Archief - Het grote 'DJ-vragen' topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dendaak

Legacy Member
stel, ik koop 2 CDJ-400 + Reloop RMX-40 DSP Blackfire

Kan ik daar mijn logitech Z4 2.1 speakers op hangen? (tzou maar voorlopig zijn, maar die klinker in elk geval beter dan mijn huidige speakers.)

Bedankt.

[EZ]

Legacy Member
Jep, als de kabel van u Z4 zo'n rood-witte cinch is gaat het direct, en anders moet ge nog een verloopstukske kopen van enkele €'s


Der zitten zelfs 2 outputs op de RMX-40 (+ nog een record-out), dus ge kunt da 2.1 setje én u huidige speakers der aan hange :p

Slabby

Legacy Member
Ik heb hier thuis nog een immense 'box' staan die mijn pa vroeger gemaakt heeft. Hij is zowat een kubieke meter in omvang :p
Onlangs hebbek die nog es getest in mijn tuin. Ik kan u verzekeren, heel den buurt kon meegenieten :D Geluidskwaliteit is ook nog cava voor zijn leeftijd.
Kzou die op mijn kot willen plaatsen maar kheb daarvoor nog een zware versterker nodig. Kben van plan om een tweedehands versterker aan te schaffen, want nieuw zijn die nogal prijzig. Maar zelf ken ik er niets van.
Iemand die me merken ofzo kunnen aanbevelen. En naar welke jacks moet ik uitkijken ? :eek:

deathsythe

Legacy Member
iemand hier verstand van belichting me dmx en toestanden?
en wat voor een rookmachine moet je hebben om een ruimte van 4x4x3 te voorzien van rook :)

slimfit

Legacy Member
deathsythe zei:
iemand hier verstand van belichting me dmx en toestanden?
en wat voor een rookmachine moet je hebben om een ruimte van 4x4x3 te voorzien van rook :)

verlichting met DMX is gewoon de communicatie voor aansturing van belichting, dit wordt aangesloten aan een 'bakske' dat ge aansluit via usb op laptop/pc ;). Adhv. een programma kunt ge zo verschillende schema's/thema's maken/tekenen.

mja zeg nu niet dat ge een rookmachine in uw slaapkamer gaat zetten? :lol: tenzij ge elke dag, die vettige smurie van uw vloer, elektrische toestellen wilt halen. :d

deathsythe

Legacy Member
jahweh zei:
verlichting met DMX is gewoon de communicatie voor aansturing van belichting, dit wordt aangesloten aan een 'bakske' dat ge aansluit via usb op laptop/pc ;). Adhv. een programma kunt ge zo verschillende schema's/thema's maken/tekenen.

mja zeg nu niet dat ge een rookmachine in uw slaapkamer gaat zetten? :lol: tenzij ge elke dag, die vettige smurie van uw vloer, elektrische toestellen wilt halen. :d

neen, kheb een 'kot' ter beschikking waar ik mijn maten af en toe uitnodig, maar dat met die rookmachine ben ik nog niet zeker, aangezien daar wel wa rook zal zijn als er veel gerookt wordt :p
kweet wel wat dmx is, maar hoe ge dat aansluit?:/ ik neem aan dat die dmx controllers er niet bijzitten + het lijkt mij nogal onhandig om verschillende kabels vanaf den plafond zo naar die dmx controller te leiden...

en wat zijn zo de best gebruikte lichteffecten?

edit, die opp zal wat groter zijn dan 4x4

gunnie

Legacy Member
voor zo klein kot zal een simpele non DMX 700w fogger wel volstaan denk :p
wilde echt een DMX fogger moogde al wat meer €€ tellen

DMX is trouwens wel handig, ge trekt één lijn naar het plafond (plus stroom duh) en linkt die dmx kabel aan het eerste toestel en van daar linkt ge elke keer veder van de out naar de in van het volgende toestel. elk toestel heeft zen eigen DMX adress en kunt ge zo aansturen (ook afhankelijk van het aantal kanalen per toestel)

deathsythe

Legacy Member
gunnie zei:
voor zo klein kot zal een simpele non DMX 700w fogger wel volstaan denk :p
wilde echt een DMX fogger moogde al wat meer €€ tellen

dacht ik ook, het is natuurlijk de bedoeling om budgetvriendelijk te blijven hé,
ik wil zo een led projector kopen;
Led devil | Jb-systems | Licht | EV-SOUND
en daar dan een dmx controller aan, en eventueel nog een ferme stroboscoop...

op die link staat er trouwens een vergelijking met rook en zonder rook, met rook is dat ding echt wel af moetek zeggen ;)

Equino

Legacy Member
Als er mij een iets niet aanstaat zijnt die klote rookmachines. 'k Moet daar altijd ver van kotsen en nee das nie omdak teveel gedronken heb :sop:

Imo, steekt uw geld daar niet in :)

deathsythe

Legacy Member
Equino zei:
Als er mij een iets niet aanstaat zijnt die klote rookmachines. 'k Moet daar altijd ver van kotsen en nee das nie omdak teveel gedronken heb :sop:

Imo, steekt uw geld daar niet in :)

daar heb je wel een punt, ben trouwens nu eens aan het kijken voor fazers (equivalent van rookmachine, maar dan meer nevel achtig, en minder plekboel :p, maar veel prijziger ), maar kzou eerst die lichten eens moeten kunnen testen, mss eerst eens huren...

nujah, het belangrijkste is nu, lichten, eventueel een rookmachine ofzo als het echt niet mooi is...
dus wat zijn zo populaire dingen ? :p

slimfit

Legacy Member
deathsythe zei:
neen, kheb een 'kot' ter beschikking waar ik mijn maten af en toe uitnodig, maar dat met die rookmachine ben ik nog niet zeker, aangezien daar wel wa rook zal zijn als er veel gerookt wordt :p
kweet wel wat dmx is, maar hoe ge dat aansluit?:/ ik neem aan dat die dmx controllers er niet bijzitten + het lijkt mij nogal onhandig om verschillende kabels vanaf den plafond zo naar die dmx controller te leiden...

en wat zijn zo de best gebruikte lichteffecten?

edit, die opp zal wat groter zijn dan 4x4


mja het lijkt echt nutteloos om een hele dmx sturing te kopen, koop gewoon paar parren en een goodkoop laserke en laat ze op random spelen :), als ge toch dmx + belichting wilt kopen zou'k in de verhuur stappen anders vind ik het ma nutteloos.

En ivm rook, sigarettenrook =/= rook uit ne fogger.


gunnie zei:
voor zo klein kot zal een simpele non DMX 700w fogger wel volstaan denk :p
wilde echt een DMX fogger moogde al wat meer €€ tellen

DMX is trouwens wel handig, ge trekt één lijn naar het plafond (plus stroom duh) en linkt die dmx kabel aan het eerste toestel en van daar linkt ge elke keer veder van de out naar de in van het volgende toestel. elk toestel heeft zen eigen DMX adress en kunt ge zo aansturen (ook afhankelijk van het aantal kanalen per toestel)

yup :)

@ aquino, ik geef u volledig gelijk, snap niet waarom iemand daar zen geld insteekt (uitz. verhuur ofzo). Rook vind ik ook irritant maar die nieuwe foggers (fazers ?) voor de belichting vind ik wel ok. :)

deathsythe

Legacy Member
jahweh zei:
mja het lijkt echt nutteloos om een hele dmx sturing te kopen, koop gewoon paar parren en een goodkoop laserke en laat ze op random spelen :), als ge toch dmx + belichting wilt kopen zou'k in de verhuur stappen anders vind ik het ma nutteloos.
En ivm rook, sigarettenrook =/= rook uit ne fogger.

awel een laserke wou ik al in het begin ook kopen, maar die goedkope lasers zie je toch bijna niet zonder rook/nevel? (kwa stralen dan?)
kzie hier ook op een site, dat de meeste 'goedkope' fazers gewoon rookmachine's zijn die 'verdund' wordt door een ventilatorke.

slimfit

Legacy Member
deathsythe zei:
awel een laserke wou ik al in het begin ook kopen, maar die goedkope lasers zie je toch bijna niet zonder rook/nevel? (kwa stralen dan?)
kzie hier ook op een site, dat de meeste 'goedkope' fazers gewoon rookmachine's zijn die 'verdund' wordt door een ventilatorke.


bwaah als wij hier voor onze feestjes lazers huren zijn da ook geen mega duren, denk zelfs dat deze hier dan hangen:

Poweruser.be - Your 24/7 shop for DJ Gear and DJ equipment


zie hier resultaat:

YouTube - EAT MY TANK

desert storm

Legacy Member
@deathsythe: en hoe zit het met de prijzen van dj-materiaal?

nog een site: musicstore.de

deathsythe

Legacy Member
desert storm zei:
@deathsythe: en hoe zit het met de prijzen van dj-materiaal?

nog een site: musicstore.de

hoe bedoel je precies? de prijzen van die lichteffecten? of mijn beschikbaar budget dat ik er wil aan geven :p

desert storm

Legacy Member
neenee, de prijzen van technics, pioneers, etc in die winkel in Aalst... komen die wat overeen met de prijzen van new line?

deathsythe

Legacy Member
desert storm zei:
neenee, de prijzen van technics, pioneers, etc in die winkel in Aalst... komen die wat overeen met de prijzen van new line?

Tx3 - Tomorrow's Technology Today: Klank- en Lichttechnieken ;)
héél soms komt het wat goedkoper uit, bijv de sennheiser hd25 staat in promotie voor 149€, de tt's, cdspelers, naalden, luidsprekers, zijn er duurder dan bij newline, of bax, maar er zijn soms eens uitzonderingen(zoals de belichting), en als het prijsverschil niet te groot is ga ik liever daar, aangezien ik bijna dagelijks in aalst ben :)

bijv, de cdj 400 kost 599 in tx3, en 589 in new line, dat vind ik nu niet echt de moeite voor te laten overkomen :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan