Archief - Het grote 'DJ-vragen' topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

deathsythe

Legacy Member
beware zei:
welke lectuur raden jullie eigelijk aan voor complete noobies die hun eerste stapjes willen zetten in de dj-wereld? Of beter gezegd hoe hebben jullie het "vak" geleerd ?

als je zelf dj wordt, dan ga je ook naar de overgangen leren luisteren van dj's in een club ofzo, dat was bij mij zeer opvallend, voor ik bezig was met al dat beatmatchen, kon me dat geen ruk schelen, maar nu let ik er effectief op.

de link van aboutdj is ook handig, en heb ik als beginner ook volledig doorgenomen, al is het vrij 'nutteloos' met goedkope cdspelers, die een variabele startsnelheid hebben... met platen kan je zoiets veel beter imo...

en zoals reeds gezegd, vraag maar raak, er zitten hier pro's ;)

kisthechef

Legacy Member
De grootste truc is oefenen.

Oefenen, oefenen, oefenen. Als ik echt zou moeten neertypen hoeveel ge moet oefenen, zou 'k spammen :).

Bobson

Legacy Member
Mijne raad is.

Begint er gewoon ni aan :)

En als ge dan toch ni luisterd naar menne raad. Ga het dan is proberen eerst bij iemand.

En denk ook is aan de motivatie waarom ge zo graag dj wilt zijn. De miekes, de coole status, al de money die ge gaat binnen halen of toch maar omdat ik al heel men leven met muziek bezig ben. Ja als 5 jarige speelde ik reeds met de fisherprice radio. Give me a break :s

deathsythe

Legacy Member
btw mss domme vraag, maar kan je met een timecode setup, nog steeds de effecten van je mengpaneel gebruiken? (het zou maar dwaas zijn moest dat niet gaan, en ik denk dat het ook wel zal gaan, maar toch, ik lees hier veel dat ze af en toe een effect gebruiken op hun laptop...)
:$

Equino

Legacy Member
deathsythe zei:
ik lees hier veel dat ze af en toe een effect gebruiken op hun laptop...):$

In Traktor bijvoorbeeld zitten build-in effecten.
Als ge geen effectenmixer of externe efx hebt, dan kunde die dus gebruiken of in combinatie met de mixer. Als geen een MIDI-controller hebt, dan is dit nog handiger :)

[EZ]

Legacy Member
deathsythe zei:
btw mss domme vraag, maar kan je met een timecode setup, nog steeds de effecten van je mengpaneel gebruiken? (het zou maar dwaas zijn moest dat niet gaan, en ik denk dat het ook wel zal gaan, maar toch, ik lees hier veel dat ze af en toe een effect gebruiken op hun laptop...)
:$
Ja, dat gaat, maar effecten op je CD-spelers zelf gaan niet, dan wordt het timecode-signaal vervormd en kan de PC niet meer weten waar je juist zit.
Loops en cue's gaan wel nog natuurlijk.

deathsythe

Legacy Member
mjah kheb geen effecten op mijn cd spelers, het enigste wat mij nog tegenhoudt is het gebrek aan een deftige laptop :(

gunnie

Legacy Member
FitZ zei:
Bij deze toevallig gekocht voor maar 175 euro!

net alles geinstalleerd en werkt prima op m'n 12" g4 met 512 ram. Wel niet heel veel liedjes ingeladen, dus weet niet wat het geeft als er een library van 100-en liedjes is.

nieuw? das wel cheap anders

Slabby

Legacy Member
is een MIDI-controller genoeg om de wondere wereld van het 'draaien' te ontdekken ? :D

Slabby

Legacy Member
dacuba zei:
Tgoh ja, maar nie voor de "echte" feeling he :)

inderdaad, maar na de examens begin ik er es mee
gewoon voor de lol, kheb geen ambitie om ooit ergens te draaien (kotfeestjes wel :D)
kunt ge me een instapmodel aanraden ? :)

is de Behringer BCD3000 deftig ?
zit blijkbaar alles n wat ik nodig hebt (externe geluidskaart dus)

deathsythe

Legacy Member
rubinioke zei:
inderdaad, maar na de examens begin ik er es mee
gewoon voor de lol, kheb geen ambitie om ooit ergens te draaien (kotfeestjes wel :D)
kunt ge me een instapmodel aanraden ? :)

is de Behringer BCD3000 deftig ?
zit blijkbaar alles n wat ik nodig hebt (externe geluidskaart dus)

jahoor alsge gewoon wat wilt klooien met muziek is dat voldoende, maar bekijk de numark total control en de midi controller van reloop ook eens, dat zijn 'betere' alternatieven.

Slabby

Legacy Member
Daarnet nog wat zitten lezen en kvroeg me af of twee stereo-uitgangen op je geluidskaart echt nodig zijn. Overigens zag ik net dat die Numark geen geluidskaart heeft, maar is dat niet nodig als je met Laptop bv wil draaien of ben ik nu zo mis ?

FitZ

Legacy Member
gunnie zei:
nieuw? das wel cheap anders

nieuw ja, stond in de EasyWare (apple store hier in Leuven) voor origineel 350euro, wat belachelijk overpriced is. Maar er was 50% korting op... :D

[EZ]

Legacy Member
rubinioke zei:
Daarnet nog wat zitten lezen en kvroeg me af of twee stereo-uitgangen op je geluidskaart echt nodig zijn. Overigens zag ik net dat die Numark geen geluidskaart heeft, maar is dat niet nodig als je met Laptop bv wil draaien of ben ik nu zo mis ?
Die uitgangen hebt ge wel nodig, anders hebt ge maar 1 uitgang (die van u laptop) en kunt ge dus niet voorbeluisteren.

gunnie

Legacy Member
FitZ zei:
nieuw ja, stond in de EasyWare (apple store hier in Leuven) voor origineel 350euro, wat belachelijk overpriced is. Maar er was 50% korting op... :D

maandag is in de apple store hier gaan zien, fingers crossed :D

Slabby

Legacy Member
[EZ];11090816 zei:
Die uitgangen hebt ge wel nodig, anders hebt ge maar 1 uitgang (die van u laptop) en kunt ge dus niet voorbeluisteren.

Bedoel je de stereo-uitgangen van men interne geluidskaart (laptop dus) of van de controller met ingebouwde geluidskaart ?

@ dacuba, ik ben van plan om te beginnen met een controller, meer heb je toch niet direct nodig om wa voeling te krijgen ?
Ik heb de entry level lijst vroeger al es bekeken en vond die Behringer wel deftig

[EZ]

Legacy Member
rubinioke zei:
Bedoel je de stereo-uitgangen van men interne geluidskaart (laptop dus) of van de controller met ingebouwde geluidskaart ?
Wel, ge hebt een uitgang nodig die naar u speakers gaat, en een die ge voor u headphone kunt gebruiken, maar aangezien een laptop maar 1 uitgang heeft, zult ge er op de controller ook 1 nodig hebben, dus dan hebt ge ne controller nodig met een ingebouwde geluidskaart.

Als er een geluidskaart ingebouwd zit, ziede da natuurlijk aan de geluidsin-en uitgangen :p
(meestal zijn het 2 uitgangen, 1 rood-wit en een stereo jack voor headphone)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan