Archief - Het grote 'DJ-vragen' topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ozl

Legacy Member
Ik vraag me af wat er gebruikt wordt van kabel om een laptop te verbinden met een mengpaneel/versterker. Thuis heb ik nu een gewoon kabeltje 'male to two male RCA male audio' (https://www.mycablemart.com/store/images/products/867_small.jpg) maar vanaf het volume wat hoger staat en de muziek fade out of wordt stiller hoor ik het gezoem van mijn laptop door de luidsprekers.

Waaraan zou dat liggen? Slechte kabel? Of ligt het aan mijn laptop? Ik werd gevraagd om vanavond met een maat ffkes in te springen op een fuif en we hebben wel cd's genoeg maar ik zou wel eens willen proberen met laptop ook maar dan moet dat geruis weg.

ozl

Legacy Member
Kheb het ff getest op de batterij en dat is al iets beter. Maar kheb nog wat verder gezocht en blijkbaar is daar niet veel aan te doen buiten een externe geluidskaart of een kabel/stopcontact zonder aarding maar ik weet niet of dat vanavond aanwezig gaat zijn.

Nightmare`

Legacy Member
kheb al wat gegoogled maar gezien mijn beginnersverstand kan ik de uitleg die ik reeds ben tegengekomen, niet zo goed aan uit ...

=> hoe kan ik recorden met die functie in traktor scratch? iets van 'external', 1 kanaal aanwijzen dat niet wordt gebruikt en master out naar dieje input of input van audio8 ?
mocht iemand een zeer simpele (beginners-verstaanbare) uitleg hebben, enorm bedankt bij voorbaat!

Anoniem09

Legacy Member
coebeest zei:
Kheb het ff getest op de batterij en dat is al iets beter. Maar kheb nog wat verder gezocht en blijkbaar is daar niet veel aan te doen buiten een externe geluidskaart of een kabel/stopcontact zonder aarding maar ik weet niet of dat vanavond aanwezig gaat zijn.

Mja een kabel zonder aarding gaat hetzelfde resultaat geven als gewoon op batterij eh, je zal er nog steeds last van hebben. Zijn de spoeltjes op het moederbord etc die interfereren met de geluidschip op het moederbord. Bij het ene merk is dit wat meer, bij het andere wat minder. Enigste oplossing is een externe geluidskaart kopen.

Drew

Legacy Member
Nightmare` zei:
kheb al wat gegoogled maar gezien mijn beginnersverstand kan ik de uitleg die ik reeds ben tegengekomen, niet zo goed aan uit ...

=> hoe kan ik recorden met die functie in traktor scratch? iets van 'external', 1 kanaal aanwijzen dat niet wordt gebruikt en master out naar dieje input of input van audio8 ?
mocht iemand een zeer simpele (beginners-verstaanbare) uitleg hebben, enorm bedankt bij voorbaat!
Eerst en vooral ga je bij de instelling bij Traktor naar Recording, je kiest channel C of D maakt niet veel uit.

Eens je dat gedaan hebt, neem je een kabel met aan beide zijden een rode en witte mannelijke stekker. De ene kant steek je in een record/master/booth uitgang van je mengpaneel, de andere kant plug je in een Input kanaal van je Audio 8 geluidskaart.

Dit is aan de kant waar je ook je een microfoon kunt inpluggen, je steekt de kabel in het kanaal dat je gekozen hebt in Traktor. Op deze foto zie je duidelijk Channel C en D Input: http://www.native-instruments.com/uploads/pics/AUDIO8DJ_back_01.jpg ;)

PsYchO.p2

Legacy Member
[EZ];11380817 zei:
Iemand al gekocht bij RJshop? Goede, snelle service?
Ja, vooral hun verzendingskosten zijn in vergelijking met andere nl shops een pak lager, twee cdjs en headset van besteld, beiden kwamen zeer snel aan

desert storm

Legacy Member
correct. tip: bestel hem op musicstore.de, daar kosten ze beiden 159 euro (en gratis verzending vanaf 100 euro dus geen verzendingskosten)

bountty

Legacy Member
Man, 40 euro verschil voor een krulsnoerke is dan toch erg veel :x.

Bedankt voor de tip :)!

EDIT: dat is dan deze die met krulsnoer is eh? want ge hebt mss 10 verschillende soorten, en het staat er niet expliciet bij, maar de C staat voor krulsnoer dacht ik?

apex^

Legacy Member
yupyup, crulsnoer, of crulsnür int duits

:p sorry kon het niet laten, denk van wel ja :)

ozl

Legacy Member
koenpje zei:
Mja een kabel zonder aarding gaat hetzelfde resultaat geven als gewoon op batterij eh, je zal er nog steeds last van hebben. Zijn de spoeltjes op het moederbord etc die interfereren met de geluidschip op het moederbord. Bij het ene merk is dit wat meer, bij het andere wat minder. Enigste oplossing is een externe geluidskaart kopen.

Ok bedankt voor de uitleg. Ik ga wel eens rondkijken dan voor een externe geluidskaart want bij mij thuis irriteert het mij ook enorm. Ik word er echt zot van.

Analyze.

Legacy Member
Yoe

Euhm, ik en ne kameraad zouden graag beginnen draaien.
De situatie is dat mijne kameraad ondertussen als zijn gerief heeft gekocht namelijk een Synq CDX-2.
Nu ik ben daar een paar x gaan draaien en kben daar eigenlijk niet echt wild van van zon dubbele cd spelers. Dus ondertussen ben ik zoal wat gaan kijken voor alternatieve maar ik heb niet echt een idee van welk dat prijs kwaliteit goed materiaal is.
Ik heb er ook al over nagedacht om met platen te beginnen draaien, maar bij de aankoop van platen twijfel ik omdat ik daar niet echt mee vertrouwd ben.

Nu mijn vraag was of jullie misschien wat advies of sugesties kunnen geven. Alles is welkom (behalve zo van die midi controllers van hercules ed) .
Ik heb momenteel een budget van om en bij de €400

Dank bij voorbaat.

Therapy

Legacy Member
Yo, zitten bij die syrincs de kabels om uw satellieten te verbinden met uw subwoofer?
Ik veronderstel van wel ma toch maar even vragen voor de zekerheid. :)

Therapy

Legacy Member
Yo, zitten bij die syrincs de kabels om uw satellieten te verbinden met uw subwoofer?
Ik veronderstel van wel ma toch maar even vragen voor de zekerheid. :)

deathsythe

Legacy Member
Analyze. zei:
Yoe

Euhm, ik en ne kameraad zouden graag beginnen draaien.
De situatie is dat mijne kameraad ondertussen als zijn gerief heeft gekocht namelijk een Synq CDX-2.
Nu ik ben daar een paar x gaan draaien en kben daar eigenlijk niet echt wild van van zon dubbele cd spelers. Dus ondertussen ben ik zoal wat gaan kijken voor alternatieve maar ik heb niet echt een idee van welk dat prijs kwaliteit goed materiaal is.
Ik heb er ook al over nagedacht om met platen te beginnen draaien, maar bij de aankoop van platen twijfel ik omdat ik daar niet echt mee vertrouwd ben.

Nu mijn vraag was of jullie misschien wat advies of sugesties kunnen geven. Alles is welkom (behalve zo van die midi controllers van hercules ed) .
Ik heb momenteel een budget van om en bij de €400

Dank bij voorbaat.
voor €400 eur heb je 1 deftige tabletop (zelfs nog niet bijna), of ge hebt van die goedkopere jbsystems, maar dan zijt ge veel beter af met zo een dubbelaar van synq.

besluit voor €400 kunt ge geen goede single cd spelers kopen, als ge dan nog nen mixer nodig hebt, dan gaat ge uw budget serieus mogen opschroeven...

draaitafels zijn tijdelijk goedkoper, en daarmee bedoel ik, daar moeten naalden op, die verslijten, daar moet ge platen voor kopen, die kosten ook een serieus pak geld...

dus oplossing;

dubbele cd speler als ge het 'goedkoop' wilt houden...

@ therapy, IK DENK van wel, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze enorm kort zijn...

Drejke

Legacy Member
Yuw,

Morgen zal ik moeten draaien voor mensen van de leeftijd van 20-60/70 jaar...
Ik heb zoiets nog nooit gedaan en ik vraag mij af wat voor muziek ik zal moetten draaien.
Ik dacht eraan om gewoon vanalles mee te pakken zoals: hits van nu, 90s, Foute muziek, nederlandstalige muziek, den top 1000 aller tijden ... Iemand enig advies wat voor muziek te draaien op zulke feestjes? Lastige leeftijdscategorie ( het verschil is gewoon tegroot)! :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan