Archief - Het grote 'DJ-vragen' topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bobson

Legacy Member
Ik wil zeker behringer niet verdedigen want op het vlak van mixers is er nog veel werk.

Maar op elk forum kom je dezelfde vragen tegen en dezelfde antwoorden, precies of iedereen denkt hetzelfde. Iedereen kopieert maar alles blindelings van anderen. Dat is ten eerste heel dom en ook zeer vervelend.

Maar ik ben het ook gewoon allemaal een beetje beu. Iedereen is tegenwoordig wel met djen bezig en iedereen weet het ook allemaal beter. Zo vertelde onlangs iemand vol lof dat hij een cdj-1000 had gekocht met effecten erop. Dit is een voorbeeld van hoeveel de gemiddelde dj weet van apparatuur. En dan hebben we het nog niet gehad over de mix kwaliteiten.

Meer wil ik er dan ook niet over kwijt.

mvg

deathsythe

Legacy Member
ja, kan het wel begrijpen, maarja, uiteindelijk als er iemand met een vraag komt, zou je eerder al gewoon moeten zeggen, 'ga naar een dj winkel en kijk naar wat je het best past,...'

mjah der zaten dj's in mijn klas, en die zeiden, voor mengpaneel, da doet er nie toe, kies gewoon iets, dusja ik als totale noob een koolsound wave gekocht, ja dik balen achteraf :'). Die hebben mij ook gewoon een dubbelaar aangeraden (budget), en kheb eigenlijk nog steeds geen spijt van die dubbele cd speler... (om te leren draaien toch)

waarom dat elke beginner toch met dure tabletops moet afkomen snap ik nog steeds niet :p, het is wel fijner, maar om zo direct 1000 eur te injecteren in een hobby die zeer frustrerend kan zijn,... :p

Nijntje

Legacy Member
Koop je beetje deftig materiaal, anders ga je idd snel erop uitgekeken zijn maar Pioneers vind ik zoiezo overkill voor de huiskamer DJ. Leuk speelgoed maar om gewoon op je kamer wat plaatjes te draaien, zeker het geld niet waard.

Bobson

Legacy Member
deathsythe zei:
mjah der zaten dj's in mijn klas, en die zeiden, voor mengpaneel, da doet er nie toe, kies gewoon iets, dusja ik als totale noob een koolsound wave gekocht, ja dik balen achteraf :'). Die hebben mij ook gewoon een dubbelaar aangeraden (budget), en kheb eigenlijk nog steeds geen spijt van die dubbele cd speler... (om te leren draaien toch)

waarom dat elke beginner toch met dure tabletops moet afkomen snap ik nog steeds niet :p, het is wel fijner, maar om zo direct 1000 eur te injecteren in een hobby die zeer frustrerend kan zijn,... :p

Ik heb niet gezegd dat beginners ne pio set moeten hebben staan. Maar ik denk als je naar een degelijke dj shop gaat en je vraagt daar voor deftig materiaal tegen een betaalbare prijs. Zullen ze niet afkomen met jb systems of behringer. Maar als je er niets van weet moet je misschien wat research doen of het aan mensen vragen die er zeker iets van weten. En niet de modale wannebe dj.

En ik kende er zelfs vroeger ook niks van. Ik ben toen naar nen dj shop gegaan en ik wou ne mixer rond de 250 euro. En ze hebben mij ne Stageline aangesmeerd. Daar kon ik niks aan doen. Zo zit da ineen tegenwoordig dus ja... Da zijn dan ook verkopers.

Xavez

Legacy Member
tbh vind ik het zinvoller om goedkope tt's te kopen, dan om van die mottige dubbel-cd-spelers te kopen. Eens je op locatie moet gaan spelen kom je die prul toch bijna niet meer tegen... :)

Bartel

Legacy Member
Bwa, JB sys dubbele cd spelers etc niet nee.
Maar dubbele Denon's kom ik toch héél vaak tegen nochtans :-). Heb er destijds ook 1 gekocht, maar dat is omdat het makkelijk vervoert ("drive-in").

Wie weet ligt mijn domein ergens anders dan dat van u. Maar hier in Leuven kom ik toch ook niet veel anders tegen dan dubbele cd spelers.

Nijntje

Legacy Member
DN-6000 van Denon kom je (ik althans) vaak tegen als de dual deck.
Is imo dan ook de beste dual deck. Enkel spijtig dat er wat problemen zijn met de lade en dat hij traag sommige discs inleest. Voor de rest topspeler om mee te werken.
Is enige dual deck die ik toch nog graag gebruik.

DaMob

Legacy Member
Waar in Belgie kan ik nieuwe serato vinyls bestellen, liefst met een kleurtje :D? Ik heb er precies nog geen in een Belgische winkel tegengekomen?

Xavez

Legacy Member
Bartel zei:
Bwa, JB sys dubbele cd spelers etc niet nee.
Maar dubbele Denon's kom ik toch héél vaak tegen nochtans :-). Heb er destijds ook 1 gekocht, maar dat is omdat het makkelijk vervoert ("drive-in").

Wie weet ligt mijn domein ergens anders dan dat van u. Maar hier in Leuven kom ik toch ook niet veel anders tegen dan dubbele cd spelers.

Mjah, ik vind die denons even erg als halfbakken jbsys eerlijk gezegd... cue-points zetten gaat gewoon nooit fatsoenlijk. En dan maar met die pitch-bend knallen... niks voor mij :p.

Ik vraag ook wel altijd tabletops en meestal maken ze daar geen probleem van. Rumba&Co, MusiCafé en Silo alleszins niet... Maar je hebt misschien gelijk dat het meer een persoonlijke voorkeur is. Alhoewel, als jij moet kiezen tussen zo'n dubbeldekker en een pio uit de 800-reeks? Dunno, ik kan me gewoon niet inbeelden dat iemand zo'n teensie weensie knopjes verkiest boven grote duidelijke buttons en een vinyl-like systeem om bij te sturen :D.

Bobson

Legacy Member
Dat is dan een teken dat jij geen gemiddelde dj bent. Jij bent dan ook iemand die elke dag alle dj fora afgaat en weet wat alle nieuwe producten zijn voor ze te koop zijn. Jij leest zelfs dj magazines. Dat doet de gemiddelde dj niet :)

Bartel

Legacy Member
Xavez zei:
Mjah, ik vind die denons even erg als halfbakken jbsys eerlijk gezegd... cue-points zetten gaat gewoon nooit fatsoenlijk. En dan maar met die pitch-bend knallen... niks voor mij :p.

Ik vraag ook wel altijd tabletops en meestal maken ze daar geen probleem van. Rumba&Co, MusiCafé en Silo alleszins niet... Maar je hebt misschien gelijk dat het meer een persoonlijke voorkeur is. Alhoewel, als jij moet kiezen tussen zo'n dubbeldekker en een pio uit de 800-reeks? Dunno, ik kan me gewoon niet inbeelden dat iemand zo'n teensie weensie knopjes verkiest boven grote duidelijke buttons en een vinyl-like systeem om bij te sturen :D.

Bwa, heb zelf een denon, wie weet kan ik er daarmee beter overweg. Een Pio is altijd even aanpassen (ook al ist alleen maar de eerste mix :p)
Over die cue-points hebt ge wel gelijk. Ik heb een DU4500 en een D4000. De 4000 (oudere versie) heeft hier nochtans geen problemen mee, de 4500 daartegen...

Maar natuurlijk vraag ik in de Rumba ook een Pioneer. Zoveel leuker om op de draaien, zoals ge zelf zegt. Maar ik zou er geen probleem mee hebben om een hele avond op zo'n dubbele te doen.
Denk eigenlijk dat het vooral een luxeprobleem is, en hoe bekender(/beter) de dj, hoe meer hij eist van het materiaal :-). Al hebben sommige bedroom dj's het ook wel hoog in hun hoofd, maar dan wijken we een beetje af van dit topic ^^.

breez

Legacy Member
nsn zei:
Ik heb een technics RP-DJ1200 (dezelfde, maar ander kleur) en ik ben er in het extreme tevreden over. Oerdegelijk, machtig goede klank, draaiende oorschelpen, goede afdichting, kevlar draad, kleine/grote jack met schroefdraad.

Indien problemen => van alles wisselstukken te verkrijgen.

Dit is een hoofdtelefoon voor het leven! Best money ever spent :)

²

...

desert storm

Legacy Member
dacuba zei:
Ahja en later derachter kome dat ne plaat u ~€10 per stuk kost terwijl in elke danscafé ne dubbele denon staat.. Dura, wa zei gij weer over de gemiddelde kennis?

Ik wil u nie afzeike ma ge gaat wel serieus de mist in hier..

ik vermoed dat hij met TT's tabletops bedoelt, niet turntables... ;)

skampy

Legacy Member
DaMob zei:
Waar in Belgie kan ik nieuwe serato vinyls bestellen, liefst met een kleurtje :D? Ik heb er precies nog geen in een Belgische winkel tegengekomen?

Arton in A'pen hebben die regelmatig. Missch wel even op voorhand bellen, soms zijn ze uitverkocht. Ze bestellen ook random, hebben ze vorige keer zelf gezegd. Geen 10 rooie, 10 groene, 10 blauwe,....ze laten die gewoon iets opsturen.

Ik wil er nu terug zwarte. Ik heb er groene en rode, en die gekleurde zijn toch iets te licht vind ik. als ze dan niet 100% recht zijn (zonder warped te zijn natuurlijk), zodat je een lichte en zware kant hebt, is die lichte kant wel érg licht :) Maar 'k heb den indruk dat tegenwoordig de zwarte moeilijker te verkrijgen zijn dan de gekleurde.

Xavez

Legacy Member
dacuba zei:
Ahja en later derachter kome dat ne plaat u ~€10 per stuk kost terwijl in elke danscafé ne dubbele denon staat.. Dura, wa zei gij weer over de gemiddelde kennis?

Ik wil u nie afzeike ma ge gaat wel serieus de mist in hier..
En als je met CD's wil draaien betaal je €1,5 per nummer en moet je aan Sabam €300 per jaar betalen. Heel veel goedkoper is dat niet. Wat wel een feit is, is dat je met crap tt's meer hetzelfde gevoel kweekt waarmee je ook tabletops bedient. De vinyl-feeling of de vinyl-manier-van-draaien gaat er toch nog behoorlijk lang in blijven zitten. Er is een reden waarom tabletops populairder zijn hé :).

En veel hangt uiteraard ook van je ambitie af. Wil je met denons blijven draaien: be my guest. Ik zou voor geen geld in de wereld mijn crap-JB-systems beltdrives voor een dubbeldekkertje willen ruilen.

Maak je trouwens maar geen zorgen over dat afzeiken, de fase waarin je daar nog aandacht aan besteedt ben ik gelukkig al ontgroeid :).

Bartel

Legacy Member
Hij heeft het niet over de PURE vinylfeel. Maar ook de feel zoals op een Pioneer (in Vinyl mode). Waar het benden niet door een dwaas + of - knopje gebeurt, maar door het bijdraaien of tegendraaien (remmen) zoals bij alle tabletops cd spelers.

Xavez

Legacy Member
dacuba zei:
Sure, en hoeveel DJs betalen aan Sabam? Die wetgeving is er, maar als 5% het doet is het al veel. Voor een paar zal het dus zeker zo zijn maar de overgrote meerderheid heeft hier geen doen van. Jammer genoeg is een groot deel daarvan ook nog eens met illegale muziek bezig.

Ge kunt 't draaien en keren hoe ge wilt, vinyl > mp3 qua prijs.

En dan praat je, net zoals zoveel anderen, over die "vinylfeel", precies alsof het heilig is. Precies alsof vinyl nog (steeds) dé manier is om te leren draaien. Het geeft je enkel meer achtergrond imho, maar het is zeker niet noodzakelijk. Niet iedereen kan zich het ook permitteren. Er zijn genoeg andere technieken die je ook moet beheersen (meetellen op de maat bijvoorbeeld).. "Mensen" moeten eens van hun vinylgevoel afstappen door telkens de plaat te verheerlijken omdat ze zelf niet willen inzien dat er alternatieven zijn. (, die zeker niet moeten onderdoen?)
Ik heb geen zin in deze discussie. Als je het verkeerd wil begrijpen doe je dat toch :niceone:.

(Thanks Bartel voor wél moeite te doen om te lezen wat er staat ;))

NinjaTune

Legacy Member
dacuba zei:
En dan praat je, net zoals zoveel anderen, over die "vinylfeel", precies alsof het heilig is. Precies alsof vinyl nog (steeds) dé manier is om te leren draaien. Het geeft je enkel meer achtergrond imho, maar het is zeker niet noodzakelijk. Niet iedereen kan zich het ook permitteren. Er zijn genoeg andere technieken die je ook moet beheersen (meetellen op de maat bijvoorbeeld).. "Mensen" moeten eens van hun vinylgevoel afstappen door telkens de plaat te verheerlijken omdat ze zelf niet willen inzien dat er alternatieven zijn. (, die zeker niet moeten onderdoen?)

Tmoet zijn van wel hé, vanwaar anders alle tabletops, ja, om net de vinylfeel te benaderen ;)

NinjaTune

Legacy Member
Bartel zei:
Bwa, JB sys dubbele cd spelers etc niet nee.
Maar dubbele Denon's kom ik toch héél vaak tegen nochtans :-). Heb er destijds ook 1 gekocht, maar dat is omdat het makkelijk vervoert ("drive-in").

Wie weet ligt mijn domein ergens anders dan dat van u. Maar hier in Leuven kom ik toch ook niet veel anders tegen dan dubbele cd spelers.

Ik kom net overal cdj's tegen :) (hier in leuven oa). Ik denk dat het vooral te maken heeft waar je ook draait. Café's etc hebben idd hier nog vaak dubbele cd spelers, maar meeste feesjes met externe organisatie is gehuurd materiaal, en krijg je quasi altijd cdj's en een djm voorgeschoteld.

En @ Nijntje, cdj's zijn eigenlijk idd overkill voor thuis. Achteraf gekeken vind ik dat ook, maar als je "begint" of er wat mee bezig bent, draai je vooral thuis en heb je wel je plezier eraan, en is het handig de standaard op je kamer te hebben. Echter is het idd eigenlijk veel te veel geld voor wat het is om thuis staan te hebben. Ik raak mijne cdj mss ook nog maar 1 keer in de maand aan om een tape op te nemen, ma vo de rest staat da daar maar, gezien ik enkel ook nog op locatie vooral draai. Nuja het behoudt wel zijn waarde, als je het later nog wilt doorverpatsen, waar dacuba wel een punt heeft imo. Cheap materiaal gaje echt niet meer makkelijk wegkrijgen omdat er zo'n grote tweede hands markt is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan