Archief - iPod nano

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Feignasse

Legacy Member
Dit is het "muziek"forum maar meer dan de helft lult over het "design" en over het prachtige kleurenscherm :sop:

Waar het bij mij in de eerste plaats om draait als ik een mp3speler koop is de geluidskwaliteit en de features die echt soundrelated zijn zoals het kunnen beluisteren en/of opnemen van radio en de mogelijkheid tot stemopnames. En dan voel ik me toch eerder aangetrokken tot iRiver en iAudio. Welk nut heeft design? Zo'n ding zit 95% van de gebruikstijd in je broekzak, wat kan mij de looks schelen... Bouwkwaliteit is dan weer wel belangrijk, maar stevigheid veronderstelt geen blitse looks.

Ik moet toegeven dit ziet er wel mooi uit (al vind ik dat dus niet belangrijk) en op dit moment lijkt het nog vrij concurrentieel (veel flashgeheugen voor weinig geld), maar zoals hierboven reeds gezegd: wacht maar tot de Koreanen weer eens uithalen :evil:

NeFerMeTu

Legacy Member
lektriK zei:
zie, dat haat ik dus he, in Amerika kost die amper 199 dollar (159 euro) en hier mogen we der lekker 259 euro tegenaanflikkeren :angry:
Zijn op de Amerikaanse Apple-store de prijzen niet exclusief btw?
De btw-tarieven verschillen per staat en worden dus pas achteraf bijgeteld.
Enige verschil dat je dan nog hebt is dat België een erg hoge btw heeft en dat de dollar nog altijd laag staat.

Alle, dacht dat het zo zat, don't shoot me if I'm wrong. :)

messiah´

Legacy Member
NeFerMeTu zei:
Zijn op de Amerikaanse Apple-store de prijzen niet exclusief btw?
De btw-tarieven verschillen per staat en worden dus pas achteraf bijgeteld.
Enige verschil dat je dan nog hebt is dat België een erg hoge btw heeft en dat de dollar nog altijd laag staat.

Alle, dacht dat het zo zat, don't shoot me if I'm wrong. :)
Correct, Amerikaanse prijzen zijn exclusief en in Europa is alle inclusief BTW.

psyko-monchske

Legacy Member
enkele vragen:

- is het waar dat er binnen enkele maanden een betere zal zijn?
- is het waar dat die nano niet met vijzen wordt vastgehouden en daardoor rap opengaat?

is het eigenlijk de moeite? want voor 60 euro heb je 16 gig meer...

NeFerMeTu

Legacy Member
psyko-monchske zei:
enkele vragen:

- is het waar dat er binnen enkele maanden een betere zal zijn?
- is het waar dat die nano niet met vijzen wordt vastgehouden en daardoor rap opengaat?

is het eigenlijk de moeite? want voor 60 euro heb je 16 gig meer...

1/ Ja dat is wat ze noemen evolutie he. Gelijk wat je nu koopt, morgen kan er al iets beters op de markt zijn. Iedereen heeft nu commentaar dat Apple hun producten te vaak vernieuwd, maar dat is gewoon omdat die gewoon zo sterk in de spotlights staan met die keynotes. Ieder innovatief merk brengt wel verbeterde versie uit.

2/ iPods zijn idd zonder vijzen, maar zitten wel goed vast. De mijne heeft al een erg onzachte landing gemaakt en is nog niet opengegaan.

De moeite: kwestie van eisen. Ga je voor design: de Nano. Ga je voor opslag: geef dat beetje meer en ga voor de gewone iPod.
Wat je ook kan: de overgebleven stocks van de Mini gaan er nu uit met kortingen. Je kan nu normaal vrij goedkoop een 6gb Mini scoren.

NeFerMeTu

Legacy Member
HIER is nog een leuk artikel over de stevigheid ervan.
Blijkbaar is het nog niet eens zo makkelijk om die Nano finaal stuk te krijgen.

psyko-monchske

Legacy Member
is die al te verkrijgen in de winkels? ik heb naar mediamarkt enzo gebelt maar ze hebben hem nogn iet. weet iemand of die 6-8 dagen bij apple store correct zijn?

C//LiMBa

Legacy Member
ze hebben hem nu al in de fnac...
heb de mijne op 9 september besteld, en die zou vandaag maar pas verzonden worden... had beter gewacht en hem in de winkel gekocht, prijzen zijn toch hetzelfde, niet??

psyko-monchske

Legacy Member
Wesley18 zei:
Hebben ze hem in mediamarkt ook al?

in belde naar mediamarkt antwerpen en die man zei dat ze in de pc stonden maar nog niet in de winkel lagen maar hij wist niet wanneer ze binnen zouden komen.

whoopie

Legacy Member
keb em vandaag in de fnac gezien, en men eerste gedacht:

damn dat ding is klein :o

ze hadden wel alleen de zwarte, wat een beauty :D

C//LiMBa

Legacy Member
net mail van apple dat ze hem pas de 27e kunnen verzenden wegens een overrompeling van vraag naar de nano... kgaan morgen bellen om mijn bestelling te annuleren (en mijn geld te laten terugstorten) en kgaan er mij ene in leuven gaan halen!!!

whoopie

Legacy Member
C//LiMBa zei:
net mail van apple dat ze hem pas de 27e kunnen verzenden wegens een overrompeling van vraag naar de nano... kgaan morgen bellen om mijn bestelling te annuleren (en mijn geld te laten terugstorten) en kgaan er mij ene in leuven gaan halen!!!
zoals ik al zei: ze hebbe (bij fnac toch) alleen maar zwarte momenteel.

verder hebk em nog nergens in leuven gezien

C//LiMBa

Legacy Member
had ne zwarte besteld dus zit er niet mee in ne zwarte te kopen :-)

Miesjel

Legacy Member
Ik ben de mijne vandaag gaan kopen. Ook zwart, twee gig (meer moet dat niet zijn).

Anoniem07

Legacy Member
Gewoon GSM met mp3 speler waar ge geheugenkaartjes in moet steken. Daar blijf ik bij :p daar ben ik toch nog het meest content van tegenover al die aparte toestellen. Eens ik een gsm had met mp3, niks anders meer voor mij . :)

Verivalta

Legacy Member
khad eerst een ipod van 15 gig.. batterij probs tot en met
das wel het enige waar ik over kan klagen , bediening etc loopt echt supersmooth op die dingen.

nu heb ik me een mp4 speler gekocht , 20 gig , mp3 wav divx xvid wmv en al speelt erop. line-in line-out en tv-out aanwezig dus echt wel een handig ding =]

Babs

Legacy Member
ben vandaag naar de fnac geweest en ze hadden hem in het wit en in het zwart, keuze genoeg dus :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan