
Tommyknockerken zei:
Degenen die Tiesto top vonden ja sorry; dit zijn de duidelijke eendagsvliegen die er geen ruk van kennen en gewoon even komen omdat het Tiesto is ... ook geen idee waar zij de sfeer top vonden want die was er niet iedereen stond stil zowat.

Ik heb Tiësto de afgelopen jaren toch al zo'n 10-15 keer gezien, van intiemere clubsets, tot standaard 'hitjes-sets', tot z'n grote TIC-avonden...

Ik ben dus allesbehalve een eendagsvlieg, en toch vond ik z'n set echt wel ok gisteren. Itt bv Armin, is Tiësto nu eenmaal iemand die geregeld zijn stijl wat aanpast. Pakweg 1-2 jaar geleden was de ISOS-stijl nog vaak te horen in z'n sets, maar tegenwoordig lijken er weer meer electro en house-invloeden in z'n sets te zitten. Natuurlijk zie ik hem ook liever ergens in een club 3-4 uur lang een lekkere trance-set draaien, maar ge begrijpt toch ook wel dat zo'n set écht niet past op een groot festival he. Ik had op voorhand verwacht dat hij op veilig zou spelen en dus gewoon een deel eigen hits zou draaien, maar er is zowaar geen enkele hit van hem gedraaid geweest. Gezien de omstandigheden (niet vergeten dat hij voor een best wel alternatief publiek draaide) vond ik het dus best wel een goeie set! :)

PsYchO.p2

Legacy Member
Hij speelde een tetris anthem liedje, enough said? :p Al ligt dat wel in de lijn met zijn nieuwste release, louder than boom, dat is net een getunede mario game.

Cerberuser

Legacy Member
Andere nummers die hij speelde die mij verbaasden:
MGMT - Kids (Soulwax Remix)
Zombie Nation - Kernkraft 400
Eric Prydz - Pjanoo
Bloc Party - One More Chance
D.H.S. - House Of God

Lobmans

Legacy Member
Volledige tracklist Tiësto:

2009-09-05-LaundryDayAntwerp.jpg

Vix

Legacy Member
Lobmans zei:
Natuurlijk zie ik hem ook liever ergens in een club 3-4 uur lang een lekkere trance-set draaien, maar ge begrijpt toch ook wel dat zo'n set écht niet past op een groot festival he.

The subs hebben toch ook hun ding gedaan. :p Ik vind echt dat hij gewoon moest doen waar hij goed in is, trance draaien dus... ;)

Tommyknockerken

Legacy Member
ja die tetris remix ... toen hebben ik en mijne maat zo een kippevel moment gehad lol
Er kwam een space invaders tune eerst met de afbeeldingen op de LED wall ..; kzeg tege men maat whats next nen tetris remix? we zaten daar beiden die tunen te zingen en de rest van de mensen deed mee lol
wa gebeurt er nog geen dertig seconden later ... ineens draaitem de tetris tune ... :d
das zo van what the fuck is happening :d das zoiets voor in the x-files zoiets hehe

EnnY

Legacy Member
Ik was toch lichtjes teleurgestelt.. Zowel in dj's als in 'te veel reclame shit'. Twas precies alsof ze u gelokt hadden zodat ge gewoon al die reclame kon zien.

Cerberuser

Legacy Member
Lobmans zei:
Volledige tracklist Tiësto:

2009-09-05-LaundryDayAntwerp.jpg

Merci, maar hotlinken lukt niet. Zal moeten registreren. Hatelijk, op hoevele miljoenen sites heb me ondertussen al niet een account aangemaakt :D

Cerberuser

Legacy Member
EnnY zei:
Ik was toch lichtjes teleurgestelt.. Zowel in dj's als in 'te veel reclame shit'. Twas precies alsof ze u gelokt hadden zodat ge gewoon al die reclame kon zien.

Je moest ook maar 20 euro ingang betalen :)

REDNIK

Legacy Member
Kvond geslaagde editie. Bikke aant kloten met de parking in het begin maar toch nog goei plek gevonden.

Eerst naar Aerotronic in de Rave Rave Rave tent waar het al goe begon, achter ons een tecktonik/melbourne shuffle/whatever battle op Modeselektor - black block.... ja kunt er maar is aan uit he mo soit. Dan was het een tijdje Electropedia stage waar laston & geo matig begonnen maar naar het einde toe kon het wel smaken. Dan paar dikke schijven gehoord tijdens Redhead bij Jim Techno. Daarna drumnbass gaan checken waar verbazend veel "jonger" volk rondhuppelde. Dan terug naar electropedia voor Maxim Lany, die echt dikke set placeerde.

Soit dan dus een uur Tiesto, laatste keer ik hem heb gezien was 4? jaar geleden op Marktrock Leuven (als grote fan!), dus was wel enigzins verrast. Maar vond het zeker niet slecht, beetje meegaan met de tijd zeker? en hij had er zelf duidelijk plezier in.

En om af te sluiten nog wat drumnbass (Murdock)

EnnY

Legacy Member
Cerberuser zei:
Je moest ook maar 20 euro ingang betalen :)
Ja daar had ik me dan in vergist. Ik betaal dan toch liever wat meer zonder al die zever en wat meer focus op artiesten.

Lobmans

Legacy Member
EnnY zei:
Ja daar had ik me dan in vergist. Ik betaal dan toch liever wat meer zonder al die zever en wat meer focus op artiesten.

Over welke 'zever' hebt ge het dan eigenlijk, ik heb toch niet zoveel reclame gezien? Ja de gebruikelijke affiches voor ander evenementen enz, maar voor de rest was er toch weinig te zien..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan