Archief - Het grote 'DJ-vragen' topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Drejke

Legacy Member
Dag 9-Lifers

Ik ben van plan om speakers of (studio)monitors te kopen, maar ik weet nog niet juist de welke... Ik dacht eerst aan studiomonitors: Yamaha 80, KRK, Syrincs Set. Maar als ik dan ergens moet gaan draaien ( dj ) dan kan ik met die studiomonitors dus nix doen.. Daarom dacht ik ook aan passieve speakers zoals: JBL JRX 125 ( 400€/Stuk ), dat is dus 800€ voor 2, versterker niet bijgerekent, nu kan ik ook monitors kopen die ik zowel thuis als ik uit ga draaien kan gebruiken zoals bv: Mackie SRM450.

Ik weet dus echt niet wat te kopen .. (Studio)monitors voor alleen thuisgebruik of passieve speakers voor thuis en om uit te gaan draaien... Voorbeelden van goede speakers zijn altijd welkom.. maar wel binnen een budget van 1000€ max voor de 2.

profound

Legacy Member
jah idd, alsge ergens gaat draaien ist ni de bedoeling da den DJ het audio apparatuur ga meedoen eh :D

Tenzij het gwn in vriendenkring is ofzo, maar ik kan mij dan inbeelden dat sfeer > perfecte sound het geval is.
Anyway, ik zou voor de passieve gaan, ben geen fan van actieve speakers.

Drejke

Legacy Member
Therapy zei:
staan der normaal geen boxen als ge gaat draaien ?

Meestal wel ja, maar als ge dan op een "vatje" ofzo moet gaan draaien, dan doen ze soms de moeite nog ni om iets te laten komen van verhuur :p Dan vragen ze gewoon aan den Dj geluid & eventueel licht ( da licht halen ze desnoods nog ergens anders in de buurt :p )

Nightmare`

Legacy Member
Ik twijfel nog tussen:
-reloop rmx20 en rmx30 , ene is 2+1 mixer en andere 3kanaals mixer ? Wat houdt dat juist in? (scheelt een 70 euro, op zich heb ik dat nog wel over maar als het niet echt de moeite zou zijn kan ikt uitsparen natuurlijk :))
-synq xtrm1 , maar er zou daar ook een stanton versie (welke?) van zijn met meer features? (iemand die de belangrijkste weet?) De moeite voor die meerprijs?

Het is voor traktor scratch btw. Iemand die daar soms iets meer weet over die education/academic version?

Aanraders van goedkope winkels om gear te kopen? Ik dacht aan keymusic (had daar traktor scratch voor 500euro gezien)

[EZ]

Legacy Member
Die 2+1 bij de RMX-20 betekend dat er 2 kanalen zijn (phono/line), en een mic-kanaal, terwijl de RMX-30 3 phono/line-kanalen heeft.


Hier is de vergelijkingstabel van de super-OEMs:
OEM draaitafel vergelijkings tabel

Stanton heeft die STR-150, da's zowat de duurste super-OEM denk'k (maar ook wel de mooiste :D)
Maar ze hebben ook nog die T.120, die's ongeveer evenduur als de Synq.

Nightmare`

Legacy Member
Bij evsound.be kwam ik op 200 euro voor rmx 30 bpm (staat blijkbaar in promotie)
en 309 euro per stuk voor synq xtmr1.

Iemand nog weet van alternatieven van vermoedelijk goedkopere shops (voor die artikelen)?

tom1

Legacy Member
Weet iemand welke stijlen Marco Bailey tegenwoordig draait?
Die staat geprogrammeerd op een studentenfuif en ik zou wel willen gaan omwille van hem, maar als hij dan van die gewone commerciële deuntjes gaat draaien is dat ook weer een verspilde avond natuurlijk :p.

Past hij zijn stijl aan of niet?

Drejke

Legacy Member
kooksteen zei:
Weet iemand welke stijlen Marco Bailey tegenwoordig draait?
Die staat geprogrammeerd op een studentenfuif en ik zou wel willen gaan omwille van hem, maar als hij dan van die gewone commerciële deuntjes gaat draaien is dat ook weer een verspilde avond natuurlijk :p.

Past hij zijn stijl aan of niet?

Volgens mij gaat die ni te commerciel draaien.. Ik weet het niet zeker, maar volges mij niet :p, Ik zou er zowiezo naartoe gaan alst nie te ver is, en aangezien da een studentefuif wrs toch ma amper iets kost van inkom, why not :)

Marco Bailey op een studentefuifke?... ^^ Da wist'k ni da em da deed.. alhuwel da ze die in ons dorp hier ook al eens hebben geboekt 5 jaar geleden, christian varela en technasia ook al is ne keer voor een beachparty ^^, komt wel 4000man-5000man op 3 dage dus die manne krijgen we zeker afbetaald :D.. ma das wel iets anders als een studentefuifke van een pakweg 300 man.. Kwil wel is wete wa die vraagt voor te draaien..

GiJay

Legacy Member
Ik heb hem een half jaar geleden nog gezien... Voor mij was het een tegenvaller, net als het tempo wat omhoog ging en de climax er kwam, gooide die er een kakelectro plaat achter. Nu is elke electroplaat natuurlijk kak, maar ik mis toch die lekkere deuntjes waarmee die vroeger aan de bak kwam... De platen die uitkomen op dat label van hem, had die ook helemaal niet bij :/...

Ach ja, het was natuurlijk in den decadance en dat is sowieso gewoon een ongezellige zaal en voor die hele 15 man die er was, ging die zich ook niet in het zweet werken denk ik.

Ik denk niet dat hij zijn platenkeuze echt veel zal aanpassen voor een studentenfuif...

Wil je weten wat die vraagt drej... dan mail je toch gewoon naar mb electronics... ( jeugd van tegenwoordig :P)

toru

Legacy Member
Ik heb momenteel een dj console, ene van de eerste gen, waar de soundcard nog op de controller zit. De betere dus.

Ik ga me van de week een mengpaneel en 2 cd spelers halen. Budget dingen. Maar hey, iedereen is begonnen. Ik las over timecode via cd. Dit zou ik willen doen met VirtualDj (heb hier die licentie nog van met die hercules, dat was lifetime denk ik). Nu ik weet dat je timecoded mp3's kunt downloaden. Maar is dit op te stellen met de controller als "tussenapparaat" ?

tom1

Legacy Member
Drejke zei:
Volgens mij gaat die ni te commerciel draaien.. Ik weet het niet zeker, maar volges mij niet :p, Ik zou er zowiezo naartoe gaan alst nie te ver is, en aangezien da een studentefuif wrs toch ma amper iets kost van inkom, why not :)

Marco Bailey op een studentefuifke?... ^^ Da wist'k ni da em da deed.. alhuwel da ze die in ons dorp hier ook al eens hebben geboekt 5 jaar geleden, christian varela en technasia ook al is ne keer voor een beachparty ^^, komt wel 4000man-5000man op 3 dage dus die manne krijgen we zeker afbetaald :D.. ma das wel iets anders als een studentefuifke van een pakweg 300 man.. Kwil wel is wete wa die vraagt voor te draaien..

't Is niet voor de prijs, maar ik verveel mij dood als ik de zoveelste commerciële hitjes moet aanhoren en dan blijf ik liever thuis of doe ik iets anders :).

Therapy

Legacy Member
Nightmare` zei:
Bij evsound.be kwam ik op 200 euro voor rmx 30 bpm (staat blijkbaar in promotie)
en 309 euro per stuk voor synq xtmr1.

Iemand nog weet van alternatieven van vermoedelijk goedkopere shops (voor die artikelen)?

in de soundstation hier in hasselt heb ik 2 weken geleden een setje synqs met duo pack concorde pro s'en gekocht voor 720 euro.
stond in promotie maar denk da dit nog altijd geldt.

Drejke

Legacy Member
GiJay zei:
Wil je weten wat die vraagt drej... dan mail je toch gewoon naar mb electronics... ( jeugd van tegenwoordig :P)

En, wat the hell is mb electronics? :p
Zou wel gemakkelijk zijn alsk de prijzen van veel dj's ken, om te booken, dan kunde da zoal is bespreke wie da er eventueel zou kunnen komen voor welke prijs :)

deathsythe

Legacy Member
toru zei:
Ik heb momenteel een dj console, ene van de eerste gen, waar de soundcard nog op de controller zit. De betere dus.

Ik ga me van de week een mengpaneel en 2 cd spelers halen. Budget dingen. Maar hey, iedereen is begonnen. Ik las over timecode via cd. Dit zou ik willen doen met VirtualDj (heb hier die licentie nog van met die hercules, dat was lifetime denk ik). Nu ik weet dat je timecoded mp3's kunt downloaden. Maar is dit op te stellen met de controller als "tussenapparaat" ?

die controller als tussenapparaat, daar vrees ik voor, vraag het mss eens op het virtualdj forum... daar gaan ze u ongetwijfeld kunnen helpen... :)
en kheb ier trouwens nog een beginners mengpaneel te koop ;)

bountty

Legacy Member
wat denken jullie van deze set-up?
Mengpaneel
RMX 40 DSP BlackFire Edition 1x350 euro
Platendraaiers
RP-4000 M3D - direct-drive 2x199 euro
Luidsprekers
Alesis M1 active 520 1x204 euro
Software
Traktor Scratch Pro 1x500 euro

Totaal: +/- 1500 euro

Ik begin met DJ'en, ben al een tijdje bezig met prutsen op Traktor (de niet zo heel legale versie), maar kwil nu echt beginnen met DJ'en.

deathsythe

Legacy Member
ik zou de draaitafels een stapje hoger nemen en je zit dan écht goed, dit is ook niet mis om mee te beginnen, maar neem de reloop rp6000 of sync xtrm 1 of dergerlijke...
(later ga je die eventueel veel sneller kwijt geraken dan die rp 4000's)

en bij luidsprekers kan ik je niet echt helpen

bountty

Legacy Member
Die RP6000's kosten wel 150 per stuk meer, dus 300 meer in het totaal, dan zou ik liever nu RP4000's nemen en dan sparen voor Technics :).

Waar kun je interessante 2dehands DJ-spullen kopen? Van het aboutdj en dj2dj forum weet ik het al, maar de meeste zijn daar Nederlands, en als ik iets 2dehands zou kopen, zou ik het materiaal liefst eerst eens gaan testen :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan