Archief - Het grote 'DJ-vragen' topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Therapy

Legacy Member
Hey, om verder te gaan op de eeuwig durende strijd der boxen zou ik graag weten hoe groot het verschil is tussen een Rokit Powered RP-6 G2 en een Rokit Powered RP-8 G2.
Ben aan het twijfelen tussen syrincs setje en een van deze 2.
Zou zijn om te draaien en een beetje producen.

Therapy

djFexx

Legacy Member
Kan iemand mij even de verschillen tss de Sync xtrm1 en technics sl1200 mk2 uitleggen? merci!

Nightmare`

Legacy Member
Aanraders van deftige koptelefoons? ( wat zijn zo de toppers prijs/kwaliteit? hoeven niet de aller aller besten te zijn uiteraard ...)

Verder iemand ervaring met reloop rmx 30 ? Degelijk materiaal? Zijn er nog veel belangrijke verschillen tussen rmx 30 en 40 buiten 3 ipv 4 kanalen?
thx

[EZ]

Legacy Member
De 40 heeft effecten, de 30 niet.
Kheb hier de RMX-40 (Blackfire) staan, zeer degelijk materiaal voor z'n prijs imo :)



Qua koptelefoons hangt veel van u budget af :p

deathsythe

Legacy Member
Nightmare` zei:
Aanraders van deftige koptelefoons? ( wat zijn zo de toppers prijs/kwaliteit? hoeven niet de aller aller besten te zijn uiteraard ...)

Verder iemand ervaring met reloop rmx 30 ? Degelijk materiaal? Zijn er nog veel belangrijke verschillen tussen rmx 30 en 40 buiten 3 ipv 4 kanalen?
thx

<100EUR -> stanton dj pro 2000 (of hoe heet dat weer), reloop rhp 10, reloop rh3500
<150EUR -> Technics RP-DH 1200, sennheiser hd25
<200 EUR -> sennheiser hd25 (met opties), Pioneer HDJ-1000
<300 EUR -> Pioneer HDJ-2000

ongeveer, de sennheiser heeft wat mindere bass, de technics gaat superhard, maar de bouwkwaliteit van de sennheiser is toch wel superieur (en ook die van de hdj 2000 maar die kost je 300 eur ;) )

anders moet je maar eens kijken naar mijn weblog, daar staat de goedkopere reloop rh 3500 vs sennheiser hd25 besproken...

djFexx

Legacy Member
dacuba zei:
Euhm begin hiermee: klik

En omdat je 't zo lief vraagt.. klik nog eens

Hmmmm google.. Nog nooit van gehoord, wat zou het nut anders zijn van een topic waar je rechtstreeks in dialoog kan gaan? :)

Gelukkig maak je het nog goed met je tweede link! merci

Nightmare`

Legacy Member
[EZ];11267318 zei:
De 40 heeft effecten, de 30 niet.
Kheb hier de RMX-40 (Blackfire) staan, zeer degelijk materiaal voor z'n prijs imo :)

Qua koptelefoons hangt veel van u budget af :p
Andere effecten dan die mogelijk zijn met traktor scratch?

budget koptelefoon +- 150 euro.
Ik zag een pioneer hdj 1000 voor 179 in promo (ipv 229), wat zijn de meningen daar over?

Met die sennheiser hd 25 bedoel je toch: Sennheiser HD25-1 ii ? Die heb ik gevonden voor 159 (promo, komende van 208). Maar kvond het nogal verwarrend omdat ze in die shop ook gwn sennheiser hd 25 aanbieden en die kost wel nog 208. die 'ii' staat voor nieuw model ofzo?

[EZ]

Legacy Member
dunno of het andere zijn dan bij Traktor, maar effecten hardwarematig aansturen is toch leuker dan klikken (tenzij ge natuurlijk nog een midi-controller hebt)

vanop New-Line:
"Toewijsbare effect unit (Pan, Trans, Delay, Echo, Flanger, Filter, Phase, Pitch Shifter) met tijd en level parameters"

Gurdt

Legacy Member
kheb ook een reloop rmx 40 blackfire
naast die effecten wat EZ hierboven zei, hebt ge ook nog een send/return, voor externe effecten dus

als ge ooit moet kiezen tussen blackfire of USB, ga voor blackfire, die usb input gebruikt ge wrs toch niet en de blackfire heeft heerlijke rubbere knobs ;) en ziet er natuurlijk een stuk vetter uit, het oog wil ook wat!

van headphone heb ik een stanton DJ PRO 2000 S
degelijk en knap ding, wel 70 euro, ma de kwaliteit maakt het ook wel weer goed
(en de headphone kwaliteit is vr mij nogal belangrijk gezien ik altijd op de koptelefoon mix, nooit op boxen dus)

deathsythe

Legacy Member
Nightmare` zei:
Met die sennheiser hd 25 bedoel je toch: Sennheiser HD25-1 ii ? Die heb ik gevonden voor 159 (promo, komende van 208). Maar kvond het nogal verwarrend omdat ze in die shop ook gwn sennheiser hd 25 aanbieden en die kost wel nog 208. die 'ii' staat voor nieuw model ofzo?
de goedkoopste versie bevat een zakske met gewoon de koptelefoon en een snoer (met 6.5mm en 3.5 mm jack) die duurdere versies hebben een extra krulsnoer, extra earpads

desert storm

Legacy Member
Nightmare` zei:
Andere effecten dan die mogelijk zijn met traktor scratch?

budget koptelefoon +- 150 euro.
Ik zag een pioneer hdj 1000 voor 179 in promo (ipv 229), wat zijn de meningen daar over?

Met die sennheiser hd 25 bedoel je toch: Sennheiser HD25-1 ii ? Die heb ik gevonden voor 159 (promo, komende van 208). Maar kvond het nogal verwarrend omdat ze in die shop ook gwn sennheiser hd 25 aanbieden en die kost wel nog 208. die 'ii' staat voor nieuw model ofzo?

de HD-25 C-II (de volledige versie met 3m krulkabel) komt op 159 euro in de musicstore (gratis verzending!). beter kan je niet vinden denk ik :) hdj-1000 kost evenveel, maar klinkt beduidend minder. je betaalt vooral de naam.

Nijntje

Legacy Member
desert storm zei:
de HD-25 C-II (de volledige versie met 3m krulkabel) komt op 159 euro in de musicstore (gratis verzending!). beter kan je niet vinden denk ik :) hdj-1000 kost evenveel, maar klinkt beduidend minder. je betaalt vooral de naam.

Dan heb je duidelijk nog geen HDJ-1000 deftig in je handen gehad.
Ik heb deze gedurende 4 jaar intensief gebruikt. As in 3 tot 4 avonden per week.
Klank niet zo geweldig als de senheiser? Niet akkoord.
De accenten liggen anders in vergelijkingen met de HD25.
De lagere banden bij de HDJ worden veel sterker geaccentueerd dan de hoge. Simpel, veel bas en weinig hoge tonen. De HD25 klinkt dan weer meer als een hifi hoofdtelefoon. Is gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur.

HD25: simpel, gewoon goed. goede klank, niet duur (als je kijkt voor een echte headphone niet nee, ik spreek niet over reloops of JB prullen) en gaat erg lang mee. Nadeel voor mij waren de kleine oorschelpen. Ik heb nogal grote oren en heb graag dat deze afgedekt zijn.

HDJ-1000: Goede klank, kostprijs weet ik niet hoe deze zich verhoudt tot de HD25. Zeer sterke bassen en het ding gaat loeihard. Grootste minpunt is het scharnierpunt dat wel durft te breken (algemeen geweten). Ikzelf heb in 3-4 jaar tijd 3 van deze headphones versleten terwijl ik ze toch goed verzorg en altijd in de hardcase transporteer. (ik moet wel zeggen dat deze gemiddeld 4 avonden per week gebruikt werd dus wel zeer intensief, bij normaal gebruik gaat deze wel langer meegaan)

HDJ-2000: Mijn huidige headphone. Erg goed spul, nadruk niet meer zo hard op de lage banden en dat hoor je duidelijk. Bouwkwaliteit is ook een serieus stuk verbeterd. Voelt gewoon lekker aan door het gebruik van magnesium (als ik me niet vergis). Dit is echt wel de Aston Martin onder de professionele headphones van het moment. Geen discussie, dit is het beste ding money can buy at the moment. Alle dingen die verkeerd waren op de HDJ-1000 (brakke scharnieren, geen vervangbaar snoer, ...) zijn allemaal opgelost. Uitstekende klank en uitmuntende bouwkwaliteit. Als je het geld eraan kan geven (voor gewoon thuis wat te draaien vind ik het eerlijk gezegd a waste of money), zeker voor de HDJ-2000 gaan.

Drejke

Legacy Member
Nightmare` zei:
Andere effecten dan die mogelijk zijn met traktor scratch?

budget koptelefoon +- 150 euro.
Ik zag een pioneer hdj 1000 voor 179 in promo (ipv 229), wat zijn de meningen daar over?

Met die sennheiser hd 25 bedoel je toch: Sennheiser HD25-1 ii ? Die heb ik gevonden voor 159 (promo, komende van 208). Maar kvond het nogal verwarrend omdat ze in die shop ook gwn sennheiser hd 25 aanbieden en die kost wel nog 208. die 'ii' staat voor nieuw model ofzo?

Zet eerst maar eens nen HDJ1000 op en dan ne Sennheiser HD25...
Ik heb deze 2 al eens getest, geef mij maar de Sennheiser HD25 ( IN MIJN OREN! ), de HDJ 1000 is geen slechte koptelefoon, maar volgens mij een beetje overrated, ...Pioneer!... Die Pioneer's ( HDJ1000 & 2000 zijn volgens mij wel robuuster als nen HD25 van sennheiser, en hebben sterkere bassen daarom misschien beter om uit te gaan draaien dat ge ne Pioneer pakt ) Het beste wa ge zelf kunt doen is nog altijd testen.:music:

( Zelf heb ik een Technics RPDJ1200 gekocht ( 70&#8364; 2dehands ) voor thuisgebruik, en zeker wel content van voor die prijs :) )

desert storm

Legacy Member
Nijntje zei:
Dan heb je duidelijk nog geen HDJ-1000 deftig in je handen gehad.
Ik heb deze gedurende 4 jaar intensief gebruikt. As in 3 tot 4 avonden per week.
Klank niet zo geweldig als de senheiser? Niet akkoord.
De accenten liggen anders in vergelijkingen met de HD25.
De lagere banden bij de HDJ worden veel sterker geaccentueerd dan de hoge. Simpel, veel bas en weinig hoge tonen. De HD25 klinkt dan weer meer als een hifi hoofdtelefoon. Is gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur.

HD25: simpel, gewoon goed. goede klank, niet duur (als je kijkt voor een echte headphone niet nee, ik spreek niet over reloops of JB prullen) en gaat erg lang mee. Nadeel voor mij waren de kleine oorschelpen. Ik heb nogal grote oren en heb graag dat deze afgedekt zijn.

HDJ-1000: Goede klank, kostprijs weet ik niet hoe deze zich verhoudt tot de HD25. Zeer sterke bassen en het ding gaat loeihard. Grootste minpunt is het scharnierpunt dat wel durft te breken (algemeen geweten). Ikzelf heb in 3-4 jaar tijd 3 van deze headphones versleten terwijl ik ze toch goed verzorg en altijd in de hardcase transporteer. (ik moet wel zeggen dat deze gemiddeld 4 avonden per week gebruikt werd dus wel zeer intensief, bij normaal gebruik gaat deze wel langer meegaan)

HDJ-2000: Mijn huidige headphone. Erg goed spul, nadruk niet meer zo hard op de lage banden en dat hoor je duidelijk. Bouwkwaliteit is ook een serieus stuk verbeterd. Voelt gewoon lekker aan door het gebruik van magnesium (als ik me niet vergis). Dit is echt wel de Aston Martin onder de professionele headphones van het moment. Geen discussie, dit is het beste ding money can buy at the moment. Alle dingen die verkeerd waren op de HDJ-1000 (brakke scharnieren, geen vervangbaar snoer, ...) zijn allemaal opgelost. Uitstekende klank en uitmuntende bouwkwaliteit. Als je het geld eraan kan geven (voor gewoon thuis wat te draaien vind ik het eerlijk gezegd a waste of money), zeker voor de HDJ-2000 gaan.

Ivm de HDJ-2000 kan ik je volledig volgen (als ik de reviews op 't inet mag geloven), een betere HP kan je niet kopen voor 't moment ;)

Dan de HDJ-1000... ik heb er een paar keer mee gedraaid en eens thuis muziek mee beluisterd achter mijn pc. Het klopt volledig wat je zegt, de (sub)bass is veel prominenter aanwezig bij de Pioneer, maar dat is juist het probleem, het overstemt volledig de andere frequenties. Blijft de vraag ook waarom je dat nodig hebt, een geluidstechnicus/dj-HP moet neutraal klinken, niet aangedikt zoals een hifi-HP (ik vind dus de Pioneer beter geschikt als hifi ;) ). Ik mix overigens (bijna) altijd met de bass dichtgedraaid en ik denk dat ik niet de enige ben :) Over de bouwkwaliteit zwijg ik dan nog maar (maar dat heb je zo te zien zelf al ervaren). Een HP die nog geen jaar meegaat is schandalig, zeker als je er (toen nog) 180 euro voor neertelt.

Natuurlijk blijft een HP een persoonlijke keuze, maar ik wou er toch even op attent maken dat er nog andere HP's zijn dan die HDJ-1000 die je overal ziet. Naam is nog altijd geen garantie voor kwaliteit. En als je dan kan kiezen tussen een HDJ-1000 en HD-25 die allebei evenveel kosten, is de keuze (naar mijn mening) toch wel heel snel gemaakt. Al is het maar om de bouwkwaliteit en robuustheid van die HD-25 :)

Glexx

Legacy Member
Ik ben aan het denken om mijn platendraaiers weg te doen en een tweede cd-speler aan te schaffen.. Iemand een idee wat ik voor twee van deze exemplaren nog kan krijgen? Aangekocht in 2006, geloof ik, geen gebruikerssporen.

deathsythe

Legacy Member
hangt er nog af welke naalden, ik zou zeggen, zonder naalden 200EUR

007neok007

Legacy Member
Hey, weet er iemand iets over de lasers van een pioneer cdj 400. Ik dacht namelijk zo'n 2 exemplaren te kopen maar ik heb me door iemand laten wijsmaken dat deze lasers maar een goede 600h zouden kunne meegaan. De lasers van een pioneer cdj1000 zouden zo'n 2000h en meer moeten meegaan, volgens die persoon. Nu kan iemand mij daar meer over vertellen, want 600h lijkt me wel helemaal niet veel..

grtz koen

Tah_b00nz0r

Legacy Member
lijkt mij onzin :) is de laatste cd speler van pioneer dus kan mij echt ni inbeeldne dat die maar 600h zou mee gaan :x
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan