Archief - Het grote 'DJ-vragen' topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Slabby

Legacy Member
dacuba zei:
Ja nee tis maar wat je zelf de voeling vind he.. Als gij tevreden zijt met een controllerke is 't in orde he, maar da kan nooit het "gevoel" van een CD-speler, laat staan een plaat evenaren :)

Ochja 'gevoel', het is echt maar om te beginnen. Als het goed gaat zien we wel verder. Kdenk dat het toch dien Behringer zal worden :)

dendaak

Legacy Member
Weet iemand ne goeie 4 kanaals mixer, niet te duur: budget +- 250 euro?
Bedankt.

Ik zou namelijk graag stapsgewijs een setje opbouwen, momenteel heb ik al een turntable, reloop, wel geen direct drive. Wat is het beste om zo stapsgewijs bij te kopen? Nu eerst mixer?

[EZ]

Legacy Member
'k heb er zo een, is binnen zijn prijsklasse zeer goed.
Hier is ne review: Reloop RMX40 DSP (van oude zilvere versie, maar de kleur is enigste verandering bij Blackfires :p)

Misschien kunt ge die zilveren versie nog erges vinden, tegen verlaagde eindereeksprijs...

[EZ]

Legacy Member
hehe, die rechtse foto onderaan (achteraanzicht) is nog van de zilvere versie :p

dendaak

Legacy Member
Nog een vraag, wel vrij open, maar "hoeveel uur zijn jullie gemiddeld bezig me jullie hobby"? :) (ik ben nl kotstudent en massa's tijd heb ik niet om mij ermee bezig te houden, maar het spreekt mij "o zo aan".

dendaak

Legacy Member
Graag het draaien zelf. (thuis dan :) )(Kdoe graag wat research alvorens ik kosten maak)

desert storm

Legacy Member
'k woon bij m'n ma, maar m'n gear staat bij m'n pa... als ik bij m'n pa ben is dat toch wel 2u per dag dat ik thuis wat draai. en dan natuurlijk ook nog een paar uur op fuiven 's nachts :)

Mike_D

Legacy Member
Ik ben zeg maar dag en nacht met de muziek bezig al moet ik tussendoor zo nu en dan wat verplichtingen anders word het hier een puin zooi en lijd ik honger.

Ben wel bevoorrecht denk wand ik werk niet en studeren doe ik ook niet dus heb veel tijd voor muziek ;)

Equino

Legacy Member
Ma best dajje nen hollander zijt of de den helft begon hier al te klagen: en wij maar werken

Mike_D

Legacy Member
Equino zei:
Ma best dajje nen hollander zijt of de den helft begon hier al te klagen: en wij maar werken


Ik had hier in holland al gevraagt aan anderen mensen of ze hun baan wilde ruilen tegen mijn handicap.

Zagen ze tog niet ziten en stopten gelijk met hun klagen zo van en wij maar werken ;)

[EZ]

Legacy Member
Als thuis en op den trein naar muziek luisteren der ook onrechtstreeks mee te maken heeft, dan raak'k ook wel aan 8u :p

Spectre

Legacy Member
nja als je muziek luisteren daarbij telt komt iedereen wel aan een uur of 5 :p

Equino

Legacy Member
Mike_D zei:
Ik had hier in holland al gevraagt aan anderen mensen of ze hun baan wilde ruilen tegen mijn handicap.

Zagen ze tog niet ziten en stopten gelijk met hun klagen zo van en wij maar werken ;)

Weet ik wel, maar de rest weet dat niet :)

Insomnasia

Legacy Member
Wat zouden jullie prefereren als geluidskaart:
Esi U46SE of een M-audio Connectiv DJ?
Graag wat advies van jullie kenners :)

Mike_D

Legacy Member
Ik zou als ik moest kiezen voor de Esi gaan signaal ruis verhouding is lager als van M-audio.

Dan heb je nog het voor deel van een in gebouwde +48V phantom voeding en dat je een 5.1 seround monitoring hebt.

Er zitten 6 out puts op kan handig zijn als je timecode toepassingen gaat gebruiken dat je nog 2 out puts hebt voor bv recording.

Veel succes met het kiezen van je kaart :)

profound

Legacy Member
ik denk dat ik een 1-2u per dag draai, en ik draai elke dag, de voorbije 3 maand, nog maar 2-3 dage niet gedraaid, het is gwn een verslaving eenmaal je het onder de knie hebt ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan