Archief - Het grote 'DJ-vragen' topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DaMob

Legacy Member
Maar als je serato-vinyls te warped zijn, kan je dan geen andere vragen?
En is de kans dat gekleurde vinyls warped zijn groter dan gewone zwarte?

NinjaTune

Legacy Member
Wat waren btw weer methodes om platen recht te krijgen?

één van mijn mixvibes vinyls heeft es in de zon gelegen en is zo krom als wa, gelukkig wel nog 2 andere. Ma paar weken in e volle case heeft al nie geholpen recht te krijge..

Xavez

Legacy Member
Met de haardroger... Maar je moet de afweging maken: is de plaat echt héél onspeelbaar? Dan kan je het proberen, is de plaat nog semi-speelbaar dan blijf je er misschien beter vanaf, want de kans op permanente schade is altijd groot bij zo'n reddingsoperatie :).

NinjaTune

Legacy Member
Hm, wel ja hij skipt veel te veel, quasi onmogelijk te cutten, en ik scratch al graag es en dan is het al helemaal niet doenbaar. Ik denk dat ik het toch es ga wagen, maar hoe doeje dat dan precies? Hem "opwarmen", en dan stevig ergens tussen steken? Ik heb nog altijd 2 andere mixvibeplaten, dus kan ik het gerust wagen.

[EZ]

Legacy Member
Tussen 2 glazen platen leggen in de zon heb'k al is gehoord, maar dan moete natuurlijk 2 grote glazen platen hebben, en de zon moet schijnen... :p

Xavez

Legacy Member
Dat lijkt me zowat het slechtste wat je kan doen, aangezien je dan de groeven platdrukt... Gewicht lijkt me niet de beste optie :).

skampy

Legacy Member
DaMob zei:
Maar als je serato-vinyls te warped zijn, kan je dan geen andere vragen?
En is de kans dat gekleurde vinyls warped zijn groter dan gewone zwarte?

1) ja, in principe wel. Allé, ik weet niet of uwen average dj-winkel dat wilt begrijpen, maar als ge zoiets rechtstreeks op het serato forum aanbrengt, zeggen die mannen zelf dat ge recht hebt op nieuwe.

2) bij mijn weten niet

ps ik had het dus niet over warped hé, mn platen skippen niet. Skippen ze een beetje, dan is er natuurlijk nog altijd relative mode. Tegenwoordig is er met needle dropping in rel.mode zelfs niet echt meer nood aan abs. mode.

Blacky69

Legacy Member
Ik ga met mijn laptop draaien en ik moet nog een externe geluidskaart aanschaffen.
Iemand een idee?

Bartel

Legacy Member
Heb er hier nog ene liggen te koop (te koop wegens aankoop midi controller met geluidskaart ingebouwd):

ESI U46DJ Rev B (nieuwste revisie: geen lag op het geluid)
Genoeg info over te vinden op google :-)

60 euro and it's all yours! (Nieuw 120!)

Bartel

Legacy Member
Nee, eerst veel interesse.
En toen stilgevallen. Mss hier eens opnieuw knallen xD.

Nijntje

Legacy Member
dacuba zei:
Sure, want op uw Pioneers draait ge plaatjes :p

Nee ma, waarom zijn 400/800's direct overkill? Geef nu es uwe gefungeerde mening aub..

'Plaatjes' zoals in 'muzieknummers'. Is gewoon afhankelijk van de regio waar je woont. Een plaat hoeft geen vinyl te zijn... Niet kommaneuken aub.

CDJ1000 voor thuis, waarom als je er niet professioneel mee bezig bent?
Wie maakt er hier gebruik van hotcue's op geheugenkaartjes of wie maakt hier tot 3 verschillende loops in een enkele track?
CDJ800, afgeslankte 1000. Als je die in goeie prijs in occassie kan kopen, waarom niet, anders, waarom wel als je een goedkopere speler kan kopen die dezelfde functionaliteit heeft. (OEM speler of Denon 1200)

CDJ400 is de enige speler die Pioneer duidelijk ontworpen heeft voor de thuisDJ maar hier weeral hetzelfde punt, waarom zou je als thuisdj voor je hobby 700 euro per speler uitgeven om gewoon wat te beatmixen? dan koop je beter een dual deck of goedkopere oem tabletop met eveneens instant start en spendeer je de rest aan andere dingen of legale muziek aankopen.

De keuze van materiaal baseer je op het volgende:
- wat is mijn drijfveer (af en toe plaatje mixen als muziekliefhebber of meer professioneel gericht)
- wat wil ik er mee bereiken (af en toe eens een jeugdhuis, helemaal niets of echt professioneel in clubs werken)

Je kan nog altijd verder groeien in materiaal. Bouw het desnoods op zoals een carriere. Je weet nooit hoever je kan geraken of waar je binnen x aantal maand staat. Ik zeg niet dat je het goedkoopste dient aan te schaffen maar het beter materiaal is natuurlijk ook niet nodig. Leer je ook autorijden met een Porsche? Ja dat kan gebeuren in sommige gevallen, zeker doen als je de kans hebt maar ga je daarom als eerste wagen een porsche kopen? Ik denk het niet.

Nijntje

Legacy Member
dacuba zei:
Omdat Pioneer toch nog altijd boven Denon staat. Je kan gerust op AboutDJ naar al die Denon fans gaan maar Denon slaagt er (imho) maar niet in om functionaliteit met intuitiviteit (is da een woord? :p) te combineren, laat staan het overzichtelijk te houden. (gij zijt ook van die mening?)

Ge kunt wel mass storage en effectjes op uw spelers zetten, maar als ge da echt gebruikt? Idk, ben erg benieuwd.. dat is net nog het leuke aan CD's, efkes door uw map bladeren en een trackske zoeken ipv uwe ipod oid eraan te hange -.-

en dan nog: Denons zijn aartslelijk :)

Ik zou die denons aanraden voor thuisdj's om de prijs en omdat het kwalitatief goede spelers zijn. Gebruiksgemak beter of slechter dan Pioneer? Niet echt verschillend lijkt me voor de basisfuncties. Cue blijft cue & play blijft play. Als ik me niet vergis heeft die denon zelfs pitch bend knoppen dus lijkt me zelfs iets toegankelijker voor beginnende dj's dan pioneer.
Als je Denon gewoon bent moet je even wennen aan Pioneer en omgekeerd.
Bij denon spoel je door naar het gewenste stuk, duw op play en vanaf dat punt is je cue ingesteld. Bij Pioneer dien je door te spoelen naar het gewenste stuk en eerst op cue duwen alvorens hij de cuepoint opslaat.
Het is maar wat je gewoon bent...

Al die prullen zoals externe HD's of Ipods eraan hangen boeien me voor geen meter en zijn als je effectief on the road gaat niet praktisch bruikbaar. Is verkoopsrommel. "daar krijg je meer voor minder geld"
De effectjes zoals low-mid-high filter en flanger zijn best wel bruikbaar op de Denons. Ze klinken echt niet slecht en zijn leuk om is mee te spelen. Nodig? Nee, niet echt.

De look? Who cares

NinjaTune

Legacy Member
Omdat Pioneer toch nog altijd boven Denon staat. Je kan gerust op AboutDJ naar al die Denon fans gaan maar Denon slaagt er (imho) maar niet in om functionaliteit met intuitiviteit (is da een woord? :p) te combineren, laat staan het overzichtelijk te houden. (gij zijt ook van die mening?)

denon was er ten eerste wel eerder dan pioneer, dus om over functionaliteit te klappen..

En, ooit wel el es ne denon (tabletop) onder je pollen gehad?

Ik heb zowel ne cdj als ne denon tabletop, en ze zijn zeker aan elkaar gewaagd. Heb eigenlijk zelfs nog liever menne denon, kan je veel creatiever mee zijn, heeft meer functies. En overzichtelijkheid.. tja, zo moeilijk is het nu ook weer niet ;) denon heeft gewoon meerdere functies onder 1 button. Maar als je niet retarded bent geraak je daar binnen de 2min aan uit.. Voor de basicmixfuncties, ist dus juust zelfde he.
Het enige wat wennen is als je van denon komt is de jog van een cdj, en omgekeerd is het de pitch bend. Ma na 2 plakken hebde da normaal ook wel al beet..

bountty

Legacy Member
Nijntje zei:
Ik zou die denons aanraden voor thuisdj's om de prijs en omdat het kwalitatief goede spelers zijn. Gebruiksgemak beter of slechter dan Pioneer? Niet echt verschillend lijkt me voor de basisfuncties. Cue blijft cue & play blijft play. Als ik me niet vergis heeft die denon zelfs pitch bend knoppen dus lijkt me zelfs iets toegankelijker voor beginnende dj's dan pioneer.
Als je Denon gewoon bent moet je even wennen aan Pioneer en omgekeerd.
Bij denon spoel je door naar het gewenste stuk, duw op play en vanaf dat punt is je cue ingesteld. Bij Pioneer dien je door te spoelen naar het gewenste stuk en eerst op cue duwen alvorens hij de cuepoint opslaat.
Het is maar wat je gewoon bent...

Al die prullen zoals externe HD's of Ipods eraan hangen boeien me voor geen meter en zijn als je effectief on the road gaat niet praktisch bruikbaar. Is verkoopsrommel. "daar krijg je meer voor minder geld"
De effectjes zoals low-mid-high filter en flanger zijn best wel bruikbaar op de Denons. Ze klinken echt niet slecht en zijn leuk om is mee te spelen. Nodig? Nee, niet echt.

De look? Who cares

Bwah, voor veel mensen zijn de looks toch belangerijk, inclusief mezelf :). Ik had de keuze tussen een Reloop RMX-40 DSP en een Synq SMX-2, ze kunnen ongeveer hetzelfde, maar die reloop vind ik 10 keer mooier, ben er dan ook voor gegaan en heb er nog geen spijt van gehad :).

Maar prijs/kwaliteit > looks natuurlijk :).

PsYchO.p2

Legacy Member
Bartel zei:
Heb er hier nog ene liggen te koop (te koop wegens aankoop midi controller met geluidskaart ingebouwd):

ESI U46DJ Rev B (nieuwste revisie: geen lag op het geluid)
Genoeg info over te vinden op google :-)

60 euro and it's all yours! (Nieuw 120!)
als ge hem een maand aan de kant wil leggen tot na mijn examens :p

bountty

Legacy Member
Is het normaal dat de BPM die Traktor Pro aangeeft maar per 0.1 beats veranderd? Als ik aan het pitchen ben, en ik zit bv op 126.13, en ik schuif mijn pitchfader klein beetje naar onder, dan gebeurt er niets, een halve milimeter meer en hij gaat naar 126.23/126.24 . Ook schommelt hij voordurend, dus je ziet een halve seconde ofzo 126.50 staan, dan gaat hij naar 126.49 en dan direct terug naar 126.50, dan weer heel even naar 126.52, dan weer terug naar 126.50 . Dat zou toch niet mogen?

En nog iets: kheb een beetje gegoogled en ik kwam tegen: Subtle hand movements and delicate variations in pitch control are all clearly translated by the software.

Dat is dus bij mij het geval niet. Als ik bv mijn pitchfader volledig naar onder schuif komt het in TSPro 3 seconden achter tegen dat het correct staat.

deathsythe

Legacy Member
dat heeft met uw geluidskaart en pc te make volgens mij, heb je een vrij snelle / trage pc?
kijk eens bij instellingen en 'latency'
dat wispelturig bpm kan kome door het feit dat een liedje nog niet volledig ingeladen is...

althans zo is het bij virtual dj, bij traktor pro heb ik nog geen ervaring ghad.

Insomnasia

Legacy Member
Is het verstandig een 2dehandse cartridge en naald te kopen?
Ala ortofon concorde dj-s, pro, q-bert of tonar

deathsythe

Legacy Member
DjPiedro zei:
Is het verstandig een 2dehandse cartridge en naald te kopen?
Ala ortofon concorde dj-s, pro, q-bert of tonar

als ze spiksplinternieuw is wel, maar dat betwijfel ik, naalden moet je imo altijd nieuw kopen.

het hoeft trouwens niet direct die dure te zijn hé, die OM's van concorde bijv zijn pak goedkoper en geven ook goed geluid.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan