Archief - Het grote 'DJ-vragen' topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xavez

Legacy Member
Nightmare` zei:
Hier werkt het toch perfect altijd.

Kheb alleen het probleem met traktor scratch dat ik traktor soms 3/4 keer moet starten en afzetten vooraleer het echt werkt.
Iemand hier ervaring mee? Soms weet waaraan dit kan liggen? Kheb er geen idee van, het werkt altijd na 3-4 keer op en af te zetten (nooit meer en nooit van de 1e keer) , pretty weird :)
Jepz. Eerst kabels insteken, dan soundcard insteken, dan traktor opzetten, traktor afzetten, traktor opzetten en dan werkt het meestal :).

En ja, heb ook al onnozele dingen meegemaakt zoals vergeten dat ge de nacht ervoren nog eens rap op internal play hebt liggen luisteren naar uw platen ofzo... Uw hoofd erbij houden en dan komt da meestal wel in orde eigenlijk :).

Het probleem met digitaal draaien is gewoon dat de systemen vanaf de soundcard niet uniform zijn. Serato werkt met een through-plug in de soundcard, terwijl Traktor het a.d.h.v. speciale kabels doet. Imho zouden ze dat deel gewoon uniform moeten maken. Het systeem van Traktor leent zich ook het beste tot makkelijk in- en uitpluggen vind ik. Als ze dan in elke club het mixer-deel van de kabels standaard laten steken, is er helemaal geen probleem: even de XLR's inpluggen en go :).

abys

Legacy Member
Hallo , ik zou graag starten met djen.
Kheb beetje rondgekeken en dan ben ik op volgende samenstelling gekomen :
2 x Reloop RMP-2 Black table top cd speler
1 x Numark DXM 06 digitale EFX 10" mixer

Is dit een goede keuze of zou ik beter met iets anders starten? (kom uit op 1107 euros)

deathsythe

Legacy Member
waar ga je je aankoop verrichten?

die dxm is niet slecht, maar niet zo populair (wat eventueel verder verkopen mss moeilijker zal maken...)

dus stel ik voor om ipv dat mengpaneel een reloop rmx 40 (blackfire) te kopen, je komt dan rond de 1300 euro, maar dan kan je eventeel later nog uitbreiden zonder problemen.

of de reloop iq 2+ is ook aan te raden...

maar alleszins die setup dat je daar hebt is ook goed genoeg hoor.

PsYchO.p2

Legacy Member
Die cd spelers zijn zeker goed. De mixer ken ik niet echt, ik zou zaken zoals effecten pas in een later stadium aankopen. Het geld dat je daarmee wint kan je mss spenderen aan een betere mixer (maar geen id of die numark slecht is ofzo hoor :p)

abys

Legacy Member
deathsythe zei:
http://www.bax-shop.nl/cd-speler-se...x-+-rmx-40-dsp-blackfire/product-details.html dit zou wel vrij voordelig zijn, je moet ook rekening houden dat je eig een overkill aan effecten hebt, op je rmp2 staan er al een 6tal denkik, en op je mengpaneel heb je er ook, mss is het verstandig om te denken aan de rmp1's van reloop, het grootste verschil zit hem dat hij je cd's niet slikt, maar zo nog een lade heeft.

mjah dus eigenlijk zit het verschil in die cd's inslikken of niet en effecten? nie qua kwaliteit ofzo? Ja dan lijkt het mij beter om voor die rmp1's te gaan en een mixer te pakken me meer effecten nie ?

Hannes_

Legacy Member
Ik heb de DXM06 en ben er toch wel tevreden over. Filter, Reverb en Delay werken erg goed. Aan echo etc. heb ik niet veel. Effecten zijn per kanaal of tegelijk toe te passen. De faders voelen goed aan en de killswitches zijn ook een leuke toevoeging. Als je die goedkoop weet te vinden kan ik hem zeker aanraden.

Xavez

Legacy Member
dacuba zei:
joat is vrij duidelijk te zien he.. Serato is goed, Traktor is beter & completer (zonder twijfel). Nu is 't wel zo dat Serato met Ableton samenwerkt en wij daar over een paar maanden weten wat precies -> ben benieuwd :)

Maar als ge digitaal wilt gaan (timecode of compleet) -> Traktor Pro, only 400€ ;)



euh gewone multicore kabels, stukken handiger :D

Ja idd stukken handiger, maar niet bepaald standaard aanwezig in elke discobar hé ;). In tegenstelling tot de doorsnee cinchkes :).

Wat Traktor betreft: één groot nadel: wat een fucked-up cluttered interface! Ze moeten daar dringend eens een usability expert aan't werk zetten =). Die searchbox om tracks te vinden zou al bakken groter mogen... en iets cover-flow-like zou al helemaal niet misstaan, beetje vinyl-browsing in traktor. Mijn geheugen is te visueel gewoon!

deathsythe

Legacy Member
abys zei:
mjah dus eigenlijk zit het verschil in die cd's inslikken of niet en effecten? nie qua kwaliteit ofzo? Ja dan lijkt het mij beter om voor die rmp1's te gaan en een mixer te pakken me meer effecten nie ?

ja maar met 100% zou ik het toch niet kunnen zeggen, kheb er zelf geen ervaring mee :)
ge moet het maar eens vragen, of opzoeken op het aboutdj forum, daar staat dat wel gegarandeerd tussen...

kweet wel dat de rmp1 scratch een herwerkte versie is van de gewone rmp1 (scratch functie) dus ik zou die nemen. maar vraag het eerst eens voor de zekerheid op het aboutdj/dj2dj/... forum daar zijn er mensen met dezelfde situatie.

Xavez

Legacy Member
dacuba zei:
in pro hebt ge toch een soort coverflow?

Dan heb ik die coverflow optie toch nog niet gevonden precies :p. Dat je die covertjes kan weergeven is evident, maar ik vind erdoor scrollen nog altijd veel te complex en onhandig in Traktor.

Leuk nummertje trouwens, wel behoorlijk tranzy =).

bountty

Legacy Member
Xavez zei:
Dan heb ik die coverflow optie toch nog niet gevonden precies :p. Dat je die covertjes kan weergeven is evident, maar ik vind erdoor scrollen nog altijd veel te complex en onhandig in Traktor.

Leuk nummertje trouwens, wel behoorlijk tranzy =).

Tis nochtans niet moeilijk: rechter muisknop op de balk met Title/artist/release en dan 'Cover' aanvinken, en ge hebt het :).

Xavez

Legacy Member
bountty zei:
Tis nochtans niet moeilijk: rechter muisknop op de balk met Title/artist/release en dan 'Cover' aanvinken, en ge hebt het :).

En ga nu eens naar iTunes > Weergave > Cover Flow :p. Indien je geen iTunes hebt, het heeft iets weg van dit: ProtoFlow - Demo

abys

Legacy Member
deathsythe zei:
ja maar met 100% zou ik het toch niet kunnen zeggen, kheb er zelf geen ervaring mee :)
ge moet het maar eens vragen, of opzoeken op het aboutdj forum, daar staat dat wel gegarandeerd tussen...

kweet wel dat de rmp1 scratch een herwerkte versie is van de gewone rmp1 (scratch functie) dus ik zou die nemen. maar vraag het eerst eens voor de zekerheid op het aboutdj/dj2dj/... forum daar zijn er mensen met dezelfde situatie.
Op aboutdj staat ook dat het verschil hem enkel in de cd en effecten ligt , dus ik ga voor rmp1 scratch met een rmx 40.
Btw mercie om me dit te laten inzien :)

deathsythe

Legacy Member
njah tzal hem wel serieus schelen in de prijs zeker :')
mjah effecten op een cd speler worden toch bijna nooit gebruikt.

Skyscraper

Legacy Member
Even 'n vraagske, 'k weet niet of dat hier 't goeie topic is. Denk dat'k hier meer respons ga krijgen dan bij aankoop advies.

Ik ben op zoek naar (voorlopig) één platenspeler, vooral om n oude collectie platen door te ploegen en later ook zelf wat platen aan te kopen. 'k ga het vooral gebruiken voor te sampelen en misschien wat chille mixkes met te maken (indien ik er nog 'n tafel bijkoop).
'k weet echt niet goed wat er 'n goede instap pickup is, die technics 1200 zien er fantastisch uit. 'n maat van mij heeft die, maar die dingen kosten gewoon té veel voor wat ik er ga met doen.

Iemand 'n idee?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan