Archief - Het grote 'DJ-vragen' topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

deathsythe

Legacy Member
ge hebt low -mid budget, maar nog deftig;
jb systems hq 30, reloop rp4000 prijs rond de 250 nieuw, 2dehands vind ge dat voor de helft
dan hebt ge de superOEM spelers die zijn rond de 350 maar die zijn echt wel goed.
reloop rp6000, akiyama acura, sync xtrm, bst pro,...

moest ik van u zijn, kzou die jbsystems hq30 nemen of die rp4000, doet wat het moet doen en zeker voor u.

en nu ga ik voortleren :sad:

ChrisRiley

Legacy Member
Het prijsverschil tussen ne Q30 en een superOEM is te marginaal om een nieuwe Q30 te kopen. Je moet die al tweedehands aan een goede prijs vinden om een aankoop te overwegen.

Met een superOEM heb je topkwaliteit voor een zeer goede prijs. 't Is naar mijn mening de enige draaitafel (behalve Technics) die je momenteel nog zou mogen kopen.

Skyscraper

Legacy Member
Die super oem spelers zijn dus eingelijk allemaal 't zelfde? ze zien er gewoon anders uit?
Wat is't verschil tussen zo'n oem speler en zo'n technics/numark/gemini?

Die modellen die jullie zeiden vind ik wel niet terug op thomann.
Is er een betere (even goedkope al dan niet online) winkel voor zo'n materiaal?
& dit is die sync zeker?
2 Synq draaitafels aangeboden > Draaitafels > Muziek en instrumenten > kapaza.be
& dat de Q30?
JB systems Q30 aangeboden > Draaitafels > Muziek en instrumenten > kapaza.be
Alvast bedankt voor de hulp .

Skyscraper

Legacy Member
Ja tuurlijk, ben aan't lezen. Altijd beter om 't is te horen van 'n ander.
Dus die synq > jb systems.
Hoeveel zout ge nog geven aan die 2 syncs? 'k ga die kerel anders 's contacteren.
'k vind zelfs geen echte site van die Sync, komt zo namaak over.. Fout gedacht waarschijnlijk.

ChrisRiley

Legacy Member
Misschien omdat het SynQ is en niet Sync... De producent (of verdeler?) heet Beglec, net als JBSystems. Verwarrend? Neen, koop gewoon een SynQ. Prettige dag verder.

Skyscraper

Legacy Member
Ok merci, nogal idioot van mij. Merci.
'k ga alles is rustig bekijken, weet iemand toevallig 'n goeie online winkel?

Skyscraper

Legacy Member
Ok, thanks voor de informatie.
't ziet er naar uit dat 't zo'n Synq wordt, de Reloop RP6000 mk5/6vind ik wel mooier maar dat zijn misschien gewoon de foto's.. sinds 't dezelfde modellen zouden zijn.
Al bij al vind ik die OEM's er echt niet goed uitzien ivg zo'n technics 1200 of een reloop 4000.
Allemaal zo afgeronde hoge bakken, is wel spijtig.

't is 'n dom idee zeker om zo'n RP4000 te kopen puur om zijn look? Is echt een prachtig ding + goedkoper.
Deze lijkt mij wel 'n oem? Staat high torque bij & is echt 'n mooi ding + een honderd euro goedkoper.
Reloop RP-4000 M3D Direct Drive Draaitafel met reverse + element > Geluid > Draaitafels > Direct Drive

edit: zie net dat die geen line out heeft, zucht.

ChrisRiley

Legacy Member
Een RP4000 is evenwaardig aan een Q30. Dus dat is inderdaad geen goed idee.

nsn

Legacy Member
Juul Cézaar zei:
Wat is jullie mening over de Sennheiser hd 205 headphones? Ben serieus aant overwegen om die te kopen. Enige nadeel vind ik dat hij geen krulsnoer heeft.
Is het de moeite om het extra geld te geven voor een Technics RP-DJ1210? Want die vind ik eigenlijk net iets te duur.


Ik heb een technics RP-DJ1200 (dezelfde, maar ander kleur) en ik ben er in het extreme tevreden over. Oerdegelijk, machtig goede klank, draaiende oorschelpen, goede afdichting, kevlar draad, kleine/grote jack met schroefdraad.

Indien problemen => van alles wisselstukken te verkrijgen.

Dit is een hoofdtelefoon voor het leven! Best money ever spent :)

007neok007

Legacy Member
DaMob zei:
Dat kan vanalles zijn, stof aan de naald, slecht contact tussen de cartridge en de toonarm
En het is niet omdat uw platenspeler reloop is, dat je ook een naald van reloop moet kopen
De ortofon concorde pro is helemaal niet duur, dat is een goede prijs/kwaliteit verhouding

Maar check eerst maar eens of je naald echt kapot is, probeer ze eens op een andere platenspeler te steken en kijk dan eens of het nog een geruis geeft

Heb nagekeken of er een slecht contact en stof te vinden was, maar dit bleek niet het geval te zijn. Ik kan spijtig genoeg niet checken door de naald op een andere platenspeler aan te sluiten, aangezien ik er maar 1tje bezit. En een ortofon kost tog al een goede €70 terwijl dat reservenaaldje van reloop maar €10 kost, aangezien het budget dat ik heb niet al te hoog is, is de prijs wel belangrijk.

Merci voor de reactie

apex^

Legacy Member
ChrisRiley zei:
Een RP4000 is evenwaardig aan een Q30. Dus dat is inderdaad geen goed idee.

Lies, ik draai al lang met 2 RP4000 M3D s, start mss een beetje trager op dan een technics, maar voor de rest draait dat perfect.:bow:

Skyscraper

Legacy Member
ChrisRiley zei:
Een RP4000 is evenwaardig aan een Q30. Dus dat is inderdaad geen goed idee.

Ok, het zal waarschijnlijk een RP-6000 worden. Een mk5 of mk6, weet nog niet goed of dat prijsverschil de moeite waard is.

Nu voor een instapmixer, enige ideeen? Zijn zeer uiteenlopende prijzen.
Vestax/reloop zelf?/denon/jb-systems/..?

deathsythe

Legacy Member
reloop is het beste instapmerk imo, denon en vestax zijn ook kwaliteit, maar de rmx40 blijft het beste waar voor zijn geld.

Skyscraper

Legacy Member
Ziet er goed uit maar is wel tegen de 400 euro hé, de modellen zonder effecten kosten véél minder. Is toch niet echt nodig zo effectjes, klinkt meestal nogal stom?

De rmx30 's een stuk goedkoper, gewoon zonder effecten.

deathsythe

Legacy Member
inderdaad, maar voor 400 eur vind je nergens een 4kanaal mixer met effecten, van deftige kwaliteit, dus geen behringer ddm4000(of hoe heet dat ding) toestanden, dat wou ik zeggen... :)
en de meeste mensen willen toch ooit wel eens een effectje gebruiken, dusja ^^

kisthechef

Legacy Member
Effectjes zijn imo toch ook onnodig hoor. Als ge dat echt wilt, ga dan voor een Kaoss Pad ofzo :)

beware

Legacy Member
Wat zijn hier de meningen over de Gemini CFX30?

Ik ben wat aan het rondkijken om te beginnen met dj'en. Vinyl leek me het leukste maar dat lijkt me veel te duur als student zijnde om telkens zo'n relatief dure platen aan te kopen. Dan lijken cd's me een goedkopere optie. Die Gemini CFX30 zie ik 2e hands staan voor € 95, maar dat lijkt me veel te mooi om waar te zijn aangezien de winkelprijs rond de € 300 is...?

Bobson

Legacy Member
deathsythe zei:
inderdaad, maar voor 400 eur vind je nergens een 4kanaal mixer met effecten, van deftige kwaliteit, dus geen behringer ddm4000(of hoe heet dat ding) toestanden, dat wou ik zeggen... :)
en de meeste mensen willen toch ooit wel eens een effectje gebruiken, dusja ^^

Numark 5000 FX ? Cva effecten mixer en slechts 350 euro in Duitsland. En reloop het beste instapmerk. Die cd spelers beginnen toch redelijk wa te kosten hé. En Denon en Vestax zijn professionele merken. Vestax heeft wel wa cheape mixers, maar dat is bijkomstig. Kijk maar is naar de pmc-cx, pmc-580pro, PMC-05. en als ge ni weet waar ik over spreek VESTAX

En er zijn veels mensen die heel content zijn met hunne ddm4000. Tis ni omdat ge overal leest dat nen behringer slecht is, dat het ook slecht is hé. En dat er op nen behringer ni valt te mixen. Als ge het nog nooit in u pollen hebt gehad, weet ge ni waarover ge spreekt. Zoals vele technics gebruikers die denken dat super oem brol is, die hebben nog nooit ne super oem gezien waarschijnlijk.

Persoonlijk zou ik die mixer en draaitafels achterwegen laten als beginner en je geld stoppen in een goede controller.

deathsythe

Legacy Member
nujah ik lees gewoon enorm veel dingen over krakende faders, kapotte potmeters op die behringer, ik ken er ook die die hebben, en na een half jaar was dat ding volledig kapot en voor die prijs, kan je toch geen kwaliteit kopen... anders heeft elke beginner zo een mixer.

en op dat 'tis niet dat ge overal leest dat het slecht is, dat het effectief ook slecht is', akkoord, maar zou jij dan zo een mixer aanraden aan een beginner? x)

en btw, ik zeg nergens dat er niet op te mixen valt, en ik heb dat ding wél al in mijn handen gehad.

kzei btw ook 'imo' en ik zei ook 'denon en vestax zijn kwaliteit'.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan