Archief - iPod nano

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NinjaTune

Legacy Member
Heb nog e vraagje ivm Itunes. Als je soms een mp3 invoegd, komt hij er niet bij in de bibliotheek. Andere dan wel weer, iemand enig idee hoe dat komt dat sommige (weinig wel maar toch) er niet bijkomen. En ze zijn ook in mp3 formaat.

PAC

Legacy Member
Heb mij ook eentje aan geschaft.
Zaalig mp3
All in 1! :)
Ah 3uur oplaaden is meer dan genoeg se!

DiDoria

Legacy Member
Ik vind hem MEGA al eens gezien en echt tof ding! Ziet er breekbaar uit wel maar ziet er gewoon GOED uit!

Laurens100

Legacy Member
Kheb een vraagje over de Ipod Nano:

Ik denk gelezen te hebben dat deze werkt op een Li-on batterij (zoals bij een gsm).
Nu, bij een gsm is zo'n batterij na enkele jaren al kapot is en na een tijdje begint de batterij al een kortere batterijduur te geven.
Is dit bij die nano ook zo?
Ik weet het da kunt ge nog niet echt weten want hij is nog maar uit, maar is het dezelfde soort batterij?

spectrious

Legacy Member
Laurens100 zei:
Kheb een vraagje over de Ipod Nano:

Ik denk gelezen te hebben dat deze werkt op een Li-on batterij (zoals bij een gsm).
Nu, bij een gsm is zo'n batterij na enkele jaren al kapot is en na een tijdje begint de batterij al een kortere batterijduur te geven.
Is dit bij die nano ook zo?
Ik weet het da kunt ge nog niet echt weten want hij is nog maar uit, maar is het dezelfde soort batterij?

Alle batterijen van apple zijn li-ons. Dus om op uw vraag te antwoorden: Ja.
Die verslijten ook. Daarom dat mijn shuffle niet meer dan 5 jaar zal meegaan. De ingebouwde batterij zal het dan begeven hebben. Maar als i kme neit vergis kun je bij sommige iPods de batterij wel vervangen. Bij Nano weet i nu niet of hij vervangbaar is, maar ik gok op nee.

Laurens100

Legacy Member
Hmm, dat doet me wel wat twijfelen.
Weet iemand bij welke ipods je dat wel kunt vervangen?
Zijn er hier mensen die al lang een bepaalde ipod hebben en die iets kunnen zeggen over het verslijten van de batterij? Merken jullie dat de batterijduur verkort?

NinjaTune

Legacy Member
de batterij van de nano is vervangbaar, staat op de site bij info omtrent de batterij dachtek

C//LiMBa

Legacy Member
batterij laten vervangen kost trouwens maar een 45EUR dacht ik, apple heeft zijn prijs hiervoor recent fors laten dalen!!

Laurens100

Legacy Member
Ok twijfels zijn weg :p
Maar ik vraag me af of je binnen 3 jaar nog zo'n batterij zal kunnen kopen?
Nuja eerst nog wat geld bijeenhalen voor die ipod :)

spectrious

Legacy Member
Laurens100 zei:
Ok twijfels zijn weg :p
Maar ik vraag me af of je binnen 3 jaar nog zo'n batterij zal kunnen kopen?
Nuja eerst nog wat geld bijeenhalen voor die ipod :)
BInnen 3 jaar zul je nog batterijen voor je mini kunnen vervangen ze, dus nano ook zeker. Tzijn praktisch dezelfde batterijen, gewone li-ons. En denk niet dat ze ooit zullen stoppen me Li-on batterijen te maken.

psyko-monchske

Legacy Member
ik heb net mijne gekocht maar ik heb toch enkele vraagjes:

- als ik da wheeltje gebruik maakt dat een irritant geluid, is dat normaal?
- ik had al wat liedjes staan op itunes en ik verbind pc met ipod en die heeft dat automatisch op de ipod gezet.
- is het erg als ik dat plastiek plakkerke erop laat zitten voor bescherming?
- komt het erop wanneer de batterij goed is?

btw, dat ding is klein:)

Zero Grav

Legacy Member
Bij de instellingen kunt ge die klik-functie normaal uitschakelen. Allé, zo is het toch tot G4 altijd geweest. :-)

whoopie

Legacy Member
dat het clickwheel een irritant geluid maakt, kan je uitzetten bij het menu "instellingen" en dan "klik" aan of uit.

althans, zo is het toch bij de ipod photo, maar ik vermoed dat de menu's exact hetzelfde gebleven zijn.

C//LiMBa

Legacy Member
psyko-monchske zei:
- ik had al wat liedjes staan op itunes en ik verbind pc met ipod en die heeft dat automatisch op de ipod gezet.
zaligste functie van itunes samen met het podcastsysteem!!

Laurens100

Legacy Member
C//LiMBa zei:
zaligste functie van itunes samen met het podcastsysteem!!

Mij lijkt dat niet zo, het is toch vervelend dat itunes liedjes op je ipod zet zonder dat je het vraagt?

whoopie

Legacy Member
Laurens100 zei:
Mij lijkt dat niet zo, het is toch vervelend dat itunes liedjes op je ipod zet zonder dat je het vraagt?
ge kunt dat ook uitzetten.

Maar als uw ipod meer opslagruimte heeft, dan da ge muziek hebt, en alles er dus zowieso opraakt, is het wel handig.

Gewoon ipod aansluiten, en ge weet da ge al uw muziek bij u hebt :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan