Archief - Het grote 'DJ-vragen' topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

deathsythe

Legacy Member
die van 60/70 kunnen niet meer rechtstaan dus hou er geen rekening mee


:p
neen, vlaamse schlagers, will tura, maar ook typische hitjes van vroeger, witney houston bijv, of ann christie, van die toestanden :p

desert storm

Legacy Member
70's en 80's vooral, al 't geen dat ouder is, is amper dansbaar imo :p

GiJay

Legacy Member
Therapy zei:
Yo, zitten bij die syrincs de kabels om uw satellieten te verbinden met uw subwoofer?
Ik veronderstel van wel ma toch maar even vragen voor de zekerheid. :)

Ja... ze zijn wel maar 1,8 of iets in die trend. Het valt tegen in ieder geval. Wil je ze ophangen of een beetje van je afzetten, dan zou ik voor langere gaan.

TooChé

Legacy Member
Drejke zei:
Yuw,

Morgen zal ik moeten draaien voor mensen van de leeftijd van 20-60/70 jaar...
Ik heb zoiets nog nooit gedaan en ik vraag mij af wat voor muziek ik zal moetten draaien.
Ik dacht eraan om gewoon vanalles mee te pakken zoals: hits van nu, 90s, Foute muziek, nederlandstalige muziek, den top 1000 aller tijden ... Iemand enig advies wat voor muziek te draaien op zulke feestjes? Lastige leeftijdscategorie ( het verschil is gewoon tegroot)! :D

veel vlaams, en klassiekers (zie radio2 top 1000 aller tijden, de eerste 50 ofzo :p)

vlaams, 70, 80 (90's al zeker wa minder), hedendaagse muziek (maar gene mee zware beats), en slows, die hebben ook veel succes altijd

kisthechef

Legacy Member
Beetje jaren '60 rock 'n roll. Altijd plezant om in te smijten, en alle leeftijden kunnen zich daar op amuseren.

Blezz

Legacy Member
neem geen booking aan als ge het niet kunt draaien, nog altijd de beste oplossing imo

Xavez

Legacy Member
BieZ zei:
neem geen booking aan als ge het niet kunt draaien, nog altijd de beste oplossing imo

Bwoah, niet mee akkoord: door te doen leert ge het. You can only judge a man not by the way he fucks up, but by the way he stands up again after he has fucked up ;).

Nightmare`

Legacy Member
Analyze. zei:
Nu ik ben daar een paar x gaan draaien en kben daar eigenlijk niet echt wild van van zon dubbele cd spelers. Dus ondertussen ben ik zoal wat gaan kijken voor alternatieve maar ik heb niet echt een idee van welk dat prijs kwaliteit goed materiaal is.
Ik heb er ook al over nagedacht om met platen te beginnen draaien, maar bij de aankoop van platen twijfel ik omdat ik daar niet echt mee vertrouwd ben.

Nu mijn vraag was of jullie misschien wat advies of sugesties kunnen geven.
Ik heb momenteel een budget van om en bij de €400
Mocht ge over een degelijke laptop beschikken ->
My 2 cents:
Er staan hier op t forum 2x synq xtrm1 platenspelers te koop vr 425 euro (zeer degelijk materiaal!).
Onlangs is traktor scratch duo uitgekomen, vr rond de 300 euro valt dat te verkrijgen ( vr traktor scratch pro bestaan er studentenversies, kweetni hoe da zit met dieje duo maar als t zo is zou t mss wel vr een 200 zijn).
Doe daar nog een mengpaneel bij nr keuze en ge bent vertrokken... ge zit dan weliswaar aan t dubbele van uw budget (400 euro is echter wel zeer weinig ...).
T voordeel dat ge hebt is dat ge over echt degelijk materiaal beschikt, wat minder sterk zijn waarde verliest dan zo'n dubbele cd-speler... als ge t ooit zou verder verkopen ... .

Xavez

Legacy Member
Verkoop je het geheel of verkoop je ze apart? En wat is je vraagprijs ongeveer?

Blezz

Legacy Member
Xavez zei:
Bwoah, niet mee akkoord: door te doen leert ge het. You can only judge a man not by the way he fucks up, but by the way he stands up again after he has fucked up ;).

true, maar vraag dan iemand met wat ervaring mee voor de eerste keer, en zo leert ge. Een feest draaien vr mensen van 20 tot 60 is echt enorm moeilijk, zoniet het moeilijkste voor een DJ..

Drejke

Legacy Member
Hawel dacuba maakt is een prijske voor alles :p

Ik ken nog iemand die net CDJ 800's wilt kopen, als hij het niet te duur vind 2dehands.
Die sennheiser hoofdtelefoon, syrincs setje en slappa map lijkt me nog wel iets voor mij :D

Xavez

Legacy Member
BieZ zei:
true, maar vraag dan iemand met wat ervaring mee voor de eerste keer, en zo leert ge. Een feest draaien vr mensen van 20 tot 60 is echt enorm moeilijk, zoniet het moeilijkste voor een DJ..

Klopt wel, heb het ook een paar keer gedaan vroeger. Goeie beproeving voor de zenuwen :D. Maar inderdaad: best iemand meevragen met wat ervaring dan. Nuja, als vuurdoop kan het wel tellen ^^

NinjaTune

Legacy Member
Ja vanwaar die prijsstijging eigenlijk bij de cdj's? Heb da ook opgemerkt.

[EZ]

Legacy Member
wss, in hun hifi-afdeling zijn der ook ontslagen aangekondig zag'k overlaatst op't nieuws.

NinjaTune

Legacy Member
Ah bon.. Iemand trouwens connecties binnen producent Pioneer, Denon, ... (doe mijn thesis onderzoek +/- over dergelijke prijszettingen).

aXl_

Legacy Member
das wel bummer. Ik was van plan van de zomer een vakantiejobje te doen om me een cdj800 aan te schaffen daar één van m'n cd spelers af en toe random cd's begint te weigeren maar hiermee is die goesting ook wel serieus bekoeld. Met een prijsstijging van bijna 200€ worden dat wel heel prijzige dingetjes ^^

deathsythe zei:
crisis bij pioneer? minder vraag, hogere prijzen zeker :)

dat lijkt me nogal rare redenering. Hoe hoger de prijs, hoe lager de vraag en omgekeerd ^^

aXl_

Legacy Member
jama, 1: ik koop enkel 2de hands als ik een ongelofelijk koopje kan doen, anders verkies ik nieuw
2: vakantiejob is voor de zomer. Ik heb de gewoonte geld pas uit te geven als ik het heb :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan