Archief - Het grote 'DJ-vragen' topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

deathsythe

Legacy Member
mss eens goed om te weten, wat je budget is?
want aangezien je 2dehands naar jb's toegaat, zal dat niet echt veel zijn?
het is zo dat je altijd het beste afbent met technics, dan superOEM's(sync xtrm1, akiyama acura, reloop rp 6000), dan OEM's (reloop rp 4000, jb systems hq 30-d), wat in dit lijstje niet instaat, moet je niet kopen, (jb's hq 10-20, reloop 2000-1000)

Drejke

Legacy Member
Mijn broer heeft ook Q30's en die heeft die nu al een goei 3J denk ik, nog nooit iets mee misgelopen, zeer goed materiaal voor beginners...Hetzelfde met de mengpanelen van JB-systems, de MK4 mengpanelen zijn volgens mij perfect voor beginners.. Wel moet je er geluk mee hebben denk ik want ik ken iemand en die deed 1 jaar met een MK4 en toen begonnen de faders te lekken, ik ken ook iemand die de MK4 heeft en die heeft die al 6jaar, nog niet veel mee misgelopen... Natuurlijk als je direct zéér degelijk materiaal wilt kopen kan je natuurlijk best ineens voor technics of superOEM's gaan, dit heb ik ook gedaan :). Mijn eerste aankoop waren de SYNQ XTRM's en een Ecler MAC 70I Mengpaneel, dus eigenlijk al zeer goed materiaal voor beginners :). Misschien geintereseert in een mengpaneel? :p heb der namelijk nog een staan: Rodec BX-14 voor 400€ moogde em hebben :) Nieuwprijs is ong 850€ denk ik, en dit is zéér degelijk materiaal.

Jowke

Legacy Member
Kheb zelf al een aantal maanden (of jaren liever :) ) opzoekingwerk verricht omtrent tt, en ik weet wat de duurdere alternatieven zijn, maar zoals deathsyte al opmerkte, is mijn budget nu ook niet weer zo denderend groot, en aangezien ik nog studeer, zal het niet echt verbeteren... Het gaat wel degelijk om jb hq 30's en naar ik mag geloven zijn deze niet zo slecht om op te beginnen ( correct me if i'm wrong ;) )

Het komt er gewoon op neer dat ik er nu eindelijk mee eens wil mee beginnen ipv er al jaren na te staren en niets te kunnen doen :) Waarmee ik niet wil zeggen dat ik in staat ben om impulsieve aankopen te doen, ook al ben ik van het vrouwelijke geslacht :D

deathsythe

Legacy Member
Jowke zei:
Kheb zelf al een aantal maanden (of jaren liever :) ) opzoekingwerk verricht omtrent tt, en ik weet wat de duurdere alternatieven zijn, maar zoals deathsyte al opmerkte, is mijn budget nu ook niet weer zo denderend groot, en aangezien ik nog studeer, zal het niet echt verbeteren... Het gaat wel degelijk om jb hq 30's en naar ik mag geloven zijn deze niet zo slecht om op te beginnen ( correct me if i'm wrong ;) )

Het komt er gewoon op neer dat ik er nu eindelijk mee eens wil mee beginnen ipv er al jaren na te staren en niets te kunnen doen :) Waarmee ik niet wil zeggen dat ik in staat ben om impulsieve aankopen te doen, ook al ben ik van het vrouwelijke geslacht :D
in ieder geval, geef niet meer uit dan 250 eur voor die 2tt's en dat mengpaneel

eddie

Legacy Member
dacuba zei:
1 grote tip: luister niet teveel naar profound.. anders had ie je wel super-OEM's aangeraden.. iedereen weet da die dinge technics verpletteren qua specs & ook nog es een hennig stukske goedkoper zijn..

de motor van technics zijn imo beter als die van super OEM's.
als er binnen kort een platenspelen uit komt me nen super krachtige motor die ge nietmeer manueel kunt pitchen ga ge die dan ook beter vinden?
technics hebben kun motors zo afgesteld dat ze een perfect evenwicht zijn tussen kracht en hanteerbaarheid.

deathsythe

Legacy Member
eddie zei:
als er binnen kort een platenspelen uit komt me nen super krachtige motor die ge nietmeer manueel kunt pitchen ga ge die dan ook beter vinden?
wat?:wtf:

laat het niet in technics vs superOEM uitaarden, ze hebben allemaal hun voor en nadelen, maar voor het prijsverschil is het toch dat tikkeltje interessanter als beginner om voor een superOEM te kiezen.
maar aangezien jowke weinig budget heeft, vallen deze beiden uit de selectie.

Equino

Legacy Member
Technics en super OEM's 2de hands kosten tegenwoordig niet zoveel meer.

Derbij, als ge geen geld hebt, moede zeker niet beginnen aan vinyl. All known fact!

Bobson

Legacy Member
eddie zei:
de motor van technics zijn imo beter als die van super OEM's.
als er binnen kort een platenspelen uit komt me nen super krachtige motor die ge nietmeer manueel kunt pitchen ga ge die dan ook beter vinden?
technics hebben kun motors zo afgesteld dat ze een perfect evenwicht zijn tussen kracht en hanteerbaarheid.

Eddie jongen, wat ben je nu toch allemaal aan het zeggen.

Kem hier 2 technics sl1210m2 staan van 1982. En ik heb hiervoor 2 synq's gehad. Ik heb ze vergeleken en qua motor zijn die synq's toch pakke sterker. Qua kracht is die motor echt véél beter dan die van den technics. Da start veel sneller, da stopt veel sneller. Nen technics heeft ne minder sterke motor, maar toch perfect om genoeg snelheid te hebben en genoeg kracht. Maar direct gaan stellen dat de technics motor beter is. Da zou ik ni zeggen.

En als ge kijkt naar opties bij de technics sl1200 en de synq, ja dan wint de synq wel. Pitch 10,20,50%, reverse. brake en start kunde instellen zonder uwe draaitafel half te moeten monteren.

Maar de technics is legendarisch en hij gaat veel langer mee. Je kan ook als er iets kapot is alles zelf maken, want vervangstukken zijn er in overvloed.

Ik kan met beide perfect mixen. Maar ik heb bij die technics echt niet het gevoel van, amaai nu zijn mijn mixen 2x beter. Tis wat ge zelf wilt hé. Ik heb nu technics gekocht omdat ik ze echt voor een prikje kon krijgen, maar voor mij zijn 2 synq's zeker ook goed.

Maar als nog meer wilt lezen over technics vs. super oems https://www.beyondgaming.be/archive/music.54/technics-vs-super-oem.473129

Maar mijn besluit is dat er geen betere of slechtere is. En dat je hetgeen moet kiezen dat je zelf het beste vind en het allemaal is moet testen (TESTEN !!!!) :niceone:

profound

Legacy Member
dacuba zei:
1 grote tip: luister niet teveel naar profound.. anders had ie je wel super-OEM's aangeraden.. iedereen weet da die dinge technics verpletteren qua specs & ook nog es een hennig stukske goedkoper zijn..

Idd, superOEM's zijn ook enorm goed!
Maar vergeet niet, als je ergens gaat draaien, zal er 90% van de keren een technics (liefst 2) voor je neus staan. En al mag je thuis de beste tt's van de wereld staan hebben, als je het niet gewoon bent om op een technics te draaien, dan kan je mixen wel eens fout aflopen. Nuja, dit is mss wel wat ongenuanceerd, but you get the point.
Maar ik was idd impulsief genoeg om direct naar technics te grijpen. het zijn dan ook mijn favo's!

Trouwens, "niet naar profound luisteren", ik denk niet dat je iets fout doet met een technics kopen......

Jowke

Legacy Member
En daarbij komt nog eens het feit dat technics ook niet meteen de goedkoopste tt's zijn, en, in mijn geval, dus nog niet in het budget passen:) Ik schaf mij die q30's aan om het wat onder de knie te krijgen en van daar af zie ik wel...
En oja, kan iemand mij vertellen wat zijn ervaring is met een mixer van akiyama? Ik heb er nu nog niet zoveel van gehoord en kvraag mij af of het een degelijk merk is of niet...

deathsythe

Legacy Member
een degelijk merk? hmmz, de mixers worden bij mijn weten bijna niet verkocht, (er zijn betere alternatieven), maar dat ze echt slecht zijn zou ik toch ook niet durven zeggen, natuurlijk, van iets dat nieuw <100 eur kost, kun je moeilijk veel van gaan verwachten.

Bartel

Legacy Member
Bij dj materiaal kan je je niet echt refereren op een merknaam. Bijna elk merk maakt wel iets dat brol is. De mixers van akiyama vallen hier helaas onder denk ik. Zoek even 2ehands naar Reloop, Vestax, Pioneer,... (nog iets vergeten?)

deathsythe

Legacy Member
Bartel zei:
Bij dj materiaal kan je je niet echt refereren op een merknaam. Bijna elk merk maakt wel iets dat brol is. De mixers van akiyama vallen hier helaas onder denk ik. Zoek even 2ehands naar Reloop, Vestax, Pioneer,... (nog iets vergeten?)

ecler, a&h(zeer high end), sync.

[EZ]

Legacy Member
Stanton is ook nog goed om te beginnen imo, het ziet er wel niet echt 'pro' uit, maar prijs-kwaliteit was'k toch enorm content van men M.201 (en nog steeds van men C.313's), M.201 staat trouwens te koop :):p

ChrisRiley

Legacy Member
SuperOEM's zijn tweedehands voor een appel en een ei te vinden, je zou een kip zijn als je tegenwoordig nog voor Q30's gaat.


dacuba zei:
Hahahahaha nee ik zou ook geen porsche kopen want owee eens 'm over de 250 gaat kunt ge 'm nie meer houden............... *zucht*

Maak je niet druk, het is eddie maar.

Drejke

Legacy Member
Ja voor 400&#8364; hebde een stel Synq XTRM'S pakt, JB SYSTEMS Q30 voor 200-250&#8364; pakt, dan zou'k ook direct voor Synq's gaan :-). K'heb de mijn zelf 650&#8364; betaald denk ik, inclusief 2x Ortofon Pro Naalden ( +2x reservenaalden ) en 2x Flightcase, die flightcases verkocht voor 120&#8364; en die 2 elementen + naalden zijn ong. een pakweg 100&#8364; waard. dus dat is ook 450&#8364; :) Geen slechte prijs, al kunde er misschien zelfs nog goedkoper vinden.

deathsythe

Legacy Member
dacuba zei:
Tsja alst nu Eddie, Chris Riley (kent ge me nog van de Rush? ;)) of de koningin van Engeland is, 't moet gewoon duidelijk zijn wanneer er bullshit of keihard feiten gepost worden.. wat ik aanraad zijn die superOEM's, ik heb ze ook gehad (JuG heeft ze nu) en tis gewoon geweldig.. zeker voor zenne prijs.. Die van reloop (rp 6000) zijn bij een hollandse shop (moogt ge hier links posten? :)) in de aanbieding voor €279,-.. kunt ge nie voor twijfelen eh :)

tis ier nie aboutdj he :D

Drejke

Legacy Member
Iemand ervaring met JB Systems Vibe 30 Speakers?
Zijn dit goede speakers of mindere? Of heb je misschien betere speakers voor het zelfde geld ( of een beetje meer :p )?

deathsythe

Legacy Member
geen verstand van geluid, maar wat zoek je dan precies, kheb eens gekeken en dat zijn wel blaften van speakers :p.

ik zit zelf ook met een vraagje;
hoogstwss ga ik mijn booth een upgrade geven,
ik zou vooral met effecten willen beginnen, nu heb ik nood aan een nieuw mengpaneel (aangezien die van koolsound begint te lekken, te kraken al alle kanten, ik kan het wel nog binnendoen, maar wat gaat het uiteindelijk opleveren ;) )
het budget zou rond de 300 eur liggen,
hierin liggen de;
-nieuwe mixer van reloop, de reloop IQ2
-de korg kaos km 202
-een reloop rmx 40 blackfire 2dehands.
-of nog andere opties?
-of gewoon nog even doorbijten, en gouw een kleine korg kp mini effectenbakske kopen ?

dus als er iemand een van deze dingen heeft, of nog leuke alternatieven heeft, weet het mij te zeggen :)

btw, kheb 2tt's 1 dubbelaar, dus in principe zou een 4kanaalsmengpaneel hier niet misstaan... :)

desert storm

Legacy Member
Drejke zei:
Iemand ervaring met JB Systems Vibe 30 Speakers?
Zijn dit goede speakers of mindere? Of heb je misschien betere speakers voor het zelfde geld ( of een beetje meer :p )?

is dat enkel voor thuisgebruik?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan