Archief - Het grote 'DJ-vragen' topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[EZ]

Legacy Member
TheBram zei:
ik zou graag beginne experimenteren met het hele dj-gebeuren

nu weet ik niet echt hoe daaraan te beginne, welk gerief moet ik kopen, in welke prijsklasse moet ik kopen als beginner. Goedkoop gerief eerst, of direct het beste?

ik heb begrepen dat je een mengpaneel, 2 platendraaiers, speakers, versterker, koptelefoon en naalden nodig hebt om met vinyl te draaien.

maar wat heb ik nu juist nodig als ik met cd's wil draaien?

Meer beginnertips zijn ook welkom!
Dan hebt ge ipv platendraaiers en naalden, CD-spelers nodig :p


versterker hoeft niet perse btw, ge kunt u mixer evengoed op u hifi-ketentje of 2.1-setje ofzo aansluiten ;)

TheBram

Legacy Member
alright, ma zouk da nie beter eerst prutse mee vdj en traktor en zulke dinges?
of ist beter vaneerste keer egt gerief kope?

Therapy

Legacy Member
das al direct een smak geld e. hij heeft nog totaal geen ervaring ermee, kan dus nog zwaar tegenvallen.

deathsythe

Legacy Member
Equino zei:
Wa zeverde gij.

@hippestijn: Bedoelde een timecode systeem of gewoon traktor aansluiten op uw mixer?
In principe zou beiden moeten gaan mits extra (aankoop van) materiaal (geluidskaart(en), timecode vinyl/cd, etc.) Timecode systeem kunde in één pakket kopen en moet van NI zijn. Virtual DJ timecode platen werken dus niet met Traktor :) Op aboutDJ kunde wel meer info vinden :)

ja ge kunt dat met gewone kabels en toestanden, maar wat hippestijn wilt doen, heeft hij nog een extra geluidskaart nodig, dus hij vroeg of het gewoon zo kon, dus neen.

D-Lite

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Gekke boel met mijn geluidskaart, moet hardware accel uitzetten om op te nemen, en het terug aanzetten als ik wil exporteren naar mp3. Anders krijg ik vervorming. onboard crap :doh:

Zelf al geluisterd, en ik maak nog vrij veel fouten, platen die iets te traag staan en ge hoort mij ze dan bijduwen enzo. Maar uiteindelijk valt het nog mee vind ik :p

En mijn mengpaneel kraakt.

Gehoord inderdaad regelmatig een dubbel bassken maar bijduwen moet iedereen soms is doen of wa trager zetten ma doe dit liefst als je je koptelefoon nog op hebt :music: of is me de vinger een tiksken geven da ze wa rapper gaat als ze daarmee in den beat blijft vallen kan da geen kwaad, uw plaat moet gewoon blijven gelijk lopen en dubbele bas vermijden.

Oefenen en oefenen en vooral blijven oefenen.
ik ben ook nen kamer dj en al paar keer op feestjen gedraaid kheb ook 3 jaar geleden 2 jb systems gekocht.
Nu laatste jaar intensief aan het draaien toch elken dag een uurken of 2 ast ni meer is en elke maand stuk of 10 platen bijkopen.

In november nen technics gekocht en een plezier om mee te draaien :love:

En ja veel hangt ook van platenkeuze af

Equino

Legacy Member
deathsythe zei:
ja ge kunt dat met gewone kabels en toestanden, maar wat hippestijn wilt doen, heeft hij nog een extra geluidskaart nodig, dus hij vroeg of het gewoon zo kon, dus neen.

Zomaar zeggen van "neen het gaat niet want ge hebt een USB poort nodig" is dan ook niet echt constructief. Een beetje meer uitleg zou wel aangetoond hebben dat het wel mogelijk is met die mixer mits extra materiaal die hij al dan niet nog zou moet aankopen. Zo moet hij niet kijken naar een nieuwe mixer, maar gewoon naar een geluidskaart/kabels.
Het gaat trouwens ook zonder USB poort. Weliswaar is het makkelijker met een externe geluidskaart die werkt via USB.

[EZ]

Legacy Member
vraagske, iemand ervaring met een 'zelfgemaakt' timecode systeem?

Kzou da graag gebruiken i.c.m. m'n Synq, maar aangezien'k dan maar 1 deck gebruik met TC, is het maar stom om een hele Traktor/... setup te kopen. Kheb op de site van djDecks gezien dat hun software de Traktorvinyls kan lezen, maar 'k vraag me af wat voor een geluidskaartje ik zou gebruiken.
Creative Connect, Maya USB toestanden, iets van Behringer, ... ?

Bobson

Legacy Member
Ja da werkt wel vrij goed hoor. En met 1 deck werkt het ook wel. Ik heb het live al eens moeten doen omdat de andere technics onder water stond ;) .

Van geluidskaarten moet je is kijken naar ESI, die hebben er een paar goede. Maar ik zou direct een 4in en 4out geluidskaart kopen. Als je later dan wil uitbreiden.

Therapy

Legacy Member
Iemand die zijn Traktor Scratch Pro verkoopt ?
Of iemand die weet hoeveel StudentDiscount ge bij NI krijgt?

Therapy

Therapy

Legacy Member
Iemand die zijn Traktor Scratch Pro verkoopt ?
Of iemand die weet hoeveel StudentDiscount ge bij NI krijgt?

Therapy

[EZ]

Legacy Member
Dj-DC zei:
Ja da werkt wel vrij goed hoor. En met 1 deck werkt het ook wel. Ik heb het live al eens moeten doen omdat de andere technics onder water stond ;) .

Van geluidskaarten moet je is kijken naar ESI, die hebben er een paar goede. Maar ik zou direct een 4in en 4out geluidskaart kopen. Als je later dan wil uitbreiden.
Jah, maar 't mag niet te veel kosten, 'k had gedacht aan een €50 voor geluidskaart.
Eens naar die ESI's zien...

PsYchO.p2

Legacy Member
sinds vandaag is eindelijk mijn eerste djsetje compleet en lukt het me al verdacht goed (het gelijkleggen alvast, de timing kan nog wel beter hier en daar:p), nu zou ik graag eens een set van me willen opnemen om eens rustig te horen waar het beter kan, alleen heb ik geen flauw idee hoe je dit doet :)
any tips? :)

deathsythe

Legacy Member
PsYchO.p2 zei:
sinds vandaag is eindelijk mijn eerste djsetje compleet en lukt het me al verdacht goed (het gelijkleggen alvast, de timing kan nog wel beter hier en daar:p), nu zou ik graag eens een set van me willen opnemen om eens rustig te horen waar het beter kan, alleen heb ik geen flauw idee hoe je dit doet :)
any tips? :)

je kan dat met een iKey recorder (kost een 150 euro ofzoiets)
dat is gewoon aansluiten aan je mengpaneel, dan kan je gewoon dat overzetten naar een pc met usb...

of je kan een klein kabeltje kopen
als je een laptop/pc ter beschikking hebt van je dj booth, koop je Jack-2x tulp aansluitkabel 15 meter [CABLE-458] - €3.50 : Kabeltje.com, Kabels, connectoren en accessoires. zo een kabeltje, en dat steek je dan in je rec out van je mengpaneel, naar je microfoon/line in van je pc, en dan met behulp van software (audacity is gratis en gemakkelijk) kan je alles opnemen ;)

Bobson

Legacy Member
laptopke of pckeuuuh aansluiten via cinch->mini jack. Cinch moet in je record van je mixer naar de line in of mic in van je pc. En dan moet je nog audacity downloaden of een ander record programma. En da wa instellen en goaan met die banaan.


en Deathsythe was sneller

ChrisRiley

Legacy Member
[EZ];11197384 zei:
vraagske, iemand ervaring met een 'zelfgemaakt' timecode systeem?

Kzou da graag gebruiken i.c.m. m'n Synq, maar aangezien'k dan maar 1 deck gebruik met TC, is het maar stom om een hele Traktor/... setup te kopen. Kheb op de site van djDecks gezien dat hun software de Traktorvinyls kan lezen, maar 'k vraag me af wat voor een geluidskaartje ik zou gebruiken.
Creative Connect, Maya USB toestanden, iets van Behringer, ... ?

DJDecks + Maya44USB werkt perfect hier.

Insomnasia

Legacy Member
Voor diegenen die een timecode systeem hebben:
Op welke waarde hebben jullie je latency ingesteld?
'k werk nu met een ESI U46XL
Want soms stopt mijn timecode cd niet exact of speelt door
en volgens mij kan het wel eens met die latency te maken hebben
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan