Archief - Het grote 'DJ-vragen' topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bountty

Legacy Member
Waar misschien?

'k Weet dat ge bij sommige winkels korting kunt krijgen als ge uwen stundentenpas inscant en doorstuurt (bij musicstore.de ist zo 388 euro), ma kweet niet of da voor mij ook ga gelden (5de jaar middelbaar WEWI, tis niet da'k iets met muziek doe ofzo :)).

deathsythe

Legacy Member
bountty zei:
Die RP6000's kosten wel 150 per stuk meer, dus 300 meer in het totaal, dan zou ik liever nu RP4000's nemen en dan sparen voor Technics :).

Waar kun je interessante 2dehands DJ-spullen kopen? Van het aboutdj en dj2dj forum weet ik het al, maar de meeste zijn daar Nederlands, en als ik iets 2dehands zou kopen, zou ik het materiaal liefst eerst eens gaan testen :).

kapaza, 2dehands, doctorbass,

en ja die rp's6000 kosten veel meer, maar uiteindelijk heb je dan al draaitafels die zeer dicht bij de technics komen, (krachtigere motor, meer opties, ...), en als je ze verkoopt, ben je ze sneller kwijt, + je zal er ook veel meer van kunnen vragen...
mjah your call natuurlijk ;)

toru

Legacy Member
deathsythe zei:
die controller als tussenapparaat, daar vrees ik voor, vraag het mss eens op het virtualdj forum... daar gaan ze u ongetwijfeld kunnen helpen... :)
en kheb ier trouwens nog een beginners mengpaneel te koop ;)

Merci voor de info. Nee heb me zo'n jb system setje gekocht. mx-100 en 2x mcd 150's in een flightcaseje. Ruim voldoende om het te proberen. Ook voor een relatief laag prijsje kunnen regelen. Indien het me ligt (ik ben al lang met muziek bezig, maar zoiets deftig niet dus :)) kan ik wel een ruimer budget voorzien. Maar voor misschien iets wat ik op 123 beu ga zijn ga ik geen 1000 euro uitgeven :p.


Goed. Binnenkort zulde hier wel overspoeld worden met vragen van mij.

bountty

Legacy Member
dacuba zei:
Wat ik zou doen:
2x Sync xtrm1 = 620€
1x TSpro = 420€
1x Reloop = 350€
1x Logitech setje = 110€

wa voor logitech setje had ge dan in gedachten? kzou graag wel van den eersten keer goed geluid hebben, dus ik dacht aan een goede monitorset à la alesis... da's 90 euro meer dan die logitech set en ge hebt toch wel een groot kwaliteitsverschil, niet?

bountty

Legacy Member
ok, kzal eens rondkijken :). ma kga zoiezo bij Piens eens gaan luisteren naar de verschillende boxen :).

EDIT: wordt er bij de X-TRM 1 geen elementen geleverd? want da kost dan weer eens 60 euro meer per draaitafel in vgl met de RP4000 (daar zit er Ortofon OM GT bij).

deathsythe

Legacy Member
bountty zei:
ok, kzal eens rondkijken :). ma kga zoiezo bij Piens eens gaan luisteren naar de verschillende boxen :).

EDIT: wordt er bij de X-TRM 1 geen elementen geleverd? want da kost dan weer eens 60 euro meer per draaitafel in vgl met de RP4000 (daar zit er Ortofon OM GT bij).

hangt af vanwaar ge ze koopt meestal, goed opletten is dus de boodschap.
vraag het mss toch nog eens extra aan de winkel, of post de link hier eventueel als het over een online aankoop gaat ;)

toru

Legacy Member
Ik heb hier net even gekeken. Ik ga morgen dus 2x jb system cd-100 halen. Nu lees ik ergens vaag dat deze geen cd-r kan lezen. Hoe kan ik dan in hemelsnaam liedjes (van beatport en toestanden) branden?

deathsythe

Legacy Member
toru zei:
Ik heb hier net even gekeken. Ik ga morgen dus 2x jb system cd-100 halen. Nu lees ik ergens vaag dat deze geen cd-r kan lezen. Hoe kan ik dan in hemelsnaam liedjes (van beatport en toestanden) branden?

via timecode, of koopt u andere cd spelers.

Mike_D

Legacy Member
Gewoon een cd-r maken en proberen in een winkel ik zou ook graag willen weten voor ik me geld uit geef :p

deathsythe

Legacy Member
dacuba zei:
Ik zou doorsparen..

inderdaad, hoe spijtig het ook moge klinken voor de beginners (including me that is), goede of toch op zijn minst deftige budget tabletops heb je niet voor <200 EUR, koop u een dubbele cd speler, daar kunt ge in prijs wat hoger gaan, en zal je meer krijgen...

bountty

Legacy Member
Vraagje:

de audio 4 , die nieuwe geluidskaart van NI, is dat hetzelfde als de audio 8 maar dan met maar 2 in- en uitgangen? kan met die AUDIO4 gewoon je mixer, 2 turntables/CDJ's aansluiten en dan op je PC aansluiten en via Traktor (Pro) met timecode draaien? je krijgt bij de geluidskaart Traktor 3 LE, wat wil die LE eigelijk zeggen? toch niet dat je het maar tijdelijk kan gebruiken?

toru

Legacy Member
dacuba zei:
Ik zou doorsparen..

Mhm, kga het vanavond halen. De 150 euro dak er aan geef is ni weggegooid he. Ik weet dat het budget dingen zijn, maar je eerste auto is ook niet direct een bmw, maar een 2de hands corsa'tje met genoeg blutsen en builen. Het is eerder een interessepeiling, ga ik het wel blijven doen. Heb de centen ook voor andere dingen nodig. Dus ik moet prioriteiten stellen, maar dat kan ik niet doen, voor ik weet of het me wel echt ligt/interesseert.

Bedankt alvast!

tom1

Legacy Member
Nu is uw eerste auto een wel Aixam, waar je niet eens mee op de autostrade mag :p.
't Is geldverspilling, heeft niet echt iets met een budget te maken.

ChrisRiley

Legacy Member
Jama bakke, ik ben vroeger ook met CD100's begonnen. :s

En die las trouwens perfect CD-R's.

Waarom gaat ge nu trouwens CD100's kopen als ge u net MCD150's aangeschaft hebt?

toru

Legacy Member
typfoutje. Zat over die mcd-150's op te zoeken, daarmee beetje door elkaar gehaald :).

Drejke

Legacy Member
Ik was zonet aan het mixen, en legde enkele platen op die ik normaalgezien niet zoveel draai, deze kraakte echt hard... ligt dat aan de plaat of naald? Hoe kun je het gekraak van platen verhelpen? ( echt heel hard hoorbaar door mijn speakers... Irritant! ). Ik ben er al met een vinylcleaner overgeweest ( borsteltje ) => http://www.bm-soho.com/covers/92712-large.jpg. Maar dat helpt blijkbaar niet of toch niet veel... Heb ook al de naald vervangen op mijn concorde, maar dit is het blijkbaar ook niet :S

Drejke

Legacy Member
gunnie zei:
sommige platen zijn gewoon crappy geperst, nie veel aan te doen.


:sad: Wegsmijten dus met andere woorden.. :sad:
Ge kunt zo een platen moeilijk draaien op feesjes :naughty:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan