Archief - Het grote 'DJ-vragen' topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blacky69

Legacy Member
Ik ga voor zo'n zaken ook altijd naar TX3, vriendelijke service :) Maar zijn prijzen liggen toch altijd iets hoger als op webshops.

desert storm

Legacy Member
525 euro voor een cdj-200 is ook wel lachen :D 'k heb er 2 jaar geleden 438 euro voor betaald...

edit: btw deathsythe, die HD 25 is bij de key ook voor 149 te verkrijgen... en is in beide gevallen de SE-versie, dus niet de "echte" HD 25 II ;)

DaMob

Legacy Member
De beste midi controller voor Serato?
Xone:1d?

Of kunnen jullie me er een betere aanraden

deathsythe

Legacy Member
vraagje, kwil wat platen kopen op recess, omdat ze er een paar niet bij toff hebben, maar nu is die plaat ook 'available in a week', hoe zit dat dan als je alles betaald? wachten ze bv met verzenden tot de plaat binnenkomt? of verzenden ze eerst alle platen die ze al hebben en dan later die ene plaat?
:$

aXl_

Legacy Member
deathsythe zei:
vraagje, kwil wat platen kopen op recess, omdat ze er een paar niet bij toff hebben, maar nu is die plaat ook 'available in a week', hoe zit dat dan als je alles betaald? wachten ze bv met verzenden tot de plaat binnenkomt? of verzenden ze eerst alle platen die ze al hebben en dan later die ene plaat?
:$

Ze verzenden pas als ze het hele pakketje klaar hebben. De platen die in stock zijn worden meteen gereserveerd. De andere duurt dan +- een halve week. Dat betekent eigenlijk dat uw plaat ook beschikbaar is voor dat de gemiddelde belgische bank erin geslaagd is de internationale betaling uit te voeren ^^.

Als er een probleempje optreedt en uw plaat toch niet beschikbaar blijkt binnen de week (of voorspelbare tijd) contacteren ze u dat ge een andere in de plaats moogt kiezen maar dat komt maar heel zelden voor.

Jowke

Legacy Member
Hallo, ik zit eigenlijk met een vraagje..

ik ben al een eindje (een paar jaar) bezig met het dj-gedoe, ik heb prog zoals virtual dj etc. helemaal versleten, maar nu heb ik mij onlangs 2 tt's aangeschaft, en nu is een mixer aan de beurt. Ik kom er enkel niet uit welke ik nu moet kopen... mijn eerste gedacht was een 2 kanaals van vestax(zo'n 150 euro), omdat ik nog maar net begonnen ben.
Of koop ik mss beter een duurdere, met meer kanalen, zodat ik bij mogelijke uitbreiding niet meteen een nieuwe mixer moet kopen?

deathsythe

Legacy Member
Jowke zei:
Hallo, ik zit eigenlijk met een vraagje..

ik ben al een eindje (een paar jaar) bezig met het dj-gedoe, ik heb prog zoals virtual dj etc. helemaal versleten, maar nu heb ik mij onlangs 2 tt's aangeschaft, en nu is een mixer aan de beurt. Ik kom er enkel niet uit welke ik nu moet kopen... mijn eerste gedacht was een 2 kanaals van vestax(zo'n 150 euro), omdat ik nog maar net begonnen ben.
Of koop ik mss beter een duurdere, met meer kanalen, zodat ik bij mogelijke uitbreiding niet meteen een nieuwe mixer moet kopen?

ik heb nu 2 tt's 2 cdspelers, op een 2kanaals mengpaneel, dusja, tenzij ge >2 draaitafels wilt, of >2 cdspelers, OF tenzij je 3 of meer liedjes tegelijk wil mixen is een 4kanaals mengpaneel véél handiger...

ik zou voor een reloop rmx 30 gaan, dan heb je nog steeds een extra kanaal, en is niet zoveel duurder dan de rmx20.

ook kijk je best eens naar de rmx 40, dit zijn 4kanalen, maar voor een scherpe prijs tochwel.
verder zijn er een paar mixers van numark die ook vrij goed zijn (kan niet op de naam komen)

Rage

Legacy Member
Ik heb mij ingeschreven op een dj contest (13 februari) en ik zit met enkele vragen.
Ik ben een noob-kamer-dj of hoe zeggen ze dat :)

Ik heb al tweemaal voor een publiek gestaan, maar toen was ik de eerste dj, dus gewoon eerste plaat opgooien en de rest is improvisatie.

Nu wil ik niet al te veel afgang maken, en ik ben de 2de dj.

Stel dat de dj voor mij aan 120bpm (ik zeg maar iets), en ik wil techno&minimal erna beginnen draaien aan 135bpm. Hoe moet ik dat doen? Ik moet toch een vloeiende overgang doen? Maar dan zit ik aan 120bpm, moet ik dan subtiel de pitch omhoog doen in een moment dat er geen beat is ofzo?

Mijn doel is niet om te winnen, maar ik wil gewoon een feestje bouwen en ik wil blij zijn met het resultaat.

Mijn grootste probleem gaat zijn dat ik met draaitafels moet gaan spelen die ik nog nooit heb gezien. Ik zit met crap platenspelers waar ik goed mee omweg kan, maar ik heb nog nooit op technics gedraait. Mijn platen moet ik echt duwen, terwijl ge bij technics gewoon moet loslaten zeker ?

DaMob

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Stel dat de dj voor mij aan 120bpm (ik zeg maar iets), en ik wil techno&minimal erna beginnen draaien aan 135bpm. Hoe moet ik dat doen? Ik moet toch een vloeiende overgang doen? Maar dan zit ik aan 120bpm, moet ik dan subtiel de pitch omhoog doen in een moment dat er geen beat is ofzo?

Brake, backspin, micro dat je de volgende bent, loop die steeds korter en korter wordt, stop play (goed moment van het andere liedje dan)
Er is keuze genoeg

Rage

Legacy Member
ik ga eens oefenen op de backspin

ik ben echt een klote dj die nog moeite heeft om platen gelijk te zetten. met effecten en loopkes heb ik nog nooit gespeeld, dus dat ga ik niet doen

ofwel stop play, of wel backspin dus :)

DaMob

Legacy Member
Pakt dan brake? Backspin klinkt ook niet altijd zo goed hoor
Gewoon de powerknop van de technics af en terug opzetten

Progrezz

Legacy Member
Minimum Rage zei:
ik ga eens oefenen op de backspin

ik ben echt een klote dj die nog moeite heeft om platen gelijk te zetten. met effecten en loopkes heb ik nog nooit gespeeld, dus dat ga ik niet doen

ofwel stop play, of wel backspin dus :)

Als je je tijd in onzin zoals backspins steekt is het niet zo gek dat je geen 2 platen gelijk kan leggen. Daarbij, als je moet oefenen om een backspin te kunnen doen is er toch iets serieus verkeerd :rofl:

Edit; Er zijn veel mogelijkheden als je met een nummertje start dat een leuke break heeft, of een beatloze intro, dat werkt ook.

Rage

Legacy Member
Progrezz zei:
Als je je tijd in onzin zoals backspins steekt is het niet zo gek dat je geen 2 platen gelijk kan leggen. Daarbij, als je moet oefenen om een backspin te kunnen doen is er toch iets serieus verkeerd :rofl:

Edit; Er zijn veel mogelijkheden als je met een nummertje start dat een leuke break heeft, of een beatloze intro, dat werkt ook.

ja verkeerd verwoord, ik heb nog nooit een backspin gedaan. Ik ga dat dus niet doen, want het komt nogal idioot over vind ik. (Ik heb dus moeten googlen wat een backspin is, al die termen zijn mij onbekend)

Ik kan platen gelijk zetten, maar niet zonder problemen, het kost nog veel moeite, maar dat is normaal zeker.

Maar ik weet gewoon niet wat normaal is, ik heb gewoonweg de ervaring niet die jullie hebben, en wat voor jullie vanzelfsprekend is, is voor mij een vraag.

Ik heb nooit een dj cursus gevolgd, of raad van een dj gekregen. Ik heb ooit eens toevallig goedkope platenspelers gekocht, en ik vind het heel leuk om mee te spelen. Alles wat ik doe heb ik mijzelf aangeleerd, ik heb nooit iets opgezocht ofzo.

bedankt voor de tips!!!

profound

Legacy Member
Iedere DJ heeft alles van zijn eigen geleerd hoor, en van 1 of 2 dj-cursussen moet je geen wonderen verwachten. Beatmatchen is, imo, de basis van DJen, en op een paar maand, moet je dit iet of wat onder de knie hebben (kzeg ni da ge perfect moet kunnen beatmatchen, helemaal ni, maar dan zoude toch al uwe plan moete kunne trekke).

En om dat goed te kunnen moet je oefenen oefenen oefenen!

Trouwens: hoe lang draai je al?

Rage

Legacy Member
profound zei:
Iedere DJ heeft alles van zijn eigen geleerd hoor, en van 1 of 2 dj-cursussen moet je geen wonderen verwachten. Beatmatchen is, imo, de basis van DJen, en op een paar maand, moet je dit iet of wat onder de knie hebben (kzeg ni da ge perfect moet kunnen beatmatchen, helemaal ni, maar dan zoude toch al uwe plan moete kunne trekke).

En om dat goed te kunnen moet je oefenen oefenen oefenen!

Trouwens: hoe lang draai je al?

ik denk zo een 2,5 jaar nu? Maar pas de laatste 6 maanden intensief. De eerste plaat die ik heb gekocht is volgens discogs van augustus 2006, en die zat bij "Minimal New" in de Soundstation toen ik die kocht. Dus dat kan kloppen ongeveer.

Ik oefen vrij veel, en ik heb al heel veel vooruitgang gemaakt. Mensen die niet met muziek bezig zijn vinden meestal dat ik goed draai en heb al complimenten gekregen.
Maar ik maak nog regelmatig fouten en mijn overgangen zijn vaak nog te bruusk. En wat ik sommige andere dj's zie doen, daar kan ik alleen nog maar van dromen. Die leggen een plaat gelijk alsof het niets is, en de rest van de tijd spenderen die aan effecten, of een 3de plaat, omdat ze anders niks te doen hebben tussendoor :)

Ik zal in het weekend een mixke opnemen en dan kunnen jullie kritiek geven :)

PsYchO.p2

Legacy Member
nu ik eindelijk mijn cdj reloopkes heb aangekregen kan ik er eens aan beginnen:)
alleen een paar technische vraagjes (ik ken immers niets van aansluitingen:))
Per cdspeler moet ik toch zo dat wit en rood draadje verbinden met een wit en rood ingangetje van een kanaal he :p (maakt dat uit het welke, want bvb chan1 heeft bij mij maar 1 rode en witte, terwijl andere chans meedere rode en witte hebben)
en anderzijds, wat voor type kabeltje heb ik weer nodig om een pcboxje aan een mixer te zetten (zoiets van cinch male of female, weet ik het :p)

Bobson

Legacy Member
Mja, misschien moet ge is uw gear upgraden.

of bij iemand is gaan draaien die een tof setje heeft staan en dan is proberen hoe het gaat. Want ook al zeggen ze dat ne goeien dj met alles overweg moet kunnen. Als ge technics gewoon zijt en ge krijgt op een feestje belt-drives voor uwe neus die ge nog in gang moet trappen. Denk dat het ook op ni veel zal trekken bij mij.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan