Archief - Het grote 'DJ-vragen' topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Filous

Legacy Member
ja ik zie het net. maar je hebt ook zo iets voor platen, je kunt er platen mee draaien maar ook u mp3 bestanden .... en noemt zo iets ?

Filous

Legacy Member
is het zo ?
ken 2 dj die zo draaien :)
voor electro muziek is het best met zo'n midi controller en zo'n sampler is dat handig ?

met wa draaiet je ?

NinjaTune

Legacy Member
hij bedoelt wss een turntable met usb uitgang.

Nu, zoek AUB es op google of op dit forum! Want je weet er precies wel érg weinig van.

Filous

Legacy Member
ik heb ableton al :)
marja zonder sampler ga het niet zovlot:)

wat zou ik eerst kopen ?
eerst zo'n midi controller van 300-500 euro
dan 2 cd spelers en een mixer ...

welp

Legacy Member
Hij bedoelt natuurlijk serato scratch live of traktor scratch.

Btw, die jongen wilt gewoon beginnen draaien. Wat zitten jullie hem nu midi controllers toe te stoppen. Dat is pas iets waar hij van zal zeggen van binnen 2 maand ben ik het beu. Dat is leuk als uitbreiding op iets anders maar hoeveel gebruiken dat echt live (gewone dj's).

Voor 400/500 euro kan je gerust een beginnerssetje aanschaffen, zeker 2de hands. Kan je zien of het wat voor je is en de basics oefenen. Eer je daar mee klaar bent zitten we al een paar maand verder en zal je zelf al ontdekt hebben wat belangrijk is, hier en daar eens wat ander gear geprobeerd hebben.

Filous

Legacy Member
stel je wilt opnieuw dj worden en je hebt niets meer .
wa zou je eerst kopen met een budget van rond de 500 .

welp

Legacy Member
Wat jij nu doet zijn pas zo van die standaard antwoorden: "draaien is meer dan beatmatchen alleen etc etc".

Ja tennis is ook meer dan op nen bal slaan maar missch moet je dat eerst leren vooraleer je over strategie begint?

En over direct doorsparen en pro gear etc.
Je eerste auto is toch ook geen ferrari omdat je geen geld wilt uitgeven aan eerst iets eenvoudig om mee te leren rijden?
Als je met die eenvoudige kan rijden zal dat met die ferrari ook wel lukken.

Geef een beginnende dj zo een controller en om den duur zit die zo vast aan al die functies dat daar in zitten dat hij niet eens op een cd speler kan spelen.

ChrisRiley

Legacy Member
Ne Xone 4D voor ne beginner die wat Boys Noize en Justice aan elkaar wil rijgen? Verdekke man.

Kijk liever uit naar tweedehandse CD-spelers (zoals twee JBSystems CD200's) en een tweedehands mixertje (JBSystems, Reloop, ...). Dan komt ge normaal gesproken met uw budget van 500 euro wel toe.

Filous

Legacy Member
liever 2 enkelvoudige ?
en 2 kanaals is da niet weining ...heeft ie een usb aansluiting?

Filous

Legacy Member
die kopen en 2 cd spelers zoda ik op mijn pc en via mijn cd kan spelen ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan