Archief - Het grote 'DJ-vragen' topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

deathsythe

Legacy Member
ik denk van wel, maar volgens mij zijt ge beter met meerdere kleine

Insomnasia

Legacy Member
Ik zou mij graag een goedkoop timecode systeem willen uitbouwen. De kwaliteit moet niet het van het allerhoogste niveau zijn
Nu heb ik al een setje van mixer, 2 draaitafels, cd spelers, versterker en boxen + 2 geluidskaarten en VirtualDJsoftware
Moest ik mij nu 2 timecode vinyls voor VDJ en benodigde kabels aanschaffen, kan ik dan die timecode vinyls gebruiken in VDJ en mijn muziekcollectie digitaal beheren? :)

Insomnasia

Legacy Member
Ah, 'k heb denk ik foutje gemaakt. Ik dacht dat je die analoge rood-witte kabels via een verloopje kon aansluiten op een "gewone" (onboard)geluidskaart.
Ik heb dus vb een maya44 of 2x een Behringer UCA-202 nodig?

Equino

Legacy Member
Types en al ken ik niet, maar idd zo een cinch geluidskaart(en) hebde nodig (die rood/witte tulp dingskes dus)

ChrisRiley

Legacy Member
DjPiedro zei:
Ah, 'k heb denk ik foutje gemaakt. Ik dacht dat je die analoge rood-witte kabels via een verloopje kon aansluiten op een "gewone" (onboard)geluidskaart.
Ik heb dus vb een maya44 of 2x een Behringer UCA-202 nodig?

Dat gaat hoor. Ik heb ook een tijdje met DJDecks gewerkt, samen met twee oude geluidskaarten die hier in de kast lagen en ASIO4All. Maar dat werkt natuurlijk niet ideaal.

[EZ]

Legacy Member
Kwas ook zoiets van plan: Traktor vinyls kopen en dan 1 timecode deck hebben met djDecks, maar de latency van ingebouwde geluidskaart zal maar ruk zijn :x

Kunt ge met zo'n simpel Maya/Teringer/Creative een deftige latency halen?

deathsythe

Legacy Member
denk dat ge gouw 2dehands voor mixvibes of reloop spin! ofzo gaat.
das denkik goed genoeg.

REDNIK

Legacy Member
euhm vraagje, ik ben opzoek naar een nie te duur setje speakers/versterker voor op men kamer. Dus iets dat nie te veel plaats in neemt mor toch nie begint te misvormen bij de minste bass. Ik was eerst aant denken om mss stereo mini-keten 2de hands aan te schaffen of mss een wat sterkere boxen? iemand suggesties ? :x

REDNIK

Legacy Member
ja khad er mss idd beter ne prijs op geplakt :D. Pakt 100€ ofzo, das wel max dak er aan wil geven atm. Want ik heb degelijk boxen + versterker maar die staan opt zolder, maar tis daar nie echt aangenaam bij deze temperaturen :P. Dus zet ik men materiaal op men kamer, maar daar hangen atm zo van die armzalige logitech speakerkes aan en das nie om aan te horen

[EZ]

Legacy Member
Dan zijt ge best af met een 2.1-setje denk'k (tenzij als ge 2de hands wilt kopen)
Audioblob Roth 2 en Altec Lansing kosten zo'n €100

REDNIK

Legacy Member
ik hem er nu atm een logitech s200 aanhagen. zou een logitech x-230 een surieuse verbetering zijn ? of niet echt de moeite, die komen op een 50euro ongeveer. of mss toch best iets hoger mikken ^^

deathsythe

Legacy Member
BlackHawk.be zei:
ik hem er nu atm een logitech s200 aanhagen. zou een logitech x-230 een surieuse verbetering zijn ? of niet echt de moeite, die komen op een 50euro ongeveer. of mss toch best iets hoger mikken ^^

als ik u zeg dat ge bijna geen deftige geluid krijgt onder de 100 eur?
alle dan is deftig nog vrij relatief te noemen hé :p

NinjaTune

Legacy Member
Werkt erg goed (op een dj-beurs er al mee gespeeld), enkel vind ik de interface spuuglelijk. Kijk in het zelfde budgetsegment ook es naar mixvibes, dat programma heb ik zelf als alternatief voor serato/traktor. Die budgetprogramma's werken even goed/even stabiel eenmaal goed geconfigureerd. (mixvibes is wel niet compatibel met mac dacht ik).

sp1lo

Legacy Member
en kon je ook niet mits prutswerk mixvibes gebruiken met traktor 3/...?

Ben zelf ook aan het zien naar alle paketten en torq zag er oerdegelijk uit voor scratchen maar toch leek mixvibes niet onder te doen voor torq.

deathsythe

Legacy Member
LexiC zei:
Werkt erg goed (op een dj-beurs er al mee gespeeld), enkel vind ik de interface spuuglelijk. Kijk in het zelfde budgetsegment ook es naar mixvibes, dat programma heb ik zelf als alternatief voor serato/traktor. Die budgetprogramma's werken even goed/even stabiel eenmaal goed geconfigureerd. (mixvibes is wel niet compatibel met mac dacht ik).

hoe zwaar moet u laptop/pc ongeveer zijn voor het 'deftig' te draaien, want dat houdt me eigenlijk tegen, kheb een desktop pc die zwaar genoeg is, maar mijn laptop is echt beneden alle specificaties ^^

FitZ

Legacy Member
deathsythe zei:
hoe zwaar moet u laptop/pc ongeveer zijn voor het 'deftig' te draaien, want dat houdt me eigenlijk tegen, kheb een desktop pc die zwaar genoeg is, maar mijn laptop is echt beneden alle specificaties ^^

Heeft me ook lang weerhouden, heb enkel een 12" powerbook g4, dus dacht altijd wel dat dat veel te zwak zou zijn...Maar als ik deze vid check: YouTube - agiprodj.com M-Audio TORQ First Look

een 12" g4... Dat + de lage prijs deed me wel heel curieus worden. En desnoods zet ik m'n decks aan m'n bureau aan m'n imac :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan