Archief - Het grote 'DJ-vragen' topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pred

Legacy Member
zeg euh ik moet binnenkort op een feestjen wat muziek opzetten, nu wou ik dat via de pc doen .. maar kent er iemand een GRATIS programma'ke dat nummerkes aaneen kan "mixen"? gewoon het ene liedje uitfaden en het andere infaden dus eigenlijk
zoals BPM enzo doet, 2 lijstjes nummers en hopppaaa..afwisselend afspelen maar het mag ook veel simpeler dan BPM etc.

en liefst een program dat niet om de haverklap crasht :p

bountty

Legacy Member
Van virtual dj hebt ge nen trial voor 20 dagen ofzo, daarbij hebt ge zo een functie.

Tr0j4n

Legacy Member
Simpel vraagje:

Heb je ook Vinyls waar meer dan 1 tracks op staan? Ik bedoel dan voornamelijk zijn er vinyls die kleine albums zijn?

Ikb en een complete leek op dit gebied maar wil me er in verdiepen dus....

Bartel

Legacy Member
Samplers zijn simpelweg de tegenhanger van verzamelcd's.

Er staan dus meerdere nummers op 1 vinyl, van verschillende artiesten.
Legato Samplers zijn bekende voorbeelden hiervan.
Maar ook La Musique Fait La Force brengt samplers uit (met nummers van Solid Sounds)

Legato Sampler - Discogs Search

Hier zie je voorbeelden van Legato Samplers...

Tr0j4n

Legacy Member
Aaah ok ^^

Bestaat het ook dat bijvoorbeeld bestaande albums (Switch 13, Ministry of Sound,....) op vinyl worden gezet?

[EZ]

Legacy Member
Gemixte albums niet, maar van sommige verzamelcd's komen er zoals Bartel al zei wel samplers uit, of soms komen er van mixed CD's samplers uit waar enkele tracks helemaal op staan (zoals bij Tiësto's ISOS-reeks)

PsYchO.p2

Legacy Member
ik heb een vraagje over elkaar cancellende of versterkende basses, wat ik er over vind is dat men zegt "ja werk met EQ om dat effect weg te werken"
nu heb ik hier een vb'tje opgenomen van 1 overgang MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service rond 48sec dacht ik dus "ik zal ipv full bass track 1 nu beide 3kwart bass zetten" en dan hoort ge dus dat die kick echt afzwakt. Enig idee wat dan wél te doen met EQ om dit effect te vermijden? want het komt nogal vaak bij me voor als ik probeer beide basses te laten samenwerken :)

deathsythe

Legacy Member
PsYchO.p2 zei:
ik heb een vraagje over elkaar cancellende of versterkende basses, wat ik er over vind is dat men zegt "ja werk met EQ om dat effect weg te werken"
nu heb ik hier een vb'tje opgenomen van 1 overgang MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service rond 48sec dacht ik dus "ik zal ipv full bass track 1 nu beide 3kwart bass zetten" en dan hoort ge dus dat die kick echt afzwakt. Enig idee wat dan wél te doen met EQ om dit effect te vermijden? want het komt nogal vaak bij me voor als ik probeer beide basses te laten samenwerken :)

probeer gewoon, bass eerste liedje volledig hetzelfde te doen, het andere liedje alles wat minder zetten, vanaf dat de timing er is, de beide bassen verdraaien...
of hoe moet ik het uitleggen :p

bountty

Legacy Member
Vraagje: als ik liedjes via djdownload.com download, kan ik die dan zoveel kopiëren als ik wil? Want de PC waarop ik die ga downloaden is die van mijn vader, omdat dat makkelijker is voor netbanking, maar ik zou die dan via mijn memorystick naar mijn laptop willen overzetten, die ik gebruik voor mijn muziek. Gaat dat gaan zonder problemen? Misschien een beetje een overbodige vraag, maar ik heb al zo'n dingen gehoord dat daar beveiliging opzat ofzo. Bedankt op voorhand al :).

DaMob

Legacy Member
Volgens die kullen van sabam moet het liedje op het medium blijven staan waar je het op download. Dus kopies zijn niet toegestaan

bountty

Legacy Member
Ok kheb het nu zo geregeld: betaal via mn pa zijn PC en blijkbaar kun je het dan downloaden op de PC waar je de tracks op wilt, dus geen probleem :).

djFexx

Legacy Member
DaMob zei:
Volgens die kullen van sabam moet het liedje op het medium blijven staan waar je het op download. Dus kopies zijn niet toegestaan

Kunde da funderen?? Anders zittek id penarie :cry:

[EZ]

Legacy Member
Vraag'k me ook wel af, maar als het medium een PC is, maakt het toch niet uit welke PC dat is?

Anders zou ge bij de aankoop van nen andere laptop alle liekes opnieuw moeten kopen!? :p

djFexx

Legacy Member
[EZ];11365760 zei:
Vraag'k me ook wel af, maar als het medium een PC is, maakt het toch niet uit welke PC dat is?

Anders zou ge bij de aankoop van nen andere laptop alle liekes opnieuw moeten kopen!? :p

Idd + als ge rechtstreeks op externe hd download... Denk dagge gewoon moet kunnen bewijzen dagge dervoor betaald hebt, is gelijk bij ne cd of vinyl he..

Tr0j4n

Legacy Member
Hey,
ik heb een probleem. Heb mij vandaag 2 Stanton T.50's gekocht, mijn allereerste turntables.
De turntables waren ee deel van de Set van stanton.
Nu is het probleem. De belt drive zit er niet bij, of is kwijt....
Mijjn platen draaien dus niet rond.
Kan ik die belt ergens apart kopen? of is er een andere tip die jullie mij kunnen geven?

Graag snel antwoord ,)

Greetz

Bartel

Legacy Member
Teruggaan naar de verkoper en geld terugvragen (platenspelers inleveren, belt drives zijn ECHT niks waard, geloof mij)
Ga dan voor een JB HQ-30 als ge toch maar een klein budget hebt (vinyl kost trouwens hopen geld, hou dit in rekening)

Tr0j4n

Legacy Member
Maar ik zou graag alles houden, alles staat mooi, en vinyls zijn al gekocht, ik heb gewoon 2 belts nodig... de vraag is, waar?

nonkel wulle

Legacy Member
Iemand die enige west-vlaamse dj's weet die wa volk trekken? (voor een beperkt budget^^)

Zaal is wel max 250 man.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan