Archief - Het grote 'DJ-vragen' topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xavez

Legacy Member
bountty zei:
Is het normaal dat de BPM die Traktor Pro aangeeft maar per 0.1 beats veranderd? Als ik aan het pitchen ben, en ik zit bv op 126.13, en ik schuif mijn pitchfader klein beetje naar onder, dan gebeurt er niets, een halve milimeter meer en hij gaat naar 126.23/126.24 . Ook schommelt hij voordurend, dus je ziet een halve seconde ofzo 126.50 staan, dan gaat hij naar 126.49 en dan direct terug naar 126.50, dan weer heel even naar 126.52, dan weer terug naar 126.50 . Dat zou toch niet mogen?

En nog iets: kheb een beetje gegoogled en ik kwam tegen: Subtle hand movements and delicate variations in pitch control are all clearly translated by the software.

Dat is dus bij mij het geval niet. Als ik bv mijn pitchfader volledig naar onder schuif komt het in TSPro 3 seconden achter tegen dat het correct staat.

Plaat of CD? Komt het signaal duidelijk binnen?

bountty

Legacy Member
deathsythe zei:
dat heeft met uw geluidskaart en pc te make volgens mij, heb je een vrij snelle / trage pc?
kijk eens bij instellingen en 'latency'
dat wispelturig bpm kan kome door het feit dat een liedje nog niet volledig ingeladen is...

althans zo is het bij virtual dj, bij traktor pro heb ik nog geen ervaring ghad.
Geluidskaart van mijn PC maakt toch niet uit, aangezien het via de audio8 gaat? Het kan misschien wel aan mijn PC liggen, een 2 jaar oude HP Pavilion Dv5000 (Intel T2400 1.83GHz (2CPU's), 1GB Ram).

Latency staat op 5.5ms.

Het komt ook voor in het midden van de track, als het al 2 minuten ofzo aan het spelen is, dus het ligt niet aan het inladen van de track.

dacuba zei:
hebde ze goed gebeatgrid?

Ja, bij de meeste staan ze juist, bij de andere zelf gebeatgrid.

Xavez zei:
Plaat of CD? Komt het signaal duidelijk binnen?

Plaat, en het signaal komt denk ik wel duidelijk binnen, als ik de plaat beweeg reageert Traktor Scratch ook direct dus daar ligt het denk'k niet aan :).

Xavez

Legacy Member
Misschien ligt het aan je platter die niet constant draait... Je signaal komt duidelijk binnen als er op de vinylcirkeltjes met dat kruisje rechts van de waveform een mooie ronde, bewegende "waveform" komt. Is hij te breed of te smal, dan scheelt er iets (maar dat zou dus niet het geval zijn...)

Nijntje

Legacy Member
Dat u pitch constant verandert is normaal. Draaitafel is analoog en gaat nooit constant op bv 4.3% staan. Zal altijd variëren tss 4.1 en 4.4.

Over de rest van je probleem ga ik me niet uitspreken.

Skyscraper

Legacy Member
& ik naar 2 synq's (of andere OEM's) met 'n instap mengpaneeltje.

[EZ]

Legacy Member
bountty zei:
Is het normaal dat de BPM die Traktor Pro aangeeft maar per 0.1 beats veranderd? Als ik aan het pitchen ben, en ik zit bv op 126.13, en ik schuif mijn pitchfader klein beetje naar onder, dan gebeurt er niets, een halve milimeter meer en hij gaat naar 126.23/126.24 . Ook schommelt hij voordurend, dus je ziet een halve seconde ofzo 126.50 staan, dan gaat hij naar 126.49 en dan direct terug naar 126.50, dan weer heel even naar 126.52, dan weer terug naar 126.50 . Dat zou toch niet mogen?

En nog iets: kheb een beetje gegoogled en ik kwam tegen: Subtle hand movements and delicate variations in pitch control are all clearly translated by the software.

Dat is dus bij mij het geval niet. Als ik bv mijn pitchfader volledig naar onder schuif komt het in TSPro 3 seconden achter tegen dat het correct staat.
Staan de volumes goed afgeregeld? (input in Traktor niet te luid?)

dendaak

Legacy Member
dacuba zei:
jammer, khad ze liever aan u verkocht.. voorschot is echter binnen, kan niemeer terug nu :)

Jammer :( maar ja kheb juist nen onverwachte kost dus mss is het wel slim dat ik ze nog niet gekocht heb.

Therapy

Legacy Member
is die vergelijkbaar met djm 400?
ik wilde mij ene pio kopen maar met die prijsstijging ist toch wa zot :/

D-Lite

Legacy Member
de xone 22 kunde daar platenspelers op aansluiten want ik zie daar van achter wel wel nen input voor turntables en/of cdspelers maar ik zie zo genen toep om uw aarding van uwe platenspeler rond te doen.

Iemand enig idee?

Gi.sjo

Legacy Member
dacuba zei:
Ik ben van plan om heel de zooi te verkopen voor ik (voor een jaar) naar Brazilie vertrek.. zou hier iemand interesse hebben in onderstaande apparatuur?

- 2x CDJ-800MKII (juli/aug 2008, tot juli/aug 2011 garantie)
- 1x Sennheiser HD-25 (juli 2008, "levenslange" garantie ;))
- 1x Syrincs M3-220DT (november 2008, tot november 2011 garantie)
- 1x Slappa 160 (zomer 2008, garantie weet ik niet [aangekocht bij S2store])

En 't valt niet onder DJ-gear maar heeft wel met muziek te maken:
- 1x ipod Touch 8GB (1st gen): €150 vast

Gi.sjo

Legacy Member
hee dacuba ik heb interesse in je syrincs setje woon je ook in limburg?

Filous

Legacy Member
hallo,
ik weet 1000 mensen hebben al gevraagd wat ik heb nodig om dj te worden...
dit wordt wss de 1001 ;)
ik heb een budget van 400-500
ik zou graag cd's draaien en later via pc zo'n draaitafel (je weetwel )
ik een mengpaneel nodig 2 cd spelers maar hoe noem het laatste?
kunnen jullie me degelijk merken zeggen kwa prijs kwaliteit ?
en is er geen dj winkel in de buurt van gent ?
mvg,
Sébastien

welp

Legacy Member
Ik heb eventueel nog wel dit Numark CDN-22MK4 Semi professionele CD-speler (Actie) > Geluid > CD/mp3CD Spelers > Dubbel samen met dit DAP DJC-16/4U Flightcase Compacte Mobiele CD-mix unit 4HE hoog > Flightcases > Fabriekscases voor je.
Die kist is al 2de hands gekocht, cd spelers nieuw gekocht en 2 jaar op gespeeld (staan al tijdje in de doos te wachten omdat zus ze af en toe wou gebruiken).
Beide samen voor 130 EUR? Heb je enkel nog een 19inch mixer nodig.

Verwacht niet veel spannends van die cdspelers. Doet wat het moet doen en niet meer. Ideaal om mee te leren dus.

D-Lite

Legacy Member
Als je platenspelers zoekt ik heb hier 2 jb systems t2 staan ideaal voor de beginnende dj.
200EUR voor de 2 , nieuwprijs is toch 180EUR voor 1 dus bespaar je al wat.
Ze staan al paar maanden in de doos wegens aanschaf technics en uiteraard enkel thuis gebruikt.

Filous

Legacy Member
en hoeveel kost zo'n midi controller ?
tis tog altijd handig als je met cd en u laptop kunt werken :)


bedankt voor de snelle reactis :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan