Archief - Het grote 'DJ-vragen' topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bobson

Legacy Member
De fout ligt bijna nooit bij het systeem. De fout ligt bij de dj die er mee werkt. Ze hebben thuis ander gerief staan dan op locatie en verschieten dan dat het niet werkt.

Ge moet u systeem door en door kennen en ge moet weten wat er mis kan gaan. Dus hoe meer ge het gebruikt op locatie, des te meer ge weet waar de problemen zitten. En ik heb het al veel gedaan, dus voor mij is het een piece of cake. Ik neem men eigen naalden mee, maakt de kans op een slecht signaal ook altijd kleiner. En neem ook meerdere timecode platen mee.

NinjaTune

Legacy Member
Ook al redelijk veel meegemaakt dat velen het systeem gewoon zelf niet kennen. Hoeveel miserie er soms niet is als je ervan moet overnemen. Op z'n minst moet je weten hoe je het terug in orde zet voor iemand die zonder dergelijk systeem erna komt..

Bobson

Legacy Member
mja, als je nog nooit de achterkant van een mixer gezien hebt, is er natuurlijk een probleem. Maar sommige discotheken maken het ook moeilijk. Weinig plaats achter de mixer of tientallen kabels zonder functie die in de knoop zitten. Je zou als eigenaar toch gemakkelijk met labeltjes kunnen werken. Of een kleurencode: de zwarte kabels zijn van de technics, de oranje van de pio's. en al kabels leggen voor timecode. Dat maakt het voor iedereen gemakkelijker.

Ik vind het argument van, draai toch gewoon met cd's belachelijk. Daarvoor heb ik dat timecode systeem niet gekocht om daar enkel thuis mee te draaien.

Nightmare`

Legacy Member
Hier werkt het toch perfect altijd.

Kheb alleen het probleem met traktor scratch dat ik traktor soms 3/4 keer moet starten en afzetten vooraleer het echt werkt.
Iemand hier ervaring mee? Soms weet waaraan dit kan liggen? Kheb er geen idee van, het werkt altijd na 3-4 keer op en af te zetten (nooit meer en nooit van de 1e keer) , pretty weird :)

deathsythe

Legacy Member
Dj-DC zei:
mja, als je nog nooit de achterkant van een mixer gezien hebt, is er natuurlijk een probleem. Maar sommige discotheken maken het ook moeilijk. Weinig plaats achter de mixer of tientallen kabels zonder functie die in de knoop zitten. Je zou als eigenaar toch gemakkelijk met labeltjes kunnen werken. Of een kleurencode: de zwarte kabels zijn van de technics, de oranje van de pio's. en al kabels leggen voor timecode. Dat maakt het voor iedereen gemakkelijker.

Ik vind het argument van, draai toch gewoon met cd's belachelijk. Daarvoor heb ik dat timecode systeem niet gekocht om daar enkel thuis mee te draaien.

ik heb er niet veel verstand van maar je hebt toch van die bakjes waar je dat gewoon moet inpluggen(een soort switcher)? dus geen gezeur met kabels,... of wordt dat bijna niet aangekocht door discotheken?

Therapy

Legacy Member
Vandaag eindelijk setje Syrincs aangekomen.
Hoe heerlijk da die pompen nie normaal ! :love:

Nijntje

Legacy Member
Aangezien ik alles al voorgehad heb is hetgeen ik meeneem best overkill.
2 Headphones (meermaals HDJ-1000 gebroken dus upgrade naar 2000 en nu altijd reserve mee): HDJ-2000 en men oude HDJ-1000.
2 Macbook Pro's (heb al eens crash gehad dus backup Macbook Pro mee, aangezien ik max 2 dagen vrij ben kan ik die niet opsturen en tijdig terughebben)
2 Serato bakjes. (Had enkel de SL1 maar met de SL3 toch maar die erbij genomen. Zo heb ik ook reserve moest er eens iets foutgaan)
2 Night Club E MKII's + reservenaalden (afhankelijk of ik veel live vinyl gebruik, anders gewone pro's en nightclub's als reserve)
2 Concorde Pro's + reservenaalden

Heb alles al kapot gehad tijdens draaien.
Zowel headphone als macbook als mijn element (dus niet enkel de naald). Heb me dan ook maar voorzien op reserve elementen. En nee, ik draag echt wel zorg voor mijn materiaal maar het wordt intensief gebruikt.
Voorkomen > Genezen

En er zijn voorlopig nog maar zeer weinig zaken/clubs/discotheken waar ze een SL1 bakje met externe voeding hebben staan. Enkel nog maar in de Carré tegengekomen. Over welke discotheken spreek je dan DJ-Dc? Je klinkt alsof je uit ondervinding spreekt en ben best wel geïnteresseerd/benieuwd waar ze die dingen nog meer doen?

deathsythe

Legacy Member
mja ge draait echt professioneel niet? dan lijkt het mij op die macbook na, vrij logisch :p

Nijntje

Legacy Member
Professioneel idd maar ik ken bitter weinig DJ's, zelfs mensen die het beroepsmatig doen en relatief grotere namen die al die extra zaken meenemen.
2de Macbook lijkt me wel pretty standard. Als om één of andere reden de laptop het begeeft kan je niet eens beginnen aan je set. Heeft niet veel zin om alle CD's en vinyls mee te sleuren aangezien je dan evengoed geen digitaal systeem had kunnen aanschaffen ;-)

Bobson

Legacy Member
Nijntje zei:
En er zijn voorlopig nog maar zeer weinig zaken/clubs/discotheken waar ze een SL1 bakje met externe voeding hebben staan. Enkel nog maar in de Carré tegengekomen. Over welke discotheken spreek je dan DJ-Dc? Je klinkt alsof je uit ondervinding spreekt en ben best wel geïnteresseerd/benieuwd waar ze die dingen nog meer doen?

Ik heb het dan ook over de kleine discotheek en danscafé. En das uwe coté ni denk ik. Maar ik denk dat de meeste hier in kleine zaaltjes en danscafé's die er over in vlaanderen zijn, moeten draaien. En voor mij moet er daar geen serato of traktor staan, maar ik vind beetje orde mag wel. En het enige danscafé in antwerpen dat ik ken met serato+macbook dat er vast blijft staan, is café au lait.

En als ik kijk naar Anvers, Local, Red&blue, petrol is er echt wel plaats voor een timecode systeem ? en is het daar makkelijk aan te sluiten ? Dat weet ik niet.

Als ik het dan heb over de meeste studentencafé's + zaaltjes (Biokot, konijnenpijp, de spoed, aalmoezenier, ... ) in zo'n zaaltjes is het echt een puinhoop.

desert storm

Legacy Member
moonflower werken altijd met serato (of is 't traktor) en die draaide tot voor kort altijd in de red&blue (nu draaien ze in de noxx) ;)

CdA wordt er boven in de momsclub balcony ook altijd met serato gedraaid...

('k heb het nu wel over de donderdagen)

GiJay

Legacy Member
Nijntje zei:
Professioneel idd maar ik ken bitter weinig DJ's, zelfs mensen die het beroepsmatig doen en relatief grotere namen die al die extra zaken meenemen.
2de Macbook lijkt me wel pretty standard. Als om één of andere reden de laptop het begeeft kan je niet eens beginnen aan je set. Heeft niet veel zin om alle CD's en vinyls mee te sleuren aangezien je dan evengoed geen digitaal systeem had kunnen aanschaffen ;-)

CD's zijn ook digitaal :P.

enZiiime

Legacy Member
Kem noggis klein vraagske :p

Kzit hier dus met een Technics Headphone RP-DJ 1210. Maarja die draad is al volledig naar de zak (uitgerokken etc), maar de hoofdtelefoon is voor derest nog perfect in orde, heeft iemand enig idee waar ik zo'n soort van huls kan bestellen voor over die draad te trekken (zodat deze niet om de 2 minuten in de knoop zit en daardoor soms van menne kop wordt getrokken).

Gisteren viel het gvd op men platenspeler met alle gevolgen van dien voor de plaat die oplag :(

Nijntje

Legacy Member
GiJay zei:
CD's zijn ook digitaal :P.

Kommaneuker :p

Meeste zaken / discotheken staan dat toe.
Laurent draait in local ook serato, carré serato, la rocca serato, ...
Meeste zijn wel voorzien om het aan te sluiten ;)

007neok007

Legacy Member
Hellowkes,

Ik zit hier met een probleem met de naald van mijn platenspeler (ik denk toch dat het de naald is..). Wanneer ik de naald op een plaat leg hoor ik een constant geruis. Is dit te wijten aan een kapotte naald en zoja welke eenvoudige, niet te dure naald zou ik dan beste kunnen kopen?
Ik speel nog maar heel af en toe met enkele plaatjes en dan is het té zot om een dure ortofon naald ofzo te kopen. Ik had gedacht aan zoiets , aangezien mijn platenspeler ook een reloop is. (rp 4000)

Alvast bedankt

DaMob

Legacy Member
Dat kan vanalles zijn, stof aan de naald, slecht contact tussen de cartridge en de toonarm
En het is niet omdat uw platenspeler reloop is, dat je ook een naald van reloop moet kopen
De ortofon concorde pro is helemaal niet duur, dat is een goede prijs/kwaliteit verhouding

Maar check eerst maar eens of je naald echt kapot is, probeer ze eens op een andere platenspeler te steken en kijk dan eens of het nog een geruis geeft

mathiasvn

Legacy Member
kheb hier een klein vraagje :)
als je op de link hieronder klikt zie je MSTRKRFT aan het werk
op coachella beach in 2007...je ziet zo heel efkes hun pc scherm maar heeft er
iemand een gedacht welk programmatje dat die mannen gebruiken? :)
kweet het geen gemakkelijke vraag maar kan het maar is proberen e :)

YouTube - MSTRKRFT - Coachella 2007 (clip 1 of 5)

mathiasvn

Legacy Member
mm nice da je da direct weet :p en is da goed om te gebruiken? of zijn er betere dingen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan