desert storm zei:
de HD-25 C-II (de volledige versie met 3m krulkabel) komt op 159 euro in de musicstore (gratis verzending!). beter kan je niet vinden denk ik

hdj-1000 kost evenveel, maar klinkt beduidend minder. je betaalt vooral de naam.
Dan heb je duidelijk nog geen HDJ-1000 deftig in je handen gehad.
Ik heb deze gedurende 4 jaar intensief gebruikt. As in 3 tot 4 avonden per week.
Klank niet zo geweldig als de senheiser? Niet akkoord.
De accenten liggen anders in vergelijkingen met de HD25.
De lagere banden bij de HDJ worden veel sterker geaccentueerd dan de hoge. Simpel, veel bas en weinig hoge tonen. De HD25 klinkt dan weer meer als een hifi hoofdtelefoon. Is gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur.
HD25: simpel, gewoon goed. goede klank, niet duur (als je kijkt voor een echte headphone niet nee, ik spreek niet over reloops of JB prullen) en gaat erg lang mee. Nadeel voor mij waren de kleine oorschelpen. Ik heb nogal grote oren en heb graag dat deze afgedekt zijn.
HDJ-1000: Goede klank, kostprijs weet ik niet hoe deze zich verhoudt tot de HD25. Zeer sterke bassen en het ding gaat loeihard. Grootste minpunt is het scharnierpunt dat wel durft te breken (algemeen geweten). Ikzelf heb in 3-4 jaar tijd 3 van deze headphones versleten terwijl ik ze toch goed verzorg en altijd in de hardcase transporteer. (ik moet wel zeggen dat deze gemiddeld 4 avonden per week gebruikt werd dus wel zeer intensief, bij normaal gebruik gaat deze wel langer meegaan)
HDJ-2000: Mijn huidige headphone. Erg goed spul, nadruk niet meer zo hard op de lage banden en dat hoor je duidelijk. Bouwkwaliteit is ook een serieus stuk verbeterd. Voelt gewoon lekker aan door het gebruik van magnesium (als ik me niet vergis). Dit is echt wel de Aston Martin onder de professionele headphones van het moment. Geen discussie, dit is het beste ding money can buy at the moment. Alle dingen die verkeerd waren op de HDJ-1000 (brakke scharnieren, geen vervangbaar snoer, ...) zijn allemaal opgelost. Uitstekende klank en uitmuntende bouwkwaliteit. Als je het geld eraan kan geven (voor gewoon thuis wat te draaien vind ik het eerlijk gezegd a waste of money), zeker voor de HDJ-2000 gaan.